recent
أخبار ساخنة

روايتي حكايتي مع الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 روايتي حكايتي مع الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

روايتي حكايتي مع الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا البحيري & رنا محمد

روايتي حكايتي مع الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا البحيري & رنا محمد


عند نسرين 
كانت تجلس نسرين تفكر ف ما سوف تفعله ف الفترة القادمه حتي اتاها اتصل من المجهول
نسرين:في جديد
المجهول:ايوة يا نسرين هانم
نسرين:في اي
المجهول:فهد باشا حجز قاعه بكره وعامل حفله اعلان خطوبته من حياه هانم وعازم عليها اهم رجال الأعمال
نسرين:انت متأكد من اللي بتقوله ده
المجهول:ايوة زي ما بقولك كده
نسرين:طيب اسمع ونفذ اللي هقولك عليه بالحرف....
المهجول:اوامرك يا هانم
نسرين:مش عايزة اي غلطه لان الغلطه بموتك
المجهول:حاضر يا هانم
ثم اغلقت نسرين الخط
نسرين بشر: يا انا يانتي يا حياه
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
عند حياه اتجهت لتغلق الشرفه حتي صرخت بخوف 
حياه بخوف وصراخ: اعاااااااااااااا الحقوناااااااااي حرامي فهد مالكك اع
لم تستطيع اكمل صراخها حتى وضع ذلك الشخص يده ع فمها
الشخص: شششش اسكتي يخربيتك فضحتيني
حياه بعدم تصديق للصوت: مالك انت بتهبب اي هنا واي اللي جايبك من البلكونه 
مالك: جاي ليه ف جاي علشان اشوف نور 
ثم اكمل بغيط اما بالنسبة اني جيت من البلكونه ف علشان في حيوانه قفلت الباب ف وشي علشان مادخلش جوه
حياه بضحك: ياعيني عليك يابني ده انت حالتك صعبه خالص
مالك: اه والله اوي 
ثم اكمل وهو يزيحها من امها وسعيلي كده بقي علشان ادخل 
حياه وهي ترجعه الي الوراء 
حياه: لا ماينفعش تدخل علشان نور نايمه وانت غريب وماينفعش تدخل جوه وتشوفها
مالك بقتناع: اه صح عندك حق طيب عديني بقي علشان اخرج
حياه: لا انت زي الشاطر كده ترجع زي ماجيت من البلكونه
مالك: اه يا كلب البحر الناس تقول عليا اي دلوقتي حرامي
حياه: ده ع اساس انك دخلت من الباب زي النااس ما انت نطيت من البلكونه زي الحراميه
مالك: ماشي يا حياه ليكي يوم
حياه: يلا يا عسل من هنا
ثم اغلقت حياه باب الشرفه وعاد مالك الي غرفته
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
في صباح يوم جديد ملئ بالاحداث 
عند فهد كان قد استيقظ مبكراً و تناول فطوره وبدأ في الاشراف ع تجهيزات لحفل المساء.
حتي اتي إليه مالك من وراء ظهره وقال 
مالك بمشاكسه: اي النشاط ده دي مجرد تصريح بحب وخطوبه امال لو فرح كنت عملت اي 
فهد بغيط من اخيه الصغير: مالكش دعوه وبعدين كان لازم اصحي بدري واشرف ع الترتيبات واتأكد من كل حاجه بنفسي 
ثم عاد بنظره لمالك مره اخري وقال
فهد بتساؤل:هاا عزمت الناس اللي قولتلك عليهم 
مالك:اهاا عزمت الكل اطمن
فهد.:حلو اوي
مالك: جبت الخاتم
فهد: خاتم اي
مالك بغيظ: بذمتك. انت عمرك شوفت خطوبه من غير خاتم 
فهد: اه صح ده انا نسيت موضوع الخاتم ده خالص 
مالك: طيب سيب باقي التجهيزات عليا وروح انت جيب الخاتم وما تقلقش انا هظبط كل حاجه 
فهد: تمام همشي انا بقي سلام 
مالك:سلام  
ثم اكمل مالك باقي الاشراف ع التجهيزات وفي داخله يقرر شئ ما يصر ع فعله اليوم
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
عند نور وحياه ف الغرفه استيقظت نور ع احد يطرق باب الغرفه 
نور:اوف مين الرخم اللي بيخبط ع الصبح كده
ثم ذهبت لتفتح الباب وتري من الطارق
الشخص:صباح الخير يا فندم حضرتك الانسه نور 
نور:ايوة انا نور 
الشخص:طيب اتفضلي يا فندم الكيس ده بعته لحضرتك الاستاذ مالك 
اخذته منه نور الحقيبه و شكرته ثم اغلقت الباب 
في ذلك الوقت استيقظت حياه من نومها 
حياه بنعاس: مين كان بيخبط يا نور ده اكيد مالك الرخم 
نور بنفي: لا ده مالك بعتلي الكيس ده مع شخص وقالي اجهز علشان حفله بليل
حياه بتساؤل: متعرفيش حفله اي دي 
نور: لا معرفش 
حياه:طيب يلا ننزل نفطر تلاقي مالك وفهد تحت مستنيني لما ننزل 
نور: يلا 
ثم اتجهت كل منهم لتغير ثيابها و تأدي فرضها واتجهه معأ الي الاسفل 
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°عند فهد بعد ساعتان تقريبا كان قد اشتري خاتم لحياه وفستان ايضأ مناسب لحضور حفل المساء
فهد وهو ينظر للأشياء التي.جالبها لحياه برضي :اممم يارب يعجبوكي يا حياه وانهارده الكل هيعرف انك ملكه قلبي ومراتي
ثم اتجه لمكان ما
~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°~°
ف الاوتيل كان قد نزلت حياه ونور للاسفل وتوجهأ معأ الي المطعم للبحث عن مالك و فهد 
نور: امال فهد بيه مالك فين
حياه: مش عارفه استني كده هرن ع مالك
ثم طلبت الرقم وانتظرت قليل حتي اجاب مالك
مالك: الو
حياه: ايوة يا مالك انتم فين 
مالك: فهد ف مشوار وانا بعمل حاجه وجاي انتم اللي فين
حياه: احنا ف المطعم
مالك: طيب انا عشر دقايق وجاي
حياه: ماشي سلام 
مالك: سلام 
ثم اغلق الخط لم بفت كثيرأ من الوقت حتي اتي مالك 
مالك وهو يسحب كرسي ليجلس: صباح الخير 
نور وحياه معأ: صباح النور 
حياه: كنت فين يا مالك
مالك: كنت بشرف ع تجهيزات الحفل علشان فهد قال مش عايز غلطه 
حياه: امال دي حفله اي يا مالك
مالك بخبث: اي ده انتي لسه متعرفيش
حياه بقلق: لا في اي
مالك: اصل دي حفله اعلان خطوبه فهد وحبيبته
حياه بصدمه... 
يتبع......
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي
google-playkhamsatmostaqltradent