recent
أخبار ساخنة

رواية حكاية زينة الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم سلمى تامر

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حكاية زينة الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم سلمى تامر

رواية حكاية زينة الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم سلمى تامر

رواية حكاية زينة الفصل التاسع عشر 19 والأخير بقلم سلمى تامر


يوم الفرح فشقه الشباب
الباب خبط وخالد راح فتح ولقى مؤمن وجنبه شاب لابس شنطه ضهر وبياكل لبان
خالد شهق وحط ايده على صدره:عملتها عملتها يا أبو محمد واتجوزت عليا علشان مش بتخلف
مؤمن زقه:ياعم اوعى..ادخل ياتايسون وبص عايزك تروشنا بقا..اعرفك ياخالد تايسون الحلاق الخاص بتاعي 
خالد راح لتايسون:بص بقا عايزك تعملي كابوريا
تايسون بعدم فهم:كابوريا ازاي لمؤاخذه؟!
مؤمن:ياعم قصده تسريحة الكابوريا
تايسون:انتوا قدمى اوي دي قدمت من ٦٧ انا هعملكم حلاقة هتخليكوا مزز
مؤمن نده على انس وانضم معاهم
**
فأوضة تايجر وكنان وادهم
تايجر كان بيحلق وجنبه كنان وادهم 
خالد دخل عليهم ووقف فالبلكونه اللي فأوضتهم 
:يا ام سعااد يا ام سعاد..انتي ياولية
ام سعاد طلعت من البلكونه:عايز اي يا زفت ياللي اسمك خالد
ادهم من جوه:حتى ام سعاد قرفها فعشيتها ومش طايقاه
كنان:ده ضايع
خالد لأم سعاد:معاكي موس
ام سعاد:وعايزه ليه ده ياواد
خالد:ياست انتي مالك هاتيه وانتي ساكته وهاتي معاكي روچ احمر
 تايجر بسخريه:اي هتتذوق علشان فرحك
 ادهم:فكك منه ياعم يلا ياشباب جهزوا نفسكم علشان تجيب العروسه
كلهم جهزوا وتايجر لبس بدلة سودا ذادته وسامه
خالد دخل الحمام وحط الروچ وطلع تاني لتايجر وحط ايده على بقه وهجم عليه حضنه وباسه من قميصه ومسح الروچ من غير محد ياخد باله
خالد:مبرووووك مبروك ياحبيبي لولولولويي
تايجر بإبتسامه:الله يبارك فيك وعقبالك
انس :يلا ياشباب
كلهم نزلوا واتقسمو على عربيتين
كنان مع تايجر فعربية العرسان
ومؤمن وانس وخالد وادهم وراهم 
ووراهم صحابهم من الكلية وقرايبهم واتجهوا للفندق اللي بتجهز فيه زينه 
**
فعربية ادهم
كان قاعد بيسوق وجنبه انس ووراهم مؤمن وخالد
مؤمن بص لعربية صحابهم اللي جنبهم وقال لأدهم:سابقهم..ياعم سابقهم يلاااا
ادهم غمز للي بيسوق العربيه وابتدى السباق وهما بيزمروا
خالد طلع راسه من الشباب ليهم:ده احنا هنقطعوكم النهارد
مؤمن لأنس:شغلنا اغنية يسطا
انس شغل اغنية وصلوا العرسان😂❤
**
بعد فترة من الزمامير والسباقات تايجر والشباب وصلوا ونزلوا من العربية ودخلوا الفندق
**
عند زينه
كانت لابسه فستان وقررت انها تتحجب فيوم فرحها وحطيت لمسات بسيطه من الميك اب وبقت ملكه جمال
اميرة دخلتلها الأوضه وبصتلها بفرحه ودموع ودخلت حضنتها
اميرة بحب وحنان:زي القمر ياحبيبتي..مش مصدقه اني شايفاكي عروسه قدامي ياورد...عيشت سليم بحلم باليوم اللي هلاقيكي فيه واشوفك عروسه
وجيه دخلهم وبص لبنته بفخر وحب وهو شايفها بفستانها الأبيض وراح حضنها وباسها من دماغها
وجيه بحب:انا اسعد راجل فالدنيا النهارده ياوردتي
زينه بصتلهم بدموع وحضنتهم الاتنين:انا اللي اسعد واحده فالدنيا لأنكم جنبي النهاردة وفاليوم ده وانتوا اللي هتسلموني لجوزي ربنا يخليكم ليا يارب انا بحبكم اوي
وجيه بحنان:عايزك تعرفي ان احنا جنبك وفضهرك ولو الواد عبد الرحمن زعلك اقتليه تعاليلنا على طول ماشي ياحبيبة بابا
اميرة بضحك:بس ياولاعه اهدى..وبصت لزينه بحنان:خلي بالك من نفسك ومن بيتك ياورد جوزك بيحبك..حافظي عليه وعيشوا مع بعض فمودة ورحمه
وجيه بإبتسامه:يلا بقا اسلمك لعريسك ياورد ومديلها ايده
زينه بصتله بإبتسامه وحطيت ايديها فإيده
الباب خبط ودخل مؤمن:احلى عروسه دي ولا اي ياخلاثي ياناس على الجمال
وراح مسك ايديها:استنى يابابا انت اخر دور
وجيه بعدم فهم:اخر دور فإيه؟
مؤمن بإبتسامه وهو ماسك ايد زينه:هتعرف دلوقت وطلع من الاوضه وزبنه فإيده
مؤمن لزينه:بصي بقا..احنا اتعرفنا على بعض كصحاب لكن طلعنا توائم يعني حتة مني فحضري نفسك لأني مصدقت اني ألاقيكي وهخليكي تزهقي مني
زينه بضحك وحنان:عمري مهزهق منك ياحبيبي
ولقت ايديها بتتسحب وخالد بينزل بيها:زيزو يازيزو..اتعرفت عليكي كصحلب لكن بقيتي مرات اخويا يعني من العيلة فهقرفك مني
زينه بضحك وحب اخوي:انت حتة سكرة ياخالود عمري مهزهق منك
ولقت ايديها بتتسحب تاني وادهم نازل بيها:بصي بقا ياستي اعتبريني اخوكي وانا اعتبرتك اختي وعايزك لو الزفت تايجر ده زعلك تجيلي على طول فاهمه
زينه بضحك وحب:فاهمة
ولقيت ايديها بتتسحب تاني وانس ماسكها ونازل بيها: مش هقولك اعتبريني اخوكي فعلا
زينه بضحك وحنان:وانا مش هقولك اعتبرني اختك لأني اختك فعلا يا اهبل
ولقيت ايديها بتتسحب والمرادي كنان وكمل بيها بقيت السلالم:هيحح وعدتك اني هسلمك لعريسك بإيديا واديني اهو بنفذ الوعد..ألف مبروك يازوزا نورتي عيليتنا
زينه بإبتسامه وحب اخوي:ربنا يخليك ليا ياكنان
وكنان سلمها لإيد أبوها ووجيه مسكها وابتسملها
واخيييييراااا قابلت حبيبها ووصلت ليه
عبد الرحمن كان واقف تحت وبصصلهم بإبتسامه وماسك بوكيه ورد
وجيه راحله وسلم ليه زينه ووصاه عليها
عبدالرحمن بصلها بحب وعشق وباس دماغها بحنان ومسك ايديها وعطاها الورد وهمسلها:قمر
زينه بصتله بإبتسامه وخجل وسكتت
دخلوا القاعه وتايجر سابها وراح للدي چاي واخد منه المايك ورجعلها تاني والشباب والبنات اللي فالقاعه اتلمو عليهم وتايجر فاجئ زينه بصوته الجميل وغنالها اغنية لحماقي
:ياستار قلبي ولع نار..ده انا عيني منك مستحيل استغني عنك نظرة ترضيني بالترتيب سبلي نفسك سيب واهدالي واسمع ده انت سحر عنيك يطمع بان اوي فعيني..خدت بالي وانت قدامي بنسى روحي واسمي وخيالي هي دي بالظبط احلامي مش هدور واحتار..والنهاردة كلامنا سكيتي بكرة تبقى فحضني وفبيتي ده اللي هيحدد بقى تثبيتي..وشدها من وسطها قربها عليه وغمزلها:والقمر يختار
تايجر بحب:بمووووت فيكي يازينه
زينه بعشق ودموع:وانا بعشقك يانصي التاني..انت اللي كملت حكايتي ..حكاية زينه❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
❤وف النهايه لن يتبقي معك الا م راي جمال روحك..💖
تمت

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد
google-playkhamsatmostaqltradent