recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثامنة والعشرون 28 بقلم ناهد

الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثامنة والعشرون 28 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثامنة والعشرون 28 بقلم ناهد 

رواية أحببت مشاغبة الحلقة الثامنة والعشرون 28 بقلم ناهد 

آسر:آسيل فين ياملك 

ملك بحزن:من وقتها معرفش مكانها بس علي طمني 

آسيل:ملك 

بصوا لمكان الصوت بصدمه اول لما شافتها ملك جريت عليها حضنتها وقعدت تعيط 

ملك:كنتي فين ده كله وحشتيني انتي كويسه والبيبي كويس مش كده ها 

آسيل بحب:بس اهدى كلنا كويسين والبيبي كمان مانا قدامك واقفه اهو 

ملك بعياط:متسيبيناش تاني مش هسيبك تمشي تاني من هنا 

آسيل:ملك اسمعيني انا عاوزه اشوف جاسر من غير مازين يعرف 

آسر:متخفيش انا هحميكي 

بصتله بصدمه وبعدها بصت لملك 

ملك:مكنش ينفع اسكت ساره قالتلي حقيقته ومحاوله انه بيهددها بالطفل فاقولت لآسر 

بصت آسيل لآسر راح ناحيتها وقال 

آسر :انتي كويسه 

آسيل بحزن:ايوه كويسه ...وبعدين ايه الحزن الي احنا فيه ده فرفشوا ياجماعه جائت آسيل 

آسر بضحك:😂😂😂😂آسيل الي اعرفها جت 

خدتها ف حضنه وبعدها قال 

آسر بجديه:احنا لازم نمسك المجرم ده 

آسيل:متخفش معايا تسجيل بصوته 

ملك :انتي عملتي ايه 

بصت آسيل ناحيت باب الاوضه ظهر علي وخالد ومازن سوا 

آسر بغضب من خالد:محكتليش ليه ياباشا 

خالد:الشغل شغل ياعم 

آسر:ماشي حسابك معايا بعدين 

خالد:قلبك اسود ياسطا والله 

**********************دخلت اوضة جاسر لاقت الاجهزه حواليه راحت ناحيته ومسكت ايده وقعدت تعيط 

آسيل بعياط جامد:جاسر فوووق بقا انا رجعت رجعتلك مش هسيبك تاني ياجاسر رد عليا متسببنيش انا بحبك والله كل الي حصل ده عشانك قوم ياجاسر 

قعدت تعيط جامد لاقت ايد حد على كتفها بصت وراها بعنيها الحمره من العياط لاقت على خدها ف حضنه ونزلت عياط 

على:ششششش هيصحي ياآسيل صدقيني متخفيش 

آسيل بعياط:هو مش بيرد عليا ياعلي ليه قوله اني جيت خليه يقوم 

على بحزن على حال اخته:بس خلاص اهدى هيرجعلنا تاني 

فجأه حرك زين صوابع ايده بصت آسيل بصدمه وراحت طالعه من حضن على 

آسيل:جاسر انت صاحي رد عليا 

ملك بعياط:بس بقا ياآسيل كفايا 

آسيل:لاء هو حرك ايده صدقيني حركها والله انا شوفته بعنيه دول 

انتبه الكل لكلامها ولفوا حوالين جاسر دخل مدحت وزينب  وعلياء 

مدحت:آسيل 

آسر:مش وقته دلوقتي اخوك حرك ايده بسرعه اتصل على الدكتور 

آسيل وهى ماسكه ايده:جاسر انت سامعني صح انا عارفه انك سامعني قوووم انا آسيل ياجاسر متسيبنيش لوحدي 

فتح عنيه مره واحده وقال بصوت واطي 

جاسر:اسيبك مجنونتي لوحدها ازاي طيب 

آسيل سعاده :جاسر 

راحت عليه بسرعه وحضنته جامد وقعدت تعيط 

جاسر بتمثيل:حد يشيل البغله دي عني هموت مش عارف اتنفس 

الكل :😂😂😂😂😂😂

آسيل قامت من فوقه:اسفه اسفه بس انا مبسوطه انت رجعت تاني 

قعدت تسقف بإيديها زي الاطفال وتضحك 

جاسر:مش قلتلكوا مجنونه 

آسيل لجاسر بصوت واطي :عشان حبيتك 

جاسر بتمثيل:مش سامع علي صواتك 

آسيل بصوت عالي سمعه كل الي ف الاوضه:بحبك ياجااااااسر يابن ام جاسر بحبك 

آسر:يعيني ياعيني خلاص من لقى احبابه نسى صحابه دي اخرتها ياسي جاسر آسيل جت الباقي برا 

جاسر:اه صحيح نسيت اطلعوا برا 

مدحت:لاء دانت عبيط بقا 

حضنه مدحت :الف سلامه عليك ياحبيبي 

وكذالك حضنه آسر وخالد وعلى فجأه ظهر مازن قدامه 

جاسر بغضب:بيعمل ايه هنا

آسيل بتوتر:ارتاح إنت بس ياجاسر وهحكيلك بعدين 

جاسر بغضب:انتي مجنونه ولا ايه بيعمل ايه هنا 

ملك:ياجاس

دخل الدكتور وراح ناحية جاسر وكشف عليه 

الدكتور:اخيرا ياجاسر باشا حنيت علينا وصحيت احنا فكرنا انك خلاص 

آسيل بغضب:بعيد الشر فال الله ولا فالك ايه الالفاظ دي 

الدكتور :مش قصدي يامدام آسيل 

اسيل:ششششش اسكت والنبي 

الدكتور بضحك:اهو ياسيتي سكت هو كويس ياجماعه تمام كل حاجه تمام الف سلامه عليك ياجاسر 

جاسر إبتسمله وهز راسه 

مشي الدكتور جاسر شت آسيل من دراعها وقعدها جنبه ومسك ايديها وبص لمازن عشان يعرف انها ملكه لواحده بصله مازن بلامبالاه خدت آسيل بالها من الي بيحصل قررت تتكلم 

جاسر:اخلصوا احكولي انتي كنتي فين ياآسيل 

آسيل:هحكيلك 

*******************نرجع للماضي شويه 

علي:مش هسيبك تمشي على بيته غير لما اعرف الي ف دماغك 

آسيل:بص ياعلي مازن انا متأكده انه معملش اي حاجه من الحاجات دي مازن ميقتلش 

على بتأكيد:صاحبي وعارفه يأآسيل واضمنه برقبتي مازن ميعملهاش 

آسيل:يبقى نثبت برائته ياعلي 

على:ازاي 

آسيل:مش عارفه ازاي بس انا متأكده انه مش مازن ابدا وبعدين فكر معايا مين الي استفاد من قتل اخت جاسر مازن لاء طبعا ده اكتر واحد اتضرر ف الحوار مش هو الي يعملها بعد موت اخت جاسر وهو اتحول لإنسان تاني مكنش كده الشركه سابها مش بيروحها غير فين وفين واخواته كل واحد ليه شغله الخاص مين بقا الي ماسك الشركه بداله 

علي:ابن عمه زين ...استني كده انتي قصدك إن زين هو الي يعملها 

آسيل:مش عارفه بس ليه لاء شاكه فين بحس لما بيقعدوا سوا كإن بينهم عداوه شديده وخصوصا من زين بحسه مش طايق جاسر ودايما بلاقي جاسر بيقابل نظراته ببرود وكإنهم فاهمين ايه الي بيدور ف دماغ بعض 

على:وبعدين هنعمل ايه 

آسيل:مازن هيساعدنا 

على:بس 

آسيل:لازم يفهم ويساعدنا ياعلي وانا هراقب زين يمكن اعرف حاجه يلابسرعه نطلع عند مازن 

خدها وطلعوا عند مازن بصت ندى لآسيل بغضب آسيل مدتهاش اي انطباع وسابتها ودخلوا عند مازن 

مازن :آسيل 

آسيل:مازن انت لازم تساعدني اثبت برائتك وحق البنت الي ماتت دي كمان 

مازن:ازاي 

آسيل:مازن انسى كل حاجه حصلت مابينا انسى انا كنت ايه كل الي عاوزاك تفهمه اني مرات جاسر السيوفي دلوقتي وواجبي اني اكشفله الحقيقه وتطلع برائي 

مازن بحزن:ماشي 

حزن لما قالتله ينسي فهم من كلامها انها خلاص مش عاوزاه وهى مرات جاسر حاليا فلازم ينسى 

***************اتخطفت آسيل بعدها ومكنش فيه حد عارف مكانها حتى مازن وعلى لحد اما اكتشف مازن ان ندى اخته هى الي خطفتها وهددت جاسر بيها وبعدها سابتها انزعج جامد من الي عملته بس مرضاش يواجهها ساب كل حاجه زي ماهيا وقرر يواجها بعدين آسيل عرفت إن ندى هى الي خطفتها زعلت لانها مكنتش تتوقع ان ندى تعمل كده بس فسرت إن ندى خايفه على مازن اخوها فاسمحتها رحعت آسيل للبيت وبمساعده ملك ف البدايه قدرت تعمل خطه تخدع بيها زين بخروجها من البي وطبعا مننساش خالد الي اثبت ف المختبر إن صاحب تقليد الخط زين ......خطفها زين كانت ملك وخالد واقفين بيراقبوا اختطافها بتوتر خايفين 

ملك:خالد هتبقى كويسه 

خالد:متخفيش هتبقى كويسه 

آسيل كانت عامله حسابها بمساعدت مازن وعلى وخالد اتفق خالد مع الي خطف آسيل من رجاله زين انه يخطف المسدس الاصلي بتاع زين ويحطله مسدس صوت مش اكتر وكانت آسيل ف الوقت ده حطه كيس دم عرفت تفتحه من غير مايشوفها واول لما ضربها الدم ظهر ف هدومها 

الرجاله خدوها البحر عشان يرموها حسب مازين عاوز بس كان فيه ملعوب تاني غير خطته كلها ظهرت عربيه كبيره طلع منها خالد ومازن وعلى خدوها ومشيوا 

اتفق خالد مع الرجاله انهم يجيبوا جثه ويحطوا عليها هدوم آسيل بس تكون ملامح وشها مش ظاهره وفعلا اتصل عليه صاحبه وقاله على خبر انهم لقوا آسيل ميته ف البحر فرح زين الي عمله وبكده شال آسيل من قدامه """"

نرجع لدلوقتي 

جاسر بغضب:انتي بتقولي ايه 

خالد:هو ده الي حصل ياجاسر ابن عمك هو الي وقع مازن ف الفخ وسبب موت ندى اختك 

جاسر:لاء لايمكن انا هقتله هشرب من دمه 

طلع جاسر من اوضته بصراخ :زين اطلعلي من عندك 

ساره جت جري وقالت:مش موجود 

جاسر بغضب:يعني ايه راح فين وربنا لاموته 

فجأه ظهر زين وف ايده المسدس 

زين:جاسر وحشتني اليومين دول فكرتك موت يأخي ايه ده آسيل هانم هنا يااااه ياولاد ياسلام على الحب هتشوفوا دلوقتي قصه حب عظيمه تنتهي بموت البطل والبطله هه ابعدوا من قدامي اي حد هيقرب هفرغ المسدس ده ف دماغه 

جاسر بغضب:مش هرحمك 

زين بصراخ:بس متتكلمش إنت السبب انا هموتك إنت وهى 

راح بسرعه على آسيل ومسكها من شعرها وصوب المسدس ف دماغها 

آسيل بصراخ:اااااه جااااسر 

الكل خايف وقلقان 

خالد بتوتر:زين متبقاش مجنون سيب آسيل انت مش حمل قواضي تانيه 

زين :هه انا كده كده ميت فاموت وانا شافي غليلي احسن لما اخلص عليهم هما الاتنين

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة والعشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية رأيتك صدفة للكاتبة لارا.

google-playkhamsatmostaqltradent