recent
أخبار ساخنة

رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الثلاثون 30 بقلم شهد محمود


جميله: دومي انا خلصت الشنط.. 
ادم: دومي.. من امتي الدلع ده.. 
جميله: ايه ياقلبي هو مينفعش ادلعك.. 
ادم: هو انا مش مطمن بس دلعي براحتك... 
جميله:تعرف يادومي اانا... 
ادم: جميله كفايا سهوكه وقولي عايزه ايه.. 
جميله: تمام بما انك فاهم فاأنا عايزه اكل من ماكدونالز.. 
ادم: لا... انتي عارفه مبحبش اكل بره... 
جميله: عشان خطري يأدم من ساعت مااجوزنا وماكلتش من بره... 
ادم: لا يعني لا... 
جميله بغضب: اادم.. 
ادم: قلبه.. 
جميله: هتجيب ولا... 
ادم: من غير تهديد.. انا داخل استحمي ومفيش كلام... وتركها وذهب للحمام.. 
جميله: بقي بتطنشني ياادم والله ماشي... 
.... عند زين وحور  ...... 
حور: زين تيجي نروح نزور اهلك.. 
زين: اني باين عليكي تعبانه في وقت تاني
حور: بس يازين.. 
زين: من غير بس.. ويلا وصلنا البيت اصلا... 
حور: حاضر... وبعد مده... 
حور: جعان ولا لا... 
زين: اكيد جعان.. 
حور بخبث: حيث كده يلا نروح السوبر ماركت.. 
زين: ليه في حاجه محتجاها من هناك.. 
حور: اه هو كيس مكرونه.. 
زين: هروح المحل الي جنبنا مش مهم السوبر ماركت... 
حور: ماانوع المكرونه الي انا عاوزاه مش موجود في المحل الي جنبنا... 
زين: اي مكرونه ياحور هي هتفرق... 
حور: اكيد... ونا هطلع البس عشان نروح.. 
زين: ياحور.. ولكنها قد ذهبت..... بعد مده.. 
..... عند فارس وخديجه  ...... 
فارس: خديجه هعدي عليكي عشان نروح الحفلة 
خديجه: تمام... في وقت الحفله... 
فارس: الو ياخديجه انا تحت االبيت.. 
خديجه: تمام نزله.. بعد مده.. 
(كانت خديجه ترتدي فستان نبيتي مع حجاب ابيض وشوز ابيض وشنطه بيضاء بها لمعه جذابه وكذالك الفستان/وكان فارس يرتدي بدله سوداء مع شوذ اسود وقميص ابيض وكان في منتهي الجمال)
خديجه:استاذ فارس..استاذ فارس..
فارس:نعم..
خديجه:حضرتك كنت سرحان من شويه..
فارس:اانا..انتي جميله اوي
خديجه بكسوف:ده من زوق حضرتك..
فارس:ممكن نشيل الرسميات...
خديجه:ميصحش..
فارس:ياستي في الشغل ناديني استاذ فارس لما نكون لوحدنا ناديني فارس تمام
خديجه:تمام..يلا ولا ايه...
فارس:يلا...في الحفله...
سليم:استاذ فارس الحفله نورت..
فارس:منوره بيك مستر سليم....
سليم:اهلا يااخديجه صح..
خديجه بابتسامه:ايوه صح واهلا بيك مستر سليم..وظلوا يتهامسون ويتكلمون...في فقره الرقص..
سليم:تسمحيلي بالرقصه دي..
فارس:حضرتك خديجه مبترقصش مسلمه وهي مينفعش ترقص...
سليم:ليه ياعني عادي دي رقصه بسيطه..
خديجه:عشان كده حرام ومينفعش 
سليم:براحتك...
خديجه:بعد اذنكوا هروح الحمام...
فارس:متتأخريش...
خديجه:حااضر...بعد مده...بدأ الصراخ في الحفله..
سليم:ايه الي بيحصل هنا..
العامل:حضرتك في حريقه في الجناح الشرقي للحفله..
فارس بزعيق ممزوج بخوف:والجناح ده فين
العامل:من ناحيه الحمامات...
فارس:ايه..وذهب فارس يركض يبحث عن خديجه..
فارس بصوت عالي:خديجه...خديجه...
خديجه بدموع:الحقوني...حد يلحقني..
فارس:خديجه لو سمعاني ردي...
خديجه:ده صوت صوت فارس...فارس انا هنا يافارس...
فارس:انتي فين...
خديجه:في الحمام...
فارس:متقلقيش هتكوني كويسه...واخذ يدفع الباب حتي وجد خديجه..
فارس:خديجه خديجه انتي كويسه
خديجه:فارس ولم تكمل لانها وقعت مغشي عليها...
فارس:خديجه ولكنه وجد تنفسها اصبح ضعيف
فارس بخوف:خديجه متقلقيش هتكوني كويسه وحملها وخرج بها من الحفله واخذها للمشفي...
فارس:حديلحقنا...دكتور..الحقها يادكتور..
دكتور:دخلها جوه بسرعه..بعد مده خرج الدكتور
فارس:طمني يادكتور..
الدكتور:متقلقش المدام كويسه هو حضرتك تبقي جوزها...
فارس:ايوه...
.....عند ادم وجميله  ......
ادم:وصلنا انزلي...
جميله ولم تعطه وجه وذهبت للداخل البيت...
ادم:مالها دي...وركن العربيه واحضر الشنط وادخلها...
ادم:كان ممكن تساعديني...
جميله:لما تتشل هبقي اسعدك....
ادم بتعجب:ايه مالك زهقانه كده ليه..
جميله:يابجحتك يااخي...وتركته وذهبت للغرفه..
ادم:مالها دي شكلها طلب نكد....وذهب ورائها للغرفه...وجدها تجلس علي السرير بتظبط الهدوم
ادم:اانا داخل استحمي طلعيلي هدوم..
جميله:مطلع لنفسك ولا شايفني الخدامه بتعتك
ادم:خدامت ايه انا بقولك هاتي هدوم...
جميله:جيب لنفسك...
ادم:صبرني يارب...جميله ممكن افهم انتي مالك كده قالبه عليا...
جميله:ماانت او مهتم كنت عرفت...
ادم:يستي والله معرف....
جميله بدموع:ماانا لو مهمه عندك كنت كنت...مش مهم ياادم..
ادم:بتعيطي ليه ياحببتي للدرجادي الموضوع مهم بالنسبالك...طب عشان خطري قولي ليا..بس متعيطيش...
جميله:اانا عايزه اكل من مكدونالز وانت مش رضيت...
ادم بضحك:يعني انتي بتعيطي عشان كده..
جميله:وانت شايف ان الموضوع ميستاهلش
ادم:ازاي طبعا لا يستاهال...
جميله بضحك:بطل استفزاز..
ادم:ايوه كده اضحكي ضحكتك قمر...
جميله:انا قمر في كل حالاتي
ادم:يخربيت التواضع الي عندك...
جميله:امااال...ههههههه
يتبع......
لقراءة الفصل الحادي والثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent