recent
أخبار ساخنة

اسكريبت وردة بريئة الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

jina
الصفحة الرئيسية

 اسكريبت وردة بريئة الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت وردة بريئة الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم

اسكريبت وردة بريئة الفصل الثالث 3 بقلم أسماء ابراهيم


حكمت المحكمه حضورياً علي المتهمه ورد السيد احمد بالعدام شنقاً..رفُعت الجلسه..
ورد صحيت مخضوضه من النوم.. بسم الله الرحمن الرحيم.. بدموع ياارب استر يارب ياارب مليش غيرك يارب نجيني من اللي جاي انتَ عارف اني مظلومه و بريئه من كل ده يارب خليك جنبي.. مليش غيرك.. 
العسكري..ورد السيداحمد
ورد بخوف و توتر..ا..ايوه..
العسكري..كلمي حضرت الظابط عايزك..
خرجت مع العسكري..
ورد..متعرفش عايزني في اي..مش المفروض في محكمه دلوقتي..انتَ مش بترد ليه.. 
دخلت مكتب الظابط و هو زين.. 
زين بسخريه.. اهلاً بالي عامله نفسها مرات اخويا.. 
ورد.. خير حضرتك عايزني في اي.. 
زين.. عارفه انك محظوظه اووي.. 
ورد بسخريه.. ههه محظوظه اووي ليه ان شاءالله.. 
زين.. عشان الحُكم اتأجل.. 
ورد.. بجد والله  يعني مفيش حُكم انهارده يا مانت كريم ياارب.. 
زين.. هو انا بقولك اخدي براءه انتِ لسه في السجن ومش هرحمك غير لما اخد حق اخويا.. 
ورد.. تعرف انك معندكش اي حاجه من الانسانيه انتَ كل اللي هَمك انك تحبسني و بس.. والمجرم اللي قتل اخوك بره و يمكن حد قريب منك.. و مش بعيد يكون من بيتك.. و بكرا تندم علي كل كلمه قولتها في حقي.. 
زين بعصبيه.. ضربه بالقلم وقعت علي الارض.. هوريكي النجوم في عز الضهر.. و هعرفك مين زين.. يا عسكرررري... 
العسكري.. تمام يافندم.. 
زين.. رجعها السجن تاني
ورد بدموع وقهر.. هتندم يا زين بيه صدقني هتندم.. واللي قتل اخوك من جوه البيت... 
زين اتعصب جداً و كسر كل حاجه علي الكتب.. 
**********
في منزل زين.. 
ريهام وهي تتحدث مع شخص مااا.. عيبك عليك محدش عرف حاجه و كله تحت السيطره 
المجهول..اكيد ورد اتكم عليها دلوقتي مش كده..
ريهام..للاسف الحُكم اتأجل..
المجهول..طب كويس اووي عشان هموتها علي ايدي..
ريهام..ازاي يعني وهي في السجن..
المجهول..اسمعي هتعملي اي كل كلمه بالحرف الواحد..
***********
زين..انتَ فين يا زفت انتَ
في الطريق يا باشاا وجايلك اهو..
 زين..انجز طيب..عشان مكسرش عظمك و افصل دماغك من جسمك..
احم انا وراك يا كبيير..
زين..والاه انتَ ناوي تجلطني صح..
عيب عليك يا صحبي هتكون  سكته قلبيه..خلينا في المهم انتَ عايز مني اي..هتجوزني اختك صح..
زين..والاه اتلم بدل واللي....
خلاص يا سطا في اي وبعدين انتَ عارف اني بتنيل بحب اختك و اختك كمان بتحبني بس احنا عمرنا ما نروح نقول.. 
زين بجديه..شهاب اسكت وخلينا في موضعنا..
شهاب..سمعك يا صحبي..
زين..خاف اكون ظلمتها و يكون في حد تاني هو اللي عمل كده..
شهاب..مش انتَ لاقيت ورقه مكتوب فيها ان ورد قتلت اخوك..
زين..طب مش يمكن القاتل اللي عمل كده عشان نبعد عنه وكل تفكري مع ورد او يمكن حد عايز يلبسها التهمه.. 
شهاب.. انتَ لسه بتحبها رغم بُعدك عنها.. 
زين.. للاسف لسه وانا اللي اجلت الحُكم لحد ما اشوف الحقيقه.. هي قالت انهارده ان في حد من البيت عندي اللي عمل كده.. 
شهاب.. تفتكر ريهام.. 
زين..مش عارف و محتاج مساعده منك..
شهاب..معاك في اي حاجه..
زين..اسمع بقااا...............فهمت هتعمل اي...
شهاب..تمام اووي هنفذ امتااا..
زين..اا...قطع كلامه صوت رنيت التليفون..
زين..الووو.......اي انا جاي حالاً
شهاب..في اي يا زين حصل حاجه..
زين..اركب و هتعرف في الطريق..
بعد مرور وقت زين داخل المستشفي..
زين بعصبيه..الاكل ده داخل ازاي..انطق..
العسكري..في وحده جات و قالت انها قريبت ورد و كان معاها اكل و انا دخلتوا لورد..بس والله معرفش ان في سِم 
زين..كان شكله اي ولا عملها ازاي..
العسكري..كانت لبسها نقاب سعتك بس كانت طويله و في حاجه كمان..و هي بتديني الاكل الخاتمه ده وقع منها..
زين بشك..انا عارف الخاتم ده شوفته قبل كده..
شهاب..يبقا هي يا صحبي..بس خلينا في ورد الاول..
بعد شويه وقت خرج الدكتور..
زين بلهفه علي حبيبته..ورد عامله اي..
الدكتور..للاسف...........
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية مسك للكاتبة ملك أحمد
google-playkhamsatmostaqltradent