recent
أخبار ساخنة

نوفيلا عشق الجارحي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 نوفيلا عشق الجارحي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشق الجارحي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

نوفيلا عشق الجارحي الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد


في شقه عشق صباحا .
في عرفتها ..
كانت تقوم بسعاده من ذلك الحلم الجميل لتسرع الي الحمام تتوضا وتصلي فرضها لتسرع الي الفطار مع والدها ووالدتها .
/صباح الخير علي احلي اب وام .
/صباح الخير علي عشق حياتنا كلها.
عشق بابتسامه/حبايب قلبي ربنا ميحرمني منكم ابدا ي يارب .
شاكر/هتروحي فين دلوقت ي عشق.
عشق وهي تأكل سريعا/هروح الاول الجامعه ي بابا احضر المحاضره الأولي وبعدين اجري علي الشركه مش عاوزه تأخير من اولها كده .
ساميه بدعاء/ربنا يباركلك ي بنتي ويسعدك يارب .
/ايوه كده احلي دعوه دي علي الصبح تفتح اليوم سلام ي غالين .
/مع الف سلامه ي ضنايا ..
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الجارحي ..
كان يجلسون سليم وروز وفهد علي مائده الافطار ليقاطعهم صوت كمال والدهم لتسرع روز إليه بابتسامه .
/حمد لله على السلامه ي بابا نورت .
/بنورك ي حبيتي .
سليم وفهد /حمد لله على السلامه ي بابا .
كمال بابتسامه/الله يسلمكم ي ولاد .
ليجلس معاهم علي المائده .
كمال/ها ايه اخبار الشركه في اليومين الي غبت فيهم .
فهد بابتسامه/الحمد لله ي بابا بخير وفيه اجمل حاجه بقا أن سليم بيجي معايا الشركه وبقا فاهم في كل حاجه فيها .
كمال بسعاده /بجد ي سليم ايوه كده ي حبيبي عيش حياتك ومارسها عادي وأخرج من كل الحزن الي جواك ده .
روز بخبث وغمزه/لا ولسه ي بابا الشركه دلوقتي هتحلو اكتر بعد الضيوف الجداد الي بقوا فيها .
لينظر لها سليم نظرات ناريه أما فهد فكان في عالم آخر الشركه لما تأتي لها ضيوف سواء عشق ماذا تقصد روز وما علاقه سليم بها ليقاطعهم ذلك الملاك رحمه هي ابنه خالتهم وهي تعشق فهد منذ الصغر لكن هو لا يبادلها الشعور مما يجعلها دائما في الم .
/صباح الخير عليكم .
الجميع بابتسامه /صباح النور ي رحمه .
روز /ايه ي رحمه الي حدفك علينا علي الصبح كده .
رحمه بغيظ/اه ي جزمه اولا ده بيت خالتي مش بيتك اجي في أي وقت وعلي كيفي كمان.
سليم بضحك/ههههه هو مفيش فايده فيكم هتفضلوا كده ناقر ونقير .
رحمه بخجل/ازيك ي فهد عامل ايه .
فهد بشرود/الحمد لله ي رحمه عن اذن حضرتك ي بابا لازم نروح الشركه .
كمال/مع السلامه انا كده كده طالع أنام طبعا انتي مش غريبه ي رحمه ي بنتي عن اذنكم.
رحمه بغيظ/شايفه شايفه ي روز ولا معبرني خالص .
/وايه الجديد ي بنتي افهي بقا هو طبيعته كده فهد قليل الكلام ومتعرفيش ايه في دماغه وبعدين سبيني النهارده بالذات .
رحمه باستغراب/ايه مالك .
روز بقلق/عاصم جاي النهارده علشان يطلبني وانا مرعوبه من بابا ومش عارفه ايه الي هيحصل .
رحمه بابتسامه/انشاء الله خير متقلقش.
روز بتمني/ي يارب ي رحمه يارب .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في شقه علي السعيد .
كانت تجلس بجسدها العاري علي صدره وهي تتحدث بغيظ .
منار/اه ي بنت الايه ي عشق تشتغلي في شركات الجارحي مره واحده هتجنن ي علي هتجنن .
علي بمكر وخبث /دي بنت خالتك دي جاتلي طوق نجاه .
منار باستغراب/قصدك ايه مش فاهمه .
علي بغضب/جرا ايه ي روح امك انت فاكره نفسك من بقيه عائلتي ولا ايه انت بتاخدي فلوس واحده باشتريها بغلوسي واكتر من كده متحلميش يلا قومي غوري .
منار بدلع/طب هو انا قولت حاجه انا عايزه اساعدك وبعدين انا مبكرهش حد في حياتي قد البت عشق دي ي عني معاك في أي مصلحه.
علي بوقاحه /بعدين هقولك علي كل حاجه بس تعالي بقا وانتي زي القمر كده .
منار بدلع /اومرك ي حبيبي .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في شركه الجارحي ..
كان يذهب فهد يمينا ويسارا بقلق لما تأخرت حتي الآن ماذا حدث هل اعتزرت هل لن تأتي مره ثانيه الف سوال وسوال ماذا فعلت ذلك الصغيره ب فهد الجارحي ليقاطعه صوت طرقات الباب لتتدخل قطتته الصغيره بخجل واسف لتتحدث بتعلثم واضح .
/انا اسفه جدا ي افندم بجد المواصلات كانت زحمه اوي .
كانت تحدثه وهو في عالم آخر كل ما يراه هي فقط ليقترب منها بلهفه جاهدا لاخفائها ولكن لم يستطيع .
/انتي كويسه .
عشق بخجل من نظراته من عيناه الذي سحرتها منذ اللقاء الأول .
/الحمد لله حضرتك انا بخير عن اذنك لازم اروح علي شغلي .
فهد بسعاده /طب انتي مش تستني غير لما تعرفي الشغل ايه الاول .
عشق بخجل /ايه حضرتك .
/هتكوني سكرتيرتي الخاصه .
عشق بسعاده غامره وهي تحدث ذاتها .
/معقول ي عني هشوفك طول الوقت ي فهد هتعمل فيا ايه كمان اكتر من الي عملته فيا اكتر مني اني عشقتك من اول ثانيه اتكلمت فيها من اول ضحكه خايفه ي فهد اكون بحلم يارب استرها معايا وتحيتي زي مابحبك ي فهد .
/ايه مالك سرحتي في ايه .
عشق بارتباك/لا ابدا حضرتك قولي بس انا هعمل ايه وانا هعمل علطول .
فهد بابتسامه /يلا تعالي .
في مكتب سليم ..
لم يختلف حاله عن فهد الكثير كان أيضا ينتظرها لم يستطيع أن يفعل أي شي الا أن يراها لتقاطعه سكرتيرته الخاصه وهي تتدخل بالملفات الواجب أمضاها .
/سليم بيه اتفضل حضرتك أمضي علي الورق ده .
/هي عشق جات .
كان سوال سريعا وبلهفه واضحه لتستعجب السكرتيره لكنها ردت بعمليه بالغه .
/انسه عشق جات من بدري وعند فهد بيه في مكتبه .
ليشعر سليم بالغيره الشديده .
/خلاص خودي الملفات وروحي انتي .
/اوامر سعادتك .
/فيه ايه ي سليم اهدا مش لدرجه دي مهي بتشتغل ي عني اكيد اغلب الوقت هتكون مع فهد اعقل ي سليم اعقل وأهدا  عشق بتحبك انا حاسيه ده في عينيها اول مشفتها ي عني اطمن بقا......
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في شقه عاصم.
كان يرتدي عاصم بدله عاديه للغايه ليس من البدل الفارهه فهو واثق من نفسه الي أبعد الحدود يرا أن قيمته في أخلاقه مبادئه وليس فقط فيه مظهره ليقاطعه والده ببسمه حانيه .
/زي القمر ي ابني ربنا يجعل في وشك القبول .
عاصم بابتسامه /ايوه كده ي بابا انا محتاج الدعوه دي اوي .
/ربنا يكرمك ي ابني ويحققللك كل الي بتتمناه .
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في فيلا الجارحي..
..في مكتب كمال الجارحي ..
كان يتحدث مع كارمن .
/ي عني المزاد هيكون عالي مش كده .
/المزاد هيكون عالي اوي وفاروق مجهز المبلغ المتوقع وزياده يعني امن نفسك ده غير أنه بقا حطك في دماغه علي الاخر هو وابنه .
/يشربوا من البحر يحاول بس حد فيهم يقرب من ولادي وانا ادفنه اقفلي انتي هكلمك بعدين .
كارمن بضيق/ماشي ي كمال حسبنا بعدين .
هنيه الخادمه/كمال بيه في واحد مستني حضرتك تحت في الصالون .
/مقالش مين .
هنيه بنفي/لا مقالش .
/طب روحي انتي انا جاي .
في الاسفل.
كان يجلس عاصم بثقه وشموخ .
كمال بتذكر/انت هو مش انت الميكانيكي الي انا صلحت عنده عربيتي قبل كده انا فاكر شكلك كويس.
عاصم بابتسامه /ايوه انا سعادتك .
/بس انا فاكر أن كل فلوسك خدتها وقتها جاي ليه هنا .
/لا سعادتك انا مش جاي علشان فلوس انا جاي اطلب ايد الانسه روز .
كمال /ايييييه .
في غرفه فهد ..
كان يجلس يتابع بعض الأعمال وهو يسرح في قطتته الصغيره ي علم أنها صغيره في السن بالنسبه له لكن هو يعلم كيف لا يجعلها تشعر بذلك الفارق مهما حدث .
/انا خلاص مش قادر ابعد عنها اكتر من كده انا مش صغير علشان حركات المراهقين دي انا هدخل البيت من بابه انا خلاص مش قادر علي بعدها اكتر من كده ليسرع في طلبها .
في غرفه عشق 😍😍😍😍😍😍😍😍
كانت تجلس وهي تسرح في صورته الذي صورتها له وهو يمضي بعض الملفات لتسمع هاتفها لتصعق فهو بالفعل هو ذلك الرقم هو هو لتتحدث بارتباك.
/ياربي ده هو هو انا هعمل ايه دلوقتي ارد اقول ايه الله يخربيتك ي عشق مع كل الناس ببغبان وبتيجي عند فهد عامله زي البطه ارد بقا وامري لله .
/مساء الخير ي فهد بيه .
/بلاش فهد بيه دي خليها فهد بس مبحبش الألقاب وخصوصا لو منك انتي .
عشق بصدمه /ها أنا .
/قولي لأهلك أننا جاين نزوركم بكره عايزك زي القمر زي مانتي دايما سلام ي عشقي .
/عشق ببلاهه وجنون/هو قال عشقي قال عشقي وجاين بكره اكيد جاين علشان ي طلبوني بالسرعه دي ماما ماما
يتبع....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent