recent
أخبار ساخنة

اسكريبت منقذي الجزء الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

jina
الصفحة الرئيسية

 اسكريبت منقذي الجزء الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

اسكريبت منقذي الجزء الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة

اسكريبت منقذي الجزء الرابع 4 بقلم الكاتبة المجهولة


-انا هدخل انام لاني تعبانه من الطريق تصبح على خير 
الباب خبط قبل ميرد عليا.
رحيم قام فتح
-بابا!! 
-هه فكرك انك ممكن تفلتي من أيدي ي مريم. 
-مريم مراتي بالشرع والقانون ومتقدرش تأخدها مني 
-مراتك!! الكلام دا صحيح ي مريم 
ولأول مره تجيلي الشجاعه اني أقف قودام الراجل اللي اذاني طول حياتي. يمكن رحيم هوا اللي اداني القوه 
_اه رحيم جوزي وادي قسميه الجواز 
-فكرك لما تقطعها تقدر تأخدها بعينك ي رفعت انا لو رميتلك شويه فلوس دلوقتي هتجري وراهم 
_هه فكرك الكلام دا هيأثر فيا طب عاوزك تعرفي بقا ي مريم اني مش ابوك الحقيقي 
_ايه!! 
-هوا انتي لو بنتي الحقيقه هعمل فيكي كده انا خطفتك ونتي صغيره( وضحك بسخريه) يلا ابدأي رحله البحث عن ابوكِ وامك الحقيقين سلام يااا...دكتور 
بعد م مشي انهارت على الأرض 
_بعد العذاب اللي عشته ف حياتي دي كلها وفِ الآخر اطلع مش بنته الحقيقه ومش ابويا  طب ليه عمل فيا كده ولا اهلي اللي يمكن نسوني أو يمكن مازالوا بيدوروا عليا انا تعبت اوي ومش حمل صدمات تاني 
-مريم ممكن تهدي احنا نعرف منين أن الكلام اللي بيقوله دا صح 
_عشان فعلا زي م قاال مفيش اب بيعمل كده فِ بنته 
-مريم عاوزك تهدي ونفكر بالعقل دلوقتي العيط مش هيفيد بحاجه ولا هيرجع اللي كان لو سمحتِ اهدي...انا هقوم اجيب لك ميه 
-شكرا 
_دلوقتي احنا لازم نعرف اذا كان فعلا رفعت ابوكي بجد ولا لا مطلوب مننا أن احنا ناخد منه عينه دم..
-ودي هنعملها ازاي
_على حسب م سمعت انك ليكي اخت من ابوكي 
-اه مني بس دي غيرهم خالص بس هيا مش موجوده وبتسافر وقليل اوي لما بتنزل 
_ممم تقدري تكلميها انها تنزل اجازه؟ 
-لا طبعا هقولها اي تعالى خودي عينه دم من ابوكي! 
ابتسم- طب بالنسبه لمراته كلبه فلوس بردو!؟ 
_الضعف 
-حلو اسبوع وهيبقي معانا العينه
-انت عارف دي ممكن تطلب منك كام اصلا 
-ف حدود الف مثلا
_هه قلبك حنين ممكن 20 الف 
_ع..عشرين!! 
-بقولك كلبه فلوس.. اتكلمت بحزن "انا مش عاوزه اورطك ف المبلغ دا أو فِ مشاكلي
_يووه يستي انا اشتكتلك 
-انا بجد مقدره تعبك معايا بس مش عاوزه اورطك فِ حاجه تانيه 
- مصرره يعني 
-اه 
_خلاص يستي اللي تحبيه 
هدوءه قلقني وحسيت انه مش هيقف على كده 
عدا حوالي اسبوع كانت علاقتي مع رحيم عاديه مكنش بيحصل اي أحداث تُذكر 
-عندي ليكي مفاجأه ب مليون جنيه 
_بجد اي 
-انتي كده اتفاجأتي 
قولت بضحك- اصل المفاجآت بعد عادي بالنسبة ليا 
كان معاه كيسه صغيره وطلع منها عينه الدم 
-بتهزر 
-لا 
-رحييييم انا قولتلك مش عاوزه اورطك ف المشاكل دي 
-بطلي عبط بقا مشاكلنا واحده دلوقتي 
اتنهدت وبصتله-وعملتها ازاي زي 
-هقولك بعدين المهم دلوقتي نروح المستشفى عشان ناخد منك عينه دم ونعمل DNA
 هزيت راسي بالموافقه-هلبس واجي 
لبست وطلعنا على المستشفى 
-رحيم 
-ها 
-انا بخاف م الإبر 
ابتسم- متخافيش انا معاكي اهو 
جت الممرضه عشان تاخد الدم 
-شمري القميص بعد أذنك 
-رحيم هات ايدك 
-هوا انا اللي هعمل التحليل ولا انت 
-هاتها بس...تقدري تاخدي الدم دلوقتي 
-اااه يبنت العضاضه 
ضحكت-انا اسفه والله شكل العضه جيت صعبه 
-منك لله انا ايدي ورمت. 
-معلش بقا فدايا وكده 
_فداكي مااشي ي مريم ماشي 
-رحيم هوا الDNAبيقعد كام يوم
-ممكن يوم يومين تعالى نسأل 
-يومين بحالهم 
-معلش دول يومين اللي صبرك ال 23 سنه دول يصبرك يومين 
ابتسمت بحزن- عندك حق..ممكن طلب 
-اكيد 
-ينفع نتمشي على البحر 
-بس كده تعالى 
فضلنا نتمشي على البحر الجو كان جميل جدا الهوا كفيل انه يخرج الطاقه السلبيه اللي جواك ويبدلها ب طاقه ايجابيه 
السما صافيه 
-الهوا نفعك 
_اه جدا حسه اني متنفستش من زمان 
رجعنا تاني البيت 
-بفكر اعمل اكل بس مش فبالي حاجه 
-نطلب اكل من بره 
_لالا انا حابه اعمل الاكل بنفسي تعالى ساعدني 
-حاسس اني اتورطت سيكا 
-فضلت اتكلم معاه ونا بطبخ والكلمه عن حياتي وهوا كذالك طلع غير منا تصورت تماما شخص طيب جدا كلامه ميتملش منه وكذلك الكلام معاه....
-الله الاكل جامد 
_بجد بالهنا 
Two Days Later
-مريم نتيجه التحليل طلعت.! 
يتبع ....
لقراءة الجزء الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent