recent
أخبار ساخنة

رواية نصف عذراء الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية نصف عذراء الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

رواية نصف عذراء الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد

رواية نصف عذراء الفصل الخامس 5 بقلم دينا عبدالحميد


بعد كام ساعه ريحانه كانت بدات تفوق و بتتلفت حوليها باعجاب واستكشاف 
سمعت  صوت من وراها عجبتك الاوضه 
قومي انتي بس واكيد القصر هيعجبك يا ريحانه ده انتي بنت اختي الغاليه 
ريحانه بنت اختك... ؟
ايوه بنت اختي يا ريحانه 
ريحانه انت شكلك مجنون 
الشخص اسمعيني
ريحانه لو سمحت مش عايزه اسمع منك حاجه ممكن تسبني ف حالي وقامت بتسند ع الحيط كانت هتقع 
حاول يسندها صوتها علي انت مجنون ابعد عني وبدات تصرخ الشخص بصلها بتردد ومشي 
ودخل علي والجد 
الجد اخبارك يا ريحانه 
الحمد لله مين حضرتك
الجد انا جدك 
ريحانه ايه 
وبصت ل علي بغضب هو في ايه 
الجد علي مالها ريحانه
علي كان هيحكي 
بس دخل حازم بسرعه وحسن وبداوا يشغلوا الجد وخدوه 
ريحانه ل علي هو في ايه 
ريحانه بهدوء ممكن افهم في ايه 
علي سوء تفاهم فاكرينك بنت عمتي 
حازم عمي اتكلم بعد اكتر من 20سنه 
ولازم تفضلي تمثلي 
حسن طب وأهلها 
ريحانه افتكرت ابوها وانه اعتبر بنته ماتت وقالت انا يتيمه 
حازم طب كويس 
علي لا جدك لو عرف هي..... 
حازم وهيعرف منين 
.حسن هنحكيلها كل تفاصيل تخص العيله 
علي الي لازم تعرفه انها بنت عمتي ايمان وعمي احمد 
ريحانه بصت بهدوء وايه يجبرني للديل دهزاني أدخله 
علي يمكن عشان معندكيش حد تروحيله 
ريحانه لا اقنعتني 
حسن طب احنا هننزل وانتي غيري وحصلينا عشانزنتعشا ونعرفك ع العيله 
ريحانه هزت دمغها والشباب مشيوا من الاوضه 
وشخص تاني خرج من ورا الستاره وضحك وقال جدعه يا ريحانتي احبك وانتي فاهمه..
ريحانه بغضب ريحانتك مين دي ياض اعدل كلامك 
خلاص متقفشيش المهم ركزي  ف افراد العيله 
ريحانه تمام اتفضل بره  عشان اغير 
بضحك حاضر يا اختشي وسبها ومشي. 
ريحانه نزلت بتوتر وقلق بين عيله كبيره متعرفهاش 
الجد ابتسم تعالي يا ريحانه 
وفتح ايده عشان يحضنها
ريحانه راحت بهدوء افندم 
الجد مالك 
ريحانه مستغربه شويه 
الجد من ايه 
ريحانه من ناس اول مره اشوفهم 
.
علي طب اسمحلي يا جدي اعرفها بينا 
الجد ماشي 
علي بصي يا ستي احنا عيليتنا اسمها 
عيلة الحاوي وجدنا رحيم الحاوي كبير العيله 
ريحانه بصت بصمت 
حازم كمل جدي عنده اربع ولاد وتلات بنات 
الكبير هو عبد الهادي الله يرحمه وده والد حسن وحازم وعنده بنت اسمها چني ودي اصغر افراد عيلتنا والدلوعه
فجاه جت بنت اوزعه عنيها خضرا  وشعرها اصفر وبيضاء وخدودها وردي بشقاوه وقالت مين بينادي 
حسن اهي چني جت 
ريحانه بصتلها وابتسمت 
وحنين ابتسمت وقالت انتي بقا ريحانه بنت عمتي ايمان 
ريحانه هزت دمغها باه 
ف حنين  راحت عليها جري وحضنتها
كمل حسن بعد اذن اللخظه اللرومانسيه عايزين نكمل 
حنين سبلي انا الطلعه دي يا ولد عمي 
وكملت الي بعد بابا هو عمو إبراهيم الي هناك دهر وده عايش ف اسكندريه بيجي ف الاجازات والمناسبات وعنده ولدين وشورت ع اتنين شباب وقالت دول أمير وسامي 
بصوا لقوا ريحانه ماسكه ورقه ومشغوله  
حنين بغضب ركزي معايا...
ريحانه مركزه 
حنين ازاي وبتكتبي ايه 
ريحانه بكتبكم اصلكم كتير وانا هتلغبط فبعمل علامات 
الكل بضحك ازاي 
ريحانه اسمعوا ابو شعر ابيض وملامح هاديه وعيون عسلي يبقا جدوا رحيم 
وابوا عضلات ده وطويل وشعر بني وعيون بني بيسبلي وقمر ده يبقا خالوا ابراهيم وولاده شكله بس الفرق امير طويل شويه عن سامي 
حنين بضحك والمز الي هناك ده يبقا عمو ساليم ابو علي وفرح ورنيم 
ريحانه هو مز اوي صراحه 
وراحت لساليم عنيك الرمادي دي حقيقي ولا لانسز يا عسل مش كفايه ملامحك الهاديه 
بس علي مش زيك خالص دهزعامل زي مصاصين الدماء وديما بيستفزالي قدامه
وبصت لفرح وضحكت انتي مش شكله 
فرح عارفه اني سمرا بس السمار نص الجمال 
ريحانه لا يازمزه ده الجمال كله وغلاوتك عندي 
وراحت لرنيم وقالت بهمس انتي بقا فمستغله وش  شفتك وانتي بتستغلي علي 
رنيم بنفس الهمس هو مبيجيش غير كده 
ريحانه صراحه يستاهل 
حنين هاكملك اما البنات 
فهما 
عمتوا عمتوا خديجه ودي مامة نيره وهادي بس هما باين رجعوا بيتهم حالا
وعمتوا سريا وولادها مازن وميار ومعاذ 
ريحانه طب دول اعرف شكلهم ازاي
رنيم لمايجوا هتعرفيهم 
ريحانه بس انتوا قولتولي ع تلاته من اخوالي 
فرح الرابع هو عمو عزيز وهو عصبي وبيحب الصمت وعنده اين زسه أحيانا واحيان بيكون طيوب وهو..... 
قبل متكمل قاطعها شاب وحشتوني 
حنين جريت حضنته 
وهو بضحك فين بنت عمتي 
جاي مخصوص اشوفها 
حنين وهو تستاهل انك تيجي عشانها
عامر ليه هي حلوه 
حنين حلوه ايه دي مزه يسطا 
صروخ كده شوف صروخ تطير عقلك 
عامر بعصبيه مسكها ده انازالي هطير صف سنانك ايه الحديت ده يا بنت عمي 
حنين اسفه يا كبير 
عامر كبير بقيتي بيئه اوي 
وبص لحازم وحسن متلموا اختكم بتاعكس بنت عمتكم 
وراح لجده باس ايده وسلم عليه 
قولي اين هي صغيرة عيلتنا
الجد بص هناك كده 
عامر بص ليها وبنفس واحد 
عامر ريحانه انتي 
ريحانه انت 
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent