Uncategorized

رواية ملكة قلبي البارت الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

 رواية ملكة قلبي البارت الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

رواية ملكة قلبي البارت الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة ريهام سعيد

نظرت لها اسيل بحزن وهي حتى الآن لا تعلم لما والدتها تعاملها هكذا 
احتضنت هند فارس بحب وهي تقول:مبروك يا قلبي 
وكذلك فعلوا الجميع وبعد مباركات كثيرا قال فارس لجدة ملك:عن اذنك يا تيتا هاخد ملك افرحها ونخرج شويه
نعيمه بحب:ماشي يا حبيبي
ثم أكملت بتحذير:ترجعوا بدري يا فارس انتو كتبتوا الكتاب بس وده مش معناه انك ترجعهالي البيت متأخر فاهمني يا حبيبي
فارس بحب:فاهمك يا حبيبتي يلا يا لوكا 
نظرت ملك له بخجل فهي حتى الآن لم تعتاد على فكرة انها زوجته:يلا 
خرجوا وهم يقفون على الباب:استنى بس قبل ما نخرج تحبي تروحي فين 
ملك بفرحه:الملاهي 
فارس بضجر:نعم ياختي
امسكت ملك زراعه وهي تقول برجاء:علشان خاطري علشان خاطري 
فارس بنفاذ صبر:يا بنتي هو انا اخد بنت اختي معايا دانتي مراتي 
ملك بحزن:خلاص يلا بينا 
فارس بحب:خلاص ياستي متزعليش هنروح بس بشرطين 
ملك بفرحه كالاطفال:ايه ايه 
فارس بحب:اولا تغيري هدومك علشان الفستان ده لو اترفع ف لعبه ولا حاجه مش ناقص انا اضربلي حد انهرده 
ملك بسعاده:والتاني
فارس بخبث:لا التاني ده لما نرجع هبقي اقلهلوك خشي غيري حاجه محتشمه يا ملك فاهمه 
ملك بحب:حاضر يا قلب ملك 
فارس بغير تصديق:قولي ايه 
جرت ملك سريعا للداخل وارتدت سلوبت جينز واسفلها هايكوا ابيض برقبه وكوتش ابيض وتركت شعرها مفرود وكانت حقا فاتنه وجميله
فارس بغضب:ايه ده
ملك باستغراب:ايه مهو محتشم اهو
فارس بعصبيه:شعرك مفرود ليه
ملك باسف:نسيت اعمله خلاص مش مشكله عادي بقيت بشيل معايا توكه بسبب حد كدا
فارس وهو يلمس على شعرها:لو عليا كنت نقبتك ومخلتش حد يشوف الجمال ده كله غيري
ملك بخجل:فارس بس بقى
ضحك فارس ولمة ملك شعرها كحكه عشوائيه ونزل منها خصل على رقبتها وخدها فكانت تسحر من يراها
********تسريع ف الأحداث*********
ذهبوا ملك وفارس إلى الملاهي وسعدوا كثيرا ومشاكسه فارس لملك وبعد المعاكسات لملك لشدة جمالها وغضب فارس وغيرته
كانوا يمشون وملك تاكل الايس كريم باستمتاع
ووجدوا رجل يبيع البلالين فنظرت ملك لفارس بعيون القطه وقالت:فارس عايزه بالونه
فارس بحنان:بلونه واحده يا روحي
ملك بحب:اه
ذهب فارس واحضر لملك جميع البلالين وسعدت بها كالطفله الصغيره عندما تأتي امها بلبس العيد الجديد
واصبحت ملك كلما رأت طفل صغير تعطيه بالون وقبله وكان فارس يشتعل من الغضب ليس من أجل البلالين ولكن لأجل انها تقبل كل طفل تراه
فارس بغضب:مش كفايه بوس بقى
ملك باستغراب:أنت بتغير من الأطفال يا فارس
ضحكت ملك كثيرا حتى ادمعت عيناها
ملك بضحك:اااه مش قادره انت بجد بتغير من الأطفال دول صغننين يا فأرس
فارس وهو يتمتم:والله محد مجنن فأرس غيرك
نظر في ساعته واتسعت عيناه بشده:ملك انتي عارفه الساعه كام
ملك بلامبالاه:١٠ لسه بدري
فارس بصدمه:عشرة مين ياختي الساعه اتنين الفجر
اتسعت أعين ملك وهي تقول:تيتا
########################
تجلس وهي قلقة فا فأرس وعدها بالرجوع مبكرا لماذا تأخروا لهذا الحد
بعد قليل رن جرس الباب ففتحته نعمه بلهفه وقالت بغضب:كنتي فين يا ملك
ملك بتوتر:هه ا ا ا كنت مع فارس
نعيمه بهدوء:ده وعدك ليا يا فارس
فارس باحرج وهي ينظر لملك بغضب فهي من الهته عن الوقت وقال:اسف يا تيتا الوقت سرقنا ومحسناش بيه اوعدك مش هتتكرر تاني
نعيمه بهدوء:ماشي يا فارس
ودخلت بهدوء ما قبل العاصفه
ملك بخوف:تيتا هتقتلني اكيد
فارس بحنان:اهدي يا روحي هي بتحبك واكيد هتعزرنا يعني علشان اتاخرنا وكدا
ملك بحب:فعلا معاك حق انا مبسوطه اوي اليوم كان جميل يا فارس شكرا
فارس بخبث:شكرا حاف كدا
ملك بمرح:لا بالجبنه عايز ايه ها
فارس بخبث:الطلب التاني هيبقى حضن وبوسه
اتسعت أعين ملك وهي تقول:فارس انت طلعت قليل الادب
فارس بردح:مليش فيه انا عايز حضن وبوسه هفضحكوا هنا لو مخدتهومش
وضعت ملك يدها على فمه وهي تقول:فارس وطى صوتك الناس يقولوا ايه
فارس:يقولوا راجل ومراته بيتكلموا يلا مش ماشي غير لما أخدهم
احتضنته ملك سريعا وقبلته من خده وقالت وهي تغلق الباب:يلا خلاص باي
أوقف الباب بقدمه وهو يقول:استنى أبت بحبك
ملك بخجل وإحراج:وانا كمان يلا بااااي
أغلقت الباب فوجدت جدتها تقف أمامها بخبث وهي تقول:مالك وشك محمر كدا ليه
وضعت ملك يدها على وجهها وهي تقول:اناا لا لا متهالك بس
نعيمه بجديه:عيزاكي في موضوع انا اجلته كتير لغاية ما تكبري وأظن جه الوقت المناسب علشان تعرفي
ملك باستغراب:اعرف ايه
نعيمه:……………
###################
رجع فارس البيت سعيدا وهو يدندن أغنيه بفرح وسعاده ولكنه وجد اخته وأمه يتشاجرون
اسيل ببكاء:انتي ليه بتعامليني كدا هو انا مش بنتك انتي َمبتحسيش بيا خالص حرام عليكي
هند ببرود:اه مش بنتي وعمرك ما هتكوني بنتي فارس هو الي ابني فارس بس
رفع أحمد يده وهوت صفعه على وجه هند وهو يقول:كنت فاكر ان الزمن غيرك بس الظاهر ان اصلك الزباله عمره ما بيتغير
هند بدموع وقد ألقت قنبلتها:أنت بتضربي علشان مش قادره أقبل بنت مش بنتي
يتبع..
لقراءة البارت السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!