recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت ملتحي الفصل السابع 7 بقلم علياء محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت ملتحي الفصل السابع 7 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل السابع 7 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل السابع 7 بقلم علياء محمد


فهد جه بيبص علي نور وقعد يضحك 
نور ببكاء: اااااه عيني الحقوني 
حبيبه قاعده تضحك 
فهد رحلها ونفخ في عيونها براحه ومسك اديها وغسلها وشها
نور ببكاء: مبقتش اشوف اقول فيكوا ايه اتعميت ااااااااه يا صغيره علي المر يا نوسه 
فهد: بطلي هبل يا بت😂😂😂صلي علي النبي ده بصل 
نور: بصل ضيعلي عيني😭
فهد قعدها وقعد يعمل هو البصل 
وهي قاعده بتاكل الي بيعملوا بعد وقت عملوا الاكل 
فهد رحلها: دوقي كده 
نور فتحت بوقها وهو حط ايدوا تحت بوقها وادها الاكل 
نور: الله طعموا حلو 
فهد: يلا يلا 
وغرفوا وطلعوا حطوا علي السفره ومسك اديها وطلعوا بره
فهد: الاكل جاهز 
قاموا كلهم وقعدوا علي السفره 
وكلوا بعد. وقت خلصوا وقاموا صلوا 
كانت نور وحبيبه قاعدين بيحفظوا القرأن وحبيبه بتساعد نور في دروس التجويد وقواعد القرأن كلها 
وفهد مش سايبها وبيحفظها بنفسوا بيسملعها وبيصحيها كل يوم يصلوا القيام وهي بقت قريبه من ربنا جدآ وبتروح المعهد مع حبيبه وفهد بيقعد يحفظها كل يوم وبيسمعلها 
في يوم من الايام 
فهد:لو حفظتي القرأن كلوا هنروح بيت الله ونعمل عمره
نور بفرحه:بجد 
فهد باس دماغها:بجد يا قمري اول ما تختمي هنسافر 
نور باستوا من خدوا بعفويه 
فهد ابتسملها وباس اديها ودماغها بحب وقعد يسمعلها
بعد اربع شهور بالظبط كانت نور كانت قاعده علي الكرسي ولابسه فستان ابيض كبير ومنفوش وبكمام ولابسه نقاب ابيض ولافه النقاب نقاب مليزي وحاطه مكياج بسيط جدآ مخليها زي الملاك 
حبيبه واقفه ولابسه دريس بيبي بلو منفوش ونقاب نفس لون الفستان وكان شكلها حلو حبيبه ظبطت النقاب ل نور وباست دماغها وام نور وام حبيبه واقفين معاهم 
نور وهي بتلعب بالفستان:حلو 
ام فهد:شكلك قمر اوي يا بنتي 
نور:شكرآ يا ماما 
امها ببكاء:ربنا هداكي يا بنتي ربنا يحفظك ل جوزك يا بنتي ربنا يديمك ليا ي بنتي ويحميكي 
نور بدموع:شكرآ يا ماما 
فهد كان لابس بدله سوده ولحيتوا  مظبوطه قاعد بيقرأ قرأن وهو بيلبس جاكت البدله والبنات كانوا مشغلينش اناشيد اسلاميه للافراح مازن وهو بيصفرلوا:لا قمر يابا 
فهد:يلا عشان اشوف عروستي 
وطلعوا وراحوا عند نور فهد خبط فتحت حبيبه 
فهد جه يدخل 
حبيبه:رايح فين يا ابيه 
فهد:داخل 
حبيبه:طلع الي معاك وادخلك 
فهد برفع حاجب:لا والله 
حبيبه:اه والله 
فهد ادها المحفظه ودخل مازن جه يدخل 
حبيبه:طلع الي معاك يا ابيه 
مازن:عادي علي فكره انا ممكن استناهم هنا 
حبيبه:طب خليك قاعد بقا جت تقفل مازن دخل جري 
حبيبه:خد يا ابيه مازن ي غشاش عايزه فلوس 
مازن قعد يضحك 
فهد دخل كانت نور بتغني اناشيد اسلاميه وبتقول(الله الله الله علي نور رسول الله
 الله الله الله علي نور رسو الله امته هشوف عينيه واحضنه ايده بأيدي واقولوا بحبك سيدي والليلادي احيا  معاه الله الله الله علي نور رسول الله) 
كمل فهد وهو ماسك بوكية الورد وكمل بأبتسامه فرح وقال بصوت رجولي جميل جدآ: طه الي في المعني حبه مجمعنا طه الي في المعني حبه مجمعنا يالي انتو هنا معانا حيوا رسول الله) 
ورحلها وهو مبتسم 
وهي لفت 
فهد ابتسملها ورحلها من الناحيه التانيه راحت لفت 
فهد: يعني انا هشوفك النهارده ولا ايه 
نور ضحكت 
فهد رحلها راحت لفت 
فهد: الله 
وراح حضنها
فهد: اثبتي اثبتي وكلهم بيضحكوا عليهم 
نور وقفت وهو لفلها وهو ماسكه ومبتسم 
فهد شاف عيونها باس دماغها 
نور نزلت النقاب 
فهد باس دماغها: ربنا يحميكي ليا ويحفظك واخد بأيدك للجنه يا زوجي المصون 
وباسها من خدها ورفعلها النقاب تاني وحط اديها في ايدوا ونزلوا تحت وبدأ حفل زفاف اسلامي جميل بمعني الكلمه 
(نبدأ حياتنا برضي ربنا ومنغضبش ربنا في يوم زي ده) 
ب اناشيد اسلاميه  مثل(عيناها نزفها مشتكاها-هي دي الي اخترتها-الله الله الله علي نور رسول الله-قمر سدنا النبي-واناشيد كتير)
حوار بين منتقبه وبنت
البنت:فرح اسلامي ازاي يا بنتي اما فين الفرح وهنرقص علي ايه ونقاب ايه سيبي شعرك حر وحطي حنه وبيني ايدك ورجلك ده يوم في العمر يا بنتي 
المنتقبه: افرضي ملك الموت دخل عليكي وانتي في الفرح ومبينه نص رجلك ومبينه شعرك هتقوليلي اصل ده يوم في العمر 😂وبعدين الاناشيد الاسلاميه جميله اوي وانا مش هضحي بديني عشان ده يوم في العمر لو دخل عليا ملك الموت وانا ساتره نفسي هبقا ميته وربنا راضي عني هبقا ميته علي طاعة ربنا 
البنات الي عايزه تقلع النقاب في الفرح يبقا ملوش لازمه لو لبستي تاني انتي لما تلبسي في فرحك ربنا هيحبك واكتر والناس هتحترمك وهتزيدي منزله عند الرسول عليه افضل الصلاة والسلام 
#انتي ملكة بنقابك وعفتك
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent