recent
أخبار ساخنة

رواية أحببت ملتحي الفصل التاسع 9 بقلم علياء محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أحببت ملتحي الفصل التاسع 9 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل التاسع 9 بقلم علياء محمد

رواية أحببت ملتحي الفصل التاسع 9 بقلم علياء محمد


فهد: طب احنا هنسافر بعد الفجر انا ونور
ابو فهد: علي فين يا ابني 
فهد: هنعمل عمره 
حبيبه: مش هتطلعوا غير ورجلي علي رجليكوا 
مازن بأبتسامه مستفزه: اه احنا هنيجي معاكوا 
ام نور: نروح مره تانيه هما عرسان 
ام فهد: ايوه ام نور معاها حق 
فهد: تمام انا حجزت وهنسافر بعد صلاة الفجر 
ابو فهد: ربنا معاكوا يا ابني
حبيبه راحت ومسكت نور من اديها 
حبيبه: تعالي تعالي 
نور بصت ل فهد وكأنها بتقولوا اروح ولا لا
فهد ابتسملها بمعني انها تروح
حبيبه خدتها وطلعت ومازن وراها دخلوا شقة فهد 
نور: ايه ي بت عايزه ايه 
حبيبه بهمس: الاكل خلص
نور بنفس الهمس:لا ليه
مازن نزل لمستواهم: فين الجاتوه ي نور 
نور بصتلهم بنص عين
نور: هما مش عملين اكل 
حبيبه: لا ي اختي عاملين مكرونه بشميل وانا مش بحبها 
مازن: وانا كلت وبطني حبت اكلكوا اكتر 
وطلعوا يجروا علي المطبخ 
نور: شوكلاتيييييييي🙂😂
وطلعت تجري وراهم 
فتحوا التلاجه وطلعوا كل الي فيها وقعدوا علي السفره ياكلوا ونور قاعده فوق السفره وعماله بتلف بالاكل وهما وراها🙂
(عيب كده🙂) 
ابو فهد خد فهد ودخل اوضة المكتب وقعدوا يتكلموا كتير  اوي وفهد بعد ما طلع من عندوا جتلوا مكالمه ومن بعديها وهو باين عليه الحزن وبعدين طلع فهد وراح شقتوا دخل شاف نور بتجري بالطبق ومازن وحبيبه وراها 
فهد كان باين علي وشوا الحزن 
نور ومازن وحبيبه وقفوا لما شافوا 
نور راحت حطت الاكل علي السفره وراحتلوا 
نور:مالك يا فهد 
فهد ملامحوا بهتانه 
مازن شد حبيبه وخرجوا 
نور بصتلهم وهما بيخرجوا 
نور: مالك 
فهد نزل لمستواها واخدها في حضنوا 
نور بقلق وتوتر: ايه الي حصل 
فهد بنبره مهزوزه: مفيش 
نور بقلق: فهد 
فهد قلبوا وجعوا لما نطقت بأسموا الدموع اتراكمت في عيونوا
نور بدأت في البكاء: طب انا عملتلك حاجه طب مالك بس 
فهد خرج من حضنها ومسحلها دموعها وباس عيونها بحب وحنيه
نور مسحت عيونها بطفوله
نور بنبره باكيه: دقنك بتشوكني 
فهد ابتسم رغم حزنوا
فهد قرب دقنوا من خدها وفضل يلعب بدقنوا في خدها وهي بتضحك 
فهد: يلا عشان نصلي الضهر قبل العصر ما يأذن 
نور: حاضر 
فهد لسه هيروح علي الحمام 
نور مسكت ايدوا 
نور بنبره باكية وعلي وشك البكاء: مش هتقولي مالك
فهد قرب منها تاني ونزل لمستواها وحضنها ورفعها ليه 
فهد وعيونوا دمعت: تعرفي ان انا زعلان اني مديت ايدي عليكي وخليتك في الاول تخدي عني فكره مش كويسه مع اني مش كده اصلا انا بس اتعصبت من لبسك واكتر حاجه ضايقتني لما اتخيلت الناس بتبصلك وانتي لابسه الفستان القصير 
نور بندم: انا ندمانه والله  كل ما افتكر نظرة الناس ليا وانا لابسه ضيق وقصير بكره نفسي اوي والله انا ندمانه يا فهد وانا اه زعلت منك انك ضربتني بس نتيجة ضربك انا بقيت زي ما انت شايف حفظه كتاب الله ومنتقبه و زوجي شيخ ملتحي ومتدين وحنين
فهد نزلها 
نور شافت الدموع في عيونوا 
نور وقفت علي صوابع رجليها و حطت اديها علي خدوا بحنيه: مالك 
فهد شدها: يلا قبل العصر صحينا متأخر 
دخلوا اتوضوا وفهد صلي بيها جماعه وقعدت نور تقرأ قرأن وفهد بيكتب بيشوف ملف لمريض عندوا
(فهد دكتور) بس واخد اجازه عشان الجواز 
نور سابت المصحف
نور سرحت وبعدين خضت فهد وهي بتقول: انت بتشتغل ايه 
فهد بصلها بنص عين
نور: ايه مش بتشتغل ولا ايه 
فهد: دكتور 
نور: الله بجد 
فهد ابتسم
نور راحت قعدت جنبوا بسرعه 
نور: بتشتغل ايه 
فهد: ما هذا الهبل يا اختااه ما قولتلك دكتور 
نور:لا قصدي دكتور ايه 
فهد: جراح 
نور وهي بطلع لسانها ببعض القرف: يععع
فهد ضحك بصوت رجولي: يع ايه يا هبله 😂😂
نور: يعني بتدي حقنه وتفتح قلب وبتمسك الدم وبعدين تيجي تأكلني بأيدك يعععععععع 
فهد قعد يضحك واخدها في حضنوا وعينوا دمعت من كتر الضحك
فهد بضحك: لا يا بنتي الماية بطهر اي حاجه وبعدين انا بغسل ايدي بالصابونه وباخد دش وبعدين انا واخد اجازه عشان جوازنا ومعملتش لحد عمليه من اخر مره
نور ببرائه: وانت مش بتقرف من الدم يا فهد 
فهد مسك وشها بحنيه: لو قرفت يا روحي الناس هيموتوا كده ربنا يشفي اي مريض يا قلبي 
نور بصتلوا برفع حاجب: ايه ده انت بتقول كلام حلو اهو
فهد ضحك جامد
فهد وعيونوا مدمعه من الضحك: لا حول ولا قوة إلا بالله هو انا مش انسان ي بنتي 
نور: اها انسان بلحم ودم 
فهد بضحك: اكيد هقول كلام حلو بس ده ليكي انتي بس عشان انتي حلالي واقولك احلي كلام رومانسي عشان احنا في حلال ربنا ومفيش اي حاجه تمناعني اني اقولك كلام حلو 
نور ابتسمتلوا
نور بطفوله: اذا كان كده ماشي 
فهد حضنها جامد والحزن بان عليه اكتر
فهد بنبره حزينه: انتي ممكن تكرهيني في يوم يا نور 
نور بلهفه: اكيد لا 
فهد: حتي لو حصل ايه 
نور بثقه: اكيد يا فهد انا بحب...... 
.. 
(وقعنا في الفخ يا ساده) 
فهد بخبث: بحب ايه 
نور بسرعه وكسوف وشها بقا زي الفروله: بحب الشوكولاته 
فهد ضحك علي كسوفها 
فهد حضنها: بقالي كتير مضحكتش من قلبي كده 
نور: ربنا يسعدك ويفرح قلبك دايما 
فهد وهو حاطط راسوا علي رجليها: وياكي يا بنوتي 
نور بتلعب في شعروا 
نور بهمس: مقولتليش مالك
فهد بنبره حزينه: تعبان يا نور الحمدلله عل كل حال 
نور بقلق: تعبان مالك 
فهد قام وقعد عادي وحط راسوا بين ايدوا ونزلوا دموعوا بحزن 
نور بصتلوا بقلق وبدأت تعيط 
فهد: العمليه فشلت يا نور فشلت معرفتش انقذوا يا نور مات بسببي
نور قامت ببكاء وقلق: عملية ايه ومين الي مات 
فهد قاملها واخدها في حضنوا ونزلت دموعوا 
نور بقلق: مين مات بسببك يا فهد 
فهد:....... 
يتبع.....
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش
google-playkhamsatmostaqltradent