recent
أخبار ساخنة

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم حنين عادل

jina
الصفحة الرئيسية

   رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الثاني عشر 12 والأخير بقلم حنين عادل

بعد مكالمه عاصم ماجد راح يشوفه
عاصم وهو نائم عالسرير : ماجد شكرا انك جيت
ماجد: عايز ايه يا عاصم.
عاصم: انا بموت يا ماجد نفسي انت ونور تسامحني 
ماجد بغضب: وهيا غلطتك دي يتسامح عليها
عاصم: الشيطان اتملك مني وخنت ابن عمي وربنا انتقم مني اشد انتقام ارجوك يا ماجد سامحني وسامح نور نور بتحبك
ماجد: ودي كذبه جديده بقا
عاصم: مفيش حد هيموت بيكذب انا روحت لنور قبل ما اعمل الحادثه علطول وقولتلها تعالي نجرب سرير ماجد زي سرير ادهم ما جربناه
ماجد بيقاطعه ومتعصب: يا ابن الكلب يا سافل
عاصم: اهدي يا ماجد واسمعني
ماجد: كمل يا عاصم اما نشوف اخرتها
عاصم: المهم ضربتني بالقلم هددتها أنها لو ما جتش هودي صوري انا وهيا لأدهم
ماجد: يا قليل النخوة يا قليل الرجولة
عاصم: اهدي يا ماجد وسبني اكمل
ماجد: كمل يا سيدي 
عاصم: نور ما رضتش وقالتلي حرام عليك انا بحب ماجد ومش هاخونه بلاش توقعنا في الغلط تاني
نزلت من عندها وانا نيتي شر لو ما جتش هودي صورنا لأدهم وافضحها واحنا صعايده دمنا حامي وهيموتها وتاخد جزاءها
ماجد بغضب: انتي ايه يا اخي انت شيطان 
عاصم: نزلت وقبل ما اروح عملت حادثه لأن ربنا يمهل ولا يهمل عندي كسر في العمود الفقري يعني مش هاقدر اقف والجديد لما عملولي اشعه عالدماغ لقوا عندي كانسر في الدماغ
ماجد متفاجأ: ايه
عاصم: ماتستغربش دا قليل عاللي عملته انا ايامي معدوده وبتعاقب في الدنيا ولسه عقاب ربنا ارجوك يا ماجد سامحني وخلي نور تسامحني 
ماجد: ربنا يسامحك يا عاصم انا مسامحك
عاصم: عندي طلب نفسي نور تقول انها سامحتني
ماجد: طيب يا عاصم هحاول اخليها تيجي 
مشي ماجد من عند عاصم بيفكر في كلامه انت عارف ان نور بنت كويسه وعاصم اللي ضحك عليها وهيا صانتك في غيابك بس أسامحها ازاي اللي هيا عملته مش هين هاقبلها ازاي انها تكون غلطت مع راجل قبلي ازاي أي يا ماجد ما انت غلطت مع بنات كتير وهيا خدتك علي كده يا رب ريح قلبي 
وطلع تليفونه رن على نور
نور: الو
ماجد: انتي فين
نور: في البيت يا ماجد في حاجه
ماجد: تعالي نخرج البسي وهاجي أخدك
نور بفرح: بجد 🥰🥰 طب وشهد😏🤔
ماجد: لأ هنخرج لوحدنا😍
نور: ماشي حالا
اجي ماجد وخد نور 
نور لابسه فستان طويل مفتوح من فوق وسايبه شعرها وحاطه ميكب خفيف ولابسه كعب عالي وكانت طالعه جميله جدا كالاميرات
ماجد: ايه الجمال ده كله 
نور مبتسمه
ماجد: بس لازم المفتوح ده برده
نور مبتسمه: ايه بتغير عليا ولا ايه
ماجد: وان ما غيرتش عليكي هغير علي مين يعني
نور: عالست شهد بتاعتك
ماجد: بس تعالي كده وعندي ليكي خبر حلو 
نور: خبر ايه
ماجد: مفاجأة يلا بقي 
ماجد فتح باب العربيه ووقف لحد ما نور دخلت
نور فرحت جدا مستغربه من رومانسيه ماجد بس الفرحه مش سايعاها..
ركب ماجد العربيه وراح مطعم شيك
نزل من العربيه وراح فتح الباب لنور 
نور مبسوطه جدا نزلت ومسكت أيده ودخلت المطعم 
شدلها الكرسي وقعدت عليه نور 
نور مبسوطه جدا واول مرة تحس بالسعاده والحنان من ماجد
نور : مش هتقولي ايه سبب التغيير المفاجئ ده 
ماجد: انا بحبك
نور : اي بتقول ايه 😱😱
ماجد: ااه بحبك
نور: ولما تجوزت عليا شهد اتجوزتها ليه وانتي بتحبني
ماجد: ما هوا دا الخبر الحلو
نور: ايه بقا
ماجد: شهد مش مراتي
نور: بجد ⁦☺️⁩
ماجد: ااه شهد صاحبتي من زمان وجت مثلت معايا عشان أعرف انتي بتحبيني ولا لأ
نور: 😱😱 وكنت بتنام معاها
ماجد: يا بنتي ايه دماغك الوحشه دي كنت بنام عالكنبه وشهد محترمه جدا
نور: وعرفت بقا اني بحبك
ماجد: ااه ومسك أيدها وأنا بموت فيكي
نور: حرام عليك انت عارف انت عملت ايه انت ضايقتني جدا وقهرتني.🥺🥺
ماجد: كنت عايز اعرف حقيقة مشاعرك تجاهي
نور: يعني سامحتني خلاص انا اسفه واللهي أنا....
ماجد مقاطعها: انسي كل اللي حصل انا بحبك وبس وهنبدئ حياتنا من جديد..
نور فرحت جدا قامت من عالترابيزه استغرب ماجد وقام قامت نور حاضناه بالجامد وقعدت تبوس فيه في خده ورأسه ورقبته وماجد بيضحك
الناس قعده بتتفرج
ماجد ونور بتبوسه: نور الناس بتبص علينا طب هانعمل كل حاجه اما نروح البيت
 ضحكت نور برومانسية نور سابته ورجعت وشافت الناس بتبص عليها وشها احمر من الخجل وقالت في نفسها: انا ازاي عملت كده وضحكت 
ماجد: اقعدي
نور: لسه هعرف اقعد هتحرج
ماجد: ولا يهمك حاجه 
وقعدوا 
ماجد: يلا نتغدي بقا
نور: ماشي هناكل ايه
ماجد: سمك 
نور: ليه سمك
ماجد: عشان أنور في الأوضه بالليل فسفور بقا عايز اقضي ليله ولا ألف ليلة وليلة 
ضحكت نور بخجل 
طلبوا الأكل وأكلها ماجد في بوقها وأكلته نور 
بوق نور كان عليه باقايا أكل ماجد مسحولها بصابعه بكل رومانسيه 
وخلصوا اكل ومشوا وهما في قمه السعاده
ركبوا العربيه ووقف ماجد عند المستشفي اللي فيها عاصم
نور: انتي جبتنا هنا ليه
ماجد: عاصم حكالي علي كل حاجه عملها قبل الحادثه و هوا اتعاقب وعنده كانسر وأيامه محدودة سامحيه يا نور عشان يرتاح
نور: عنده كانسر سبحان العزيز الجبار 
ماجد وخد نور وطلع لعاصم ودخلت نور علي عاصم
عاصم: سامحيني يا نور ريحيني ابوس ايدك
نور: مسمحاك يا عاصم وطلعت من عنده
ماجد طلع من وراه لقاها بتبكي
ماجد: من النهارده مفيش بكي مفيش زعل مفيش غير السعاده والفرح من هنا ورايح انت النور اللي هينور حياتي كلها..
حضنت نور ماجد
ماجد: مش قولنا هنعمل كل حاجه باليل
نور: يا قليل الأدب😂🤣
ماجد: هههه مفيش احلي من قله الادب
وخادها من أيدها وروحوا ودخل ياخد شاور 
ونور لقت شهد قاعده وكانت هامشي راحت تتكلم معاها
نور:اسفه علي طريقتي معاكي انا ضايقتك كتير
شهد: دا انتي كنت كتير منيحه معي انا قولت انتي رح تحطيلي سم في الأكل 😂😂
انا عارفه اني كتيرضايقتك وكنت بتعمد انك تغيري علي ماجد وكدا ما تزعلي  مني صحاب .؟؟!
نور: ااه طبعا
شهد: ربي يسعدكم يارب انا رح امشي حتي تكون علي راحتكم ههههه
نور: مرسي يا قلبي
مشت شهد 
دخلت نور لقت ماجد نايم عالسرير
دخلت خدت شاور ولبست قميص نوم قصير اصفر
ونامت جنبه قعدت تلعب في شعر سدره 
ومفكراه نايم ولسه هتلف تنام لقيته بيتكلم
نور: يعني صاحي اهو
ماجد: حد يسيب القمر ده وينام برده
وقعد يبوسها وعاشوا ليله من أجمل ليالي العمر..
خلصت حكايتي انا ماجد اللي كنت مقطع السمكه انك تسامح مش معناه انك ضعيف دا انت كدا قوي اه صحيح انا راجل شرقي والموضوع ده صعب انك تسامح في حاجه زي دي بس نور بنت كويسه ولو كنت طلقتها أو سبتها كنت غلطت وخسرت كتير انا عايش اسعد ايام حياتي معاها انا برده كان ليا تجارب وغلطت كتير فكنت هظلمها لو سبتها وانا بعمل كدا واكيد مش هيشفع لي اني راجل 
انا بعشقها وما كنتش هاتخيل حياتي من غيرها ماكنتش هاتخيل غيرها مراتي وام عيالي ..
كان أسعد يوم في حياتي لما عرفت انها حامل انا يتيم وكان نفسي في عيله وأولاد يبقي أصحاب واخوات وسند 
نور  في يوم بالليل وهيا نايمه 
نور: ااااه الحقني يا ماجد
ماجد صحي من النوم مفزوع 
نور: الحقني بولد ااااه
ماجد شالها وجري وهيا بتصوت وهوا متوتر جدا
دخل المستشفي دكتور دكتور مراتي بتولد
نور: ااااه وبتضرب فيه انت السبب 
ماجد : ايه يا بنتي انتي مراتي وكان برضاكي كنت بغتصبك يعني..
نور دخلت اوضه العمليات وماجد قلقان
وسمع صوت طفل
الدكتور طلع: مبروك جالك ولد وبنت زي القمر
انا فرحتي مش سيعاني ربنا كرمني واداني حمزه وساره
كنت ممكن اسيب كل السعاده دي وامشي ورا تقاليد وعادات مش بترحم حد مع أن ربنا اللي فوق الكل بيسامح مش هسامح انا..
تمت...

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent