recent
أخبار ساخنة

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الشافعي

jina
الصفحة الرئيسية

 اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الشافعي

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الشافعي

اسكريبت عشقني من تمنيته الجزء الثالث عشر 13 بقلم ياسمين الشافعي


دلف جاسر للمصعد اولآ ثم دلفت رؤي وهي تدلف بابتسامة
=مصعد العمال يعني في كاميرات يعني متراقبين 
نظر لها من طرف عينيه ثم نظر امامه وشغل منبه ساعته علي الرنين بعد 4دقايق بينما هي ابتسمت بنصر تلك الحمقاء.. بمجرد ما تحرك المصعد حتي ضغط جاسر عل Stop لتردف رؤي بخوف
=اي في اي وقفته لي... 
ابتلع جاسر كلامها بفمه الذي اطبقه علي ثغرها..نظرت له بصدمة شديدة فهي بمخيلتها ان الامن المسئول عن الكاميرات يراقبهم الآن..! حاولت ابعاده بكثرة الطرق لكنه كالصنم لم يتحرك بينما كان يغوص اكثر في بحاارها.. اسند ظهرها بحائط المصعد وظل يقبلها بنهم بينما هي تسللت يديها تحاول الضغط علي زر تحريك المصعد ليلاحظ هو ذلك فيمسك يديها يرفعها للأعل يثبتهما... ابتعد عنها سامحاً لها بالتنفس
 نظر لعينيها بهدوء وكاد ان يقترب منها مره اخري ليرن رنين ساعته.. ابتعد عنها وعدل سترته وضغط علي الزر ثم نظر لها بطرف عينيه.. وجد عينيها علي وشك الدمع وتنظر للأرض تتثرثر وتبرطم فقرر بالتراحم معها ليردف بهمس بجانب اذنها
=وانتي فاكره اني هعرض مراتي للموقف ده قدام حد ليه فاكراني خرو
رفعت عبنيها واردفت
=قصدك اي
اشار إليها للكاميرا لتجدها لونها من النصف احمر لتنظر له بنظرة يعلمها.. هي نظرة الغباء واردفت
=مش فاهمه برضو قتلت المراقب ولا اي
مسح علي وجهه بعصبيه ثم اردف بهدوء
=معني كده ان الكاميرا متعطله مش شغاله
صمتت لبرهه ثم اردفت بغباء
=ايوة انت موهبتك مهندس كمبيوتر فعطلتها ولا لعبت في الريمود بتاعها فوقفتها ولا اي
ابتلع ريقه بنفاذ صبر ثم اردف
=خلاص متحوليش تفكري لأن فكرك محدود زي حجمك يلا عشان اروحك
وقف المصعد فتحرك هو امامها بينما هي نظرت امامها ثم اردفت بصدمة
=محدود زي حجمي.. ده مش قصف جبهتي ده طيريها خااالص
ثم جرت خلفه تلحقه وهي تردف
=استني ياعمو زرافة انت خطوة منك بالمول كله
..................... 
اردف بفخر وهو بضع يديه في جيبه منتظر منها التعجب والصدمة لتفاجئه بصراخها
=ينهااار ابوووك اسودد ياشركه حراميه ياعالم ضلاليه
نظر لها بصدمة ثم اردف 
=في اي بس اهدي عملناليك اي احنا
امسكت بالفازة وحدفتها عليه وهي تردف
=المروحه المروحه ياولااد الكااااالب
تفادا الضربه بصعوبه واردف وهو يجري منها
=مروحة مين يابنت المجانين
امسكت بواحده اخري من الفازات وجرت خلفه وهي تردف
=المروحه بتاعتي اللي بوظتوها في الصيانة ياشركة **** دي من ايام ستي الله يرحمها قعدت معانا 15 سنه وتبووظ علي ايد عامل من شركتكم يا *
تفادا رميتها الثانيه ثم وقف وكتفها واردف
=اهدي اهدي يابنت المجااانيييين.. انا شغال مدرس معاكي عادي اللي ماسك الشركة جدي انا سايب مجالهم ده خااالص... وبعدين مروحه معاكي. 15 سنة ومش عاجبك دي تلاقيها خردة اصلا
صرخت به وحاولت الفرار مردفه
=خررردهه بتقول علي اعز ما املك خرردههه ده انا هشرحلك
ثم زقته وعدلت سترتها واردفت بقوة غريبه
=تمااام اوي نتكلم بقي في تفاصيل الجوازة
نظر لها باستغراب واردف
=تفاصيل اي..؟ احنا هنتجوز في الفله دي اصلا
شمرت يديها مردفه
=لا يااحبيبي انا مخشش علي عفش قديم اااه
اردف وهو يبتسم ابتسامة من جنب فقط
=طب شوفي اللي انتي عايزاه وانا تحت امرك
جلست علي المقعد واردفت
=تماام انا عايزة الاجهزة الكهربائيه كلها من فريش
اختفت ابتسامته واردف بصراخ
=انتي مجنونه..! بقولك انا المالك الوحيد لشركات تورنادو
اردفت وهي تتحرك من علي الكرسي امامه
=شقه ومهر مليزمناش لأما فريش لأما بلاش
اخذ نفساً عميقا بينما هي اكملت بتراقص
=خروف في الفرن محاشي جلاش يأما فريش يأما بلاش
تأمل تراقصها وهو يشعر بالنبران تتصاعد بجسده ليردف بهدوء مصطنع
=طب كفاية كده
ابتسمت بغباء واردفت
=اوعي يكون اعلانات فريش بيضايقك.. طب احنا فريش وفرافيش
ثم بدأت بالرقض حوله وهي تردف
=احنا فريش نحب نعيش طول ما البيت من جوا لذيذ يأما فريش يأما مفيش
بدأ بالتنفس بصوت مسموع بينما هي تتمايل 
=كل الناس تحلف بشطارتي عامله عزومه تكفي عمارتي اتفضل عندي وشوف هطبخلك لو حتي خروف
اردف بانزعاج
=جنات انتي مبتعرفيش تسلقي بيضه
وضعت سبابته امامها واردفت
=ولااااااا احنا فريش وفرافيش يلااا 
قبل مقدمة سبابتها واردف
=ياريت جنانك ده ميطلعش علي حد غيري
ابتسمت بخبث وهي تردف بداخلها
=هه غلبان ميعرفش اني هتفق مع بتاع الدي جيه انه يشغل الاعلان في الفرح اصلا..! 
............................ 
كان الصمت في سيارة جاسر سيد المكان لتقاطع ذلك رؤي وهي تردف 
=اااه انا فهمت انت اتفقت مع حد يعطل الكاميرات يعني
نظر لها بدهشه واردف
=هو انتي كللل ده كنتي بتفكري ف... 
قاطعته مردفه بفخر
=ايوة طبعا انا مفيش حاجه تحصل غير لازم اني افهمها
رمش غير مصدقاً واردف 
=لا واضح فعلا ان حاسه الفهم عندك عاليه
نظرت رؤي في جميع انحاء السيارة ثم اردف بتلعثم
=جاسر ممكن اسئلك سؤال ومتفهمنيش غلط 
اطلق زفيراً ثم اردف 
=اسئلي
اردفت بابتسامة غباء
=هو انت اسم امك اي...؟؟ 
يتبع....
لقراءة الجزء الرابع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حبيبتي مفجوعة للكاتبة روان ريحان
google-playkhamsatmostaqltradent