recent
أخبار ساخنة

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة عصام

الصفحة الرئيسية

 رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة عصام

رواية حبيبي سبب عذابي الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة عصام


_يوسف بتردد: مراد استنى احنا ممكن نساعدك
=مراد بحُزن: يوسف.......لو دي طريقه عشان تخدعني وتنتقم مني يبقى اجّل اي انتقام دلوقتى لحد مـ ألحقها بعدين انتقم براحتك
_يوسف بحُزن: كده يـ صاحبي؟! تفكر فيا كده؟! انا خلاص صرفت نظر عن الموضوع وهسيبكوا في حالكوا ربنا يسعدكوا، تعالى نشوف هنتصرف ازاي، كلمت ابوها؟؟؟
=مراد بحُزن: اه روحتله بس باين انه ميعرفش حاجه عن الموضوع فعلًا
_طيب انا هكلمه اشوفه فين واخليه يجي نشوف حل سوا
ندى.....
استغربت لما يوسف عرض المساعده على مراد وهو كان عايز يبلغ عنه ويسجنه أصلًا، حسيت بغدر منه ومن طريقته بس طردت الفكره دي من دماغي، ممكن فعلًا يسيبهم في حالهم ويساعدهم ويهدي بقا، بعد فتره أبو حنين جه وكان باين عليه علامات الحُزن....."
_اتفضل يـ عمي حمدالله على السلامه
=الأب بحُزن: الله يسلمك يـ يوسف، عامل ايه يابني دلوقتي
_يوسف بأبتسامه: الحمدلله احسن
=مراد بملل: احم
_يوسف بتذكر: ااه صح نسيت، زي ماسمعت يـ عمي أن مراد قال ان حنين اتخطفت وانا اتصلت بحضرتك عشان نقعد مع بعض ونفكر بهدوء مين الـ ممكن يكون عمل كده بعيدًا عن الخلافات الشخصيه الـ بينا
=انا مليش كلام معاه انا عايز اعرف بنتي فين، هو مش عمل نفسه راجل وخدها واتجوزوا من ورايا؟ معرفش يحميها لي، بأستهزاء: ولا الرجوله دي مبتظهرش غير علينا احنا بس
_كريم بهدوء: يـ عمي احنا جايين نحل الموضوع مش جايين نتخانق ياريت نتجنب اي مشكله دلوقتى بنتك في خطر
=الأب بزعيق: انت مالك انت ايه اللي دخلك بينا؟؟
_كريم بإحراج: احم، انا بس اقصـ....
=الأب بمقاطعه: أخرس متتدخلش بينا
_مراد بزعيق: لااااا انت زودتها اوووي، بيقولك بنتك مخطوفه وانت بتزعق وبتجيب في القديم ومش هامك حياتها، شكلك انت اللي خطفتها وعملت كده
=الأب بغضب: انت قليل الادب ازاي تكلمني بالطريقه دي
فضلوا يتخنقوا وكريم ويوسف بيحاولوا يحوشوا بينهم لحد مافون مراد عمل صوت رنه أن اتبعتت مسدج اول ماشافها علامات وشه اتغيرت وكانت صدمه لينا كلنا!!"
_مراد بغضب وزعيق: يوساااااااف
=يوسف بأستغراب: في ايه بتزعق ليه
_مراد بغضب: اي ده؟؟؟!
كلنا اتصدمنا لما شوفنا صوره حنين مربوطه وباين عليها انها مضروبه وفي سكينه محطوطه تحت رقبتها ومسدج محتواها "لو مطلقتهاش وبعت ورقه طلاقها اعتبرها في ذمه الله"
_يوسف بصدمه: مراد، انا والله مـ ليا دعوه بالكلام ده ولا اعرف حاجه عنه
قرب منه ومسكه من رقبته..."
=مراد بغضب: امااال مين؟؟؟ مين ليه مصلحه غيرك اننا نتطلق رد عليا
_كريم بصدمه: اهدي يامراد خلينا نفهم منه
=مراد بزعيق: اهدي اي هااا اهدي اي، مراتي هتموت وبتقولي اهدي؟؟
وبعدين ضرب يوسف بالبوكس ومسكه من رقبته"
_انطق مراتي فين عشان مقتلكش دلوقتي
كريم شد مراد وخرجه بره الاوضه بالعافيه ويوسف بيكح جامد وانا وعمو ابو حنين مصدومين من الـ بيحصل، عمري ماتخيلت أن اشوف حنين بالمنظر ده او حد يدمر صاحبه بالطريقه دي"
_كريم بعصبيه: اهدي يـ مراد اي اللي عملته ده كان ممكن يموت في ايدك
=مراد بغضب: انت مش شايف عمل ايه
_كريم بغضب: اي إثباتك أن هو اللي عمل كده مـ ممكن يكون حد تاني
=متعصبنيش عليك مين ليه مصلحه انه يعمل كده غيره
_روح شوف عامل عداوه مع مين وخطف مراتك
=ماشي يـ صاحبي بس اقسم بالله لو هو اللي عمل كده لـ هقتله وانا حلفت
بعد شويه دخل كريم وكان باين عليه الضيق شدني من أيدي وخدني جمبه واتكلم بعصبيه"
_كريم بعصبيه: يـ خساره يـ صاحبي، كنت واثق فيك ومكنتش اعرف انك بالنداله دي
=يوسف بصدمه: كريم انت مصدق اني عملت كده بجد؟؟؟
_كريم ببرود: ومصدقش ليه، كنت عايز تسجنه ومش بعيد كمان تكون خطفت مراته
=يوسف بعصبيه: انت عارف كويس ان انا مكنتش هسجنه وكنت بقول كده تهديد وبس وان مقدرش اعمل كده وخلاص سامحته، ليه تشك فيا كده
_كريم ببرود: انا مبقتش أثق في حد فيكوا وتعبت منكوا انا ماشي سلااام
يوسف خد الفون واتصل برقم....
_هبعتلك صوره واحد ورقمه وتقولي هو راح فين انت فااهم
________________________________
_حنين بعياط: ابعد عني انت مين وعايز مني اي
=الراجل ببرود: هتجوزك
_حنين بصدمه: ايه مين فين انت بتقول ايي؟؟؟ هتتجوز واحده قد عيالك؟ لا وكمان متجوزه! سيبت ده كله وجتلي انا؟؟؟
=الراجل ببرود: مش متجوزك حبًا فيكِ انا هنتقم من ابوكِ، بالمناسبه جوزك هيطلقك
_حنين بصدمه: بـ بـ بابا! هو عملك ايه!
=هتعرفِ كل حاجه في وقتها
_حنين ببراءه: احكي بالله عايزه اعرف
=الراجل بضيق: بطلي رغي بقا
_وحياه أغلى حاجه عندك احكيلي
لقيته سرح شويه وعينه دمعت وبدأ يحكي...."
_ابوكِ زمان كان صاحبي وكان أغلى حد ليا، غدر بيا واتجوز حبيبتي وبعدنا عن بعض وحصلت مشاكل بس معرفتش ارجع امك ولا عرفت ارجع طيبه قلبي، قررت اراقبهم وانتقم منهم وعرفت انهم خلفوكي وكنت متابعهم دايما لحد ماجت الفرصه وخطفتك وهتجوزك وهحرق قلبه عليكِ
_حنين بتأثر: اما قصه عابره بصحيح، تعرف انا في نفس المشكله... اه والله وصاحب جوزي بيراقبـ...نـ....ـا ينهااااااااار، يوسف لما نكبر هيخطف بنتي؟؟؟؟؟
=الراجل بغضب: بس بقا كلتي دماغي، خلينا اكلم المحروس جوزك هيلحقك ولا لا، ألو... مراتك عندي، هات المأذون وتعالى طلقها بالذوق احسن تكون ارمل وأحرق قلبك عليها، وبالمناسبة لو فكرت تبلغ اعتبرها ميته
_مراد ببرود: ابعتلي العنوان انا اصلا َمجاش ليا من وراها غير المشاكل ووووو
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع عشر والأخير : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد
google-playkhamsatmostaqltradent