recent
أخبار ساخنة

رواية أسير صوتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

الصفحة الرئيسية

 رواية أسير صوتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل الخامس عشر 15 بقلم شهد أشرف


...: حمزه مش معقول 
حمزه : احم ازيك ي مدام ساره 
ساره : تمام انت بتعمل اي في روما 
حمزه : ااا اعرفك فريده مراتي 
فريده بنظره ناريه : مراتك بس ي حبيبي 
حمزه : لا طبعا مراتي وحبيتي وكل ما ليا 
ساره : ااه ربنا يخليكوا لبعض 
فريده : طب عنئذنك بقا عشان جين من سفر تعبانين 
ساره: اها اتفضلوا ..مع السلامه ي حضره الظابط 
فريده : سلام ي ختي
حمزه : والله لو حلفتلك اني 
فريده : انك اي يلا عشان انا تعبانه وعايزه انا وكمان الجو برد 
حمزه : يلا هو شكله شهر اسود من أوله 
فريده : بتقول حاجه ي حمزه 
حمزه : لا ي حبيبي اتفضلي اركبي 
وصلوا الفندق وحمزه طول الطريق يحاول يتكلم معاها لاكن هيا تصده 
حمزه بغضب: فريده احنا جاين نتبسط مش نقلب وشنا وبعدين والله انا متعملتش معاها قبل كدا غير مرا عشان جوزها رجل اعمال وكان في قضيه تبعه فكنت بحقق فيها وشوفتها مره في التحقيق بس في اي بقا 
فريده : خلاص ي حمزه مفيش حاجه انا مرهقه شويه بس وعاوزه انام .....(وانا والله 🙂)
حمزه : ماشي ي حبيبي غيري هدومك الاول ونامي 
فريده : حاضر 
حمزه : انا هاخد دش بسرعه 
فريده : ادخل انت وانا هطلعلك هدومك 
حمزه بوقاحه: مش مهم كدا كدا هقلعها تاني........انها كلامه بغمزه 
فريده : والله سافل 
حمزه بضحكه رجوليه : ماشي ي ديدا اما اخرجلك 
بعد شويه 
مدت فريده يدها بالهدوم : اتفضل هدومك اهي 
شدها حمزه للدخل وقفل الباب 
فريده بشهقه وتغمض عينيها 
فريده : والله ي حمزه ما شفت احترام 
حمزه : ما انا عارف وبعدين انتي مفمضه عينك لي انا جوزك ي هبله 
فريده : طب بس سيب ايدي وخلني اخرج من هنا 
حمزه : اوبااا انا مخدش بالي من البرموده دي لا جامده لفي كدا عايز اشوف حاجه 
فريده بشهقه  وتفتح عينيها : ي قليل الادب ي سافل اوعي كدا عايز تشوف اي ي حمزه ظابط سافل بصحيح 
حمزه بخبث: تعالي اقلك عايزه اشوف اي 
فريده : عاااا البس حاجه ي سافل 
حمزه : ي مجنونه ما انا لابس الفوطه اهو 
فريده : طب خليني اخرج اتخنقت والله مين البخار دا 
حمزه : ماشي سماح المرادي هلبس واجيلك اشوف البروده الجامده دي 
خرجت فريده من الحمام بعد ما شتمته في سرها أنه سافل ووقح 
فريده : اي داااا الله تلج حمزه ي حموزي 
حاوطها حمزه من خصرها ودفن رأسه في عنقها يشتم رائحته 
حمزه : اي ي قلب حموزك 
فريده : بص بص تلج شكله جميل اوي فين تلفوني لازم اصور اللحظات الجميله دي 
حمزه : بطلي حركه بقا واثبتي 
فريده : طب عايزه اصور تساقط الثلج 
حمزه : خدي ي فريده التلفون ومتوجعيش دماغي واثبتي بقا وبطلي حركه بدماغك 
فريده : طب اوعا كدا مش عارفه اصور 
شالها حمزه وناموا علي السرير: تعالي بقا  ونامي يلا وبكره ابقي صوري الي تصوريه
فريده : هيبقي فين تساقط بكره 
حمزه وهو يلثم شفتيها : ايوا 
فريده : ماشي يلا ننام عشان نصحي بدري
..........................
احمد بنفسه: هتيجي امتي ي ملاكي بقا ...هو انا شاغل بالي بيها لي ...احيييه لكون حبتها......لالالا اكيد لا.....بس هي قمر وملاك فعلا في نفسها بس عايزه قطع لسانها ....طب ياترا هتيجي ولا لا ...انا هبعت حد يجيبلي معلومات اكتر عنها 
طلب احمد من واحد من رجالاته يجيب معلومات عن ملاك في اسرع وقت 
احمد بغضب: ي بنت الل.... بتضحكي عليا ي ملاكي ماشي 
...........................
ملاك : ذي ما بقولك كدا 
يجبروتك ي بت 
انتي هبله كنتي عاوزاتي اقول لامي أو اي حد يجي يضمني دا كانت عملتلي فضيحه في المنطقه 
طب انتي هتروحي بالبطاقه بتاعتك ولا اي 
ملاك ببرود: مليش مزاج اروح 
يبنت الهبله لو مرحتيش اكيد هيبعتلك حد يجيبك 
ملاك: سيبك منه وش البرص دا هو اصلا اكيد مش هيفتكرني 
همشي انا بقا 
ملاك : مع السلامه 
انا وش البرص 
ملاك بصدمه: احيييه
......................
في ايطاليا *
حمزه :حبيبتي ديدا يلا قومي 
فريده بنعاس: حاضر 
لثم حمزه شفتيها وراسها : صباح الخير ي قلبي 
فريده : صباح النور 
حمزه : يلا نقوم نلبس عشان نبدا رحلتنا 
فريده بحماس: يلا انا هلبس اهو 
لبسوا ونزلوا الفندق فطروا 
فريده : الله ي حمزه الأماكن جميله اوي والثلج شكله حلو اوي 
حمزه : خدي البسي الكوفيه دي عشان الجو برد جدا 
فريده : لا البسها انت انا مش بردانه دا انت خلتني البس الدولاب كله وبقيت شبه الكوره 
حمزه بعبوس' ولما تتعبي افرح مثلا 
فريده : والله ما بردانه البسها انت 
لبسها حمزه الكوفيه : انتهي الكلام 
(جبلتكوا شويه صور الاماكن الي راحوها )
............................
منورنا يبني والله 
ادهم : بنورك ي عمي 
اهي ميار جت اهي هسبكوا انا 
ادهم : اتفضلي ي عمي 
ساعه عشان تخرجي 
ميار: بدله ي ادهومي اي مدلعش 
ادهم : ادلع براحتك ي جميل 
ميار: طب يلا نتغدا ماما جهذت الغدا
..............................
ملاك: اهلا ي باشا دا انا كنت جيالك حالا بس اقفل المحل 
احمد : لي مزاجك اتعدل ولا محتاجه حد يعدله 
ملاك : احم اتفضل يباشا اقعد 
احمد : بتضحكي عليا يروح امك 
ملاك : طب لي الغلط طيب 
احمد : انتي هتعلميني الغلط والصح يبت 
ملاك : لا ازاي يباشا 
احمد : انا ممكن دلوقتي البسك قضيه متخرجيش منها بقيه حياتك فتسمعي كلامي ومش عايزه اعتراض 
ملاك : بص يباشا انا مش ضعيفه ولا مكسوره الجناح لا صحيح كذبت عليك بس عشان في ظروف وانت متعرفش اي الي بيحصل في حياه كل واحد 
احمد : لا ما انا عرفت أن امك غصباكي علي الشغل أو هتمنعك من الكليه لو مشتغلتيش وتصرفي عليهم ومبتدكيش من الفلوس بتاعتك دي الي مصاريف الكليه وعارف كل حاجه عن اخوكي الي امك مدلعاه ومبتخلهوش يتحرك عشان ميتعبش نفسه حبيب ماما بقا هنقول اي 
ملاك: انا مش هستغرب انت عرفت كل دا ازاي بس حضرتك عاوز اي 
احمد : هعمل معاكي ديل واطلعك من القرف الي عايشه فيه دا 
ملاك : الحمدالله انا راضيه بحياتي غيري مش لاقيت اللقمه
احمد : اسمعي الاول ونتفق
ملاك: اتفضل حضرتك 
احمد: هتجوزك
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد
google-playkhamsatmostaqltradent