recent
أخبار ساخنة

رواية أسير صوتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أسير صوتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد أشرف


بعد اسبوعين *
في ايطاليا 
.........
حمزه : فريده احنا هنزل القاهره بكره 
فريده : في حاجه حصلت ولا اي 
حمزه : لا ي حبيبتي بس في شغل مهم ولازم ننزل 
فريده : ماشي ي حبيبي هحضر الشنط 
حمزه : تمام 
............................
في القاهره*
احمد: برجلك اليمين ي عروسه 
ملاك: انت هتصدق نفسك 
فلاش باك*
احمد: هتجوزك 
ملاك: موافقه 
احمد: اي دا انتي واقعه اوي كدا 
ملاك:لا مصلحه 
احمد : اممم ماشي عندك شروط
ملاك: اكيد هنتجوز بس هنبقا اخوات منغير ما تعترض انت كمان اكيد متجوزني مصلحه فا هنبقا اخوات وهكمل الجامعه بتاعتي مفيش حاجه اسمها بيتك وجوزك مستقبلي اهم حاجه 
احمد :موافق 
ملاك: اتفقنا 
باك*
احمد: ومصدقش نفسي لي عريس وبدلع عروسته 
ملاك: اوضتي فين يعم 
احمد: طريقه كلامك تتعدل 
ملاك: لا انا بحبني كدا 
احمد: طب اوضتك دي 
ملاك : تمام وقفلت الباب في وشه 
احمد : هتتحاسبي عليها مستنيكي بعد ساعه علي الغدا 
..........................
حمزه: الحمدالله خلصنا
فريده: تعالي ننزل شويه وبعدين نطلع ننام 
حمزه : ماشي ي حبي 
فريده: عايزه اسباجتي 
حمزه: مش كلناها امبارح 
فريده: ما هي كان طعمها حلو اوي 
حمزه: ماشي تعالي
فريده: اه صحيح انت اتعلمت ايطاليي ازاي أو فين
حمزه: معايا تلات لغات 
فريده : انا معايا اربعه اكتر منك 
حمزه: طفله ما انا عارف انك معاكي اربعه اقولهملك انجلس وفرنساوي والماني وصيني
فريده: طب وانت 
حمزه: انا ايطالي وفرنساوي وانجلش 
فريده : الاسباجتي وصلت هيهييييي
حمزه: بس ي هبله الناس بتبص علينا 
فريده: امممم طعمها ولا في الخيال 
(مفيش احلي من اسباجتي بتاعتشيي ي جدعان )
حمزه : بالهنا ي قلبي 
........................
في القاهره 
احمد : خلاص ي حبيبتي هكلمك تاني باي 
ملاك: الاكل فين 
احمد: اقعدي هيجبوه اهو 
ملاك: اوك
احمد: مش هتسالي كنت بكلم مين 
ملاك: انا مالي دي حياتك وانت حر فيها اهو عيشلك يومين محدش عارف بكره اي 
احمد: انتي بتقولي عليا ي بت انتي 
ملاك: نو المهم انا هروح الكليه بكره 
احمد: تمام هوصلك وانتي رايحه والأسواق هيجيبك لما ترجعي 
ملاك: تمام 
احمد: اتفضلي كلي 
..........................
في صباح اليوم التالي 
حمزه: جهزه ي ديدا 
فريده: جاهزه يبني 
حمزه: يعني بعد ليله امبارح دي وتقوليلي ابنك لا ملكيش حق تعالي بقا اوريكي ابنك دا هيعمل اي 
فريده: حمزه والله انك قليل الادب 
حمزه: والله انك قمر وعايزه بوسه 
فريده: سافل 
حمزه مكملا: ووقح نسيتي 
فريده: يلا ي حمزه عشان الطياره 
حمزه: لينا بيت نتكلم فيه وحشني سريري والله 
فريده: طب يلا عشان انت محتاج اعاده تربيه وانا هعلمهالك 
حمزه: ادام علي ايدك يبقي سلمت نفسي اليكي ي اميرتي 
فريده: انت قلبت علي كرتون كدا لي 
حمزه: متفهميش حاجه في الرومانسيه 
فريده: سيبنالك الفهم 
حمزه: لسانك بقا طويل وهقصهولك ي ديدا 
فريده: متقدرش 
حمزه: اممم مقدرش تعالي بقا 
وحصل الي حصل بقا 
......................
احمد: ملاك انا خارج 
ملاك: تمام 
احمد: مش هتسالي فين 
ملاك: هو انتو رحاله نعكوا غريب الست تسال رايح فين جاي منين بتكلم مين تعمل اي تتخنق منها ولما متسالش تقولي مش هتسالي لي ...دي حياتك انا مالي 
احمد: بحزن: تمام 
ملاك: طب خلاص متزعلش ها رايح فين 
احمد: خلاص بقا 
ملاك: عليا الطلاق ما انت خارج الا لنا تقولي رايح فين 
احمد بضحك: يبت لسانك رايح اجيب واحد صحبي من المطار تيجي معايا 
ملاك: اشطا هلبس واجيلك 
احمد: سواق توكتك انا مجوز سواك توكتك
احمد: ها ولد ولا بنت 
ملاك: خلاص خمس دقايق بس 
احمد: بقالك ساعه وبتقوليلي خمس دقائق 
ملاك: يلا جاهزه 
احمد بهيام:يخربيت جمال امك 
ملاك: اي رايك حلو 
احمد: احم لا ادخلي غيري 
ملاك: لي ماهو حلو اهو 
احمد: المشكله أنه حلو بس مش عاوز حد يشوف الحلاوه دي غيري 
ملاك:يلا بس ولما نرجع هغيره 
ا مد: انتي عبيطه ي بت وبعدين قربي كدا 
ملاك: في اي 
احمد: قربي 
ملاك: اممم
احمد: اي الي في بوقك دا 
ملاك: ملمع 
احمد: ناقصه انتي زفت 
ملاك: ايو يعني عايز اي 
احمد: شيلي الزفت دا 
ملاك بعند: مش هشيله 
احمد: تمام اشيله انا ....لثم شفتيها بقوه 
ملاك وهي تضربه: امم ا بع د اممم
احمد وهو يأخذ أنفاسه : يلا 
ملاك: انت قليل الادب علي فكره 
احمد: القطه السريه بقت كتكوت مبلول 
ملاك: مش جايه معاك في حته 
امسك احمد يدها وشدها للخارج : مش بمزاجكك 
ملاك: سيبني ي احمد 
احمد بتوهان: اول مره تقولي اسمي بس تحسيه احلو لما انتي قلتيه 
ملاك: ط طب سيبني 
احمد: اربطي الحزام صحبي هيوصل كمان ربع ساعه واحنا اتاخرنا 
ملاك: بلا بلا بلا 
احمد: هضربك 
ملاك: مش هتعرف 
احمد: واثقه اوي 
ملاك : طبعا 
......................
حمزه: فريده اصحي ي حبيبتي 
فريده: امم وصلنا 
حمزه: عشر دقائق بس 
فريده: بابا وسليم وحشوني اوي 
حمزه بحزن طفولي : وانا
فريده بضحك: وانت متزعلش 
حمزه: لا خلاص مخامصك 
فريده بتبرع طفوليه: لا متخامصنيش 
حمزه:طب اربطي الحزام هننزل 
فريده: اوك
....................
ملاك: اي عملي سباق مش هركب معاك تاني 
احمد: انتي الي خيخه 
ملاك: تتحداني 
احمد: موافق بس اي 
ملاك: خيل 
احمد: جاتيلي في ملعبي 
ملاك: هنشوف 
احمد: حمزه 
حمزه: حبيبي وحشتني والله 
احمد: شهر العسل كان عامل اي ها 
حمزه: ولااااا 
احمد : احم اعرفك ملاك مراتي 
حمزه : م اي يروح امكككك
يتبع.....
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد
google-playkhamsatmostaqltradent