recent
أخبار ساخنة

رواية أسير صوتها الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أسير صوتها الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد أشرف

رواية أسير صوتها الفصل السابع عشر 17 بقلم شهد أشرف


حمزه بصدمه: مرات اي يروح امك 
احمد: تعالي عايزك 
حمزه: ثواني ي حبيبتي وجاي 
فريده: ازيك 
ملاك: تمام انا ملاك وانتي 
فريده : انا فريده مرات حمزه صاحب جوزك 
ملاك: انا ارتحتلك ي ديدا تسمحيلي اقولك ي ديدا 
فريده: براحتك ي حبيبتي 
ملاك: خلاص فريندز
فريده بضحك: فريندز ي معلم 
ملاك: الله لقيت حد سواق توكتك ذي 
فريده: يخربيتك موتيني ضحك 
ملاك: لسه يسطا انتي شوفتي حاجه 
.................
احمد: فهمت ي بني 
حمزه: اممم ماشي يلا نشوفهم 
حمزه: ها ي حبيبتي اتاخرت 
فريده: لا ..ملاك مراتك ي احمد عسل ربنا يخليكوا لبعض 
حضنها احمد ملاك من كتفها : ملاك مفيش منها
ملاك بهمس: شيل ايدك 
احمد: لا 
قاطعهم حمزه: يلا عشان نمشي 
ركبوا عربيه احمد ووصلهم للفله بتاعتهم 
......................
فله حمزه*
فريده : اااه مش قادره عايزه اناااام
شالهاحمزه لغرفتهم: وانا كمان 
نامت فريده علي كتفه : وديني سريري ي حمزه هموت وانام 
قبلها حمزه من راسها: بعد الشر ي قلب حمزه غيري هدومك الاول ونامي 
فريده : تمام 
........................
احمد: هوديكي مطعم حلو نتعشي فيه 
ملاك: مش مهم تعالي نروح وانا هعمل عشي 
احمد: يستي انا عازمك متقلقيش 
ملاك بضحك: اذا كان كدا اوك
احمد بهيام: ضحتك حلوه اوي 
ملاك بخجل: احم ماشي 
احمد بهمس: دبش 
ملاك : بتقول حاجه ي احمد 
احمد: لا ي قلب احمد 
...........................
ادهم : يعني هو وافق أن كتب كتاب بعد أسبوع 
ميار: اه 
ادهم : ياااه بحلم باليوم الي هتبقي فيه مراتي وانا عيالي 
ميار بخجل: بحبك 
ادهم : وانا بعشقك 
ميار: هقفل انا بقي 
ادهم : خليكي معايا شويه 
ميار: هرن عليك تاني ماما بتنادي عليا عشان اسعدها 
ادهم : ماشي ي حبي سلام 
ميار'باي
.......................
بعد مرور أسبوعين عاشوهم ابطالنا في سعاده وكتب ادهم كتابه علي ميار 
.......................
في فله حمزه* 
رجع من عمله ليلا وجد الفله كلها مظلمه فتح نور الصاله وجدها متزينه وبلونات علي الأرض وفي السقف وبلون من الهيليوم معلق في الحائط علي شكل بيبي وزينه علي شكل كلمات Welcome dady
كاد يطير من السعاده ويبحث عن معذبته الصغيره اين هي 
نزلت فريده من السلم الداخلي وكانت ترتدي فستان مرسوم عليه بيبي وفارده شعرها علي ضهرها 
حمزه بفرحه: هبقي اب 
فريده بفرحه عارمه : اه 
جري حمزه عليها وأخذها بين أحضانه وضمها بقوه ولف بها 
فريده: حمزه براحه ممكن اقع 
حمزه: اسف ي قلب حمزه من فرحتي مش قادر اصدق الحمدالله يارب 
فريده: انا فرحانه اوي ي حبيبي أن انا شايله حته منك جوايا 
لثم حمزه شفتيها بقوه جعلتها تتاوه 
اخذت أنفاسها بصعوبه وهي تبعده عنها : براحه ي حمزه 
حمزه : فراحان ي فريده اوي ..بعشقك ي قلب حمزه 
فريده: تعال نقطع التورته بناسبه الخبر الجميل دا 
حمزه: عملتي كل دا لوحدك ازاي وبعدين لازم نروح للدكتوره عشان نطمن عليكي وعلي البيبي 
فريده:ملاك جت ساعدتني في الزينه ورحنا انا وهي من يومين للدكتوره لما حسيت بتعب وعرفت بس مردتش اقلك كنت عايزه اعملك مفاجاه 
حمزه: احلي مفاجاه يروحي واكمل بغمزه وهو يشيلها ولازم نحتفل 
فريده:نونونو ممنوع الاقتراب اسبوع علي الاقل 
حمزه بغضب: وليه انشاء الله 
فريده: الدكتوره قالت كدا 
حمزه ببراءه مصطنعه: انا اصلا كنت بشيلك اطلعك عشان ترتاحي مش اكتر تعالي بس 
فريده : متسطعبطش عليا ي حمزه 
حمزه: اسبوع كتيررر 
فريده: تاكل كيك
حمزه: متزتفزنيش ي فريده 
فريده بضحك : انا عملتك حاجه دوق يلا 
حمزه: لا 
فريده: طب انا زعلانه والدكتوره قالتلي مينفعش تزعلي 
حمزه : الله يحرقها دكتوره انتي هتغيرها ونروح لوحده تانيه 
فريده: هههه في دكتور شاطر جدا نبقي نجربه
حمزه بغيره : انت مجنونه عايزه راجل يكشف عليكي دا علي جثتي 
فريده: بهزر معاك الدكتوره الي رحالها شاطره ومش هغيرها 
حمزه: ماشي اما نشوف اخرتها ...دوقيني الكيك 
فريده: ها اتفضل 
حمزه: نو مش من هنا من هنا ..ولثم شفتيها برقه معهوده 
.......................
احمد : عامله اي في الكليه 
ملاك: تمام 
احمد: لو محتاجه حاجه هتيها وانا اساعدك 
ملاك: ماشي 
أحمد: تعالي نخرج الجنينه عايز اقلك علي حاجه 
ملاك: يلا 
احمد بتنهيده: بحبك 
ملاك: اي 
احمد: بحبك لا بعشقك من اول مره شوفتك فيها اول ما دخلتي مكتبي بالجلباب السوده الي كنتي لبساها كانت طويله عليكي وشكلك مضحك بس كنتي قمر كنت عايز اخبيكي في حضني محدش يشوفك غيري ولما  كدبتي عليا انك معندكيش أهل اديقت انك كذبتي بس بعد انا عرفت اهلك وجشاعتهم عزرتك واستغلتها فرصه اني ارحمك من قرفهم دا واتجوزك بحبك والله العظيم ي ملاك 
ملا ببكاء: احمد 
ضمها احمد إليه بقوه: نعم ي قلب احمد انا مش عايز اشوف الدموع دي بتحرق قلبي ي حبيبتي 
ملاك بخفوت: وانا كمان بحبك بس ازاي بتحبني وانت بتكلم وحده تانيه هااا
احمد : دي لينا اختي مسافره بره مصر مردتش اقلك عشان اشوف مشاعرك نحيتي كنت بتعمد اكلمها قدامك واقلها كلام حلو هي متجوزه وعايشه برا مع جوزها وحكتلها عليكي وهي هتنزل في اقرب وقت عشان عايزه تشوفك
ملاك بخجل: ط طب انا هطلع اوضتي 
احمد بمكر: اوضتنااا اسمها اي اوضتنا الي هي اوضتي 
ملاك:طب سيبني كدا 
احمد: نو ولثم شفتيها  وشالها طالعها اوضتهم وابتدت قصه جديده لن تخلو من حبهم وعشقهم لبعض 
.....................
في صباح اليوم التالي *
استيقظت فريده ووجدت حمزه مازال نائما : حمزه 
حمزه: اي ي حبيبتي حاسه بوجع اجبلك دكتوره انا اسف والله مقدرتش امنع نفسي عنك امبارح 
فريده بخجل: لا مش تعبانه انا بصحيك عشان شغلك الساعه 8
قبل حمزه رأسها ثم نزل لشفتيها: صباح الخير 
فريده: صباح النور يلا قوم عشان متتاخرش
حمزه: طب هسيبك لوحدك ازاي انا لازم اجيب شغاله مش هينفع تقعدي لوحدك 
فريده : ماشي بس هو ينفع تكلم مامتك وتخليها هي وباباك يقعدوا معانا الفتره دي 
حمزه : حاضر يروح قلبي هكلمهم وافرحهم بالمره 
شكرا ي قلبي 
حمزه: الو ازيك ي امي 
........
والله وانتي وحشاني وفريده كمان وحشاكي
........
فريده حامل 
.......
وداني ي امي حرام عليكي 
.........
هي والله لسه بتقولي انك تقعدي انتي وبابا معانا الفتره دي 
.........
خلاص هعدي عليكي اخدك اجهزي يلا 
........
مع السلامه ي حبيبتي 
.........
فريده: وافقت 
حمزه: هي الي طلبت مني اصلا أن احنا نروحلهم 
فريده : طب هقوم اعمل حلويات عقبال ما تيجي 
حمزه: متتحركيش من مكانك ي فريده انا هجيب كل حاجه وانا جاي 
فريده: انا عايزه اعمل انا 
حمزه: لا يلا سلام ارجع القيكي مكانك 
فريده : ماشي 
.....................
احمد بهمس وهو يداعب وجه ملاك: ملاك  ملاكي اصحي 
ملاك : صباح الخير 
احمد: صباح النور والجمال علي اجمل ملاك في الدنيا 
ملاك بخجل: كل دا 
كاد احمد أن يقبلها لكن قاطعهم رنين هاتفه : عايز اي يعم 
حمزه: شكلي قطعت اللحظه الحلوه 
احمد: منك لله ي حمزه والله لوريك
حمزه: هتعمل اي 
احمد : هعمل كتير واكمل بهمس حتي لا تسمعه ملاك : سيبني والنبي افرحلي يومين انا عريس جديد والله 
حمزه: انشف يلا كدا ها رفعت راسنا ولا اااا
احمد: عيب عليك 
حمزه: ماشي المهم عايزك عشان عامل مفاجاه بمناسبه أن فريده حامل عقبال حرمك  
احمد: مبروك ي صحبي  
حمزه : الله يبارك فيك سلام انت بقا 
احمد: ها كنا بنقول اي 
ملاك: بس بقا ي احمد 
مال عليها احمد ثانيتا لكن قاطعه رنين هاتف ملاك 
احمد: مكنتش بوسه يعني 
ملاك: ههههه  اوعي اشوف مين 
احمد: اتفضلي مش هنخلص تلفونات انهارده 
ملاك: الو ي ديدا عامله اي ي حبيبتي 
احمد بهمس: ماشي ي حمزه الكلب متفق عليا انت ومراتك
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد
google-playkhamsatmostaqltradent