recent
أخبار ساخنة

رواية مالك القدر الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم علياء عبدالله

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية مالك القدر الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم علياء عبدالله 


قدر: لقيت الحل 
محمد: حل اي 
قدر: يا اخي ركز معايا 
محمد: طيب في اية
قدر: بص احنا هنروح المشفي الي سمر عملت العملية فيها ونجيب الكميرا والفيديو ونشوف مين عملها العملية 
محمد: بس الفيديو اتحرق 
قدر: احيه... وديني بس المشفي وانا هتصرف... بس مش دلوقتي اخلص امتحانات الاول
محمد: ماشي 
عدي اسبوع وقدر مفحوتة في المذاكرة ومالك والكل بيسعدوها جه وقت الامتحان 
مالك: قدر جاهزة الامتحان بكرة 
قدر: ايوا 
محمد: انتي مدرستك فين 
قدر: في البلد 
محمد: هتروحي كل يوم وتيجي
قدر:لسة كنت بفكر ف الموضوع دة 
شهد: طب متروحي تقعدي مع مرات ابوكي واديها حساب قعدتك وامتحني وارجعي 
قدر: فكرة والله 
مالك: طيب انا هوديكي بكرة 
قدر: ماشي 
جت الساعه 12 وقدر صاحية وقاعدة في الجنينه 
مالك جه من وراها
مالك: القمر صاحي لي
قدر: مش قادرة انام 
مالك: قلقانه صح
قدر: ايوا وخايفه
مالك'طيب م انتي مذاكرة قلقانه لي
قدر: خايفه من مرات ابويا 
مالك: خلاص مش تروحي 
قدر: مش قدامي حل غير كدة 
مالك: انتي هتخليني اقلق 
قدر: لا مش تقلق انا هكون كويسة 
مالك: طيب اطلعي نامي عشان هنمشي بدري
قدر: صحيح انت راجع متاخر لية 
مالك: كنت بشوف الورشة 
قدر: انا عاوزة اشوف الورشة دي
مالك: لي
قدر: عاوزة اعرف انت لية متعلق بيها كدا 
مالك: عشان دي اول مكان اشتغلت فيه وصرفت علي نفسي منها
قدر: امممم 
مالك: يلا اطلعي نامي
قدر: تصبح علي خير 
مالك: وانتي من اهلة 
تاني يوم الصبح
سعاد:صباح الخير 
قدر: صباح النور صاحيه بدري لية 
سعاد: عشان اعملك الفطار قبل متمشي علي الامتحان 
قدر: حبيبتي يا دادة تسلمي... امال مالك فين 
مالك: انا هنا اهو 
قدر:مال عينك عاملة كدة لية 
مالك: منمتش 
قدر: لية 
مالك: خفت اصحي متاخر مش الحق اوديكي
قدر: احم... طب قوم افطر
فطروا سوا وشربوا قهوة وركبوا العربية 
مالك: خلي بالك وركزي ف السؤال ومش تحلي بسرعه 
قدر بصتلة 
مالك: بتبصيلي كدا لية
قدر: اول مرة حد يقولي كدا
مالك: ومش اخر مرة 
قدر: انشاء الله  
وصلوا المدرسة 
مالك: انا هستناكي هنا عشان اوصلك لبيت ابوكي
قدر: لا البيت قريب من هنا 
مالك: لا معلش هفضل 
قدر دخلت المدرسة سمعت بنات بيتكلموا عليها ان ازاي البنت دي تيجي راكبة عربية حلوة كدا ومع شب زي دة اكيد بتعمل حاجه  غلط
قدر حاولت تتمالك نفسها وتنسي الي اتقال وطلعت صورة مامتها من الشنطه وبصتلها كتير لحد موقت الامتحان بدا.... خلصت الامتحان وكانت فرحانه لانه سهل وجميل
مالك: ها عملتي اي
قدر: الحمدلله كان كووويس جدااااا 
مالك: الحمدلله 
عند محمود
شهد: اي رائيك في الالوان دي
محمود: لاي دي
شهد: للشقة يا حبيبي 
محمود بعصبية: انتي اتجننتي يا شهد احنا في الشغل وبعدين نا مش فاضي للكلام التافهه دة 
شهد بدموع: ح.. حاضر... وسابته وطلعت تجري 
محمود ادرك هو قال اية وطلع وراها 
محمود: شهد استني... مسكها من ايدها... انا اسف بس الضغط جامد
شهد: انا عايزة امشي سيب ايدي
محمود: لا مش هتمشي تعالي... ودخلوا المكتب وقعدها علي الكرسي 
محمود: اهدي يا حبيبتي انا اسف خلاص 
شهد: مش تتعصب عليا تاني
محمود: يارب اموت لو اتعصبت عليكي تاني
شهد: بعد الشر عليك
محمود:وريني بقا الالوان 
عند امل ومحمد**
محمد: يترا قدر عملت اي ف الامتحان 
امل: انت معايا ومش معايا 
محمد: قلقان علي قدر 
امل: وانا كمان... هي مين وداها 
محمد: مالك
امل: مترن عليه واعرف 
محمد رن عليه 
مالك: ايوا يا محمد
محمد: قدر عملت اي ف الامتحان 
مالك: بتقول كان كويس 
محمد: طيب الحمدلله... انتوا فين 
مالك: انا قاعد مع مرات ابوها في البيت 
محمد: بتعمل اي 
مالك: بوصيها عليها... لسة واصل دلوقتي هخلص واكلمك 
محمد: طيب تمام 
مالك: ها يا حجه 
الست: حجه ف عينك.. دة انا اصغر منك
مالك: احنا هنضحك علي بعض 
الست: تؤتؤ بقولك انت مرتبط
مالك بصدمه: لا دي لاسعه خالص..يلا يا قدر مش هتفضلي هنا يوم واحد
قدر: بس
مالك: مبسش ولا حاجه  وشدها ومشي 

يتبع..

لقراءة الحلقة التاسعة عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية بنت سوق للكاتبة زينة سعيد.

google-playkhamsatmostaqltradent