recent
أخبار ساخنة

رواية مالك القدر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم علياء عبدالله

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية مالك القدر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم علياء عبدالله 

رواية مالك القدر الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم علياء عبدالله 


قدر:انت لي عملت كدا
مالك:انتي مش شايفه دي عاملة ازاي
قدر:مش هيا تعبانه اكيد محتاجه حد.معاها 
مالك:لا ياختي لو فضلتي معاها هتتلسعي زيها...وان كان ع الامتحانات ف انا هجيبك واستني اخدك
قدر:بس مش هينفع يا مالك انا مش هستحمل اسمع اي كلام تاني 
مالك:كلام اي
قدر:ها ولا حاجه
مالك:كلام اي ي قدر 
قدر:البنات النهاردة قالوا كلام وحش عني 
مالك:تحبي اروح اصححلهم 
قدر:لا طبعا بس  مش هتيجي معايا تاني 
مالك:لا طبعا 
قدر:انا مش هرجع معاك...وجت تنزل من العربية مسك ايدها
مالك:استني خلاص مش هاجي تاني 
قدر:ايوا كدا شاطر...يلا بقا عشان جعانه 
شوية وتلفون مالك رن
مالك:ايوا يا شهد
شهد:اي يستا فينك كل دة 
مالك:جايين 
شهد:انت وقدر 
مالك:ايوة 
شهد:هي مش المفروض تكون هند مرات ابوها
مالك:مش هحكيلك ع الفون لما اوصل 
شهد:طيب احنا ساعه وهنروح مطعم....ابقي تعالي ع هناك
مالك:طيب
قدر:في حاجه ولااي 
مالك:لا دي شهد بتطمن.
قدر ابتسمت جامد
مالك:فرحتي كدا ليه
قدر:اخيرا بعيش الحياة الي كان نفسي فيها 
مالك:مش فاهم
قدر:يعني حد يسال عليا ويطمن دايما حد يحبني يكون دايما جمبي بس دلوقتي مش عندي وا حد عندي تسعه 
مالك:تاكدي اننا هنفضل معاكي
قدر:يارب
عند.محمود*
قالك اي
شهد:جاي هو وقدر مش عارفه لي قدر معاه 
محمود:لما يجي هنعرف 
شهد:انت قولت لمحمد يكون هناك
محمود:ايوا 
وصلوا كلهم المطعم 
محمد:حصل اي بقا قدر رجعت معاك 
مالك حكالهم علي كل حاجه وثانية واحدة كانوا كلهم ميتين ضحك 
قدر بحزن:حرام احنا مش عارفين هي فعلا مريضة ولا بتعمل كدا 
امل بضحك:هي بنتها اتجوزت 
قدر:تقريبا لا 
امل:مش يمكن كانت عوزاك لبنتها 
قدر بسرعه:لا مستحيل 
مالك:مستحيل لية مش بنتها حلوة 
قدر:حتي لو حلوة مش ينفع 
محمد بغمزة:لية بقا 
قدر:اصل اصل هي طبعها وحش 
شهد:غلط تقولي عليها كدا
قدر:بس دي الحقيقه 
محمود:خلاص يجماعه...المهم عليكي امتحان تاني امتي 
قدر:بعد يومين 
شهد:خير انشاء الله
خلصوا اكل وروحوا 
عدي اليومين جه امتحان قدر التاني نزلت من اوضتها لقت مالك مستنيها 
مالك:يلا 
قدر: يلا فين 
مالك: هوديكي الامتحان 
قدر: احنا  اتفقنا مش هتوديني 
مالك: لا انا عيل وبرجع في كلامي 
قدر بعصبية: بس انا مش هروح معاك.. هروح مع عصام او محمد او محمود او حتي البواب 
سعاد: البواب نايم وانتي مش هترضي تصحيه طبعا وهو تعبان ومحمد ومحمود مش موجودين وعصام دة يوم راحته فراح لاسماء 
مالك: يعني مفيش غيري يلا نفطر عشان مش نتاخر بقا 
خلصوا فطار ومشيوا وصلوا المدرسة 
مالك: انا هستناكي
قدر بتوتر: لا روح انت وانا لما اخرج هرن عليك
مالك:متاكدة 
قدر: أأأ.. أيوا يلا سلام 
مالك شك فيها فمشي بالعربية جمب المدرسة واستناها 
عدي ساعتين وقدر دخلت الامتحان فاضل ساعه وتخرج 
محمد رن علي مالك 
محمد: كل دة في الامتحان 
مالك: المفروض ساعه وتخرج
محمد: متيجي ترتاح هنا وانا هبقي اجي اجبها 
مالك: بقولك ساعه وهتخرج مش مستاهلة يعني 
محمد: طيب 
قفلوا مع بعض وفضل مستنيها الساعه عدت وقدر خرجت من المدرسة اتلفتت ومشيت مالك نزل ومشي وراها 
شوية ودخلت بيت ابوها 
مالك: كنت حاسس والله 
فضل واقف شوية برا 
قدر: ازيك يا مرات ابويا 
الست: تعالي انتي معاكي فلوس صح 
قدر: لا 
الست بهمجية مسكتها: انتي معاااكي انا شوفتك وانتي مع واحدة اكيد بديكي فلوس... وشدت منها الشنطه.. هاتي الفلوس الي معاكي 
قدر: اهدي بس انا هديكي كل حاجه 
الست:هاااتي 
قدر مسكتها: ممكن تهدي 
الست زقتها جامد كانت هتقع بس مالك مسكها
قدر بصدمه: مالك... بتعمل اي هنا 
مالك: كنت متاكد انك هتيجي هنا 
قدر بدموع: انا اسفه 
مالك: شش مش تعيطي يلا نمشي 
الست مسكته: هات فلوس قبل متمشي 
مالك زقها وقفل الباب عليها من برة وخد قدر ومشي 
رجعوا القصر 
ومالك حكي كل حاجه ليهم 
شهد. بنبرة عتاب: لي كدة يقدر افرض عملت معاكي حاجه 
قدر بدموع: كانت صعبانه عليا 
مالك: ميصعبش عليكي غالي يختي 
قدر سابته وطلعت اوضتها 
امل وشهد كانوا لسة هيرحوا وراها 
محمود: استنوت سبوها لوحدها... ومكنش لة لازم كل الي حصل دة هي اكيد كان وحشها بيتها والمكان الي اتولدت واتربت فيه 
محمد: عندك حق 
مالك طلع اوضتها من غير ولا كلمه دخل عليها لقاها بتعيط
مالك: انا اسف عشان زعقتلك 
قدر: عادي 
مالك: متعيطيش بقا 
قدر: حاضر انزل بقا عشان عاوزة انام 
مالك: طيب مش محتاجه حاجه كدة ولا كدة 
قدر: انزل يلا 
عدي الاسبوعين الباقيين وقدر خلصت امتحانات 
شهد: انتي كدا خلصتي امتحانات 
قدر: ايوا 
امل:بقيتي فاضية طول اليوم 
قدر: بالظبط كدا 
شهد: عاوزين نخرج بقا 
محمود: علي فين 
شهد: نروح اي مكان 
قدر: زي اي كدا
امل: شرم مثلا 
قدر: شرم!!!! 
محمد: انا موافق 
محمود: اشتا علي اخر الاسبوع بقا نكون ظبطنا نفسنا  
قدر في بالها: فاضل يومين حلوين ابقي اخد محمد ونروح المشفي 

يتبع..

لقراءة الحلقة العشرون : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية بنت سوق للكاتبة زينة سعيد.

google-playkhamsatmostaqltradent