recent
أخبار ساخنة

رواية حياتي لعبة الفصل الأول 1 بقلم وعد ياسر

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حياتي لعبة الفصل الأول 1 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الأول 1 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الأول 1 بقلم وعد ياسر


-بصي انا واحد معجب وعوزك ترتبطي بيا
-اسفه مش برتبط بحد وبعدين انا لسه صغيره وف ثانوي ارتباط اي وقرف اي وبعدين هو انت تعرفني اصلا وجبت رقمي منين
-انا اسمي حسام ودي صوره البطاقه بتاعتي وبحبك وهترتبطي بيا عشان مخلميش تندمي
يارا:-يعم انت عبيط انا مالي بيك اصلا وع فكره مش بتهدد
حسام:-يارا انا بحبك ومش عاوز اذيكي بلاش تشوفي شري وفقي انك ترتبطي بيا ودا احسن ليكي
يارا:-قولتلك ي بابا مش بتهدد وهابي بلوك يروحي....ايدا البلوك بيتفك ازي نا مفكتهوش 
حسام:-مش هتعرفي تعملي بلوك كل لما انتي تعمليه انا هفكو من عندي اصلي مقولتلكيش ي حلوه فونك كلو معايا حبيت تبقا كل حاجه تخصك معايا عشان عارفك عنيده ومش هتستلمي بسهوله وانا بحب الصعب جدا
يارا:-طب خلصت الشو بتاعك ولا لسه ي عمري 
حسام:-ههه دا لسه مبداءش وفقي ي يارا احسنلك عشان متنمديش بعدين انا حظرتك مرتين التالته هنفذ مش هتكلم
يارا:-اللي عندك اعملو يجميل
حسام:-طيب عدي معايا من واحد ل عشره وصور صاحبتك رودينا هتنتشر ف كل مواقع التواصل بس هلعب فيها شويا وهحط التاتش بتاعي وكمان هخلي اهلها يعرفو انها مرتبطه ب اخوكي لا ومش كدا وبس تؤتؤ رقمها هطيرو 
يارا:-انت تعرف رودينا منين وتعرف الحاجات دي منين وجبت صورها منين 
حسام:-ششش اهدي ي قطه قولتلك فونك كلو معايا ومتحوليش تكلمي رودينا او اي حد غيرها عشان مش هتعرفي 
يارا:-انت بتاذي صحبتي لي سابها ف حالها لو سمحت
حسام:-12345678910اوبس عديت العشره ودلوقتي الصوره كلها اتنشرت ويعيني هيفتكرو انك انتي اللي نشرها وسوري ي حياتي نا بعت مسج من رقمك ل رقم ابو رودينا وبعتلها صورها هيا واخوكي مع بعض وقولتلو خلي بنتك الشماال تبعد عن اخويا...دلوقتي اقدر اقولك ان خلال الشهر دا حياتك كلها هتتدمر وهتخسري كل حاجه ف حياتك حتي اهلك وساعتها مش هيبقالك غيري ي جميل
يارا بعياط وحرقه قلب ع صحبتها:-انا بكرهك وع فكره انت مش راجل لو كنت راجل مكنتش هتستخبي ورا شات واتس اب لو عندك الشجاعه وريني نفسك وعرفني نت مين
حسام:-متخفيش هقبلك قريب ..ودلوقتي هسيبك تشوفي هتحلي المشكله اللي نتي عملتيها دي ازي سلام ي حبيبتي
----------
قفلت مع حسام واعت افكر هعمل اي وهيصدقوني ازي وكل حاجه ابعتت من رقمي انا طب هتصرف ازي مع رودينا يعني لو قولت ان دا مش انا وانو واحد مهكر فوني وهما صدقو رودينا هتعمل اي اهلها هيقعدوها من التعليم وكل دا بسببي طب يارب اي ذنبي نا مش عايزه اعصيك ولا اخون ثقت اهلي فيا هما عارفيني كويس ومربيني ع الصح وواثقين فيا ازي اخون ثقتهم يارب اقف جمبي نا ورودينا ملناش غيرك يارب وانا متاكده من ان اللي عملتو دا الصح مينفعش ارتبط بيه ولا ينفع احبو لا هو ولا اي شخص تاني .....قررت اني هخش اصلي وادعي ربنا كتير انه يطلعني من الكابوس دا وانا بصلي لقيت باب الاوضه عمال يترزع فيها وصوت اخويا وهو عمال يصرخ فياا وقولي افتحي قومت من الصلاه وروحت افتحلو الباب 
يارا:-ف اي ي محمود مالك
محمود نزل بالقلم ع وش يارا وقال:-انا عمري ما كنت اتخيل انك بالقذاره دي تعملي كدا ف اعز صاحبه ليكي وانتي عارفه اني مش متصور معاها والصور دي انتي مركبها دي صحبتك وانا اخوكي انتي ازي شايله الحقد والقرف دا كلووو ف قلبك
يارا بأنهيار:-محمود اسمعني ونبي مش انا اللي عملت كدا صدقني والله مش انا 
محمود:-كنت متوقع منك انك تقولي كدا برضو بس رقمك دا ي هانم اللي بعتي بيه الصور والكلام ل ابوها دا رقمك ي يارا متكدبيش اكتر من كدا انا بس اللي عايز افهمو هيا عملت ليكي اي طب انا عملت فيكي اي دا انا اخوكي ازي تقدري تكسري قلبي بالسهوله دي انا وجعي وجعين ي يارا وصدمتي فيكي دا اكبر وجع
يارا بزعيق:-اسمعنييييي بقاااااا قولتلك دي مش انا هو اه رقمي بس مش انا اللي عملت كدا اسمعني بالله واحد مهكر فوني وقالي لو مرتبطش بيه هيعمل ف رودينا كدا صدقني والله مش بكدب عليك
محمود:-تمثليه جديده دي صح المفروض اني اصدقكك بقا وكدا
يارا:-خد دا فوني افتح الوتس هتلاقي رقمو وهتلاقي الشات وهتلاقي كمان صوره بطاقتو يعني ممكن نجيبو منها ونعرف هو بيعمل كدا لي صدقني ي محمود مش انا لللي عملت فيكو كدا
محمود بحده:-هاتي وريني اما اشوف اخره كدبك دا اي
يارا:-اتفضل
محمود بصدمه:-اي دا 
يارا:-مش قولتلك نو مش انا
محمود بضحك هستيري:-لا فعلا واضح نو مش انتي خالص يارا نا بكرهك وعمري ما هسمحكك مش عشان روديينا بس لا عشان صدمتي فيكي كانت اكبر من اي وجع
يارا:-بعد ما شوفت الشات بتاع حسام بتقول كدا برضو
محمود رمي الفون ف وش يارا:-كفااايه كدب بقااا مفيش حسام اصلا ومفيش شات من الاساس انتي كدبتي تاني ي يارا
يارا:-....
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent