recent
أخبار ساخنة

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الخامس 5 بقلم شيرين أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الخامس 5 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الخامس 5 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل الخامس 5 بقلم شيرين أحمد


سعاد=مراد بيه زين بعيط و حرارته سخنه 
=اااايه
=......
ركض بأسرع ما يمكن لغرفه صغيره 
كان الطفل حرارته عاليه 
=سعااااد يا سعااااد اتصلي ع الدكتور بسررعه 
=حااضر ي استاذ مراد ثم ذهبت بأسرع ما يمكن 
هو=زين يا حبيبي مالك ي قلب بابا انت هتبقا بخير ي حبيبي هتبقا بخير متقلقش مش هضيع مني انت حته مني و من ماما ي زين هتفوق ي حبيبي 
كانت تبكي لانها احبت ذالك الطفل البرئ و لا تعرف كيف تساعده 
جاء الدكتور بأسرع ما يمكن 
مراد=بسررعه ابني حرارته عالليه 
الدكتور=ممكن نسبني اشوف شغلي 
=تمم ثم و جهه نظرو بغضب ليبرق يبررق خافه اول ما نطق اسمها 
=ننعمم
=خليكي ف اوضتك لاني عايزك بعد ما الدكتور يخلص 
=ححاضر ثم ذخبت و هي تفكر لماذا يردها 
انهى الدكتورعماله 
=ي دكتور زين اخباره ايه 
=متقلقش بس المهم تهتمو بيه اكتر لانه طفل الاهتمام اولا 
=حااضر و شكرا 
=العفو ي فندم ده وجبي  
ثم ذهب  الدكتور و دخل الئ غرفه طفله 
كان ااطفل نأم ببرأه 
=انا مش عايز اخسرك ي زين بعد ماما انت حته منها انت لو ضعت مني مش هقدر اعيش من غيرك انت كمان انت الحاجه اللي بقايا منها وحشتني اووي يااااا تعرف ي زين انا اتفاجأت مفاجئه كبيره من ماما انها حامل بأحلى زين 
كانت فرحه كبيره علينا بس الفرحه دي هي السبب ف موتها الحمل كان خطر عليك و حفظت عليك وانت لو ضعت مني و هعرف اعيش من غيرك و لا جنه هتسمحني 
ااااه خاايف خاايف تضيع مني اااه مش قاادر وحشاني ي جنه اووي مش قاادر انا مش مصدق انها 8 شهور و انتي بعيده عني اااه 
يا احلى فرحه و حشااني اووي ياارب صبرني 
.... 
عند يبرق 
ليه اتأخر اكده خالتي سعاد قالت ان زين بجا كويس الحمدللهان بجا بخير و هلعب معه 
مراد اكيد ناام الحمدلله يمكن منامش هاار اسوح اقفل الباب ممكن يضربني من غير سبب 
جاءت تركض لتفتح الباب 
=ااايه هتفغلي لييه خوفتي 
=انا انا 
=القط قطع لسانك 
=لا لا مش اكده بس كنت بب
=ززين 
=اه ما انا عرفت انه بجا كويس الحمدلله
=و لا كنتي فرحانه انه تعب 
استغربت انها طفله لم تفهم الخبث حتى 
=كيف يعني ابقا فرحانه لما يبقا طفل مريض
=انتي هتستعبطي عليا يروح امك 
بدون قصاد منه قطع لها التيشرت 
=.........

=انتي هتستعبطي عليا يروح امك 
بدون قصد منه قطع لها التيشرت 
هو لنفسه =اايه اللي انا هببته ده 
حاول اخفاء نظرو عنها كانت ع وشك البكاء وتحاول ان تمسك سيبها لكي لا يرى 
كانت تحاول كتم دموعها ولكن 
هو =انا انا اسف بس كنت متعصب وو
بكت اكثر 
=انا مكنتش اقصد اسف بجد احس انه غلط و ذهب من غرفتها هي اتصدمت و مسحت دموعها 
=وه يعمل اللي هو عايزه فيا و يقطع التشيرت و يمشي كيف ده ده قاسي جوي 
وكملت بكاء ثم قالت (انا تعبت و الله هروح اغير الهدوم اللي قطع ربنا يسامحه)
ثم ذهبت و بعد مده خرجت بفستتن حريري جميل ضيق عليها و قصير يبرز جمالها 
(الله ده جميل جوي عليا بس ضيق بس بردوا شكله حلو الله يسمحك ي مراد الواحد يشوفك يترعب منك الله يسمحك )
ثم تذكرت ان موعد زين ان يأكل =يا لهووي ززين هروح اشوفه و اكله ذهبت بأسرع ما عندها 
مسكينه طفله بعمرها تلعب و تلهو و لكن هي تهتم بالبيت و الطفل 
دخلت اليه انه مثل الملاك اخذت تلهو معه 
وتضحك معه 
=اايه الجمر ده ي سي زين بتضحك وه و بتقول انك تعبان و تخليني ابكي عليك وه بتضحك تاني انت جمر و الله انت جمر احسن من ابوك خاالص ابوك بيكشر ف وش الكل بس يلا وه عايز تلعب العب وكانت تلعب معه كثيرا حتى نام ف نوم عميق و اعطته قبله و ابتسمت له و ذهبت هي الى الاسفل لترى سعااد ف المطبخ
=ي خاله سعاد 
=نعم ي حبيبتي 
=انا جعانه اوووي 
=سعاااااااد 
خافه هي و المسكينه هي احست برعشه بداخلها 
=نعم ي استاذ مراد 
=روحي من هنا دلوقتي 
=بس ي مراد بيه هي جعانه و مش بتعرف تطبخ 
=انا قلت كلمه خافه منه و ذهبت 
ثم اقترب منها و هي تذهب كان قلبها ينبض بسرعه كبيره 
=انا انا وبكت 
استغرب انه حتى لم يلمسها 
=مالك 
=انت هتضربني صح 
=لا 
=اومال ايه 
=الشكولاته خدي 
اتصدمت هل جاءت من اجلها هي الشكولاته 
=عشاني 
=عشان الجيران هروح اديهم ليهم 
=لا لا مقصدش بس هاات 
اخذته و اكلت منه الكثير
=كفايا اكل شكولاته ي بنتي 
=بس انا جعاانه 
=تقومي تاكلي شكولاته 
خافه منه 
ثم انتبه لسيبها و بغضب 
=يبررق اايه اللي انتي لبسه ده
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent