recent
أخبار ساخنة

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم شيرين أحمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم شيرين أحمد

رواية عشق الليل الجزء 2 الفصل السابع 7 بقلم شيرين أحمد


دخل الي  غرفه مرااد شخص =مرررااااااااد
=سماا؟!
=وحشتني ي مراااد
=سما انتي بتعملي اايه هناا .؟!
=اخس عليك ي مراد يبقا انا حايه اشوفك انت و زين و تقولي بتعملي اايه هناا ده انا حتى جايه من سفر بعيد انا زعلانه منك ي جوز اختي 
=مقصدش بس انتي دخلتي فاجئه و مقولتيش 
=تقصد اهو يعني ارجع تاني انا كنت عاملها ليك مفاحئه بس خلاص همشي 
=لا مقصدش استني انتي تنوري 
=ممم ماشي ي سيدي وحشني يا مراد
=معلش ي سما تقدري تطلعي براا عشان عايز اجهز نفسي
= اه اه مااشي بس فين زين 
=ادخلي ف اوضته هتلاقيه هناك 
=ماشي ي مودي بس ف بنت هنا عايزه تتنفخ 
غضب و لكن كتم و استغرب 
=مين هي 
=معرفش كانت بتجري كده وكانت هتوقعني و جيت اقولها ي بنتي خلي بالك قالت ليا و انتي مالك انتي دي
احرجتني ي مراد و قالت كلام اكبر من سنها 
=تقصدي يبرق 
=معرفش بنت تقول عليها صغيره و مش صغيره شعرها طويل و اسود  غضب هل هي قالت هذا 
=تمم ي سما روحي انتي عند زين و انا هجهز نفسي دلوقتي
=اوك باي ثم ذهبت 
=انتي باين عليكي خبيثه اووي يا يبرق بس ع مين 
حسابك معايا يا يبرق ذهب لتجهيز نفسه 
ف الخارج هند يبرق 
سعاد =معلش ي بنتي هي كده ع طول معرفش بتتنك ع ايه يا بنتي 
=شوفتي ي خاله سعاد انا كنت نيتي اقولها خاي بالك و بتقوليابعدي ايدك الزباله دي يع معرفش ازاي مراد جايب خدامين زايك كده
=نعمل اايه دي تبقا اخت جنه هانم الله يرحمها بس جنه كانت طيبه اووي لكن الشاب  اللي جيه امبارح و سما دول اخواتها غيرها خااالص مراد بيه اتجوزها ووبعدها عن عيلتها لانهم مكنوش كويسين 
=يعيني انا نفسي اشوف صورة ليها 
=مش هينفع ي بنتي الاستاذ مراد نبه ع الكل ان و لا اي حد مين مكان ميشوفش صورها غيره هو 
=هو بيحبها كل ده 
=اووي ده مكنش يسيب يوم غير لما باخدها معه 
كانت تبكي كثيرا
=انا اسفه ي بنتي مكنتش اعرف انك هتعيطي لانه بيحبها 
=لا انا بعيط لان حبيبته ماتت و ام ابنه و انا مش عارفه اسعده بحاجه غير اني بخليه يتعب 
=سبحان الله يعني عمل فيكي اللي ميتعملش ف حد و انتي بتعيطي ع حالته ربنا عوضه بيكي 
=سعااااااد كان هذا صوت سما كانت تمسك زين 
يبرق بغضب 
=هااتي زينو مش من حقك تمسكيه
=نعمم انتي ميبن اساسا عشان تقولي كده انتي خدامه هنا  ف البيت عند مراد بيه 
يبرق بغضب =هااتي زين 
=بتستهبلي ي حيوانه 
سعاد=ي سما هانم دي 
= انتي تبقي خدامه هنااا 
=انا مراته 
=ااايه

=نعم انا ابقا مرات مراد
=ااااايه انتي بتهزري ي بت انتي اكيد بتهزري 
=لا 
= ااايه هنااا صوتكم عااالي ليييه
=شوفت ي مراد البنت دي بتقول انها مراتك و كنت ماسكه زين كانت عايزه تاخدو مني بالعافيه قولي العيله دي مراتك قول انها بتهزر 
=لا مش بتهزر 
=ازااي يعني متجوز عيله 
=هبقا افهمك بعدين ي سما 
=لا قول دلوقتي 
=سماااا
=مااشي مااشي 
ثم همس ف اذن يبرق بصوت حااد =حساابك لما ارجع ع طريقتك مع سما النهارده فااهمه حهزب لعقابك النهارده سلام 
اتصدمت......
=عملت ليها ااايه هي قالت ليه ااايه دي 
غضبت ورأت انها تمسك زين و لكن هو يبكي 
=اايه ده بيعيط ليه ماله 
=اصلو تعباان و ممكن يرجع ف اي وقت
=اااايه خديه خديه بسرررعه ي ماما 
ذهبت دلك المتعجرفه ضحكت عليها يبرق و سعاد
سعاد=ههههه تصدقي انا فرحت انها سابت الواد احسن 
=هههه دي جبااانه اوي و فافي اايه ده 
ثم قبله ززين =زينو زينو عسلي انا بحبك 
ضحك لها كثيرا 
سعاد بابتسامه =بيحبك اوووي مكنش مرتاح مع سما هانم هههه
=اكيد ده حبي انا حبيبي زينو 
.....
=مرراد اهلا ووسهلا اخيرررا شوفتك ي عريس 
=اخرس ي استاذ كريم 
=اايه ي عم ماالك المفروض عريس انت و لا اايه 
=انت بتهزر ي كريم و لا ايه ماافيش غير جنه هي اللي ف قلبي و بس انت فاااهم 
=ااايه و البنت الاي اتجوزتها
=دي طفله ي حلو عندها 14 سنه 
=اااايه 😳😳
ثم قص له كل شئ 
=حررام عليك ي شيخ دي عيله ليه تعذبها معاك 
=هي اللي اختارت عشان الفلوس
=مش يمكن 
=اسكت انا عاارف الناس دي و يلا عشان شغلنا و النهارده هروح بدري 
=مااشي ي خويا ربنا يسمحك 
غضب منه و سكت كريم 
____
=خلصت الاكل ي يبرق ايه رأيك 
=وانا سعدتك ي خاله 
=هههه ايوه صح 
=عشان يعرف ااعفريت اني بتعلم صح هههه 
وكانت تتكلم مالك ي خاله احست بأنه خلفها ساكته ههوو هناا اومأت لها الداده
=كمللي سكتي ليه 
=انا انا مكنتش اقصد بس 
=بيتحسبلك غلطات كتيره  
بلعت ريقها
=مماااشي 
=ااايه ده مرراد الف حمدلله ع السلامه 
=الله يسلمك ي سما ااي اخبار يومك النهارده=مااشي الحال اه يلا ي سعااد حطي الاكل 
غضبت يبرق من تصرف دلك الفتاه 
وذهبت لتحضر السفره مع سعااد 
سما بابتسامه=بتعملي اايه ي يبرق سيبي سعاد تعمل
=لا مش هسيها لو حديها و غير كده من مكارم الضيافه اني اما اللي اعمل كده و اقوم بواجبي.
اعجب مراد بعقل يبرق 
=اه اه معاكي حق 
انتهت من تحضير السفره 
=بتاكلو من غيري
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent