روايات

رواية لا تتركيني الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الفصل السادس عشر 16 بقلم سارة

رواية لا تتركيني الجزء السادس عشر

رواية لا تتركيني البارت السادس عشر

رواية لا تتركيني الحلقة السادسة عشر

ساره سمعت الكلام من جدها وطلعت تجري علي
الاؤضه بتاعتها وكلهم جريو
وراها بس ساره كانت سريعه جدا ودخلت
وقغلت الباب بالمفتاح
منال فضلت تخبط علي الباب وتترجي ساره
انها تفتح بس ساره مرضتش عليها خالص
منال بصت لثنيه واتكلمت معاها بغضب
=ليه كده ياثنيه لي قولتلها ليه تكسري قلبها كده
-كان لازم تعرف يامنال كان لازم تعرف
داليا اتكلمت بزعيق وقالت
=خلاص مش وقت الكلام ده دلوقتي انا خايفه
ساره تعمل حاجه لنفسها
منال خبطت تاني علي باب ساره وفضلت تترجي
فيها ان هي تفتح بس ساره مرضتش برضو
في ؤضه ساره
ساره وقفت بصت لانعكاس صورتها في المرايه
وهي بالفستان الأبيض وبدأت تخلع الطرحه
وتشيل كل معالم الميك اب ال علي وشها
وكانت بتبص علي نفسها وكأنها انسانه تانيه مش
ساره وكأنها تبدلت ساره بدلت كل هدومها
ولبست هدوم بيتي وفتحت باب الاؤضه ولقتهم
كلهم واقفين قدامها
منال جريت عليها وحضنتها وقالت
= متزعليش يابنتي علشان خاطري مضايقيش نفسك
ساره بعدت عنها واتكلمت بكل برود وقالت
– في ايه ياجماعه مفيش حاجه حصلت مش اول
مره تحصل حصل خير اصلا بقولك ايه ياماما
انا جعانه اوي الصراحه مكلتش من الصبح
اتفاجأ الكل من رده فعل ساره ونعمان شاورلهم
ان يسبوها ميضغطوش عليها
في القاهره
سليم وصل المستشفي وكانت الحاله حالتعا خطره جدا
واضطر ان يعمل العمليه وخرج وهو متعصب وجدا
سليم كان جامع كل طقم التمريض وكان بيزعف
فيهم كلهم
= انا مش مانع ان حد يديله اي دوا غير ال انا اقول
عليه
-والله يادكتور هو ده ال حصل احنا مشيين علي
تعليمات حضرتك
سليم اتكلم بنرفزه جامده وكان اول مره يبقي
متنرفز كده وقال
= هو انا عبيط مش بفهم في حد ادي المريض ده
دوا يسبب سيوله والسيولة قلبت معاه بنزيف
ولو مصلتش في الوقت المناسب كان هيموت
وكلنا كونا هنتعرض للتحقيق معاكو يوم كامل
تشوفو مين ال عمل كده ولو ال عمل كده مظهرش
انا هطلب تدخل الشرطه اتفضلو علي شغلكو
سليم كان بيحاول يكلم ساره بس ساره مكنتش
بترد عليه خالص وبعتلها رسائل كتيير بس مرضتش
علي اي رساله منهم
= هي مش بترد ليه بس كده بتقلقني اكتر
اكيد زعلت مني طبعاً بس هي لازم
تقدر الوضع ده هي دكتوره وعارفه
*********************************
نسرين كانت بتتكلم وعلامات الفرح بايينه في كل تفاصيل وشها وقالت
= الفلوس هتبقي عندك بكره انتي نفذتي ال كنت
عايزاه بالضبط ومتقلقيش من اي حاجه بس
انتي متعرفنيش ماشي
-ماشي ياهانم عن اذنك
نسرين ضحكت جااامد واتكلمت بغل واضح
=دي البدايه ياساره انا عمري مهسيبك تبقي لسليم
ابدااا هفضل ابعد بينكو دايما وهخليكي انتي
ال تبعدي عنو سليم ليا انا بس ياساره
**************************—
ساره فضلت تتعامل معاهم طبيعي جدا وبكل برود اعصاب والكل كان مستغرب ومش عارفين يتصرفوا ازااي لغايط أما ساره استأذنت وطلعت ؤضتها وداليا طلعت وراها
=في حاجه ولا ايه ياداليا
داليا بصت لساره باستغراب وقالت
-انتي ال مالك ياساره فيكي ايه
ساره ضحكت بسخريه وقالت
=منا زي الفل اهو يابنتي في ايه انتو مكبرين
الموضوع ليه
داليا اتكلمت بنرفزه وقالت
-علشان الموضوع فعلاً كبير عيطي ياساره واصرخي
وطلعي كل ال جواكي كسري الاؤضه خرجي كل
الوجع ال فيكي بس متعمليش في نفسك كده
= انا كويسه ياداليا كويسه جدا
ساره جت تمشي من قدام داليا
داليا مسكتها من كتافها وقفتها قدامها وقالتلها
-طلعي ال جواكي عيطي ياساره عيطي
=لا مش هعبط
داليا بزعيق اكتر
-خرجي ال جواكي عيطي ياساره
ساره اتكلمت بنرفزه جامده وقالت
= اخرجي وسبيني لوحدي انا مش عايزه حد معايا
انا كويسه جدآ انا مش هضعف ولا هعيط ولا هكون
ساره القديمه سبيني لوحدي لوسمحت ياداليا
سبيني لوحدي سبيني لوحدي
=حاضر حاضر هسيبك بس أهدي
داليا سابت ساره لوحدها ونزلت واول منزلت منال
وثنيه راحوا يسألوها عملت ايه معاها
-عامله ايه دلوقتي ياداليا
= مش كويسه خالص ياما اللامبلاه ال هي فيها
دي غلط لازم تعيط لازم تخرج ال جواها لان
ممكن الحاله دي تتحول صدمه نفسيه كبيره
عامر ادخل في الكلام وقال
-ايوه داليا معاها حق
= ياعني نعمل ايه معاها دلوقتي
-سيبوها لوحدها شويه بس وهي اكيد هتتحسن
ان شاء الله
داليا بصت لعامر بغضب واتكلمت بنرفزه
=انت بتتكلم بأنهي عين أصلا كل ال احنا فيه
ده بسبب اخوك انتو دمرتو حياه المسكينه ال فوق
دي ملكوش دعوه بيها بقه
ثنيه كانت لسه هتزعق لداليا بس عامر منعها وقال
– سيبيها ياطانط من حقها تقول ال هي عايزاه
هي دلوقتي مضايقه وانا مقدر ده
بعد مرور ساعات قليله كان سليم وصل البيت
ودخل بسرعه كبيره جدااا وطلع يجري علي
ؤضه ساره بسرعه وفتحها علي طول وشاف ساره
بتجهز شنطتها وهي في حاله بروود تام
ساره راح ناحيه ساره بسرعه ولسه هيحضنها
ساره بعدت عنو بسرعه ومبصتش ناحيتو وكملت
ال كانت بتعملو
سليم بص لساره باستغراب وقال
-بتعملي ايه ياساره
ساره تجاهلت سؤال سليم نهائي
=سألتك بتعملي ايه انا عارف اني غلطان بس لو مكنتش
مشيت كان في إنسان هيموت
– انا مسالتكش مشيت ليه فانت كمان متسالنيش
راحه فين ولاحسن تنساني خالص بس انت مش
محتاج تنساني لان انا مش في قائمه تفكيرك خالص
=ساره ارجوكي اسمعيني
-ارجوك انت متجبش أسمي علي لسانك تاني
انت لتاني مره بتكسر احلامي في احلي ليله
في حياه اي بنت بس المره دي قوتني
بما فيه الكفايه ولعلمك انت مش فارف معايا
أصلا وانا هقول لجدي يطلقنا بأسرع وقت لاني
مش قادره استحمل اكتر من كده لازم اشوف حياتي
سليم بص لساره بغضب ومسكها من دراعها جامد
لدرجه ان ساره كانت حاسه ان دراعها هيتكسر
=ساره انا مش هطلقك متجبيش سيره الطلاق تاني
فاهمه ولا لأ
ساره بنرفزه وغضب
-لا هطلقني غصب عنك احنا كل الطرق بينا اتقطعت خلاص
سليم/ لا انا مش هطلقك
ساره بزعيق/ سبني في حالي انا مش عايزه اشوف وشك
تاني ابعد عني بقه انا مش طايقه اشوف وشك حتي
انت اكتر انسان بكرهو في حياتي انا بكرهك بكرهك
ساره مشيت من البيت خاالص وسليم كان مصدوم
مش عارف يتصرف ازااي وعدي وقت كبير حوالي
ساعه وداليا طلعت وكان صوتها عالي اوي
ثنيه/ خير ياوش المصايب بتزعجي ليه
داليا بخوف/ ساره ياما عملت حادثه
ثنيه اتصدمت/ واااه كيف حوصل والبت فين
روضي علي ساره زينه ولا لأ
داليا/ مخبراااش ياما مخبرااش
ثنيه بصوت عالي/ الحجني ياعمي ساره
في المستشفي
الكل سمع وكانو قلقانين جداا علي ساره
وسليم نزل يجري وطار بالعربيه وكلهم راحو المستشفي
في المستشفي
سليم بقلق/ طمني يادكتور ساره مالها
سامح/ متقلقوش دي خبطه بسيطه بس في حاجه
لازم تعرفوها
سليم بقلق/ في ايه يادكتور
سامح/ ساره عندها ضعط عصبي جاامد وشبه دخلت في انهياار عصبي
سليم/ طب والحل يادكتور
سامح/ ابعدوها عن أي ضغط خاالص
سليم/ ماشي يادكتور
عدي كام يوم وساره كانت في المستشفي
وجه سليم داخل علشان يشوفها بس ملقهاش موجوده
سليم/ دكتور سامح ساره فين
سامح بأسف/ ساره مشيت يادكتور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية لا تتركيني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!