recent
أخبار ساخنة

رواية عشق السيوفي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد محمد

jina
الصفحة الرئيسية

  رواية عشق السيوفي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد محمد

 رواية عشق السيوفي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم شهد محمد


عشق:
-ايوه منا هروح خلاص من غير ما كنت تقول 
لعب مازن في شعره:
-تعرفي انك بارده طيب 
عشق بصدمه مصطنعه:
-اناااااا انا يا زوز ده انا كيوته وعسل وسكر وكل حاجه حلوه 
مازن:
-واااااضح انتي هتقولي
**************
"في احد الاماكن المهجوره"
مجهول ١:
-خد روح هات الدوا ده من الصيدليه ومتطولش علشان محدش يشك فيك 
مجهول ٢:
-حاضر  يا معلم مسافه السكه علطول هتلاقيني طياره
مجهول ١:
-تمام لما نشوف ثم سمع صوت الفتاه تبكي 
الفتاه:
-وحشتيني اوي يا ماما انا ماليش غيرك ولا انتي ليكي غيري عامله اي دلوقتي يا روحي 
ترجل مجهول ١:
-في ايه مالك الي انتي عايزاه اعمله ليكي 
ردت الفتاه بخوف وضمت رجلها إليها:
-عايزه اروح لماما دلوقتي
مجهول ١:
-طب اتصل ليكي عليها دلوقتي تطمني عليها 
ردت الفتاه بسرعه:
-ايوه يلا بسرعه ومسحت دموعها
"بعد مرور ربع ساعه من الاتصال"
مجهول ١:
-محدش بيرد خالص 
الفتاه:
-طب وديني ليها قلبي مقبوض والنبي اروح 
المجهول ١؛
-تمام نروح بس بشرط واحد بس 
الفتاه:
-الي انت عايزه اعمله بس اروح اتطمن عليها 
مجهول ١:
-امضي علي الورقه دي 
أمسكت بالورقه:
-حاضر ومضت يلا بقي نروح
"وترجلوا الي السياره" 
***************
"في مكتب مراد"
سند مراد ظهره علي الكرسي:
-الو يا عشق وصلتي ولا لسه متصلتيش ليه 
ابتسمت عشق تلقائيا علي اهتمامه:
-اول ما وصلت لقيت مازن فقعدت معاه شويه 
زفر مراد في ضيق:
-امممم المهم انك وصلتي بخير يلا باي ورايا شغل
عشق:
-استني مالك اتغيرت فجأه 
رد مراد بعصبية:
-لا شكلك مشغوله روحي اقعدي مع مازن 
ابتسمت عشق ابتسامه عريضه:
-اااااه هو انت بقي بتغير من مازن ولا اي يا ميرو 
مراد:
-وانا اغير منه ليه يا سلام ما هو صاحبك برضه عادي روحي 
عشق:
-مراد
امسك مراد بالملف الخاص بالخدمه:
-نعم
عشق بابتسامه خبيثه:
-حبك يا غيران 
رد مراد بكل كبرياء:
- وانا اكتر بس اغير ايه ده مازن 
عشق:
-هششش ده لو طايل تقتله كنت عملت كده هههه
مراد بعدم اهتمام:
-طب اخلص الملف الي معايا ده وابقي اكلمك أو اعدي عليكي بعد الشغل اشطا
ردت عشق بكل بحب:
-اشطا يا ميرو 
*************
"بعد مرور عده دقائق"
مجهول ١:
-يلا انزلي وصلنا 
جرت الفتاه لاعلي بكل فرح:
-يلا بسرعه نطمن عليها
'وترجل كلا من المجهول والفتاه'
صرخت الفتاه بصوت عالي:
-ماما مبتفتحش يا عمر الحق اكسر الباب بسرعه
بدأ عمر بكسر الباب بخوف وقلق:
-اهدي انتي يا عنود ولكن تفاجات بأن والدتها فاقده الوعي 
بدأت عنود بالبكاء:
-اتصل علي اي دكتور يا عمر بسرعه والنبي 
امسك عمر الهاتف بخوف:
-حاضر وبطلي انتي عياط اهدي والنبي
************
"في فيلا السيوفي"
جلس مروان بجانب والدته في مواجهه فريده:
-اخبارك يا جي جي
أمسكت جميله بيده:
-انا الحمدلله انت عملت اي انهارده 
نظر مروان لفريده بنظره ثاقبه:
-عادي خلصت الاجتماع مع شركه الصياد
جميله بابتسامه:
-عملتوا شراكه جديده صح 
ضحك مروان ببرود:
-لا طردته من الشركه هو والي معاه وطلبت البوليس زمانه بيدور علي محامي يلحقه 
فريده بصدمه:
-انت عملت اي يا مروان 
جميله:
-ليه كده ياابني حرام ليه كل ده 
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية دموعها ملاذي للكاتبة مريم حسني
google-playkhamsatmostaqltradent