recent
أخبار ساخنة

رواية كنت لا أبالي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة عصام

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية كنت لا أبالي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا أبالي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة عصام

رواية كنت لا أبالي الفصل الثاني 2 بقلم رحمة عصام


_ملك بصدمه: مـ... مـ.... مراته!!!
=جني بسخريه: ايوه يـ حبيبتي مراته، شوفي شغلك يلا وانت يـ عدي معلش عايزاك
اول ماتحركوا خطوتين تلاته حسيت بدوخه شديده ووقعت عالأرض بس مغيبتش عن وعيي لسه لقيت عدي لف وشه وجرى عليا والقلق كان باين عليه....."
_عدي بقلق: ملك في اي مالك انتِ كويسه؟
=اه اه انا كويسه انا بس دوخت شويه
_كلتِ طيب؟
=انا اه تمام هو بس منمتش كويس
_جني بعصبيه: ها هنفضل كده كتير ولا ايه؟؟، وانتِ يـ شاطره قومِ شوفِ شغلك وبطلي دلع الـ زيك مينفعش يتدلع
=عدي بغضب: جني اي الـ بتقوليه ده، اتفضلي على جوا وانا هحصلك
_جني بغضب واستهزاء: انت عايزيني اسيبك مع دي وامشي!!
=عدي بهدوء: جني خشي جوا وبلاش تخليني اتعصب وانتِ عارفاني لما بتعصب بكون عامل ازاي، اتفضلي خشي وانا جاي وراكي حالًا
_جني بسخريه: اه تمام داخله، وانتِ يشاطره خفي دلع عشان تلحقي تخلصي وتروحي قبل ما الوقت يتأخر اكتر من كده وكمان عشان تريحينا شويه
=عدي بغضب: جننننني
_اوووف خلاص داخله
=يلا
=عدي بهدوء: انتِ كويسه دلوقتى؟؟
_ملك بتوتر: انا اسفه اني عملت لحضرتك مشكله بس والله مقصدش، انا هقوم اخلص الشغل واروح علطول
=شغل ايه قومي انا هوصلك الدنيا بقت ليل ومش هخليكِ تمشي لوحدك في الوقت ده وبكره تبقى تيجي تخلصيه
_ملك بخوف: لا يـ بيه لا انا بقيت كويسه دلوقتي بعد اذنك
=استنى يـ ملك مينفعش اسيبك كده
_لا يـ بيه انا هروح
=طيب بصي استنى اتصل بالأُسطا محمد يجي ياخدك
_يـ بيه انا هقوم اروح انا
=عدي بحده: انا قولت الكلمه يعني تتسمع، طالما موافقتيش اروحك يبقى ابوكي ياخدك
_اوامرك يـ بيه
=بيرن اهو.....الو يـ اسطا محمد عامل ايه، انت فاضي دلوقتي؟؟
_انا بخير يـ بيه، حضرتك محتاج حاجه؟
=مستغناش عنك يـ اسطا، هي بس ملك تعبت شويه وعايز تيجي ناخدها عشان رفضت اوصلها
_الأب بفزع: ايييه مفتاااح، مالها فيها اي انا جاي حالًا
=قفل...هييجي ياخدك دلوقتى قومي معايا وتعالى اقعدي جوا لحد مـ يجي
_لا يـ بيه انا هستناه هنا
=انا قولت لما اقول كلمه تتسمع هاتي ايدك يلا
شدني وقومت وحسيت بدوخه تاني بس المرادي الدنيا اسودت ومحسيتش غير بأيده الـ سنداني وصوته الـ باين عليها القلق...."
_عدي بقلق: ملك....ملك فوووقي، يـ مللك
شالني ودخلنا الفيلا وحطني على الكنبه ورش عليا مايه، فتحت عيني ببطئ لقيته قدامي ابتسمت تلقائي وفرحت وسرحت في ملامحه وكنت فاكره اني بحلم بس فوقت على صوت الحربايه اقصد جني هانم وهي بتقول...."
_جني بسخريه: صباح الخير يقمر تحبي احضرلك الفطار
اتحرجت وقومت قعدت عـ الكنبه واتمنيت الأرض تنشق وتبلعني من تصرفاتي الهبله دي، بعدها بدقيقه جت الهانم الكبيره وهي سانده على عكازها وباين عليها القلق وبتقول...."
_نهال(والده عدي) بقلق: مالك يـ حبيبتي في اي
=عدي بهدوء: اغمى عليها بره وجبتها هنا عشان افوقها، وبعدين بصلي: انتِ كويسه؟؟ مالك كده باين عليكِ تعبانه في ايه اجيبلك دكتور؟؟
_ملك بتوتر: لا انا كويسه يـ عدي بيه مفيش حاجه
=جني بسخريه: امال قالبه دماغنا من الصبح لي بقاا
_عدي بغضب: جني ممكن تسكتِ
الباب خبط ولقيت بابا جاي بهدوم الشغل وبينهج وباين عليه القلق، قرب مني وحضني جامد واتكلم بقلق..."
_الأب بخوف: مالك يـ بنتي في اي حصل اي
=انا كويسه يـ بابا متقلقش
_عدي بأنفعال: كويسه ايه، انتِ وقعتِ النهارده مرتين، انا هجهّز العربيه وهطلع ألبس عشان اوديكِ للدكتور
=ملك بخوف: لالالالا انا كويسه والله كويسه، انا بس منمتش من امبارح وحاسه بأرهاق
_الأب بهدوء: شكرا يـ عدي بيه انا هاخدها اوديها مش عايزين نتعبك معانا
=عدي بهدوء: لا تعب ولا حاجه، انت عارف ان ملك في مقام اختي الصغيره انا بس عايز اتطمن عليها
_لينا الشرف والله يـ بيه انا خلاص بقيت كويسه، يلا يابا
طلعنا من الفيلا بعد محاولات عدي بيه انه يوصلنا بس احنا رفضنا وقولناله هنعمل احنا كل حاجه، واحنا في الطريق لقيت بابا هادي وملامح القلق اتحولت لبرود تمامًا وشكله يخوف، وقف في نص الطريق وبهدوء مُرعب....."
_الأب بهدوء: قولي يـ ملك انا سامعك
=ملك بأستغراب: اقول ايه يابا، وبعدين اي ملك دي انت علطول بتقولي يـ مفتاح
بصلي بهدوء وقرب مني....."
_عدي بيه قال انك وقعتِ النهارده مرتين اي السبب؟؟؟
=ملك بتوتر: انا.....انا....
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent