recent
أخبار ساخنة

رواية حياتي لعبة الفصل الثاني 2 بقلم وعد ياسر

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حياتي لعبة الفصل الثاني 2 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الثاني 2 بقلم وعد ياسر

رواية حياتي لعبة الفصل الثاني 2 بقلم وعد ياسر


يارا:-صدقني ي محمود دا هكر والله مش انا اسمعني وصدقني ونبي وللله نامعملتش كدا 
محمود بضيق:-بس ي يارا كفايه كدب لحد كدا هيا عملت ليكي اي وجبتي الكره والحقد دول منين ازي بقيتي مغلوله كدا من انهارده مش عايز اشوفك تاني 
سبني ومشي معرفتش حتي ادافع عن نفسي هو ازي مش مصدقني ومصدقهم هما طب لي بيحصلي كل دا يارب انا عملت اي لكل دا يارب اقف جمبي انا مليش غيرك ومحدش عاوز يصدقني حتي محمود ودا كان اقرب حد ليا وف الاخر مصدقنيش مليش غيرك يارب ادعيلك يارب اقف جمبي انا مش قد الاختبار دا ..قومت اتوضي واصلي وخلصت صلاه لقيت البارد اللي اسمو حسام بعتلي مسج كنت مستنيه المسج بتاعتو عشان اعرف نويلي ع مصيبه اي تاني
---------
حسام:-وحشتيني اوي ع فكره 
يارا:-لو سمحت كفايه انا تعبت وزهقت انت دمرت حياتي من يوم واحد بس 
حسام:-خلاص وافقي انك ترتبطي بيا وانا مش هعمل حاجه تاني
يارا:-مش هوافق ومش هعمل حاجه من ورا اهلي
حسام بتهديد:-ل اخر مره هقولك بلاش ووفقي عشان متندميش كل دا ومش عايز اذيكي و ف الاخر هتوفقي وهعمل اللي انا عوزو فيكي
يارا بتحدي:-اللي عندك اعملو انا مش بتهدد
حسام:-تمام ف مفجاءه عملهالك معرفش هتعجبك ولا لااا 
يارا باستغراب:-مفجاءه اي.!!
حسام:-متستعجليش ي قطه كلها نص ساعه او ساعه بالكتير وهتعرفي اي هيا المفجاءه بس يريت متزعليش 
يارا بخوف:-نت عملت اي قول هببت ايي
حسام:-ولي الاستعجال دا اهدي واتقلي عشان العبه لسه بتبدي وتحلو ع الاخر 
----
سبني وقفل وانا عماله افكر هو هيعمل اي تاني طب اي هيا المفجاءه دي معقول يكون اذي حد من اهلي اكيد لا هو مش مافيا دا حته هكر طب يكون عمل اي وبيتكلم بثقه كدا قالي وفضلت رايحه جايه ف الاوضه مش عارفه اعد ورجلي مش شايليني برضو ودماغي هتموت من كتر التفكير وبعد شد اعصاب لمده ساعه وكانت ابرد ساعه تمر ف حياتي كل دقيقه كانت بتمر ع اساس انها سنه الانتظار وحش اوي لا والاوحش انك تكون عارف انو هيحصلك مصيبه وحياتك هتتقلب كمان ساعه وحده بس وشويا ولقيت الباب بيخبط قومت اشوف مين 
يارا:-اي دا ريهام ازيك وحشتني اووي بقالي فتره مش شوفتك و....
لسه هكمل كلامي ريهام قطعتني وقالت:-انتي جبتي الغل والحقد دا منين
يارا:-صدقيني مش انا مش انا اللي بعت الصور ل ابو رودينا بالله مانا دا هكر صدقيني ي ريهام
ريهام:-ششش نتي تخرصي خالص انتي مكفكيش انك تعملي صور فيك لصحبتك واخوكي بس لا دا انتي بعتيها ل ابوها ومش كدا بس وانهارده برضو بعتيها لكل الدفعه ولاد وبنات حتي المدرسين بعتي ليهم الفيديو وسختي سمعتها وانتي عارفه ان الصور دي مش ليها وكمان بوظتي سمعت اخوكي ي شيخه منك لله بجد انا قرفانه منك ومستحقريكي اووي 
يارا بانهيار:-ريهام صدقيني مش نا لللي عملت كدا دا هكر وبعدين هو بعتو ل ابوها بس انتي ازي بتقولي نو بعتو للدفعه كلها
ريهام طلعت فونها وجابت الفيديو وقالت:-خدي شوفي عملتي اي فيها دا ابعت للكل مفيش حد مش ابعتلو الفيديو دا حتي ابو رودينا ابعتلو الفيديو دا والسنتر والمدرسين كلهم بيكلمو عن رودينا ونتي السبب ف موتها بسببك وبسبب حقدك وغلك رودينا ف المستشفي بين الحياه والموت
يارا بزعيق:-اي مين اللي ف المستشفي مين اللي بتموت رودي ي ريهام رودينا حصلها اييي
ريهام باستهزاء:-وهيا تخصك ف اي مانتي خلاص طلعتي غلك وحقدك كلو فيها عوزه تعرفي لي عشان تشمتي فيها.
يارا:-ريهام انطقي بسرعه رودينا حصلها اي قولي ونبي ورحمه ابوكي لتقولي حصلها ايي..
ريهام:-بعد لما بابها شاف الصور والحاجه اللي انتي بعتيها مسكها وموتها من الضرب وقص شعرها وشوه وشها واعدها من التعليم وسابوها شويا رجعو لقوها منتحره وايديها الاتنين بينزفو دم بغزاره ودوها المستشفي وقالو ان حالتها خطر لانها نزفت دم كتير ولان الجرح كان غويط اووي...بس ع فكره ي يارا لو رودينا ماتت ف دمها ف رقبتك شوفي حقدك وصلك لحد فين
سبتني ومشيت ونا مش مستوعبه ازي يكون حصلها كل دا بس ريهام عندها حق انا اللي غلطانه لو كتت وافقت مكنش اذيني فيها طب اعملي اي اروح اشوفها طب هيا هتتقبلني اهلها هيوفقو اني اخش ليها فضلت اعيط كتير محستش بالوقت مكنتش حاسه بحاجه غير ان روحي بتنسحب مني وبالخوف الشديد حتي مسحتش اني نزلت من البيت مفوقتش غير ونا قدام المستشفي فضلت اكتر من نص ساعه وافقه وعماله افكر اخشلها ازي طب اكيد اهلها مش هيوفقو اني اخش ليها دا مش بعيد اني لما اخش ليها ابوها يمسكني يقتلني....فضلت فتره متلغبطه وبعديها جمعت كل قوتي وقررت اخش وهستحمل اي حاجه بس عشان اشوفها ولحسن الحظ ملقتش حد واقف ع باب اوضتها دخلت براحه واعت جمبها منظرها كان يخوف من كتر العذاب وشها كلو متشوه وشعرها محلوق كلو وجسمها كلو مزرق وف علامات ضرب وورم ع وشها وايدها متقطعه مقدرتش امسك دموعي وفضلت اعيط وللاسف صوتي كان عالي مقدرتش اسيطر ع اي حاجه وفضلت اللوم نفسي لاني فعلا انا السبب ف كل اللي حصل دا ناالسبب ف كل دااا
يارا بعياط:-سمحيني ي رودينا والله مش انا اللي عملت كدا صدقيني دا هكر رودينا متسبنيش انا مليش غيرك محدش بيصدقني غيرك الكل بيكدبني محدش كان بيقف جمبي غيرك انا بحبك وعمري ماهعمل فيكي كدا انا عارفه نك مش سمعاني بس صدقني مش انا اللي عملت كدا ...فضلت حضنها وبعيط ف حضنها زي ماكنت بعمل ديما زمان بس المره دي رودينا مش ضماني ليها ومش بطبطب عليا كتت بكلم رودينا لحد لما سمعت صوت قطع الكلام اللي بنا وبعدني عنها
ابو رودينايزعيق:-انتي اي اللي جابك هنا بعد لللي عملتي انتي واخوكي اطلعي براا
يارا بعياط:-يعمو اسمعني والله رودينا برائيه صدقني مش هيا اللي ف الصور دي ودا هكر وعمل كدا صدقني والله هيا مستهلش كل دا
ابو رودينا بزعيق اكتر:-قولتلك اطلعي برا ومش عايز اشوف وشك هنا تاني اطلعي برااا...
لسه كنت هرد عليه بس لقيت الاجهزه بتاعت رودينا بتدي اشاره ان القلب ابتدي يقف وشوفتها لقتها مش عارفه تاخد نفسها هما كانو حطينهاع اجهزه كتير ومعرفش لي بس الاكيد نو مكنش حاله انتحار....لقيت الدكتور جه بسرعه وطلعنا برا 
وبعد ما دخل الدكتور طلع بعديها بوقت طويل هو طول جوا ومعرفش لي بس خير يارب تكون كويسه
الدكتور:-البقاء لله الانسه رودينا ماتتت
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent