recent
أخبار ساخنة

رواية عنيدة ولكن الفصل الثالث 3 بقلم هند الحجار

الصفحة الرئيسية

 رواية عنيدة ولكن الفصل الثالث 3 بقلم هند الحجار

رواية عنيدة ولكن الفصل الثالث 3 بقلم هند الحجار

رواية عنيدة ولكن الفصل الثالث 3 بقلم هند الحجار


- انا جاية تعبانة ملكش دعوة بيا ...قرب منها 
= ارجوك والله العظيم انا جاية تعبانة من الكلية ارجوك لو سمحت سبنى والله تعبانة ومصدعة ...نظر لها ولوجهها الذى يظهر عليه معالم التعب ابتعد عنها دون ان يتكلم طرق على الباب فتحت له الدادة دخل هو وهى دخلو وجدوا مروان وكريمة يشاهدان التلفاز تحدث كارم 
- روحت بدرى من الشركة يعنى ... رد عليه مروان وهو يشاهد التلفاز 
= اه خلصت شغلى وجيت ... جلس كارم بجانب امه وانتبه لها هى ومروان انهم منتبهون للمسلسل 
- امال فين منة ي ماما ...ردت عليه وهى تشاهد التلفاز ايضا 
- لسة مجتش ي ابنى .... رمقها كارم متعجباً 
= ده ليان جت هى لسة مجتش انت ي ابنى ركز معايا وسيب ام الفرجة دلوقتى 
انتبه مروان له وهتف 
- نعم عاوز اى 
رمقه كارم بسخرية 
= اختك لسة مجتش وحضرتك قاعد 
انتبه مروان للتلفاز 
- زمانها جاية هتروح فين يعنى 
قام ليتصل بها كارم وهو يتحدث 
- خلى المسلسل ينفعكم 
أما مروان وامه كان يشاهدون بتركيز حتى جاءت لقطة رومانسية اخذت كريمة جهاز التحكم وقامت بتغيير القناة نظر لها مروان 
- ي ماما قلبتى ليه ... انتبهت له 
= عيب منتفرجش على قلة الادب 
= وهو فين قلة الأدب ده لسة هيحضنها ي ماما هاتى المسلسل والنبى 
- مش عيب أما ابقا امك وتفرجنى على الحاجات دي 
= مش انتى اللى قاعدة تتفرجى معايا حد قالك اتفرج قومى بقاا من جنبى ... اخذ جهاز التحكم منها وأتى بالقناة مرة اخرى وجد الاعلان اخذت كريمة تضحك 
- كلو بسببك اهى الحتة راحت .... ردت كريمة وهى تضحك على افعال مروان الطفولية 
= احسن شوفت ربنا  قام من جانبها وذهب لكارم وجده يحاول الاتصال بها 
- اى ردت عليك 
= دى قافلة فونها ي ماما ي ماما ... جاءت كريمة على صوت كارم 
- اى ي كارم بتزعق لى 
= ازعق ما لازم ازعق تقدرى تقوليلى الهانم بنتك فين الساعة داخلة على ٩ ولسة مجتش 
رمقته كريمة بتعجب 
- اكيد فى الجامعة واتأخرت دلوقتى زمانها جاية ... لم تكمل جملتها ووجدوا طرقات على الباب فتحت الباب دادة فاطمة 
دخلت منة بخوف شديد 
- اهلا اهلا بالهانم  اقترب منها كارم 
= كنتى فين .... ذهبت منة لتختبأ خلف مروان 
- ي أبيه كان عندى محاضرات كتير و كنت بصور ورق من صحبتى 
= اطلعى من ورا مروان عاشان اعرف اكلمك هو مش هيحميكى منى ، تحدث مروان 
- اى ي كارم براحة ما قالتلك كانت فى الجامعة ما كلنا بنتأخر 
رمقه كارم بغضب 
= بس احنا ولاد مش بنات اطلعى ي منة من ورا مروان .... تحركت منة من خلفه ووقفت بجانبه امسكت بيديه 
- اول واخر مرة تتأخرى والا هيبقا ليا تصرف تانى فااااااهمة  
فزعت منة من صوته شددت من مسكها لمروان وتحدثت 
- فاهمة ... صعد كارم على الدرج ومنة حمدت ربها 
تحدثت كريمة
- اديكى شوفتى اخوكى قلب الدنيا اهو بعد كداا متتاخريش 
= حاضر ي ماما ...ذهبت امها من امامهما وبقيت هى ومروان وجدت مروان انه ينظر لها 
- اى ي مروان بتبصلى كداا لى 
= لبسك متبهدل وشكلك قلبى مش مرتاح ي منة كنتى فين
تحدثت بخوف 
- كنت كنت فى الجامعة ما انا قولتلك ي مروان وانت عارف الطريق والزحمة وكداا 
- امممم ماشى حاولى متتأخريش تانى علشان غلط ي حببتى واحدة فى سنك تتأخر دلوقتى 
نظرت منة بأطمئنان 
- حاضر  مش هتتكرر تانى  ... ذهبت منة من امامه أما مروان بحث عن ليان بأعينه لم يجدها  
ذهب لغرفتها وكان متردد لطرق الباب ام لا 
و....
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية نبض السيف للكاتبة سارة محمد
google-playkhamsatmostaqltradent