recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الثالث 3 بقلم بسملة بدوي


في الصباح ملاك قامت من النوم بدري لان ده اول يوم دراسه  وتوجهت لغرفتها واخدت شاور وقامت لبست لبسها المكون من بنطلون جينز اسود ضيق وبلوزه رقيقه حمرا وكوتشي وشنطه بيضاء وسابت شعرها الطويل  ،كان منظرها جميل جدا.
ونزلت تحت لاقت الكل متجمع.
ملاك بابتسامه جميله.... صباح الخير
الجميع .... صباح النور ي ملاكي
ملاك .... ي خساره انتوا هنا كنت عايزه اعمل فيكم مقلب .
جواد بسخرية... لا والله طب تصدقي أن احنا اللي غلطانين عشان م عماناش فيكي مقلب .
ملاك بسخرية مماثله ورفع حاجب ...لا يبني منقدرش تعمل فيا حاجه اصلا اتكلم على قدك ي بابا.
مازن بسخريه ... لا يروحي نقدر  بس انتي صعبتي علينا وقولنا انهارده اول يوم دراسه مش لازم تصحي  بمقلب و متألقيش هتتعوض ونهي كلامه بغرور مصطنع .
ملاكي بغضب طفولي.... لا والله انت قد الي انت قلته ده ي يلا.
سالم ... ممكن تأكلوا وانتوا ساكتين بقا صدعتونا وملاك بصت لجواد ومازن بغيظ وهم بردو بصولها كده. 
واكلوا وخلصوا وقالت .... يالا ي برنس انت وهو وقالت اوعوا تفكروا اني نسيت الكلام الي قلتوه ده اما هاجي هوريكوا وانهت كلامها  بغرور مصطنع.
جواد ... برنس وبعدين هتعملي إيه أن شاء الله.
ملاك ...لاء خليها surprise وبعدين قالت يالا ياض انت وهو قدامي 
جواد قال بقرف مصطنع.... ياض وبعدين نفسي اعرف بتجيبي كلامك ده منين .
ملاك ببراءه  ..... من تاليا .
جواد .... اها قولتي لي تاليا طب يالا قدامي وانا هعرف ازاي اتعامل مع تاليا .
ملاك .... وانت تعملها اي ي با دي تقطعك .
جواد لسا هيرد قاطعه مراد وهو بيقول لو خلصتوا تشاجر الاطفال ده ممكن نمشي عشان اتاخرنا انهي كلامه بغضب 
ملاك وجواد ..... اسفين ي أبيه كله ده ومازن هيموت من الضحك قاموا بصلوا بغيظ .
في قصر الحديدي 
صحي اسد وقام أحد شاور ولبس ونزل  
اسد بهدوء.... صباح الخير 
الجميع ... صباح النور .
قام اسد باس ايد جده ورأسه وقاعد على كرسيه.
حمزه اب اسد ....اسد كنت عايزك في المكتب في الشركه 
اسد ببرود ....تمام .بباه اتعصب جدا من بروده وقال مش فات الاوان بقا ولازم تغفرلي وأنها كلامه بحزن 
اسد ببرود .... وانا مش ربنا عشان اغفرلك وقام من على السفره وقال الحمد لله قاطعه تاليا وقالت ممكن ي أبيه توصلني 
اسد بهدوء .... تمام
رنا ورحيل وملك .... طب واحنا 
اسد بهدوء.... كل شاب يبقي معاه بنت في العربيه 
منه وجنا ....واحنا هنروح بقااا المدرسه 
اسد ..... تمام السواق بره هيوديكوا 
منه وجنا ... اوك 
اسد وتاليا راحوا بعربيه
ورنا وفهد بعربيه
ورحيل واريان .
وأسر سبق 
 وفجاه...............؟
نروح لمكان تاني خالص بره مصر في روسيا.
(بصوا هما بيتكلموا بالروسي طبعا وانا هكتب بالعاميه بدل ما اكتب واترجم .)
الboss:في حاجه تانيه حصلت 
جاك ...... اه ي boss .
الboss.... اي هي.
جاك .... راحت الجامعه ومع أخواتها والbossقال فين الكاميرا (الي باعت بيها شخص يصور بها ملاك فين ما تروح) جاك .... اهي ي  boss
الboss....اه ي ملاك لو تحسي بيها أو بحبي ليكي خلاص معتش وقت وهتكوني ليا وملكي لوحدي( وضحك ضحكه شرشبيل في السنافر 😂) .
الboss... عينكوا م تتشلش من عليها فين تروح تقولوا ليا .
جاك ... حاضر ي  boss
الboss.....عملتوا اي في صفقه السلاح والمخدرات 
جاك .... للاسف ي boss الامبراطور خدها مني 
الbossبغضب عارم وصوت جمهوري هز جدار القصر .... بتقول ايه ي حيوان 
جاك بزعر وخوف شديد..... كنا هنخدها بس في اخر لحظه طلعوا علينا وخدوها مننا 
الboss بغضب شديد ....... طب اخرج اخرررررررررج بره يالااااااا .
جاك .... حاضر حاضر وخرج .
الboss...... حسابك تقل معايا اوي ي امبراطور ومش هسيبك وربنا مهسيبك (هو الي زيك يعرف ربنا يشيخ اتنيل).
وقاعد في غرفه فيها صور كتير لملاك وقعد يقول بجنون ...مش هسيبه يخدك  مني زي ما بياخد كل حاجه وقعد يضحك بهستريا.
استوب ........
(  نسيب المجنون ابن المجنونه ده ونقف لحد هنا )
ياترا اسد بيعامل باباه كده ليه و
ياترا الbossيعرف ملاك منين 
وياترا ليه الboss بيقول ليه مش هيسيب اسد ويعرفه منين 
وياترا اسد خد الصفقه منه ليه وبيكون بجد شغله وحش بيتاجر فيهم  ولا ايه 
وياترا al bossهيعمل اي في ملاك 
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ياقوت قلبي للكاتبة آية العزازي
google-playkhamsatmostaqltradent