recent
أخبار ساخنة

رواية أحببته فجرحني الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية أحببته فجرحني الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

رواية أحببته فجرحني الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد

رواية أحببته فجرحني الفصل الثالث 3 بقلم حبيبة محمد


عمرو : هي صح فاطمه قالتلي علي اللي هي هتعمله و انا رايي من رايها 
علاء :حد يفهمني في اي 
نغم بابتسامه : ابدا انا بس مسفر اكمل تعليمي في امريكا
علاء بعصبيه : نعم اي اللي بتقوليه ده مستحيل 
نغم : لي مستحيل 
علاء : انتي عايزه تسفري و تسبي اهلك مين هياخد باله منك هتعرفي تتصرفي لوحدك و انا مش وموافق
نغم بحده : اه هعرف اتصرف و انت ايش دخلك حد طلب ريك ؟ خليكي في نفسك و في خطبتك و ملكش دعوه بيا انت فاهم .عن اذنكم هدخل انام علشان اعرف اسحب ورقي من الكليه الصبح
تاني يوم الصبح نغم نزلت الكليه علشان تسحب ورقها 
سلمي : يعني برضوه هتمشي خليكي هنا معيا انا خايفه تسفري و تبقي لوحدك و تفتكري كل اللي حصل هتتعبي و محدش هيبقه جمبك 
نغم بكسره : عمري ما هنساه  ابدء و ده اللي هيخليني اعلي و ابقه دكتوره كبيره و اكسرهم و اخليهم قعدين في بتهم مش لقين يأكلوا 
سلمي بخوف : نغم انا خايفه تبقي شبهم انتي كده بتوجعي قلبك انتي 
نغم ابتسمت بوجع : انا بقيت خايفه من نفسي ادعيلي . انا خايفه من نفسي مش عرفه اي اللي هيحصل 
كريمه جت قعديت جمبهم : اي يا بنات في اي ؟؟!
سلمي بصتلها بستحقارا و سكتت 
نغم : مفيش بس جيت اودعكم علشان هسافر 
كريمه : هتسافري لي ؟
سلمي بحنقه : و انتي مش عرفه هتسافر لي يعني هتسافر علشان ......
نغم قطعتها : خلاص يا سلمي و يلاه علشان اخلص الاجراءت
مسكت سلمي من ايديها و لديت لي كريمه ظاهرها 
كريمه بصوت عالي خالت الكليه كله تبص : لا عرفه يا سلمي عرفه ان نغم هتسافر علشان حبت من طرف واحد و هو مش حببها عملت المستحيل علشانه و هو مش شيفها بس و اول ما انا اتعرفت عليه حبني و طلب ايدي و هو بيعشق التراب اللي انا مشيه عليه بس لي حق يعني يسبني انا و يشفها هي في فرق كبير انتي شيفه منظرها ده شكل اصلا
سلمي بزعيق : و منظرها ماله جميله من جوه و بره محجبه و عرفه دينها عرفه الصح من الخطأ مش بتحب تلبس ضيق ولا تحط ميكب اوفر علشان حرام  هو ده منظرها طبعا الفرق واضح دلوقتي
نغم تبص لي زملائهم اللي متجمعين حوليهم و بتعيط و مش عرفه تاخد نفسها 
كريمه بصوت عالي و و ضحك استحقار  : تمام تعالي تعمل ديل لو في واحد هنا يرضه تكون دي خطبته او زوجه لي يبقه بحق هعمل اللي انتي عايزه و دلوقتي قدام الكل
لسه هتكمل واحد من اللي واقفين : انا عن نفسي اتمنى ان تكون دي زوجه ليا علي قل هتحفظ علي بيتي 
نغم بصتله و سكته صعب عليها نفسها اووي
واحد تاني : و مالها نغم دي ست  البنات يا ستي انا اتمنى انها توافقك عليا
واحده : مشكلتك يا كريمه بتاخدي بالمناظر مش بالجوهر
واحد حقير قصدي تاني : يعني انا اصحه علي المنظر ده كل يوم (و شور علي نغم )دانا ممكن يجيلي سكته قلبيه 
نغم بعد ما كانت هديد شويه رجعت تعيط تاني و بهستري وقعت اغمه عليها نقلوها مستشفي و العائلة
كلها رحتلها ماعدا علاء   و سلمي كنت معاها
شريف : حصل اي يا نغم ؟؟
صباح: و عايزه تسافري  لوحدك مفيش سفر و هتقعدي هنا 
نغم بعيط هستيري  :  و اقعد هنا لي انا كل اللي بيحصلي بسبب القعده هنا انا عايزه اسافر مش عايزه اسمع سيرته و لا سيرتها تاني و لا اشوف وشهم انا تعبت انتي مشفتيشهاش و هي بجرحني قدام الكليه كلها انتي مش حسه بحاجه انا عايزه اموت مش قدره
الكل في حالت صدمه مش عرفين يرده
فاطمه رحت خديدها في حضنها و بتعيط : حقق عليا منك الله يا علاء يا ابن بدني 
نغم بتعيط و حضنها : متدعيش عليه 
سلمي.قعد جمبها من النحي التاني و حطيت اديها علي رسها  : لسه بتحبي  بعد كل ده
نغم سكتت مش عرفه تقولها اي هي لسه بتحبه ولا بتكره جدا و عايزه تنتقم منه :  انا حبيته و هو جرحني  هيفيد بي اي اني افضل احبه
علاء دخل علي الاوضه هجم و راح قعد قدمها و حط ايده علي رسها و مسك ايديها بايديه التاني 
علاء بخوف : حصلك اي انا كلمت كريمه من ربع ساعه قولتلها تستني انتي و نغم علشان اروحكم  قالتلي انك وقعتي علي الارض و جيتي المستشفى حصلك اي ؟؟
نغم بصتله بكبرياء و شديد ايديه خليته يوسع و بصتله : و هي السيت كريمه مقلتلكش 
علاء استغرب من طريقه  كلامها : لا مقلتش 
نغم بكبرياء و قرف : بص بقه يا علاء و من غير لف و دوران انت عرف اني بحبك اقصد كنت بحبك و كنت اتمنلك كل خير و ان كريمه صحبتي و البيست كمان و كانت عندي اغلى من سلمي بس طلعت زباله و متستحقش كل الثقه اللي ايدهلها و انا عرفتكم علي بعض علشان تقولك اني بحبك و تغلي قلبك يحن من تحيتي بس الاستاذه رحت حبتك و خديدك مني 
( و بدائت عيونه تدمع و في نظرت انكسار ) و انت حبتها و هي حبيتك وانا   (اتنفسة بعمق ) اتجرحت من الاخر كده انا مش هنسي اللي عملتوا فيا ( بصتله بقسوه ) و هرجع حقي سمع يا علاء مش عايزه اشوف وشك تاني اطلع بره 
علاء في صدمه مش عرف يقول اي : نغم انا مقصدش اجرحك انا اسف والله ما قصد 
نعم بصتله بستحقار و قالت : الفرق مابين نغم و كريمه فرق كبير كريمه عندها كرمه و شخصيه شيك و بتحب الفشون اما نغم حاجه تاني خالص (و بصت لي عمرو) ضرده ان نغم تكون مرات ابنك انا اتجوز دي  ( رجعت بصت لي علاء) انا .......
علاء قطعها: انتي سمعتي انا بس....... 
نغم قطعته : اه سمعت و خليني اكمل انا مش معنديش شخصيه  ولا كرمه بس الحب ساعات بيخليك بنتخله عن الكرمه و الشخصيه علشانه بس انا كنت غلطنا 
علاء لسه هيتكلم نغم منعته و قالت لي شريف : بابا لو سمحت خلاص الورق علشان امشي السفر كمان يومين و عايزه يكون كل حاجه
اتنهدت و خدت نفس عميق : بعديها بيومين سفرت مفيش حدث يذكر في اليومين دول غير ماما بتعيط علشان مشيه و سيبها و بسبب اللي حصلي من علاء و كريمه و كانت بتحول تقنعني اني افضل في مصر و مرات عمي اللي بتعيط علشان سبب جرحي و بابا و عمي اللي ايدوني علشان كنت تعبانه اووي نفسيا 
(خدت نفس ) و علاء مكنتش بشوفه كريمه اللي حولت تضيقني انها خدت علاء مني سلمي اللي كانت خايفه علي و مني سفرت اميركا سنتين و بعدين جيت المانيه كملت تعليمي و في قسم جراحه خد الدكتوره و المسجتير و بقيت افضل دكتوره في العالم و الجوائز اللي خدها اثبتت ده 
___: الفتره اللي غبتيها مش قليله مسالتيش عليه ولا كلمتيه 
نغم : سبع سنين محولتش اكلمه ولا أسأل عنه اصلا عملتله بلوك من اي حاجه ممكن يوصلي منها هو و كريمه 
__: معرفتيش حاجه عنه مبركش ليكي علي التقدم او اي جائزه من اللي خديهم 
نغم : في مره حول يبركلي علي الدكتوره بس قفلت قبل ما يكلمني و سمعت انه اتجوز و علي ما اعتقد عنده ولاد 
___: حستي بي اي لما عرفتي 
نغم  غمضت عنها و كانت هتعيط 
___: خلاص كده كويس لحد انهارده نتكلم المراه التاني
نغم : مش عرفه اقولك اي يا دكتور قصدي يا نور مش عرفه كان هيحصلي اي من غيرك 
دكتور نور : شطره لحقتي نفسك قبل ما ازعل منك 
نغم ضحكت : مقدرش ازعلك مني 
نور : نغم في اي عايزه تقولي
نغم بصتله: ماما عايزاني انزل مصر عايزه تشوفني بقالي سبع سنين مش بشوفها غير الفيديو كول
نور بصله اوي: وانتي عايزه اي؟
نغم بكسره ؛ عايزه اشوفها بس .بس يعني 
نور كمل : خايفه تشوفي علاء او كريمه اقسمتي انك هتزهم و قلبك مش قادر 
نغم هزت رسها بي اه
نور : طب قولي لي مامتك اننا نزلين 
نغم بصتله : اننا 
نور ببتسامه ساحره : اه اننا و قولهم يجبولي شقه تكون في عمرتكم او في نفس الشارع انتي عرفه اني مصري و عارف اني ماينفعش اقعد معاكم في البيت 
نغم : بس انت هتسيب شغلك و تيجي مصر 
نور : انا عمامي و خلاني في مصر و عايز ازرهم و بعدين مانتي سيبه شغلك هنا و هتروحي مصر جت عليا يعني ولا علشان انتي مشهوره و اي مستشفى تتمنا انك تشتعلي معاها  وانا علي قد حالي 
نغم ضحكت : يعم الله اكبر في اي العين فلقت الحجر و بعدين ده العينين بره قد كده 
نور قلدها : الله اكبر في اي اي الحسد ده
نغم بضحك : انا همشي بقه و جهز نفسك هنمش بعد بكره علي الفجر كده 
نور : اه حقك تشرطي عنك طيره خاصه لوحدك
نغم بضحك : انا همشي بقه اي العين دي يا ربي 
نغم خرجت و نور بصلها 
نور : مشكلتك يا نغم بتثقي في الناس بسرعه و ده غلط...............
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent