recent
أخبار ساخنة

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل

رواية الشقي كان اسماً على مسمى الفصل الرابع 4 بقلم حنين عادل


دا يوم الخطوبه وكانت في بيت ادهم ماجد وصل في ابهي
 طلاته ببدله سودا شيك وبرفن ريحته قويه ودخل وكانت 
خطوبه عائليه ومعازيم قليله ودخل ورحب به الجميع وقعد 
وادهم قعد جمب ماجد وقاله : الف مبروك وكلمه شويه 
وبعدها اجت نور وقعدت جمبه
ماجد وهو يهمس لنور: النهارده اجمل يوم في حياتي
نور بتمثل الابتسامه
ماجد بيبص لنور بحب اد ايه هيا جميله وفستانها رقيق وشعرها وجماله واد ايه هو محظوظ بيها 
لبس ماجد لنور خاتم الخطوبه والعكس ونور بتمثل
 الابتسامه وأنها مبسوطه وماجد طاير من الفرحه أنه بيقرب من حلمه وحبه
الساعه بقت 10 بالليل ونور مش بتتكلم حاطه وشها في الأرض وماجد بيبصلها والإبتسامة علي وشه وادهم زهق
ادهم بيلمح لماجد أن الوقت أتأخر بس ما فيش فايده
ادهم:منور يا ماجد
ماجد,: دا نورك 
ادهم بزهق: لأ ازاي دا نورك انت
ماجد: لأ دا نور نور حبيبتي
ادهم: اتلم يلا
ماجد: بقت خطيبتي
ادهم : لما تبقي مراتك يلا ابقي قول حبيبتي
نور قاعده عادي بتمثل الخجل والإبتسامة ودي بيشد ماجد بزيادة ليها 
ادهم اخر ما زهق: نورت يا ماجد مستعجل ليه
ماجد: ااه بطرد وش
ادهم: الساعه1 باليل 
ماجد :ايه الوقت عدي بسرعه اوي انا اسف يا ادهم انا همشي
ادهم: بالسلامه يا ماجد
مشي ماجد وبيفكر ازاي قعدت الوقت ده كله من غير ما احس وبيفتكر عيون نور وابتسامتها ونظراتها وجمالها ويبتسم ويقول امتي هيجمعنا بيت واحد بقا
مرت الأيام ونور زي ماهيا بتكلم واحد في التليفون وبقولها تعمل ايه مع ماجد وماجد بينبسط لما يتكلم معاها مكالمه قصيره في التليفون بيكون هوا اللي متكلمها وكان بيفسر قله كلامها واهتمامها أنه خجل نظرا لأنها أصلها صعيديه والتقاليد غير التقاليد
ماجد بيحدد مع ادهم ميعاد الفرح
ماجد: الاسبوع الجاي
ادهم: انت علطول مستعجل كدا
ماجد: جوزني وخد ثواب فيا بقا
ادهم : بس لحقت تتعرف عليها
ماجد : 3 شهور كويسين جدا
ادهم: انا عارف انك مش هتحل عن دماغي
ماجد: يلا بقا يا ادهم باشا
ادهم: ماشي يا ماجد باشا
ماجد: لولولو لو لو لي
ادهم: دا انت واقع اوي يا مجنون هههههه
ماجد: هههههههه
رجع ادهم البيت بالليل ونده لنور يا نور يا نور
نور: ايوه يا ابيه
ادهم: انا حددت الفرح انا وماجد الأسبوع الجاي يوم الجمعة
نور: بالسرعه دي 
ادهم: ماجد مستعجل أوي وبعدين خير البر عاجله
نور: اللي تشوفوه يا ابيه
ادهم: انتي مبسوطه يا نور
فحطت نور وشها للأرض واحمر وجهها ومثلت البسمه ففكر أنها مبسوطه فحضنها وقالها: ماجد هيحبك وهيحميكي وهيسعدك ربنا يسعدكم .
نور: عقبالك يا ابيه
ادهم: انا كنت عايز اطمن عليكي الاول وبعدين اشوف نفسي
نور: ربنا يخليك ليا يا ابيه 
دخلت نور اوضتها بتعيط جامد جدا 
ومسكت تليفونها ورنت 
نور: عاصم الحقني ادهم وماجد حددوا الفرح الاسبوع الجاي اعمل ايه
عاصم: مش فاهم ادهم اخوكي ده دا انا ابن عمك وانتي لحمي ودمي وبنحب بعض يختارلك ماجد ويكسر قلبنا
نور: قولتلك اقنعه يا عاصم
عاصم: طلبتك منه بدل المرة الف ومش راضي وبيحكم عليا
 بسبب علاقتي السابقه ومش مقتنع اني اتغيرت عشانك
نور : طب اعمل ايه مش عايزه اتجوز غيرك
عاصم يبتسم بخبث: وانا بحبك وبموت فيكي 
نور: يعني ايه الحل 
عاصم: انا عندي فكره ان عملتيها هنجوز ونبقي مع بعض علطول وماجد هيطلع من حياتنا خالص
عاصم:........................................................................................................................................................
نور: متأكد من ده دا فيه مخاطرة كبيرة 
عاصم: لو عايزه نتجوز يبقي لازم تعملي كدا 
نور: ربنا يستر
قفلت نور وقفل عاصم 
عاصم يضحك بخبث مش انت مش راضي تجوزهاني وانا بتاع ستات وتاجر مخدرات انا هاعرف اكسر عينك وامرمط بكرامتك الأرض يا ادهم انا هاوريك..
#ايه هيا #خطه عاصم  وايه اللي ناوي يعمله.
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent