recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الخامس 5 بقلم بسملة بدوي


وقفنا المره الي فاتت أما ملاك قعدت تعيط وتصرخ بصوت عالي وفجاه كل العيله طلعتلها وكلوا هيموت من العياط عليها عشان شايفينها كده وبعدين مامت ملاك  بعياط .... مالك ي روح مامي مالك ي قلبي ايه الي حصل 
ملاك  بخوف ورعشه  وضعف..... ماااما هياخدني ي مامي ي مامي نزل مصر ي مامي وبعدين قالت وهيبتفتكر الي حصلها لالااااااااا مش تقتلوا لالالالاااااااا .
مامتها  عرفت أن هي بتكلم عن ****وان هو الي كلمها الوقتي وأن هي افتكرت الي حصل معاها وهي صغيره وهي عندها 16سنه  وهي خايفه على بنتها اوي وبعدين اتصل بجوزها واولادها وبعد نص ساعه ايجوا ولاقوا ملاك وحياه (مامتها )اخداها في حضنها وسما مرات عمها بتهديهاوكلهم اتخضوا  جدا على ملاك 
حياه بتقطع وخوف ..... هيخدها مننا ي سليم عشان خاطري ي سليم خليه يبعد عنها مش كفايه ان هي كانت مش بتتكلم من الصدمه عشان خاطري ي سليم 
سليم .... اهدي ي حبيبتي  لازم نبان قويين عشان ال زي ****مش لازم يشوفنا كده عشان مش يفكرها ضعيفه مش ليها حد يلا قومي خدي شاور والعلاج عشان ترتاحي يالا يروحي.
حياه بحب .... ربنا يخليك ليا ي سليم انت الي بهون عليا والله 
سليم بحب مماثل   .... ويخليكي ليا ي حياتي .
حياه بكسوف ...... انت لسا فاكر الاسم ده 
سليم بعشق ..... وعمري مهنساه ي روحي 
حياه بكسوف  .....طب يالا روح شوف ملاك وطمني
سليم .... ليه متخليني معاكي شويه 
حياه ...... الله بقا ي سليم روح 
سليم .... ماشي ي جميل هروح اطمن وجيلك  ي قمر 🌚
حياه بكسوف وخدودها بقت زي الطماطم.... الاهلي الا روح 
سليم بضحك ....لسا بتتكسفي مني بعد السنين دي كلها .
حياه .... هزت راسها 
سليم ....طب هروح بقا  وجيلك ي قمر
حياه هزت راسها وهو خرج وهي راحت تاخد شاور وتروح لبنتها  وهي هتموت من الخوف عليها 
نسيب دول ونروح لملاك 
ملاك وهي نائمه وبتحلم بلي حصلها وبتقول لالالا مش تموتوا لا لا اايااااااااااس وبعدين افتكرت 
فلاش باااااك من تلت سنين 
ملاك واليأس كانو أصحاب وجيران كانت ملاك 15سنه والياس 25كان بيحب ملاك جدا جدا كان بيهتم بيها وعارف كل حاجه عنها وملاك كانت بتحبه بس حب الاخت لا خوها أما هو لا وكمان صغيره مكنتش تعرف الفرق 
وفي يوم إلياس كان راح يجيب ملاك من الاسكول وهي كانت خارجه من الاسكول  في شاب كان اسمه جو كان معجب بيها كان عنده 18سنه وملاك معتبراه صديق واليأس كان مش بيحب حد يقرب منها وهي خارجه قام جو ناده عليها وقال لها ملاك 
ملاك..... اي ي جو
جو.... كنت عايز اقول لك حاجه 
ملاك ....الوقتي 
جو ....اه 
وقام قال تعالي نعد في الجنينه عشان اقولك 
ملاك ....طب إلياس هيجي الوقتي 
جو بضيق ..... هقولك بسرعه تعالي وقام شد ايديها إلياس شافه وهو داخل الاسكتول وراح وراه 
جوبتوتر وحب .... ملاك انا انا 
ملاك بهدوء....  انت ايه 
جو بسرعه ونظرات حب...... انا بحبك 
ملاك لسه هتتكلم قاطعها إلياس وهو بيقول بغضب وصوت عالي جدا.... بتقول ايه ي حيوان 
جو بتوتر وغضب..... قولت ايه يعني انا بحبها وهي لسا هيتكلم قاطعه إلياس بغضب عارم......متنطقهاش ي *****
ملاك  شهقت من الخوف ومن الكلمه والياس بص ليها بحده   وقال .....اسكتي  وهي كانت هتموت من الخوف 
جو بغضب ... مش تزعقلها 
إلياس .... اسكت مش عاوز اسمع صوتك 
جو ....لا هتسمعه وملاك  بتح ولسا هيكمل الكلمه قام إلياس مطلع مسدسه وقتله 
ملاك جالها صدمه وخوف وقعدت تصرخ وتعيط بس م تكلمتش 
وبعدين إلياس كلم رجالته وقال لهم يخدوه 
ملاك اغم عليها والياس شالها وروح بيها بيتها وبعدين  كلوا اتخضوا وقالوا مالها 
إلياس ببرود (ما هو رئيس مافيه وعنده القتل حاجه تافها)
قال تخافوش هي اغمي عليها بس وبعدين قال بخوف عليها انا هطلعها فوق وطلعها غرفتها وغطاها وقالها انتي ملكي لوحدي انا وبس عشان كده انا قتلته وكل حد هيقرب منك هقتله وبعدين مشا 
وتأتي يوم ملاك صحت وقعدت تصرخ وتعيط وتقول لالالا ااااااا مش تموتوا بابي مامي مراد وكله راح لها وقال مالك ي ملاكي 
ملاك ...قتله قتله ي بابي عايزه امشي من هنا وباباها عرف الموضوع من الكاميرات الي في المدرسه وقال لهم يبلغوا بس مفيش حد بلغ عشان هما مممكن يقتلوا زي الي مات ده وروح وقال لهم أن هما هيرجعوا مصر عند عمهم وهما وافقوا وراحوا مصر وملاك قعدت سنه مش تتكلم بس بفضل عليتها ومراد وجاسر ومازن وجواد رجعت تاني واحسن كمان بس من جواها بتخاف كل يوم ليرجع واهو اليوم ده جه اهو 
(اقول لكم سر إلياس ده هو هو إلياس ابن عمه اسد اخ سيرين 😡😒😂 الي بيغير من اسد ومش بيحبه ) 
وصحت من النوم لاقت كلهم متجمعين 
قالت لهم بمرح عشان تخفف عنهم .... مالكواا ي جودعان  وحدووووه كلو ضحك عليها وهما متأكدين أن هي خايفه بس مش راضيه تبين 
وبعدين قالوا كلهم .... لا اله الا الله 😂😂😂😂.
وبعدين  قالت بمرح.... انا جوعانه جدا ي ماميتو 
مازن بمرح وال مين الي مخلص الأكل الي التلاجه 
ملاك .... اهو ارق ده الي جابني 😂😂😂
مازن .... يالا خدي شاور وانزلي يكون الاكل جهز 
ملاك بمرح .....اوكي 
وخرجوا وهي دمعت انا خايفه اوي بس أن شاء الله خير م يحصلش حاجه ودخلت تاخد شاور.
وبعد شويه خلصت ونزلت .
ملاك .... انا جيت 
سليم ....نورتي ي ملاكي تعالي اقعدي جنبي 
ملاك ...تمم ي سولي.
واعدوا ياكلوا ويهزروا بس ي ترا الفرحه دي هتفضل  ولا اي 
نروح لاسد 
رجع من الشركه وراح جناحه وخد شاور ولبس ونزل راح لجده عشان طلبه في مكتبه خبط وسمع جده بيقول له .
الجد صقر بهدوء ....ادخل ي اسد 
اسد باحترام ...حضرتك طلبتني ي جدي اه ي اسد وبعدين لسا هيعد على الكرسي وشاف في وشه باباه .
وبعدين بص لجده الي هي نظره ايه الي جابه ده .
صقر الجد ..... اعد ي اسد عايزك وبعدين سكت شويه قال لحد امته ي اسد
اسد ببرود ..... لحد امته ايه 
الجد ..... لحد امته مش ناوي تكلم باباك .
اسد بغضب ..... مش تقول باباك .
الجد بغضب .... ولد احترم نفسك ولو بقيت الامبراطور يبقي عليهم هما مش انا انا الي مربيك ومعلمك
اسد بأسف ..... انا اسف ي جدي بس انا مش هغفرله ولا هسامحه 
الاب حمزه ..... اسد انا اسف انا عارف اني غلط بس سامحني ارجوك 
اسد  بغضب ودموع تأبي  أن تنزل .... اسامحك علي ايه ولا اي على انك كنت بتعاملي بكره وبقرف ولا اسامحك انك كنت عايز تحطني انا واخواتي في الميتم ولا اسامحك على اختي الي مش شافت أمها واخويا الي أما يجي يسالني بابا فين أقوله بيشتغل عشان  يجيب لك لعب وهدوم وعلى عكس كده ده انا عمري ما قولت عليك حاجه وحشه ولا قولت لهم على انت عملته ده كله عارف ليه عشان جدي به الي هو ابوك هو الي رباني وعملني وهو ال قالي مش ترد الاساءه بالاساءه  وخرج وسابهم وراح جناحه وقعد يكسر في كل حاجه قدامه .
وقال لي ليه انا يحصل ليا كل ده لي مش عشت طفولتي زي كل الي كان في سني ليه بس احسن لو مكنش حصل ده كله مش كنت بقيت الامبراطور الي الكل بيترعب اما يسمع صوته  وقعد على السرير وشريط حياته بيمر قدام عنه 
فلاش باك (ده انا ههريكوا فلاشات باك 😂😂🤭)
اسد وهو عنده  13سنه كان باباه مسافر وكان بيحب مراته اوي  وكان أخوه عنده 5سنين واخته سنتين مامته كانت كلبه  فلوس ومكنتش شايفه غيرها ومستعده تعمل اي حاجه عشانها وفي يوم جالها شريك جوزها وقال لها أن هو بيحبها  بس كانت بتصده هو كان عارف ان هي كلبه فلوس عشان كده قعد يلعب عليها لحد ما هيا حبيته وفي يوم جوزها جه من السفر وكان عامل لها مفاجاه هو الي اتفاجا لما لقاها قاعده مع شريكه في وضع مش كويس مقدرش يتحمل وجاب المسدس وموته وموتها وقال لجنايني  يقول إن في حرامي دخل وهو داخل موتها عشان اعترضت طريقه وقال يقول إن شريكه كان  جايله وهو ماشي شاف  الهانم والحرامي بيقتلها والحرامي شافه قام قتله هو كمان وبعدين البوليس جه وعشان مركز حمزه باباه خلصوا الموضوع بسرعه  وكمان اسد كان شايف مامته وشريك باباه على طول معاها بس عشان صغير مامته كانت بتضحك عليه شيكولاته.
ومن الوقت ده وحمزه بيعامل اسد وولاده بطريقه وحشه عشان بيفكروه بمراته وسبهم وسافر ومش رجع الي أما اسد كبر وبقي عنده 30سنه وبقي الامبراطور والكل بقا بيخاف من اسمه وبيترعبوا منه وباباه ندم على الي عمله معاه ومع اخواته .
وكلهم ناموا وفي الصباح 
صحي اسد ودخل خد شاور ولبس لبس الرياضه وراح يجري لساعتين وبعدين رجع خد شاور تاني ولبس بدله سوداء وخدمه جلد سوده وساعه الروليكس وظبط شعره بطريقه خرافه ونزل وقال بهدوء صباح الخير
الجميع ... صباح النور 
الجد..... عمتكم جنات هتيجي من ايطاليا انهارده .
تاليا بهمس.... ي لهوي مكنش يومنا يلهوي الست الحربايه ايه الي هيجي بها دي محنا كنا مستريحين من غيرها  .
منه بهمس.....   وسيرين الخنفسه دي جايه يالهوي.
رحيل .... اه والله معاكوا حق دا احنا هنشوف ايام فل ونهت كلامها بسخريه .
اسد بهدوء .... همشي انا بقاا ي جدو .
يالا ي شباب 
اسر بمرح ..... برده مش هتسبني اكل 
اسد بص ليه بصه اخرسته 
وراح شركته نسيبه ونروح لملاك صحت وخدت شاور ولبست لبسها المكون من فستان ابيض في بيبي بلو وكوتشي ابيض وشنطه بيضاء وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت بعض الخصل خلت شكلها برئ ولطيف وجميل جدا .
ونزلت بس هي خرجه حست بخوف شديد بس طمنت نفسها أن هي معاها أخواتها ونزلت 
وقالت ملاك بمرح ..... صباح الخير عليكوا ي حلوين
الجميع ...... صباح النور ي ملاكي.
واكلوا بس هي كانت شارده ومش معاها وهما استغربوا ده عشان هي من عادتها مش بتبطل مشاكسه على الاكل وكده عرفوا أن هي خايفه عشان أما بتكون خايفه مش بتتكلم خالص.
مراد بخوف عليها.....مالك ي ملاكي 
ملاك بلطف شديد ...مفيش حاجه ي مرادي بس يالاعشان كده هنتاخر 
وقامت باستهم كلهم سلمت ومشت مع جواد ومازن 
وركبوا العربيه وراحوا الجامعه
وهما رايحين طلعت عليهم عربيه سودا كبيره وقاطعوا عليهم الطريق وخدوا ملاك من  العربيه وخدروا جواد ومازن 
استوب لحد هنا 
🌚♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🌚
 اولا؛ياترا اي الي هيحصل لملاك ومين الي خطفها 
وياترا اسد هيسامح باباه ولا لاء  
وياترا جواد ومازن هيعملوا اي لما يصحوا   ومش يلاقوا ملاك 
وياترا حد هينقظ ملاك 
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ياقوت قلبي للكاتبة آية العزازي
google-playkhamsatmostaqltradent