روايات

رواية وجع روحي الفصل العاشر 10 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الفصل التاسع 9 بقلم مريم حسني

رواية وجع روحي الجزء العاشر

رواية وجع روحي البارت العاشر

رواية وجع روحي الحلقة العاشرة

الفصل العاشر
ايهاب فتح الباب سمع صوت صويت مكتوم كان جاي من الاوضه جري عليها لقي رامي مكتف روح في السرير و بيحاول يع.تدي عليها رامي اول ما شاف ايهاب قدامه بعد عن روح و بص لايهاب باستفزاز
رامي مش كنت اتاخرت شويه يا حضره الظابط كده تقطع علينا اللحظه
ايهاب من غير تفكير كان مسك في رامي و نزل فيه ضرب بكل غل و طلع المس.دس بتاعه وكان هيضرب رامي
رامي نطق و هو بينهج برضو حتي لو قت.لتني هي عمرها ما حبتك طول عمرها بتحبني انا مش واحنا عيال صغيره وانت عارف كده كويس هي اتجوزتك من زن امها عليها قال ايه يعني عشان تنساني بس هي فضلت تحبني حتي بعد ما اتجوزتها هي كانت مبسوطه وهي معايا دلوقتي انما انت بتقرف منك ايهاب مستحملش و ضر.به علي دماغه بضهر الم.سدس روح مقدرتش تستحمل اكتر من كده و جالها اغماء
ايهاب بص عليه رامي بقرف كان نفسي اقتلك بس مش هضيع نفسي عشانك و راح ناحيه روح لقها بتنزف و مغمي عليها لبسها هدوم بسرعه و شالها و جري بيها علي المستشفى
ايهاب و هو في العربيه كلم احمد صاحبه
ايهاب ايوه يا احمد انا عاوزك تجيلي علي مستشفى… ضروري حالا ماشي سلام
………..
ايهاب فضل واقف مستني الدكتور يخرج يقوله روح عامله ايه و هو كل اللي في دماغه ان النزيف ده عشان رامي اعتدي عليها كان مش عارف يعمل ايه مش مستحمل الفكره و مش عارف هيقدر يتعامل مع الموضوع ولا لا كان هيتجنن
احمد ايه يا ايهاب جايبني جري ليه كده احنا مش عندنا ماموريه بكره
ايهاب انا عاوزك في موضوع مهم جدا دلوقتي بص …….
احمد طيب خلاص انا فهمت بس انت هتعمل ايه دلوقت
ايهاب اتنهد مش عارف مش عارف هتعامل ازاي يا احمد مع الموضوع مش هستحمل انا عارف نفسي
احمد بس هي ملهاش ذنب يا ايهاب افتكر ده كويس
ايهاب لو مكاني هتعرف تتعامل
احمد لو مكانك مكنتش عملت ولا حاجه من كل ده لا كنت اتجوزت واحده عشان اغيظ واحده تانيه ولا كنت جيت عليها في اول يوم جواز ولا كنت اخدت واحده عارف انها عندها عقده او مشكله و اعملها المعامله دي كانت حاجات كتير اتغيرت لو كانت بقت مبسوطه معاك كان زمان الكلب ده ميعرفش حاجه عن الكلام ده ولا عن حياتكم و عمل كده انت و هو بس اللي غلطانين في الموضوع ده يا ايهاب و غير كده ابقي بكدب عليك
الدكتور خرج من عند روح
ايهاب هي عامله ايه يا دكتور طمني عليها
الدكتور هي كويسه بس للاسف فقدت الجنين
ايهاب بصدمه جنين
الدكتور ايوه هي كانت حامل في شهرين تقريبا واضح ان حضرتك مكنتش تعرف عشان كده كان في عنف شويه وهي عشان ضعيفه مستحملتش
ايهاب يعني هو اللي حصلها ده عشان الاغ.تصاب اللي اتعرضتله
الدكتور استغرب اغ.تصاب هو مفيش اغت.صاب حصل انا قصدي علي العن.ف اثر مقاومه انا افتكرتكم بتتخانقوا مثلا مي هو محصلش اغت.صاب الحقيقة
ايهاب يعني هي محدش لمسها
الدكتور لا هو لو كانت محاوله اغتص.اب بقي حضرتك لازم محضر انا كنت فاكر الموضوع بينكم عشان كده مقولتش حاجه
ايهاب تمام شكرا يا دكتور و بص لاحمد
احمد ملحقش يعملها حاجه الحمد لله
ايهاب بص له بس ابني او بنتي م.اتوا بسبه
احمد ربنا يرزقك ان شاءالله وانت حاول تعوض اللي انت عملته فيها يا ايهاب هي دلوقتي بجد محتاجك جنبها
ايهاب حاضر انت روح اعمل اللي قولتك عليه
احمد حاضر و هطمن عليك سلام
ايهاب اتنهد بعد ما احمد مشي ياريتها هي بس تقبل بوجودي جنبها يا احمد
……..
روح ابدت تفوق فتحت عنيها لقت ايهاب قاعد جنبها بيبص نحيتها بصه كلها غضب وعينه حمره جدا
روح ابدت تعيط انا انا معملتش حاجه والله يا ايهاب صدقني انا قاومته كتير بجد بس هو ملحقش يعملي حاجه صدقني اسال الدكتور حتي انا مخلتوش يلمسني والله معملتش حاجه ايهاب قام وراح ناحيتها روح خافت و عمضت عنيها بخوف خايفه انه يض.ربها و يبقي صدق كلام رامي بس اتفاجت به حضنها
ايهاب همس في ودنها متخافيش انا مصدقك
………

يتبع……

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية وجع روحي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!