recent
أخبار ساخنة

رواية شمس الزين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

الصفحة الرئيسية

 رواية شمس الزين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

 رواية شمس الزين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي

رواية شمس الزين الفصل السابع 7 بقلم حنين علي


زين: بحبك 
شمس صحيت: زين ده لسه مجاش !!
شمس بترن ع زين 
شمس: الو ي زين اتأخرت كده ليه
زين: كان في مشوار كده خلصته وجاى دلوقتي 
شمس: تمام مستنياك 
زين: تمام 
شمس قامت غسلت وشها وغيرت لبست بجامه وفردت شعرها وقعدت تستني زين 
زين: جبتلك الحاجات اللي طلبتيها 
شمس: اعاا اوفف خضتني 
زين: خلي جلبك جامد 
شمس: يعني مش المفروض تخبط الأول =تؤتؤ خلي قلبك جامد نينيني
شمس: أكلت ولا ايه أنا مكلتش وقاعده مستنياك ده كله 
زين: لا مأكلتش 
شمس: تمام يبقي تعالى ننزل نعمل آكل
زين: ماشي 
شمس:هتاكل ايه
زين:اى حاجة 
شمس افتكرت الحلم 
شمس:هعمل بانيه وبطاطس مقليه تمام؟
زين: تمام اعمل أنا السلطة 
شمس: سلطه !
زين: خلاص اقطعلك البطاطس
شمس: ماشي
زين كان بيقطع البطاطس وشمس بتقلي البانيه وسرحانه ف الحلم وبتتمني يبقي حقيقه 
شمس: اههه 
زين لفلها بسرعة: ايي  انت اتحرقتي 
شمس: ايوه 
زين شدها م ايديها وراح بيها عند الحنفيه وحط ايديها تحت الميه 
شمس:بتحرق اويي
زين: خلاص مفيش حاجه تعالى احطلك كريم عليها 
شمس: ماشي 
زين اخدها وحطلها كريم ونفخ ف ايديها شويه 
شمس: زيييين 
زين: في اي صرعتيني 
شمس: الباتيه زمانه اتحرق وانا جعانه 
زين قام يشوف البانيه وطلعه م الزيت وجابه
شمس: ده اتحرق خالص 
زين: مش مهم هناكله وخلاص أكيد مش هتقومي تعملى تاني 
شمس: لا عادي ايدي خفت شويه ممكن أقوم اعمل 
زين: طيب تعالى 
أخد شمس دخلوا المطبخ قعدت ع رخامه المطبخ وهو بدأ يعمل الاكل 
شمس: نزلني وهعمله أنا 
زين: خليكي انا بعرف 
شمس: ماشي 
شمس كانت بتتفرج عليه وهو بيعمل الاكل ومبسوطه 
شمس: اشغلك اغنيه 
زين: شعلى
شمس: بتحب تسمع لمين؟
زين: شغلى ع زوقك 
شمس: تمام هشغلك اغنيه للست أم كلثوم بحب اسمعها اوي بتحبها؟
زين: ومين مبيحبش الست 
شمس شغلت اغنيه
"بخاف عليك وبخاف تنساني
وشوقي ليك علطول صحاني صحاني صحاني
غلبني الشوق وغلبني غلبني غلبني 
وليل البعد دوبني دوبني دوبني 
ومهما البعد سهرني .. ومهما السُد سهرني 
لا طول بعدك يغيرني .. ولا الايام 
بتبعدني بعييد بعيد عنك
شمس: بحبه اوي الكوبليه ده 
زين: حط الاكل جمبها ع الرخامه وجاب بيبسي يلا عشان تاكلى 
شمس: تمام 
اكلوا وخلصوا وطلعوا الاوضه 
شمس: هتنام 
زين: ايوه عشان اصحي اجيب مريم بكره 
شمس: طيب
زين: عايزه حاجه !
شمس: لا بس مش جايلي نوم تيجي نسمع فيلم 
زين: ماشي 
شمس: طيب هجيب الحلويات والشبسي ونسمعه 
شغلت الفيلم وبدأوا يسمعوا وشويه وشمس راحت ف النوم زين  غطاها ونام
صحي قبلها وغير وراح المطار عشان يجيب مريم بنت عمه 
مريم: زين وحشتني والله
زين: مريم !
مريم: ايوه مش فاكرني ولا ايه
زين: لا فاكرك بس شكلك اتغير شويه وحشتيني اكتر
مريم حضنته وانت والله عدي كتير اوي ومشفتكش 
زين: يلا عشان منتأخرش ع عمك مستنيكي ف البيت
مريم:تمام يلا 
زين ومريم ركبوا العربية وف طريقهم للبيت 
شمس صحيت م النوم ملقيتش زين قامت غيرت وطلعت 
شمس: صفيه 
صفيه: نعم ي شمس هانم
شمس: زين راح فين
صفيه: راح يجيب ستي مريم م المطار 
شمس: ااه صح كنت ناسيه تمام روحي تاني 
صفيه: حاضر 
عدي وقت ومريم وزين وصلوا البيت 
زين: ادخلي ي مريم البيت بيتك 
مريم دخلت وسلمت ع عمها 
العمده: كبرتي ي مريوم ي حبيبه عمك 
مريم: كبرت ي عمو والله ووحشتوني اوي بجد انت وزين 
شمس كانت نازله م فوق وشافت 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة الزين للكاتبة نانسي محمد
google-playkhamsatmostaqltradent