recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك الامبراطور الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية ملاك الامبراطور الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل الثامن 8 بقلم بسملة بدوي

وقفنا المره الي فاتت أما اسد كان خارج من الحمام واتفاجا بسيرين الي كانت قاعده اول ما شافته قامت من على الكنبه وقالت أسدي أنا زعلانه منك خالص خالص ولسه هتكمل الجمله قاطعها اسد ببرود ولاكن غاضب جدا من الداخل .... وقال اسمي أبيه مش اسدي ومحدش قالك مش ينفع تدخلي غرفه شاب عازب ولا اي 
سيرين بإحراج ولكن تجاهلته  .... انا زعلانه منك جدا جدا ليه زعقتلي تحت انا عارفه انك بتحبني بس انت مش ظاهر صح وانت عارف اني بحبك ليه مش تديني فرصه ليه ولسه هتكمل الجمله قاطعها اسد بصوت عالي....
اسدبغضب .....بره ي سيرين لسا هتقاطعه قال بصوت عالي....برااااا بره .
خرجت سيرين وهي غضبانه جدا وراحت لامها .
سيرين بغضب وطمع ..... شوفتي ي ماما اسد عمل اي وحكت الي حصل وقالت مش راضي يديني فرصه خالص بس على مين يا انا ياهو ،هو واملاكه وثروته كلها ليا انا لوحدي .
جنات بطمع ...وانا هساعدك  عشان تاخدي الأملاك وأسد 
سيرين بغضب .... ازاي وهو مش راضي يديني فرصه خالص طب هنعمل اي .
جنات بطمع وشرود ..... بصي انتي هتعملي ******** بس 
سيرين بخوف شديد....اي اي ده لو عرف هيموتنا  ده بيقتل بدم بارد وقاسي جدا ياماما ولو عرف محدش هيقفه ي ماما
جنات بطمع وخوف ..... لاء لاء مش تخافي واهم حاجه تنفيذي الي قولت بالحرف الواحد .
سيرين بطمع وخوف .... تمام  بس يالا همشي  اتأخرت على النادي.
جنات بطمع...... يالا وانا كمان هاجي معاكي .
نسيب المجانين دول ونروح لملاك صحت من النوم دخلت الحمام خدت شاور ولبست ونزلت ولاقتهم متجمعين تحت وقالت بمرح أكنها مش هي الي كانت مخطوفه ومنهاره  .
ملاك بمرح مصطنع...... جوعانه ي ناس جوعانه عايزه اكل جوعانه .
كله ضحك عليها وهما عارفين أن هي خايفه من الي حصلها وهي بتبين عكس الي جواها .
سليم باباها بمرح .... هي دي مساء الخير بتاعتك.
ملاك بمرح ...طب مساء الخير هه جوعانه جوعانه.
حياه بضحك .... خلاص ي روحي هروح اقول لداده تجهز الاكل .
ملاك بمرح.... جاسر هو مازن وجواد فين .
جاسر بضحك....بتسالي عليهم ليه 
ملاك بمرح..... قول بس عملالهم مفاجاه .
جاسر بضحك.....ههههه  فوق في غرفه مازن .
ملاك بمرح.... طب بص انا هعمل فيهم مقلب ما تيجي تساعدني بليز 🥺 ونصتله كده وقالت بليز 
جاسر بضحك... ههههه خلاص هساعدك.
وهما طالعين قابلوا مراد 
مراد بهدوء.... رايحين فين وبعدين بص لملاك وانتي لسا تعبانه راحه فين 
ملاك بكذب مضحك .... احنا احنا رايحين مين قال كده انا انا بس اه ده جاسر الي كان رايح يعمل مقلب في مازن وجواد وانا كنت قاعده أقوله لا لا ي جاسر مش ينفع طب هما عملولك ايه قالي انا عايز اعمل كده وانا في اخر قررت اساعده عشان انقذهم بس ونهت كلامها وبصتله كده 🥺.
مراد بخبث وضحك مكتوم  عشان عارف أن هي بتكذب وقال والله وانا الي كنت هساعدكم.
ملاك بتسرع...... اي ده انا كنت بكذب عليك حتي أسأله كمان وثانيه وأدركت اي الي هي قالته .
مراد بضحك وغضب مصطنع.... مش أنا قولت مش تكذبي وانها كلامه وقرص ودانها .
ملاك بأسف والم ..... اه اه ودني خلاص خلاص مش هكذب تاني .
مراد بضحك مكتومه على منظرها الطفولي .
وقال بمرح .... انا هساعدكم بس بشرط مش تكذبي مره تانيه
ملاك بفرحه طفوليه جعلتها لطيفه جدا..... بجد بجد يالا بسرعه قبل ما يصحوا وراحت المطبخ جابت الدقيق وميا وراحت لغرفه مازن وراحت كبت الميا عليهم .ومازن وجواد صرخوا .
مازن بصراخ  .......الحقوني الحقونا بنغراق بنغراق 
جواد بصراخ ..... الحقونا ي ناس يلهوي الحقونا هنموت واحنا لسا صغيرين فين الشااااحن والفون والشبشب وكل ده وهما بيدورو حولين  بعض .راحت ملاك كبت عليهم الدقيق.وثانيه وانفجر كل جاسر ومراد وملاك .
وبص ليهم مازن وجواد بغضب .....وقالوا هو انا مش كانت ملاك بس الي بتعمل انتوا كمان ساعدتوها  طب ماشي وراحوا كبوا الدقيق الي فاضل علي جاسر وملاك ومراد وثانيه وانفجروا في الضحك كل ده كان قدام حياه وسما وسليم وسالم
حياه بعضب مصطنع ...... اي ده اي الي بيحصل هنا ده  وانا الي بقول عليكوا هادين وكانت قصدها مراد وجاسر وقالت واحنا عارفين أن ملاك هربانه منها وانتوا كمان 
ملاك بغضب طفولي جعلها قابله للهضم..... مين دي يامامي الي هربانه منها.
حياه بخوف مصطنع..... ولا حاجه يالا روحوا خدوا شاور عشان الاكل جهز  وكلهم راحوا وخدوا شاور ونزلوا تحت ياكلوا ويضحكوا ومش بيخلصوا من مشاكسه ملاك ومازن وجاسر  .
نسبهم ونروح لاسد الشركه. 
اسد كان قاعد بي عمل في اوراق عمل مهمه قاطعه فهد.
وهو ببخبط على الباب.
اسد ببرود وهدوء.... ادخل .
فهد بهدوء.... جدي كان عايزك وجامعنا كلنا عنده في المكتب .
اسد ببرود وهدوء..... هخلص اوراق  الصفقه وجاي 
فهد بهدوء.... بس هو عايزك ضروري.
اسد ببرود وهدوء.... هخلصهم وجاي 
فهد بمرح..... نفسي تبطل برود ي اخي ده انت جبل برود 
اسد ببرود..... اقوم اوريك جبل ال برود .
فهد بخوف مصطنع..... لا وعلى أي انا ماشي.
ومشا وبعد ساعه خلص اسد الاوراق وخرج من الشركه وركب عربيته وراح القصر.
راح جناحه وخد شاور ولبس ونزل لجده ولاقا كله هناك في المكتب .
اسد هدوء.... حضرتك طلبتني ي جدي 
الجد بهدوء..... ايوه ي اسد وانت بزات عايزك عشان انت الي هتخلصهالي في ثانيه  اقعد 
قعد بهيبه وثقه وبرود ..... نعم ي جدي انا تحت امرك 
الجد بفخر....اقعد كنت عايز اقول لكم حاجه 
الكل .... قول 
الجد بهدوء وتوتر .... انتم عندكم عمه اسمها سما.
الكل بصدمه ....  نعم 
الجد بهدوء.... اه عندكم 
تاليا بصدمه .... نعم طب هي فين وايه مش قولتوا لينا ولسه هتكمل الجمله قاطعها اسر 
اسر بصدمه مضحكه .... نعم عندنا اي وهي هتكون زي الحربايه دي 
جنات بغضب شديد...نعم بتقول ايه 
اسر بمرح اقصد نعم عندنا افعي تانيه اقصد ولسه هيكمل الجمله قاطعه فهد.
فهد بهدوء وصدمه  ...طب ليه خبيتوا علينا.
اريان ....طب هي فين 
ملك ....طب هي فين ومش قولتوا لينا ايه .
الجد بهدوء.من 25سنه كانت عمتك وواحد من عيله الجارحي بيحبوا بعض واحنا في الصعيد دول أعداءنا قبل ما نيجي هنا واحنا خيرناها بينا وبينه اختارته وهو نفس النظام واختارها هي كمان وسابوا الصعيد ومن ساعتها وانا بدور عليها وندمان وانا عايز بنتي قبل ما اموت ي اسد وانت الي هتجيبهالي انا واثق فيك انا عايز بنتي كل الي اعرفه أن جوزها من أكبر رجال الأعمال في الادويه هو وأخوه واسمه هو سالم الجارحي انا عاوز عنوانها .
اسد بشرود غموض .... ساعه بالكتير وهجيبلك عنوانها .
الجد بفخر...... كنت عارف انك انت الي هتخلصلي الموضوع .
إلياس بغيره وهو داخل  وسمع الي حصل....
اشمعنا اسد يعني وانا اصلا عارف مكانها، كله بصله وقالوا اي 
استوب لحد هنا 
لو الريتش جاب 1kهنزل باليل كمان .
ياترا إلياس عارف منين
ياترا اي هي خطه جنات وسيرين 
وياترا غموض اسد ده معناه انو عارف ولا اي 
وياترا ايه الي هيحصل كل ده هنعرفه في البارتات الجايه 
يتبع.....
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ياقوت قلبي للكاتبة آية العزازي
google-playkhamsatmostaqltradent