recent
أخبار ساخنة

رواية ملاك الامبراطور الفصل التاسع 9 بقلم بسملة بدوي

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية ملاك الامبراطور الفصل التاسع 9 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل التاسع 9 بقلم بسملة بدوي

رواية ملاك الامبراطور الفصل التاسع 9 بقلم بسملة بدوي


وقفنا المره الي فاتت أما إلياس قال بغيره .
إلياس بغيره.... اشمعنا اسد ما انا عارف مكانها كله بص له بزهول .
الجد بهدوء......وانت عارف مكانها منين ي إلياس .
إلياس بغرور..... تبقي مرات عم ملاك ي ماما .
جنات بطمع عشان كانت عايزه إلياس يتجوز ملاك عشان فلوسها وبعدين قالت بفرحه والله طب كويس اصلها وحشتني .
سيرين  بهمس و بكره وحقد على ملاك عشان بتغير منها ..... هي مش وحشتني خالص 
اسد بغضب داخلي وغموض ..... كمل .
إلياس بفرحه عشان عمته هتقرب ملاك ليه .
الجد بفرحه لمعرفه مكان بنته .... طب يالا يالا نروح لها .
اسد بهدوء وغموض .... مش الوقتي ي جدي الصبح الوقت متاخر .
الجد بهدوء وفرحه .... تمام خلاص الصبح تصبحوا على خير.
الكل .... وانت بخير .
كل راح  غرفته وأسد راح مكتبه وقعد يكسر في كل حاجه قدامه ويقول .
اسد بحب وعشق...... ليه ليه مش راضيه تطلعي من دماغك من اول مره وانا مش ببطلع تفكير فيكي انا مش بحبها انا بقيت بادمنها بس نظره الخوف والكره الي في عينيها بتقتلني يارب ريح قلبي انت الوحيد الي عارف انا بعمل كده ليه وعارف الي حصلي يارب أنا اكتر واحد اتعزبت انا مشفتش حب من حد غير جدي الي رباني ابويا كان بيكرهني انا زنبي ايه أن هي خاينه انا زنبي ايه ولا شوفت حب من الام كانت على طول تقولي أنها بتكرهني عشان انا بوظت لها جسمها بسبب الحمل وتقولي من وانا عندي 5سنين أن هي بتكرهني واتجوزت ابويا عشان الفلوس ليه اتحرم من حب الاتنين ليه بس انا مش معترض على قضاءك يا رب بس كافئني بملاك ازرع حبي في قلبها ي رب  يارب انا عارف انك زعلان وعضبان عليا بس مش بايدي مش بايدي كل فاكر أن الامبراطور عايش في سعاده ميعرفوش أن الامبراطور  الي الناس بتموت من الخوف منه اتحرم من الاهتمام اتحرم من حب الوالدين كافئني يارب بيها انا عارف أن دي الانسانه الي هتعوضني من الي شوفته في حياتي يارب اجعلها من نصيبي ي رب هي الوحيده الي غيرت نظرتي في الستات وفي جنس حوا كنت فاكر انهم كلهم خاينين وطماعين وانانين  بس هي لاء هي بريئه اوي وطيبه اوي هي دي الي استنتها طول عمري يارب أنا عمري ما فكرت أن الحجر ده ممكن يدق في يوم (وبيشاور على قلبه )بس هي خليته يدق طول الوقت بنكر أن انا بحبها وانا فعلا مش بحبها بس لا ده أنا بعشقها  وخلاص اعترفت اني بعشقها وهي ملكي ليا حبيبتي وبنتي وامي وابويا وكل حاجه بنسبالي وهي كمان اعترفت ليا أنها بتحبني بس إلياس ده حسابه عسير معايا واخطاءه كترت ولازم يتربي وقعد يتكلم وهو بيعيط زي البيبي لحد ما نام وهو على المكتب .. 
عند ملاك كانوا كلهم قاعدين في الريسبشن روم وقاعدين يضحكوا ويهزروا بس ملاك في عالم تاني خالص قاعده بتفكر في اسد الي حبيته من اول مره بس كان بتقول اعجاب وهي كانت علطول بتسمع عن الحب من اول نظره وهو ده الي حصلها بس هي خايفه منه اوي وكمان حزينه جدا عشان طلع من المافيا واتصدمت جامد اوي ،وخايفه من إلياس اوي عشان قال لها في الاخر أن هو راجع لها تاني قاطع شرودها مراد وهو متأكد أن أخته هتموت من الخوف وزعلان جدا وخايف جدا عليها .وقال بمرح .....مالك ي روحي تعالي يالا عشان عملك مفاجاه .
ملاك بفرحه طفوليه جعلتها لطيفه جدا....بجد بجد فين فين وشدت أيده يالا  ضحك مراد علي أخته جدا الي بيضحك عليها بسهوله وبتنسى حزنها بسرعه  وراح هو وهي الجنينه وكان في بوكس كبير جدا .
قال لها سوربريز ملاك سابت أيده بسرعه وراحت فتحت الهديه وطلعت منها دبدوب كبير جدا في طولها اول اطول شويه بندا بوكس كان جنب الدبدوب مليان شوكلت كتير وجاب لها سلسلة على شكل فراشه رفيقه لونها فضى جميله جدا ملاك فرحت جدا بالهديه وراحت حضبته بحب اخوي انا بحبك جدا جدا ي مراد انت أحلا اخ في الدنيا ربنا يخليك ليا 
مراد بحب شديد اخوي  .... ويخليكي ليا ي روحي يا احلى اجمل اخت في العالم وبعدين قال بمشاكسه لو بس مش كنتي اختي كنت اتجوزتك بعيونك الفيروزي دي وضحك في الاخر 
ملاك بمرح مماثل وحب .....محسسني انك مش عندك نفس عيني ههههه .
مراد بحب اخوي....طب يالا ي روحي عشان تصحي بدري الصبح ومش تصحي متأخر زي النهارده ولا مش عايزه تعملي مقلب هههه 
ملاك بمرح مماثل....لالا كله الا المقلب وبعدين قالت تصبح على خير ي حبيبي. 
مراد بحب وضحك .... وانتي من اهله ي روحي .
وراح كل واحد غرفته (ياترا الفرحه دي هطول ولا )  .
وفي الصباح عند اسد صحي من النوم خد شاور ولبس لبس رياضه ونزل يعمل رياضه وطلع لبس بدله سوداء انيقه وجذمه سوداء جلد وساعه روليكس وظبط شعره بطريقه خرافه وانيقه ولبس نضارته  الماركه السوداء  .(حيث مقوله الاسود يليق بك تنطبق عليه من شده وسامته )
ونزل لقى كل العيله متجمعه على السفره وقال .... صباح الخير وباس ايد جده ورأسه . 
الكل .... صباح النور.
الجد بهدوء وهيبه .... بعد اما نفطر هنروح كله يجهز عشان كلنا هنروح .
أومأ الجميع ،
خلصوا اكل وجهزوا وتوجهوا الي قصر الجارحي.
عند ملاك 
صحت من النوم خدت شاور ولبست لبسها المكون من فستان لحد الركبه فيروزي زي  لون عنيها ولبست كوتش ابيض وسابت شعرها كان شكلها ملاءكي  وبرئ جدا ونزلت .لاقتهم كلهم متجمعين على السفره  وقالت صباح الخير ي أحلا عيله في الكون . 
سالم عمها بمرح  .... ي بكاشه.
ملاك بحزن طفولي ... أنا بكاشه ي بو سوالم.
سليم بمرح وحب ....مش تزعل بنتي ي سالم 
سالم بضحك ....هههه خلاص ش هزعلها .
ملاك بفرحه طفوليه.... يعيش سولي يعيش سولي وانت كمان ي ابو سوالم وراحت باست مامتها ومرات عمها  ،فجاه اتفاجات بمازن وجواد الي صاحين وقالت بصدمه 
ملاك بصدمه مضحكه.... اي ده انتوا صاحين ليه طب وانا هعمل مقلب في مين .
مازن وجواد بخبث مضحك... يعني انتي كنتي هتعملي مقلب فينا ي ملاكي 
ملاك ببراءه .... اه 
جواد بخبث .....والمقلب ده عباره عن ايه. 
ملاك ببراءة..... كنت هحط صورايخ في صوابع رجلك انت ومازن وثانيه وأدركت اي الي قالته .وبعدين قالت بمرح سوري والله خلاص كانت بتتكلم وبتجري من مازن وجواد .
وهي بتجري اتصدمت ب جسد صخري أو  جدار بشرى زي ما بتقول في سرها وبتقول هو اي هما حطوا جدار هنا امته ولسا بترفع نظرها اتفاجات ب 
يتبع.....
لقراءة الفصل العاشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ياقوت قلبي للكاتبة آية العزازي
google-playkhamsatmostaqltradent