روايات

رواية توبا الفصل الثامن 8 بقلم آلاء عصام

رواية توبا الفصل الثامن 8 بقلم آلاء عصام

رواية توبا الجزء الثامن

رواية توبا البارت الثامن

رواية توبا
رواية توبا

رواية توبا الحلقة الثامنة

استقر وضع توبا في الشقه الجديده وكانت كل يوم والتاني بتزيد خبرتها في الشغل واشتغلت سكرتيره لبدر وكانت مجنناه، وخلاص امتحانتها خلصت والنتيجه ظهرت وجابت مجموع 90%.
بدر: ها جبتي كام؟!
اعطته توبا النتيجه قائلا بحزن : جبت 90% انا فشلت..
بدر وقد اوسع حدقه عينيه: وزعلانه؟! دا انا في تانيه ثانوي كنت جايب 30% وامي وزعت حاجه ساقعه وعزمت عيله العيله..
توبا: إزاي يعني، دا انا صاحب اكبر شركات في مصر والدول العربيه..
بدر بفخر: ملاقتش نفسي في المذاكره، لاقيت نفسي في الشغل علشان كدا إشتغلت وتعبت ووصلت للي إنتي شيفاه *والحمد لله* ، علي فكره انا كان طول عمري نفسي ادخل هندسه لاكن ساعتها كلو اتظلم في الثانوي..
قاطعته توبا ببكاء: تخيل انا لو مزاكرتش اربعه وعشرين ساعه ممكن حلمي ميتحققش…
بدر: انا معاكي… اوعي تخافي..
؀؁؁؀؀؁؀.

 

 

اما عند يزيد قرر يخطب مسك وراح زار اهلها..
والد مسك: اهلا يا بني نورت والله.
يزيد: بنورك يا عمي والله..
والد مسك: اؤمر يابني.
يزيد: الامر لله.. فاردف بتوتر: انا يشرفني إني اناسبكم واطلب إيد الانسه مسك..
والدها: ايوه بس دي لسه صغيره؟!
يزيد: انا وهي في سنه تانيه مع بعض لو حصل نصيب اخطبها دلوقتي واستناها لما نخلص…
والدها: هو انته لسه بتدرسس؟!!
يزيد بتوتر: اه يا حج..
والد مسك: ترضاها لختك يبني تفضل مخطوبه كل دا وتفضل داخل خارج ولسه الجيش ..
يزيد: ايوااا بس..
والد مسك: مبسش شرفتنا يبني وربنا يقدم للي فيه الخير…
كل دا ومسك واقفه وراء الستاره الصالون…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~.
اما عند عز طلق مراته وقرر يتفرغ لشغله ويدور علي توبا بنته، هو غلط، لاكن نال جزائه بعذاب الضمير
🤍✨: ~~~~~~~~~~~.

 

 

في صباح 🌤يوم جديد ملاء بالمغامرات والسعاده للبعض والحزن لمن راء الدنيا بعين حزينه….
فات توبا من نوما علي رنات الهاتف الخاص بها فكانت صديقتها ياسمين.
توبا بنوم (الو صباح الخير).
ياسمين(صباح النور يا مزه، اخبارك اي)
توبا:(انا الحمد لله)
ياسمين (انا متصله علشان اعزمك إنهارده علي خطوبه اخويا)
توبا (بجد، الف مبروك)
ياسمين(الله يبارك فيكي، الخطوبه إنهارده الساعه ٧في####،هتيجي؟)
توبا:(ماشي، هحاول اجيلك اصل إنهارده ورايا دروس والشغل)
ياسمين (اوك).
اردفت توبا بتسائل؛(هتلبسي اي إنهارده)..
ياسمين (جبت يا بت يا توبا حتت فستان احمر صك، إنما اي تحفه).
توبا بتركيز (امممم، طب والطرحه)
ياسمين(الهيلز (الحذاء) والطرحه والمانكير هيكون لونهم كافيه اي رايك )
توبا (حلو اوي، هتطلعي بطل يا بت)
ياسمين (مرسي يا سيد علي القلام القامد ضا😂😂😂)
توبا (طب يلا سلام يحب)
فاقت توبا واخدت الشاور لديها وذهبت الي العمل….
ودخلت بالقهوه الي بدر وكان يجلس معه راجل كبير السن ملامحه تدل علي إنه رجل طيب..
توبا حمحمت باحراج (احم صباح الخير، القهوه يا بدر باشا)
بدر وهو يشير الي الراجل (شوفي بابا يشرب اي).
توبا ﴿ هو دا والدك، اهلا يا عمو، تشرب اي

 

 

الرجل (اهلا يا حبيبت عمو، إنتي خلاص عروسه إبني)
توبا وشها جاب ميه لون..
توبا [إن شاء الله يا حج، تشرب اي]
الرجل ويدعي حسن [عاوز شاي يا بنتي]
توبا [حاضر يا حج، تحب اجبلك فطار او اي حاجه] ..
بدر كان قاعد غيران من معامله الاب لتوبا..
حسن (طالاما من ايدك انا موافق)
توبا [حاضر] وخرجت…
حسن لبدر[مين الجميله دي]
بدر بجمود <توبا، ركز معايا انا، انته دا مش هتسافر تاني صح>
حسن <إن شاء الله>.
<القهوه يا عمو>…
بدر بغضب….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية توبا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!