recent
أخبار ساخنة

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد

رواية حبيتك رغم فرق السن الفصل العاشر 10 بقلم أمل السيد


في الليل
ادهم قاعد جنب ريم بياكلها
ريم: انا شبعت
ادهم: كولي 
ريم: هو الاكل بالعافيه 
ادهم: انتي حره يلا عشان تاخدي علاجك
ريم: هاخده بس بشرط 
__روايات بقلم امل السيد
ادهم: وهو ايه الشرط بتاعك 
ريم: اديني التليفون بتاعك 
ادهم: هو ده الشرط هتعملي به بقى 
ريم: اصل عليه لعبه حلوه 
ادهم: انتي تاخدي علاج وتنامي
ريم: مش هتديني التليفون 
ادهم: لا لا منتيش واخداه 
ريم: بقى كده انا زعلان وما عدتش هاكلمك خالص هاا 
ادهم: يلا عشان تاخدي علاجك بلاش دلع
ريم: لاخر مره باقول لك هتديني التليفون بتاعك ولا لا 
ادهم: لا
ريم: مش عايزه حاجه 
ادهم لسه يتكلم سمع صوت الباب 
ادهم: هاروح اشوف مين واجي 
ريم 😝
_ روايات بقلم امل السيد
ادهم راح يتفتح الباب وتفاجئ باللي قدامه 
... ايه يا عم هتفضل موقفني كتير كده 
ادهم: ما عنديش مشكله تفضل واقف كده 
... اخص على الباقي كده 
_طب وانا هافضل واقفه 
ادهم: انتي
الدكتوره ياسمين: اه انا جايه اطمن على حاله ريم لاني ما كانش ينفع تخرج خرجت على مسئوليتي لان هي ترجنى كتير فخرجت ها 
ادهم؛تفضلي هتلاقيها اول اوضه على يدك الشمال 
الدكتوره ياسمين: تمام 
... وانا هافضل وقف 
ادهم: ده على حسب اقناعك لي عشان ادخلك
... لا بقى كده يا عم ده انا لي مركزي 
ادهم:تصدق ما كنتش اعرف
... انا الدكتور حسام المهدي 
ادهم: طب ادخل فضحتنا 
حسام: مين المزه دي 
ادهم: مالناش دعوه ادخل واسكت 
حسام: ماشي 
حسام: اخبار ريم ايه 
ادهم: كويسه 
حسام: تمام باقول لك ايه 
ادهم: قول وخلصني 
حسام: احنا طالعين ما تيجي معنا 
ادهم: باقول لك ايه اقعد واسكت عشان مش ناقصك 
حسام بخضه: هي مراتك مالها
ادهم بيضحك: اتلاقى ياسمين بتعمل معها الواجب 
حسام: واجب ايه 
ادهم: واجب الدكتور تجاه مريضه 
_ روايات بقلم امل السيد
في غرفه عند ريم
ياسمين: انا عملتلك ايه عشان تعيطي 
ريم:😭😭😭
ياسمين: طب اهدي ايه فهميني في ايه 
ادهم من وراء لا عادي سيبيها
ياسمين: هي مالها 
ادهم: هتسكت لوحدها اول ما تخلص هتتك على الزرار 
حسام: ههههههههههه 
ياسمين: بتضحك على ايه 
حسام: اصل بصراحه ادهم متغير ياما عن الكليه بيهزر وبيضحك 
ياسمين: طب وده من ايه 
ادهم: هو انا مريض عندكم ولا ايه 
حسام: هو انت مش فاكر ياسمين 
ادهم: ياسمين مين 
ياسمين: انا ياسمين مراته مش قلتلك ان انا شفتك قبل كده شفتك في فرحنا 
ادهم: اسف ما خدتش بالي 
ياسمين: ولا يهمك طب نستاذن بقى انا غيرت له على الجرح وكتبتلها على دواء علشان لو سخنت مش يلا بقى 
حسام: تمام عن اذنك يا ادهم كلمني ماشي
ادهم وهو يضربوا في كتف حاضر
حسام وياسمين مشيوا 
ادهم: خلاص بقى انتي لسه بتعيطي
ريم: ما لكش دعوه بي انا زعلانه منك 
ادهم: بصي هتفق معكي اتفاق ماشي 
ريم وهي تمسح دموعها: ايه هو
ادهم: انتي لو نجحتي السنه دي وجبتي تقدير جيد هاجيب لك واحد ايه رايك. 
ريم: ماشي موافقه 
ادهم: يلا نامي 
ريم: هو انت مش هتنام
ادهم يبتسم: لا هاروح الحمام واجي 
ريم: احم حم
ادهم: تعالى يا مغلباني 
ريم: هنروح فين 
ادهم: طالما فيها احم احم يبقى عايزه تروحي الحمام صح 
ريم:😁 
ادهم شالها وداها الحمام بعد كده رجعها تاني على السرير وناموا لحد الصبح 
 روايات بقلم امل السيد
في الصباح
ادهم صحي من النوم بص على ريم لاقيها لسه نائمه نائمه زي الاطفال ولما بتصحى بتبقى شبه طمطم وخرج رايح الحمام ياخد شاور 
ادهم فجاه شاف باب الحمام بتفتح وجرت عليه ريم علي ادهم ادهم زقها بعيد 
ادهم بعصبيه انتي مجنونه ازاي تدخلي تحت الميه والجرح لسه ما لمش انتي زي جئت هنا 
ريم: وهي لسه ماسكه فيه بتعيط 
ادهم: ممكن اعرف بتعيطي ليه 
ريم: في في صرصار في الاوضه 
ادهم: انتحر ولا اعمل ايه صرصار ارحمني يا رب جايه لغايه هنا عشان صرصار 
ريم: انا بخاف منه 
ادهم: تعالى امسح لك وشك الصابوجي عليكي
ريم: ماشي 
ادهم: اقعدي هنا لغايه ما اخلص دوش ورجعك تاني الاوضه صرصار ادهم قعدتها على البانيو وكمل الشاور بتاعه وبعدين خلص وشال ريم لسه هيخرج سامع باب الشقه اتفتح رجع تاني الحمام 
ريم: مين جاء 
 روايات بقلم أمل السيد
ادهم: سلمى كنت قائل لماما تبعتها لك علشان انا خارج تاخد بالها منك لغايه ما ارجع 
ريم: هو انت رايح فين 
ادهم: هاكون رايح فين يعني رايح شغلي 
ريم: ماشي 
ادهم: ماشي ايه انا اخرج ازاي دلوقت 
ريم: عادي 
ادهم: انا ما معيش هدوم اعمل ايه دلوقتي 
ريم: نادي علي سلمى تجيب لك من الدولاب 
ادهم: طب روحي انتي وقولي لها 
ريم: اه بطني بتوجعني
ادهم 🤨: لا والله بطني اسمها جنبي 
ريم: ما هي بطني وجنبي واحد 
ادهم: ماشي ادهم ندى علي سلمى جابت له هدوم من الدولاب 
سلمى جابت هدوم لادهم زي ما قاللها ادهم لبس هدومه شال ريم وخرج دخلها الاوضه حطها على السرير و سابها وخرج 
على العصر رجع ادهم دخل لقى ريم نايمه وسلمي قاعده جنبها سلمى اول ما شافت ادهم قامد وقفت 
ادهم: اكلت واخد الدواء
سلمى: لا 
ادهم: نعم ليه مخدتهوش 
سلمى: مرضتش اتحايلت عليها كتير 
ادهم: تمام روحي انتي وانا هتصرف 
سلمى: ماشي 
ادهم: عارف انك صاحيه قومي 
ريم:😴
ادهم: لا والله في احد نائم بيعمل صوت قومي يلا عشان تاخدي علاجك
ريم: طعمه وحش 
ادهم: يعني اجيب لك مكان الحقن 
ريم: لا هاخده 
ادهم: اروح اجيب لك اكل عشان تاكلي 
ريم: ماشي 
ادهم جاب اكل و كلوا هو وريم واداها دواها و قعد يتفرج على التلفزيون 
ادهم: وهو بيبوس خدها عيد ميلاد سعيد كل سنه وانتي طيبه عقبال مليون سنه يا رب وانتي جنبي دي هديتك مني 
ريم: الله ده شكله حلو قوي شكرا 
ادهم: شكرا بس 
ريم: امال عايز ايه 
ادهم: مثلا وانت طيب حاجه كده مش شكرا 
ريم: خلاص ما تزعلش انت طيب
ادهم: بعد ايه بعد ما قلت 
ريم: انا كنت هاقول بس انت اللي غششتني 
ادهم: ههههههههههه هو احنا في امتحان 
مر شهرين بدون احداث ريم بقيت بتروح الكليه وادهم نشغل بمامته اللي تعبك جامد 
_ روايات بقلم امل السيد
في المستشفى النيل بدراوي 
حسام: ادهم انا اسف حالتها بتسوء اكتر من الاول وانت مش راضي بيحل التاني
ادهم: انا قلت لك لا 
حسام: كده مقدمناش غير العمليه 
ادهم: والعمليه دي هتكلف كم 
حسام: فلوسك كتير يا ادهم
ادهم: كم يعني 
حسام: المستشفى هنا غاليه انت عارف باب العمليه بتفتح بكم 
ادهم: انا مش هيوافق علي الحل التاني حسام امشي في اجراءات العمليه 
حسام: هتكلفك فلوس ياما حتى لو بعت عربيتك مش هتجيبهم 
ادهم: ملكش دعوه امشيلي في اجراءات العمليه 
حسام: تمام بس الاجراءات هتاخد وقت كتير
ادهم: حسام الكلام انتهي انا مش هخلي ام تغسل فهم امشيلي في الاجراءات بسرعه 
حسام: انت حر سلام 
_ روايات بقلم امل السيد 
في المستشفى في اوضه مليكه مامت ادهم
ادهم: اسف تاخرت عليكي 
مليكه: متاخرتش ولا حاجه 
حسام: ممكن ادخل 
ادهم: جاي ليه 
حسام: هاسحب عينه وهامشي 
ادهم: ماشي 
حسام سحب العينه ومش 
مليكه: في ايه يا ادهم 
ادهم: ما فيش حاجه 
مليكه: هتجيب الفلوس دي كلها منين يا ادهم 
ادهم: انا مستحيل اخليكي تغسلي هتصرف اجيبها ما تخافيش مش هاعمل حاجه غلط 
مليكه: اهدا يا ادهم مالك انا واثقه فيك بس مش عايزاك تمد يدك لحد لو هاموت من تعب ما تعملش كده يا ادهم 
ادهم: ما تخافيش مش ‏‏همد يدي الاحد مش واثقه في ولا ايه 
مليكه: واثقه فيك والله يا حبيبي 
ادهم: نامي لك شويه 
مليكه: حاضر 
مرت الايام وكل حاجه خلصت واوراق العمليه  جاهزه ولا قو المتبرع وكل حاجه جاهزه علي العمليه 
مليكه: خلي بالك من نفسك يا ادهم ومن ريم ما تزعلهاش هي بتحبك بس خايفه تقول لك 
ادهم: ايه لازمه الكلام ده دلوقتي 
مليكه: يمكن تكون اخر مره اشوفك فيها 
ادهم: بعد الشر عليكي انتي هتخفي تبقى زي الفل
حسام: ادهم لازم تدخل العمليه دلوقت
ادهم: ماشي 
دخلت مليكه العمليه وادهم كان واقف في الانتظار عدي حوالي سبع ساعات خرجت مليكه من العمليات ونقولها الاوضه 
حسام: ما تخافش هي كويسه والدكتور تامر زكريا عمل العمليه ده احسن دكتور جراحه في المستشفى ولا تبع حالتها الدكتور هيثم طلبه هيتابع حالتها دائما هو هيمر عليها تمام
ادهم: تمام 
مره حوالي اسبوعين دي موعد خروج مليكه من المستشفى 
حسام: ادهم ده العلاج اللي مامتك هتاخد هاكتب لك المواعيد بتاعته يا ريت تنتظر عليه  ما تفوتش اي جرعه منه وطبعا انت عملت التامين اللي انا قلت لك عليه علشان تصرف بالعلاج تمام في اي سؤال 
ادهم: تمام ما فيش اي اسئله 
حسام؛ جبت الفلوس منين يا ادهم 
ادهم: بعدين سلام 
خرج ادهم من المستشفى هو ومامته على البيت اداها علاجها ومليكه نامت ادهم اطمئن عليها وبعدين ماشي على بيته علشان يشوف ريم بقى له شهرين ونصف ما شفهاش ادهم دخل شاف ريم لسه خارجه من الحمام ريم اول ما شفته جاءت على وحضنته 
ادهم: بالراحه يا بنتي هقع ايه للدرجه دي وحشك 
ريم: بعدت عنه اسفه 
ادهم: ادهم باس خدها 
ريم: ايه ده دقن بتشوك 
ادهم: ده دقني مين يا بنتي ده انا محتاجه اخذ شاور كامل
ريم: فعلا 
ادهم دخل الحمام حلق دقنه اخد شاور وخرج كانت ريم بتلبس هدومها 
ادهم: ايه رايك في كده 
ريم: حلو 
ادهم: بس 
ريم: حلوه حبتين ثلاثه 
ادهم: بجد تعرفي انك وحشتيني قوي 
ريم: ادهم مش هينفع 
ادهم: ليه
ريم: مش هينفع وخلاص 
ادهم: براحتك يا ريم 
ريم: انت عايز تتخانق معي زي المره اللي فاتت 
ادهم: انا ما اتخنقتش معكي انتي اللي اتخانقت معي ممكن اعرف ليه عملت كده المره اللي فاتت انا كنت عملت لك ايه 
ريم: ليه حبستني سبتني ومشيت انا مش باحب التحكم ده 
ادهم: بصي يا ريم انتي دلوقتي مسؤوله مني وطبعا لازم اخاف عليكي انا مش عايزه اتحكم فيكي بالعكس اولا انا سبتك نائمه براحتك وثانيا سكيت الباب ليه عشان ما ينفعش تخرجي لوحدك لان العماره هنا فيها ناس وحشه بتلوموني بخوفي عليكي انا اسف اخرجي براحتك يا ريم اعملي اللي انتي عايزاه مش عايزه كده انا تعبانه وعاوزه انام 
ريم: انا اسفه مش قصدي 
ادهم: خلاص ما فيش مشكله يا ريم مش عايزه تنامي ولا ايه انا تعبانه وعاوزه انام محتاجه نام اسبوع كامل 
ريم: ههههههههههه هو في احد بينام اسبوع 
ادهم؛ هههههه انا 
ريم: مش هتروح بكره الكليه 
ادهم: لا يلا تصبحي على خير 
ريم: وانت من اهله
صحت ريم من النوم دخلت الحمام اخدت دش وخرجت لبس هدومها وراحت على كليتها 
صحي ادهم من النوم على صوت تليفونه
ادهم: تمام هاجي  مسافه السكه
قافل تليفونه ‏قام دخل الحمام اخد شاور وخرج لبس هدومه راحت تطمن على مامته بعدين ننزل راكب عربيه وماشي 
في الكليه 
ادهم: يعني انت جايبني عشان كده 
رامي: والله العميد هو اللي طلب مني 
ادهم: تمام تعال اشرب حاجه في الكافتيريا 
رامي: يلا بينا 
في الكافتيريا في الكليه 
ادهم: ريم
رامي: في ايه يا ادهم
ادهم رايح على الترابيزه اللي كانت قاعده عليها ريم وشدها 
ريم: اادهم
ادهم: ممكن اعرف ايه ده وازاي يمسك يدك بالطريقه دي 
الشاب: وانت مالك حاشر نفسك ليه 
ادهم: انا هعرفك انا مالي دلوقتي ادهم الضرب بالبوكس في وشه 
الشاب: بقى كده انت ما تعرفش انا مين انا هاوريك 
ادهم: هتعمل ايه يعني 
الشاب: هاعمل كده مطلع مسدس من جيبه
رامي: ازاي يسمحوا لك تدخل بمسدس الكليه 
ريم كانت بتعيط 
ادهم: انت فاكر انتهت هددني بالبتاع ده 
الشاب: انا مش بهدد انا بنفذ في ثواني كانت الطلقه دخله في صدري ادهم 
.... ريم ادههههههههم 
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent