recent
أخبار ساخنة

رواية انتقام الأخوة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية انتقام الأخوة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل

رواية انتقام الأخوة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة وائل


غزل ببرود:خلصت كلام ي عاصم قولت كل للي في قلبك ابعد عني بقي انسي أن كان في واحده في حياتك اسمها غزل شوف حياتك مع واحده من نفس المستوي 
عاصم بدموع:بس انا بحبك 
غزل بغضب:م انا كمان بحبك بس مينفعش اثق فيك بعد كدا فاهم مينفعش نتجوز مش هتبقي سند ليا مع اول مشكلة هتهرب ي عاصم 
عاصم بغضب:مهربتش والله مكنتش بتهرب منك انا من سنتين لقيت عيلتي للي اتحرمت منهم طول حياتي وفجأءة طلع عندي اخ تاني غير عدي الاخ دا اخد طلقه في قلبة دخلته غيبوبة سنتين يعني انا مكنتش بتفسخ انا كنا هموت بس ربنا سترها ربنا عالم بقلب امي وعارف انها مش هتستحمل أن ولادها الاتنين يرحوا منها وهيا لسه مفرحتش بينا ولما عرفنا أنه دخل في الغيبوبة فضلنا اسبوع منمش وقاعدين كلنا في المستشفي لحد م عرفنا أنه هيطول في الغيبوبة ابتدينا واحده واحده نرجع لحياتنا تاني وانا كل دا نايم وكل لما اصحي انام تاني فضلت اسبوع كدا ودخلت في اكتأب حاد وبفضل ربنا طلعت من الاكتأبب دة ومكنتش بتكلم وابويا تعب هو مريض قلب وجه كمل عليا حسيت أنه هيروح مني وامي هتروح مني وعدي فضل شهرين مش بيتكلم من الصدمات للي ورا بعض وانتي فكراني بلعب ولا بتقل عليكي 
غزل:مقولتليش لي مكلفتش نفسك دقيقه تقولي مش احنا متفقين علي الحلوه والمره بس اقولك ملوش لازمه الكلام دلوقتي دا انت مكلفتش نفسك تقولي حتي كنت أقف جمبك في محنتك 
عاصم بدموع:يعني مش هترجعيلي
غزل بدموع:سبيني ي عاصم فاكره لما قولتلي انك هتبعد شوية سبني ابعد انا كمان شوية 
عاصم:كفاية بعد ي غزل سنتين ونص كفاية 
غزل قعدت جمبة بهدوء والدموع تعرف مجراها علي خدها 
وقعدوا في صمت محدش بيتكلم 
#######
عدي بحب:ايوه ي عشقي 
عشق: عاوزه اتدرب 
عدي بحنان:طب تعالي ومسك ايديها وراح علي عيادة الأسنان للي في المستشفي 
حمزه:العياده نورت 
عدي بغضب:حمزه اتعدل 
حمزه بضحك:انا كلمتك يبني انا بكلم القمر 
عدي بغضب:يلا ي عشق ومسك ايديها ومشوا 
عشق بغضب:لا ي عدي أنا عاوزه اتدرب في المستشفي دي 
عشان اكون قريبة منك 
عدي:معرفش اقعدك مع حمزه ي عشق انا بغير عليكي من نفسي تخيلي اسيبك معاه ي عشق 
عشق بغمزه:ي عم هو انا هحبة 
عدي بغضب:مهو دا الناقص 
عشق بغمزه:محدش يملي عيني غيرك 
عدي بغمزه:لا دا احنا نكتب كتب الكتاب بقا
عشق:عدي انا هروح العياده لوحدي 
عدي بضحك:لا خلاص هاجي معاكي وراحوا تاني 
حمزه:غيرتوا رايكم ولا اي كنتم عاوزين اي 
عدي بغضب:حمزه عشق خطبتي وعاوزه تتدرب 
حمزه:عيوني ي عشق
عدي بغضب:حمزه مش هوصيك عليها وبعدين اسمها الانسه عشق تمم 
حمزه:تمم ماشي امشي انت بقا
نظر له عدي نظره قاتلة 
عدي بحب:عشقي ركزي ومتكلمهوش ماشي 
عدد عشق بحب:ماشي ي حياتي يلا روح انت 
عدي:سلام انا وانا ماشي هرن عليكي عشان نروح مع بعض 
عشق:تمم ي حبيبي
حمزه:عبجك في أي دا
عشق ببرود:ملكش فية عجبني مش مهم يعجبك انت 
حمزه بغرور:دا انا احلي منه 
عشق:لا واضح دا انتي وشك شبة وش رجلي 
حمزه بضحك:يجدع 
عشق:اه والله مش بتبص في المراية ولا اي 
حمزه:طب متفكك منه 
عشق بغضب:انت عبيط يلا ولا اي متعدل كدا عشان مزعلكش
حمزه بخبث:هتزعليني الزاي 
عشق:لا انا الزعل بتاعي ممكن يضيعلك مستقبل واظن انك فهمت وتركته ووافقت ببعيد عنه مع الدكتور التاني 
#######
نوح:انتي غبية ماما قالت إن الفيلا للي جمبنا
خديجه:انت للي غبي تعالي وريا هيا الفيلا دي 
نوح:عرفتي منين 
خديجه:أصل الفيلا للي انت بتقول عليها دي فيلا بتاعت صاحبي
نوح: صاحبك
خديجه:اه 
نوح:طب تعالي نروح الاتنين 
خديجه:ماشي
وراحوا فيلا حسن الشرقاوي 
تماره راحت فتحت الباب 
تماره بحنان:عاوزين حاجه ي حبايبي 
نوح ببرود:ماما قالتي احب اجي هنا عشان هيا راحه مشوار وقالتي أن دا بيت بابي
تماره بصدمه:انت نوح
نوح بهدوء:اه 
تماره نظرت آلية بهدوء أنه يشبة فهد بطريقه غريبة أنه قطعه صغيره من فهد والتفتت بنظر إلي خديجه للي بتتكلم مع نوح 
نوح بغضب:اسكتي
تماره:في اي ي حبايبي
خديجه بدموع:بيزعقلي
تماره دفستها في احضانها يروح قلبي انتي متزعليش 
نوح نظر اليها:هو فين 
تماره بستغراب:مين 
نوح:للي اسمه فهد 
فهد من خلفه بمشاكسه يعلم أنه غاضب أنه قطعه منه ويشبهه في غضبة تماما
خديجه:صاحبي
فهد نزل بمستواها وتحدث بحنان 
فهد بحنان وحب وشوق:يروح قلب صاحبك انتي 
خديجه بطفولية:دا بيتك
فهد:اه 
خديجه:أصل نوح بيقول أن دا  بيت بابا 
فهد بحنان:طب صاحبك دا مينفعش يكون بابي برضوا 
خديجه ببراءة:يعني أنت بابي
فهد ضمها الي قلبة بحنان يستمد منها القليل من القوه والبراءة والصفاء وقبل يداها بحنان مبالغ:اه ي حياة قلبي
خديجه:يعني انا هيكون عندي بابا زي صحابي أن اصحابي كانو كل شوية في الحضانه يقول لي انتي معندكيش بابا ماما كانت بتقولي أن بابي مسافر 
فهد بعيون دامعه:انا اسف 
خديجه:انا اسفه 
فهد بضحك:بتقولي اي حاجه وخلاص ووجهة كلامه ل نوح مش هتيجي تجيب حضن لبابي
نوح نظر الية ببرود اتجه آلية فهد وضمة الي أحضانه بقوه نعم هو رجلة الصغير وتعلق نوح فية لانه يشتاق الية مهما مثل أنه لا يهمه الامر وابتسم فهد علي عناد طفله 
عاصم:اوباااااا علي الناس للي تحضن بعض من غيري 
خديجه استخبت ورا فهد وفرح فهد بذالك أنها تحتمي به 
فهد بحنان: تعالي ي حياة قلبي دا عمو عاصم 
عاصم:عمو اسفوخص انا مش كبير انا عاصم بس انتي تقوليلي ي عصومه وغمزلها وفهد شعر ب الغيره علي طفلته 
فهد بغضب:عاصم اتلم 
عاصم بضحك:ماشي ماشي واكمل بتسغراب بس فين مدام فهد 
فهد بأبتسامه:لا دي مشوارها طويل 
عاصم:اي مساعده موجود 
فهد بهمس:لا دا حاجه تخصني
عاصم:انت نوح 
نوح ببرود:اه 
عاصم بتهكم:اه مهو واضح ذاك الشبل من ذاك الاسد نفس البرود والتناحه 
نوح وفهد في آن واحد:بتقول حاجه 
عاصم بخوف:عااااا يما وطلع يجري علي تماره 
تماره بغرور:معنديش تلت ولاد بس لا انا عندي ارباعه واميره صغيره 
خديجه ببراءة :انا مش اسمي اميره انا خديجه 
تماره بحب:انتي ديجة اميرتي 
فهد بغيره:انا بس للي بقولها ي ديجه 
عاصم:اهدي علي نفسك يعم دا طفله بتغير عليها
فهد:بنتي 
عاصم:زلنا بقا عشان اخطفها
فهد بغمزه:طب متتجوز 
عاصم بحزن:تحن هيا تاني وانا والله مستعد اروح اتجوزها دلوقتي 
فهد بغموض:اطلع نام دلوقتي وتعاليلي في اوضتي بليل عاوزك في موضوع 
عاصم:ماشي وطلع علي غرفته 
فهد بعشق لأولاده:ها ي حبايب بابي عاوزين اي ويكون عندكم حالا 
نوح:يونس بيجبلنا كل حاجه 
فهد حاول التحكم في غضبة:يحرق يونس علي للي حاب يونس 
خديجه بغضب:متشتمش يونس 
فهد:حاضر انا اسف 
تماره:انا هملكم ايس كريم تأكلوا ماشي 
خديجه:انا عاوزه اجي معاكي ي تيتا
تمارا بحنان:تعالي ي روح قلب تيتا وذهبت خديجه مع تماره 
فهد راح قعد بجوار نوح الذي ينظر إلية بغضب 
فهد بهدوء:انت بتكرهني لي ي نوح 
نوح:عشان ماما بتكرهك 
فهد بهدوء:ومين قالك ان ماما بتكرهني هيا قالتك كدا 
نوح:لا بس انا عارف انك مكنتش مسافر انت سبتها
فهد بصدق:مكنش في ايد اعمل اي حاجه او امنعها تسافر والله 
نوح نظر الية يستشعر منه الصدق وفهد فهم مقصده 
فهد بصدق:صدقني ي نوح ووعد مني هنرجع تاني وهنبقي اسره جميلة ومتعاوزن بس ساعدني 
نوح بهدوء:وعد 
فهد:وعد والله اوعدك هنرجع تاني 
نوح:تمم
فهد:انتي كدا ابني وصاحبي صلحني بقا 
نوح بستغراب:اعمل اي 
فهد:بوسني في خدي يبني اي البرود دا 
نوح بهدوء:ذاك الشبل من ذاك الاسد
فهد:ماشي ي عم مش عاوز ولسه هيقوم 
نوح اعطاله قبلة علي خده و فهد اشتاله علي كتافه وطلع غرفته 
########
روح بغضب:يعني اي ارجعله ي يونس 
يونس بهدوء:انا مقولتش ارجعيلة انا بقولك بتحبية بصراحه 
روح بتوتر:لا 
يونس:تاني بتحبية 
روح:قولت لا 
يونس :تالت بتحبية 
روح بدموع:اه ي يونس بحبة وبموت في وكل حاجه بينا كانت بتفكريني بية وانا بر مصر وكمان كفاية أن نوح نسخه من ملامحه صفاته كانت بتقتلني كان نفسي اكرهه بس مش قادره 
يونس:وهو بيحبك 
روح بسخرية:بجد بيحبني طب بيخوني لي 
يونس:مخنكيش 
روح:صدقته ولا اي 
يونس:لا ي روح هو فعلا كان متخدر مكنش في واعية حتي 
روح:مش فهمه 
يونس:هو اللي هيفهك مش انا عطيلة فرصه يقولك كل حاجه انا كنت ناوي والنية لله اني ارجع اجبلك حقك منه بس هو طلع غير كدا خالص 
روح:هو انت شوفته فين 
يونس:جالي الشركه بتاعتي وقعد يتكلم معايا 
روح بفضول:في أي 
يونس:هو للي يقولك روحي انتي بقي وعدي علي سند زمانه صحي وخلية معاكي عشان هتأخر النهارده
روح:تمم ي يونس 
يونس:فكري ب علقلك ي روح 
روح فضلت ماشية تفكر لحد م رجليها وجعتها ركبت تاكسي وراحت علي الفيلا حسن الشرقاوي  وهيا مقرره هتعمل اي  وبالفعل رنت الجرس وللي فتحلها فهد 
روح ببرود:طلقني 
ويتبع"""""""
ي ترا أي ردة فعل فهد وهل هيطلقها ولا لاء ؟
وتفتكروا غزل هترجع ل عاصم؟
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent