recent
أخبار ساخنة

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا
رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثاني عشر 12 بقلم منة رضا

النهار طلع و كان إسلام واقف بيستعد قدام المرايه عشان نازل الشركه  و حور كانت نازله علي تحت علشان تقعد مع اهلها شوية قبل ما يمشوا لحظات و ريماس بتزعق حور حاسبي...
حور  :  صوتت  في أي.. 
ريماس  :  بتضحك صاروخ.. 
حور   :  أنتي هبله يابنتي صاروخ أي  ألي في البيت. 
ريماس   :  كنت بهزر أنا و وليد و هو رمي الصاروخ و أنتي كنتي هتنزلي عليه... 
إسلام  :  في أي و أنتي بتصوتي لي كان بيكلم حور. 
حور  :  الغبيه ريماس و الاستاذ اخوك بيلعبوا بالصاوريخ في البيت و الصاروخ كان هيفرقع في رجلي... 
إسلام  :  نده بصوت عالي وليد تعالي هنا.. 
وليد  :  في أي بتزعق لي. 
إسلام  : من أمتي و أحنا بنلعب بالصاوريخ في البيت  .. 
وليد  :  مش هيحصل تاني و سابه و مشي..
إسلام  : حسابك معايا بعدين بعدين بص لحور و أنتي مش كل شويه تصوتي..
حور  : بصتله بعتاب و سابته و نزلت..
نزل إسلام عشان يروح الشركه..
ريماس  : نزلت تحت قعدت جمب حور ممكن أفهم أنتي مدايقه لي.؟
حور  : أنتي مشفتيش أتصرف معايا ازاي..
ريماس  : هو عمل كده من قلقه عليكي لما أنتي صوتي...
حور  : مش مهم بقا أي رأيك نخرج سوي نجيب هدوم...
ريماس  : تمام هروح البس و أنتي البسي و ننزل..
حور  : تمام و طلعت حور تلبس..
ندا  : نازله بتجري علي السلم و شافت حور طالعه..
حور  : تيجي تنزلي معايا انا و ريماس..
ندا  : رايحين فين..
حور  : هنجيب هدوم تعالي بدل الخنقه دي..
ندا  : تمام هطلع البس و هاجي..
شويه و البنات  نزلت حور كانت لابسه درس أحمر نص كم لحد تحت الركبه بشويه و كوتش أبيض
و ريماس كانت لابسه بنطلون جنز لونه أبيض و عليه توب موف و كوتش ابيض في خطوط موف و شنطه ظهر لونها ابيض و ندا كانت لابسه سلوبت جينز بكم و كوتش ابيض و شنطه بيضه كانوا شبه عارضات الازياء بالظبط..
حور  : ها يلا عشان منتأخرش...
ندا  : هو أنتي علي كده قولتي لإسلام.
حور  : لا و مش هقوله يلا و بعدين انا مش صغيره..
مشيوا البنات بس ندا و ريماس كانوا قلقانين من إسلام لأن هو شخص عصبي جدا..
♡___________عند إسلام في الشركه __________♡
عبد الرحمن   :  احنا دلوقتي نقدر نقول أن الشركه بقت عالميه بعد الثفقه  دي من نجاح لنجاح يا صحبي  .. 
إسلام  :  مكنش مركز أوي في الكلام  يارب. 
عبد الرحمن خرج و ساب إسلام يشتغل... 
إسلام  :  كان مشغول  جدا بالورق الي قدامه  و نسي حور. 
♡______________عند حور________________♡ 
ريماس  : حور أي رأيك في الفستان ده هيبقي حلو مش كده..
حور  : أيوه تعالي ندخل و تجربيه.
ندا  : أنا كمان هاخد ده اجربه..
البنات دخلوا المحل عشان يجربوا الهدوم في الوقت الي حور كانت واقفه في بره قدام البروفه حد سحبها...
حور  : بصتله بعدين قالت أنت ازاي تمسك أيدي كده و زقته لورا..
خالد  : انتي مش فكراني.
حور  : لأ طبعا هو انا عمري شفتك و سابته و كانت لسه هتمشي...
خالد  : مسكها تاني استني عندك انا بكلمك..
البنات خرجوا من البروفه و راحوا يشوفوا حور ملقوهاش طلعوا يشوفوها بره..
ريماس  :  ندا بصي كده هو مين ده و واقف مع حور لي 
ندا  :  معرفش تعالي نشوف 
راحوا البنات يشوفوا مين ده. 
ندا  :  حور يلا لو خلصتي  عشان  زمان إسلام وصل البيت و هنتبهدل.. 
خالد  :  هو مين إسلام ده كمان و كان بيزعق لحور  و يشدها  من إيديها  ... 
ريماس  :  إسلام جوزه و بعدين أنت ماسكها كده  لي أبعد... 
حور  :  أنت تعرفني  أصلا اوي ايدك دي.. 
خالد  :  مرضاش  و فضل ماسك إيديها  جامد   قال مش  هسيبك  و يلا معايا علي البيت و بعدين أكيد الي قالته ده كذب أنتي مش  متجوزه... 
ريماس  :  أنت مجنون يا جدع انت دي أختي  و انا بقولك ان هي متجوزه... 
خالد  :  بس الي أعرفوا  أن حور بنت عمي إبراهيم معندهاش أخوات و فضل يسحب  حور وراه... 
ندا  :  رنت علي إسلام و حكتله كل حاجه. 
إسلام  :  متسبوش حور و أنا 10 دقايق و أجي  ... 
خالد  :  قولت يلا معايا و بلاش تعصبيني  ... 
حور  :  ابعد عني أنت مين أصلا.. 
خالد  :  مش عارفه أنا مين أه مهو  من حقك تعملي أكتر من كده تلاقيكي ماشيه مع طوب الأرض فين تربيه عمي إبراهيم... 
ريماس  :  ما تحترم نفسك يا جدع أنت و اتكلم  عدل أي ماشيه مع طوب الارض دي سبها... 
خالد  : أنتي مالك أنتي اه صحيح متلاقيكي زيها و سحب حور و ماشي بيها.. 
لسه خالد هيمشي لقي بوكس في وشه وقعه علي الارض ماشي بمراتي علي فين انت أتجننت مين سمحلك تلمسها و سحب حور ورا ضهرو... 
خالد  :  مرات مين دي تبقي مراتي انا.. 
حور  : بصتله أنت متخلف و لا أي.. 
خالد  : دي الحقيقه يا هانم... 
إسلام  : حقيقه أي يا **** و نزل في ضرب.. 
حور  : بتعيط خلاص سيبه و إسلام و لا هنا  حور إسلام كفايه و مسكت إيدو خلاص عشان خاطري.. 
إسلام  :  حس بخوفها و قام حضنها  و فضل يهدي فيها.. 
يلا علي العربيه بتعتي و مش عايز كلمه من حد فيكم  و انا هبعت حد ياخد  العربيه دي.... 
راحوا كلهم علي العربيه و كان إسلام متعصب جدا بسبب خالد لما مسك حور.. 
عند العربيه*
ركبت ريماس و ندا ورا و لسه حور هتركب  معاهم.. 
إسلام  : اركبي  قدام.. 
حور  :  كانت خايفه  بس انا عايزه اركب ورا مع البنات.. 
ندا  :  اتكلمت عشان هي عارفه إسلام لما حد بيعصي اوامره اي ألي بيحصل.. 
مفيش مكان هنا أركبي قدام أحسن عشان منزنقش.. 
حور : ركب قدام جمب إسلام و كانت خايفه أوي منه.. 
إسلام  : بص لندا و قل حسابك  معايا بعدين و بص لحور و انتي عشان تخرجوا من غير إذني.. 
ريماس  : حاولت تلطف الجو قالت أمال انا حسابي مع مين... 
إسلام  :  أكيد مع أبوكي و مسمعش صوت واحده فيكم لحد ما نروح  ... 
ندا  :  بتتكلم بهمس أسكتي الله يخرب بيتك هتعصبيه أكتر... 
إسلام وصل بيهم و كل واحده دخلت جري علي الاوضه بتعتها.. 
حور  :  طلعت بسرعه و دخلت الحمام تاخد شور قبل ما يطلع إسلام... 
حور فضلت في الحمام اكتر من ساعه قررت خلاص تطلع و أول ما طلعت لقت إسلام قاعد علي السرير و باصص ليها... 
إسلام  : ممكن اعرف مين ده.. 
حور  : طبعا لو حلفت قدامك باي حاجه مش هتصدق مش كده... 
إسلام  : حور انا مش بهزر مين ده.. 
حور  : و الله العظيم معرف اي حاجه عنه انا اتصدمت زيك و الله.. 
إسلام  : امال لي كان بيقول أنك مراته.. 
حور  :  يابني والله معرف أنت قصدك أي أنا معرفش حاجه والله انا مراتك أنت مش هو.. 
إسلام  : قرب عليها و حضنها انا عارف أني الصبح دايقتك بس ده غصب عني من قلقي عليكي... 
حور  :  انا كمان آسفه عشان خرجت من غير أذنك. 
إسلام  : و انا مش قابل أسفك.. 
حور  : أنت عايز اي دلوقتي.. 
إسلام  : قرب منها و حط أيدو علي خدو و قال بوسه بريئه هنا... 
حور  :  لا طبعا.. 
إسلام  : خلاص هتفضلي في الاوضه و مش هتخرجي خالص و سابها و مشي.. 
حور  : فكرت ان هو أكيد زعل بعدين قالت ما هو الي قليل الادب قال ابوسه قال بعدين نزلت تحت تقعد مع البنات  
نزلت حور و شافت عبدالرحمن و وليد و ريماس قاعدين تحت.. 
حور  : ممكن اقعد معاكم.. 
ضحكوا كلهم تعالي اقعدي.. 
إسلام  : دخل قعد معاهم هو كمان و بدأو يتكلموا بس هو كان بيتجنب يبص لحور... 
عبد الرحمن : أي رايكم نشوف فيلم.. 
الكل وافق و راحوا يحضرو فيلم.. 
إسلام  :  تحبوا تشوفوا أي.. 
حور  :  انا عايزه فيلم.. و لسه هتكمل راح إسلام قايل اي رايكوا نشوف رعب.. 
الكل أكد علي رايو... 
كل أتنين قاعدين جمب بعض بيتفرجوا... 
شويه ضحك و شويه خوف.. 
بعد شويه الباب خبط.. 
داده منال   :  راحت تفتح. 
البوليس  : مش  ده بيت إسلام الهواري.. 
منال  : ايوه مين حضرتك.. 
البوليس  : مش مهم تعرفي ممكن تناديه.. 
دخلت منال ندهت إسلام.. 
إسلام  : خير حضرتك. 
البوليس  : انت إسلام الهواري.. 
إسلام  :  اه انا خير.. 
البوليس  :  انت مقبوض عليك... 
إسلام  :  لي 
البوليس   : عشان.... 
يتبع......
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

google-playkhamsatmostaqltradent