recent
أخبار ساخنة

رواية حور المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد عماد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية حور المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد عماد

رواية حور المراد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رنا أحمد عماد


في وزاره الداخليه ..
ليث بصدمه وغضب /انت بتقول ايه .
ساهر باستفزاز /الي سمعته ي سياده المقدم انت فاكر انك هتفضل غامض كده علطول انا كان لازم اعرف عنك كل حاجه وبصراحه عندي الي يخدمني وقلب وراك وبصراحه حبايبي في المباحث الفيدراليه مباخلوش عليا بحاجه كان لازم تشوف ملفك الاول ي سياده المقدم ودلوقتي اتفضل انت مرفود.
ليث بذهول ووجع/انا اكيد في كابوس مش ممكن ده يكون حقيقه .
ساهر بشر /لا هو مراد دايما كده يحب يعمل فيها دور البطل تلاقيه حب يكسب تعاطف الي حواليه لما عمل كده بس مش اكتر .
ليث باندهاش وشك/انت تعرف بابا .
ساهر بكره /عز المعرفه هو اكيد هيحكيلك ولا ممكن لا أصل بصراحه ماضيه زباله مش هيقدر يفسرلك اوي .
ليث بتذكر /يبقا كده الدايره اكتملت وفهمت ليه عمي شهاب كان قلقان من شغلي معاك وكمان حمزه رفض يقولي الحقيقه بس انا هعرف كل حاجه وأوعا تفتكر انك كسبت نهايتك هتكون علي ايدي ي ساهر ..
ساهر بضحك خبيثه /ههههه بصراحه الكلمه دي سمعتها كتير مش عارف نهايتي هتكون علي ايد مين بصراحه بس الي متعرفوش أن نهايتكم كلكم هتكون علي ايدي ....
في شقه حمزه ...🙏🙏🙏🙏
ليث بالم ووجع/ي عني الكلام الي قاله ساهر مظبوط ي عني انا ابن حرام فعلا ماليش أهل .
حمزه بغضب/ساهر ده وسخ متسلمش ودانك ليه ي ليث ده شيطان عايز يدمر كل الي حواليه .
ليث بغضب والم ودموع /قصدك أنه كداب أنه بيتبلا انت نفسك مقدرتش تنكر مراد باشا كان بيعمل عمل خير فضل يحسسني طول الوقت اني كل حياته وهو بمائه وش وماضيه وراه بلاوي زي مقال ساهر.
حمزه بغضب/اخرس عمي مراد اشرف راجل في الدنيا كلها مفيش زيه ده جزاته أنه حبك ورباك وعمل علشانك كل حاجه اخرتها تصدق الوسخ ساهر اسمع أولع بجاز وسخ بس اوعا تفتكر اني ممكن اسمحللك انك تكسره قدام ساهر فاهم انسا كل حاجه دلوقتي وركز في الست وبنتها الي وثقوا فيك وحطول ثقتهم فيك انك هتحميهم وبعدين الي عايز تعملوه اعملوه .
في سويسرا ..
في أحدا النوادي الفخمه .
كان يجلس مراد وهو يحتسي قهوته الصباحيه لتقاطعه اميره بابتسامه هادئه .
اميره /ممكن اقعد معاك شويه .
مراد بترحيب/طبعا ي اميره ده انتي اختي اتفضلي .
اميره /وعلشان انا اختك بقا عيزاك تعيش حياتك ي مراد تعيش الي انحرمت منه .
مراد بضحكه سخريه/حياتي ايه بس ي اميره حياتي خلصت خلاص ده انا عديت السبعين .
اميره بمرح /بصراحه لسه زي القمر والي يشوفك ميديكش السن ده ابدا وبعدين متزعلش مني منتهي الغباء ي مراد أن الواحد لما يكبر يحس أنه خلاص انتهاء لا طبعا طول مافينا قلب بينبض يبقا لازم نعيش لازم نحس ونحب ي مراد .
مراد بياس ووجع/انا خلاص ي اميره هي كانت قصه حب واحده وانتهت من زمان .
اميره بحماس/منتهتش ي مراد حور لسه موجوده وانا متاكده أنها محتاجلك وبتحبك زي الاول واكتر حور زمان كانت عيله ي مراد وانتضحك عليها .
مراد /ثواني بس ارد علي اختي فاطمه وارجعلك.
اميره بتعب/لا خليك انت مع سلمي انا هروح انام وفكر في كلامي .
مراد بابتسامه/حاضر اوعدك ايوه ي طمطم وحشتني اوي .
فاطمه بتذمر/لا والله ماهو واضح ي مراد باشا اني وحشتك اوي ده انت خلاص شيلتني من حساباتك خالص انت ناسي اني اختك الصغيره .
مراد بأسف /انا اسف ي روحي حقك عليا طمنيني عليكي وعلي علي والولاد.
فاطمه /كلنا كويسين ي مراد مش نقاصنا غير وجودك .
مراد بحزن /ربنا يسهل ي فاطمه خالي بالك من نفسك قوليلي احمد عامل ايه صحيح .
فاطمه بغيظ /اهو ي حبه عيني مش طايق نفسه من ساعه مساباته الي متتساما بنت حور بس انا مبسوطه .
مراد بحده/اوعا يكون عملتي حاجه بسببي ي فاطمه وفرقتي بينهم عمري مهسامحك.
فاطمه بسخرية /والله انت طيب ي مراد انا معملتش حاجه هي الي طالعه لامها غاويه ظباط ماشيه مع ظابط كده شغال مع ابوها.
مراد بغضب/فاطمه متنسيش أن حور بنت عمنا.
فاطمه بغيظ /مراد وحياه ابوك وامك متحرقلي دم مش دي الي غربتك وبعدتتك عني وكسرت قلبك لسه بتدافع عنها بعد كل ده .
مراد بياس/انا مهما اتكلمت كلامي مالوش لازمه فبلاش نتكلم احسن .
فاطمه /احسن برضه سيرتها بتحرقلي دمي المهم انت لازم ترجع ي مراد .
مراد /حاضر ي فاطمه خالي بالك من نفسك مع السلامه ليتنهد تنهيده عاليه بالم .
/اه ي فاطمه لو تعرفي أن اخوكي لسه دليل في حبها ولسه مستنيها وهيفضل مستنيها العمر كله يارب خليك معايا يارب ...
في سويسرا شقه حور وماسه ..
ماسه بإعجاب/ايه رايك ي مامي الشقه حلوه اوي صح .
لتوامي لها حور بهدؤء ليذهبوا سويا الي غرفه النوم لتتطلب حور من ماسه مساعداتها في خلع ملابسها ..
ماسه بصدمه ورعب /ايه ي ماما العلامه الي في دراعك دي .
لتحسس حور بابتسامه عشق علي ذلك العلامه لنتذكر معشوقها كم كان يضحي من اجلها كما كان يفديها بروحه حتي أن كانت علي حسابه هو. 
فلاش باك ..
من أمام الجامعه الخاصه ب حور .
حور بسعاده /حبيب قلبي جاي النهارده برضه حبيبي ده انت عندك نهائي بطوله الاسكواش النهارده ي عني لازم تتمرن ي ترتاح انت تعبت كتير لحد ما وصلت لنهائي البطوله .
مراد بعشق /اولا كله يهون علشان اميرتي ثانيا بقا مش لازم اطمن علي حبيبي قبل ماعمل اي حاجه .
حور بعشق /حبيبك انا مش مخليه محتاج حاجه ابدا انت شمسي وقمري وكل دنيتي ي مراد .
مراد بحب /وانتي حياتي كلها ي حوريتي .
حور بطفوله /الله الراجل بتاع الايس كريم.
مراد /حاضر ي قلبي هجبلك.
حور باستعجال/لا انت خليك سخن العربيه لحد ماروح واجي .
مراد بقلق/ماشي خالي بالك من نفسك بوصي كويس علي العربيات .
حور بابتسامه /حاضر ي حبيبي .
لتسرع حور الي الجانب الآخر لكن كانت تأتي سياره تسير بسرعه جنونيه .
مراد برعب وصراخ/حاسبي ي حور حاسبي .
ليفاديها مراد ليرتمي أرضا بالم شديد .
حور بدموع وصراخ /مررررراد .
في المستشفي .
كانت تجلس بجانبه وهي تمسك يده بدموع غزيره ليفتح هو عيناه تتدريجيا .
مراد بقلق وتعب/حبيبتي انتي بخير .
حور بدموع /انا كويسه بس انت مش كويس خالص .
مراد بابتسامه تعب//ولا يهمك المهم انك بخير ي عمري كله ده انا اموت لو جراللك حاجه .
حور بدموع /بعد الشر عليك ي نبض قلبي بس ضلوعك انكسرت وبكده البطوله راحت .
مراد بعشق/فداكي العمر كله طالما انتي كويسه انا مقدرش اعيش من غيرك ي حور.
حور بعشق /روح حور وحياتها وكيانها رهن لشارتك وملك ايديك.
الدكتوره بابتسامه اعجاب/مشاء الله احنا بقينا عال ي استاذ مراد .
مراد /شكرا ي دكتوره .
الدكتوره /بصراحه اخت حضرتك كانت قلقانه عليك جدا.
حور بغيظ /أخته ليه انشاء الله شيفاه جيبني من المدرسه بالقطتتين ولا ماسكه المصاصه في ايدي انا حبيبته ي حلوه مراته المستقبليه .
الدكتوره بصدمه /ايييه.
حور باستفزاز//الي سمعتيه ياختي طريقك اخضر.
مراد بضحك /ايه الي عملتيه ده ي مجنونه .
حور بغيظ/ي عني مش شايفها وهي عماله تسببلك شمال ويمين البجحه دي ولا كاني قاعده اه.
مراد برعب //مالك ي روحي ايه الي تعبك .
حور //ابدا يروحي كادمه بسيطه كده في دراعي متقلقش.
مراد بعشق/بعشقك ي حوريتي .
حور بحب/بموت فيك ي مرادي .
❤️❤️❤️❤️❤️
لتفيق من شرودها لتتحدث بثقه .
/وحشتني اوي ي مراد حياتي ضلمه من غيرك موت نفسي اشوفك ولو ل ثانيه واحده يارب حققلي الامنيه دي ..
في شقه ليث ...
كان ينظر إلي الملفات التي تنظيم ليث ليتحدث بثقه وقوه اليث .
ليث بثقه وتحدي/مش هسيبك تكسرني ي ساهر نهايتك علي ايدي وانا هعرف أقف علي رجلي من تاني وهموم ليك كابوس دايما في أحلامك وانا اعرفك مين هو ليث مراد الجوهري ...
في فيلا ساهر ..
ساهر بصراخ /حور ماسه .
الخدامه //الهوانم خرجوا ي ساهر بيه ومدام حور سباتلك الجواب ده .
ليلتقط ساهر الجواب سريعا لينصدم مما به .
حور /طلقني ي ساهر لو عندك زره رجوله واحده طلقني انا بعدت وخدت ماسه هربت من سجننك متحاولش تتدور عليا ابدا لان عمرك مهتلاقيني وعمري مهرجعلك.
ساهر بغضب وتوعد /ماشي ي حور اكيد روحتي ل حبيب القلب بس انتي بغبائك وصلتيني ليه وانا هقدر اوصلكم وانهيكم كلكم تحت رجلي ...
من أمام شقه حور وماسه ..
مراد باحراج /انا مش عارف انت ليهةصممت أن احنا نيجي نطمن عليهم مكان الصبح .
شهاب بمكر /للاابدا مينفعش الصبح لازم نطمن ده ليث موصيانا .
مراد بغيظ /أما اشوف اخرتها معاك .
ماسه بترحيب/اهلا وسهلا اكيد حضرتك بابا ليث بس مشاء الله زي القمر اخلي من ليث نفسه .
مراد بحب لذلك الفتاه /تسلمي يارب شكرا ي حبيبتي احنا جينا نطمن عليكم وانتوا الحمد لله بخير.
شهاب باستعجال //لا لازم نشوف والدتك ونرحب بيها .
مراد بهمس وغيظ /ايه الي انت بتقوله ده .
شهاب //ايه ي عني مش لازم نرحب بالست .
ماسه /حاضر هناديها حالا 
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم
google-playkhamsatmostaqltradent