recent
أخبار ساخنة

رواية عندما يعشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدية محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عندما يعشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدية محمد

رواية عندما يعشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدية محمد

رواية عندما يعشق الفهد الفصل الثالث عشر 13 بقلم هدية محمد


جاسر: اسيل هيا اللي هنتم بيها الصفقه دي 
معتز: ازاي ياجدي دول في قصر ازار عليه حراسه جامده محدش هيقدر يتخطاها 
جاسر اسمعني كويس *******
في مصر 
هديه تمشي للامان وترجع مره اخري ظلت علي هذا الحال قرابة ال عشر دقائق 
مراد:خلاص بقي يا هديه اتطمني كلو خير مفيش حاجه هتحصل 
هديه: اهدي ازاي قلبي مش متطمن  وخايفه علي عيالي اوووي يامراد 
مراد: ياحبيبتي اهدي كلو هيكون بخير ان شاء الله تعالي نتوضي ونصلي سوااا وبعد الصلاه نتطمن عليهم اوماءت راسها باموافقه وذهبت لتتجهز للصلاه 
مراد في نفسه ان شاء الله اسد ضابط مجتهد والعمليه دي هتعدي ومفيش حاجه هتحصل  بيجهزلها وسافر تركيا مخصوص وبقالو فيها سنتين علشان يوقع العصابه دي لا ان شآء الله هتعدي وذهب ليصلي هو الاخر ويدعي لابنائه وان يحفظهم الله 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في تركيا تحديدا في قصر ازار 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
كانت اسيل خجله من حالها كثيرا فهي ستنام معه بداخل غرفه واحده 
خرج فهد من التوليت وتوجه اليها خايفه كدا لي 
اسيل... مش خايفه من حاجه هخاف من اي يعني هو انت هتنام فين 
فهد...هنا ع السرير 
اسيل... بهدوء...ونا هنام فين 
اقترب فهد منها وجلس بجانبها....هتنامي هنا جمبي 
اسيل...لا طبعا انا مش هنام جمبك 😒
فهد براحتك وتوجه للسرير واغمض عينيه 
ظلت اسيل تنظر علي فهد النائم بعد ساعه فهد فهد قوم 
فهد بنعاس مصتنع... عاوز انام يااسيل 
اسيل...طيب روح علي جمب شويه عايزه انام 
ابتسم فهد بخبث...  وابتعد قليلا 
جلست اسيل بجانبه وجائت لتنام وجدته يجزبها لاحضانه 
اسيل...فهد ابعد كدااا 
فهد...مفيش نوم غير في حضني انااا غير كدا خليكي صاحيه ونامي يااسيل علشان شوشو بيلعب في عقلي بقالو كتير 
اسيل ببرائه... شوشو مين 
فهد...الشيطان ياروحي هتنامي ولا اسمع كلامو 
لم يسمع لها رد قبل جبينها وغاص معا بالنوم 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر الجاسر
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
معتز يتكلم مع ابيه بالهاتف...يبابا بيعاملني زي الخدامين كاني محتاجه وهو بالاصل اللي محتاجني 
مجدي...هو كدا جدك ديما السن مبيبانش عليه ابداا كل ما يكبر كل ما بيكون اقوي من الاول وظهور بنت عمك هيهد كتير من اللي بنناه مش عايزه يوصللها باي طريقه سامع يامعتز للااازم ميعرفش يوصللها 
معتز بخوف فهو اخبر جده علي وجود اسيل في تركيا...حاضر يبابا انا مضطر اقفل دلوقتي لجدي يسمعني وتبقي مشكله 
مجدي...خد بالك من نفسك يامعتز سلام 
اغلق مع ابنه وهو يتذكر ما حدث قبل 11 عام 
فلاش باك 
مجد... مجدي الحقني ابوك بيتاجر في المخدرات 
محدي بتاثر مصتنع...انت بتقول اي مستحيل ابوك يعمل كدااا 
مجد...صدقني سمعته بيتكلم هو واخواتك علي كل دا تعالي نهرب من هنا انا خايف علي اسيل وحنان 
مجدي... هشوف شوية ورق ونسافر علي طول 
مجد...بطيبه...حاضر لما تجهزهم بلغني علشان ننزل علي طول ونبعد عن شر جاسر  هروح اشوف حنان عايزه اي وجاي 
اوماء راسه بالموافقه 
مجدي...الحق يبابا مصيبه وحلت علي دماغنا 
جاسر...بصرامه... في اي يامجدي انطق 
مجدي... مجد اخويا سمعكم وانتو بتتفقو علي شحنة المخدرات الجديده وهيهرب  بابا عقلو اوعي تاذيه دا مهما كان توؤامي ومش هسمح لحد يقربله
جاسر بمكر وحزن مصطنع...مقدرش ااذي ابني دا مهما كان من لحمي ودمي انا هعقلو ولو هحبسه شويه علشان يعقل كدا ويحط جزمه في بقو ويسكت 
مجدي براحه...خلاص يبابا انا مسافر يومين كدا تبع الشغل هاحي ان شاء الله يوم الخميس 
اوماء راسه موافقا 
توجه كلا من سالم وعامر اولاد جاسر لاخيهم وقتلوه بدم بارد كل ما يهمهم عدم معرفة اي شخص عن اعمالهم المشبوهه 
تمت مراسم العزاء تحت معرفة حنان بانها موته طبيعيه اي ان الله اخذ وديعته 
بعد موت مجد 
جاء مجدي من سفره فهو ضابط مجتهد في عمله ولا يتستر علي احد فهو يعرف ما يعمله ابيه واخوانه ولكنه  يحميهم فهم بالاخير عائلته 
استقبلو غضبه وحزنه علي اخيه ووعدهم بانه سيقيم بمنزل لا يجلسون به وتكلم مع حنان واخبرها بكل شيئ حزنت كثيرا علي ان حبيب قلبها قتل وعلي يد من اخواانه ساعدها علي الهرب لمصر وهو من الَّف انهم يريدون بيع اسيل ولكنه يريدهم بامان
باگ
مجدي...ليه ياسيل لييييه جيتي للموت برجلك هيلعبو بيكي ياابنتي هيخيرو جوزك بينك وبين اخوه انا لازم اكفر عن ذنبي واحميكي لو هموت بس لما اقابل مجد في الاخره ميعاتبنيش ويسامحني 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في قصر ازار
♡♡♡♡♡♡♡♡♡
استيقظت اسيل ونظرت بجانبها وجدت فهد في سبات عميق نظرت له بحب ولمست لحيته
تعرف يافهد من ساعة ما شوفتك ونا حبيتك اوووي ولما مايا كانت تدخل عندك كنت بغير اووووي من اول يوم يافهد ودا حصل خايفه تسيبني مع اننا اتحوزنا في ظروف غلط وقبلته وجائت لتبتعد وجدته يتقلب فاصبح فوقها وهيا تحته 
فهد...البوسه مش كدا وقبله برقه...بتبقي كدا وبعدين انتي انحرفتي يااسيل كدا لي ياابنتي كنتي قوليلي ونا اقوم باللازم 
دفشته وتوجهت للحمام ووجهها مشتعل بالحمره...ياتري يافهد هتعمل فيا اي اكتر من كدا كل يوم بحبك اكتر من اليوم اللي قبله هيييح بحبك يابن هديه المزه 
فهد من الخارج...بتتغزلي في امي ونا في الاوضه عادي كدا 
اسيل وقد نست تماما...طب وبالنسبه ل بحبك عاد وصمتت عندما لاحظت ما تفوهت به 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
في غرفة اسد 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
اسد...ياحبيبتي والله بحبك والله بحبك مين بس اللي لعب في عقلك
جميله...يااسد يوووه بقا هرمونات حمل ونا كمان والله بحبك بس انت مش ملاحظ اني تخنت شويه اغااااا انا بقيت وحشه وانت هتبص لواحده احلي مني اغااااا 
اسد...بصي انا لو عملت حادثه وبقي شكلي وحش هتحبيني ولا هتغيري رائيك 
جميله بصدق...اسد انا عمىي ما حبيت غيرك ولا هحب اصلا انت النفس اللي بتنفسه انت قلبي اللي من غيره اموت 
اسد بحب...عارفه ياجميله من ساعة ما اتولدتي ونا بحبك وسميتك  بالاسم دا علشان انتي اجمل حد عيني شافتهاا 
جميله...يعني انا حلوه 
اسد.... انتي مزه يابنتي 
جميله بغرور مصطنع.... طبعا مزه دنا جميله اسد المنشاوي 
اسد بحب...يواد انت ياواثق 
جميله بخوف...اسد بلاش العمليه دي وخلي حد تاني يطلعهاا 
اسد وهو ينظر لعيونها بصدق...العمر واحد والرب واحد متخافيش وبعدين 
واكمل بمرح...مش احنا جينا هنا بقالنا سنتين علشان العمليه دي ولا انتي ناسيه ياختي 
جميله...قلبي مش مرتاح 
اسد...ارتاحي ياقلبي وقبل مقدمة راسها وتوجه لعمله 
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
بعد مرور عدة ايام
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
تم تبليغ اسد بميعاد العمليه وهي تسليم اكبر شحنة مخدرات في تركيا ذهب اسد لمعتز وعمل عنده وغير وجهه بماسك كي يصعب التعرف عليه وادخل من ضمن فريق الجاسر لتسليم المخدرات دخل معتز واخبره بميعاد استلام الشحنه ولكن لم يخبرهم بالمكان 
ذهب الجميع حيث استلام الشحنه ومن ضمنهم اسد 
معتز...الفلوس اللي طلبتها اهيه
الغول...ودي الحاجهاتطمن علي حاجتك ونا ختكمن علي حاجتي 
اعلنت صفارت الشرطه ودخلت المكان فزع جاسر ومعتز اذا بينهم خائن وحائو ليهربو ولكن فجاه
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا عشقت نقابها للكاتبة لقى محمد
google-playkhamsatmostaqltradent