recent
أخبار ساخنة

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة رضا

 رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة رضا
رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة رضا

رواية عشقتك أيتها المتمردة الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة رضا

إسلام  : ممكن أفهم أنا متهم بأي ..
البوليس  : لأنك خطفت الأنسه حور إبراهيم ..
إسلام  : خطفت مين يا باشا دي مراتي ..
حور  : ممكن أفهم حضرتك خاطفني أذاي و أنا واقفه قدام حضرتك دلوقتي ..
واحد من الي جاين مع الشرطي ..
حضرتك أحنا جالنا بلاغ أن إسلام الهواري خاطف ..
حور  : و حضرتك مين بقا الي بلغ عني ..
الشرطي  : جوز حضرتك .
حور  : و أنا بقول لحضرتك ده جوزي أنتي مبتفهمش..
الشرطي  : حضرتك ده بلاغ و متقدم ياريت تتكلمي بأسلوب أحسن من كده ..
حور  : أنت الي مش راضي تفهم أن أنا مش متجوزه غير إسلام ..
الشرطي  : أنا مقدر موقفك بس دي ورقه تثبت أنك متجوزه شخص تاني ..
إسلام و حور بصوا لبعض .
حور  : أكيد ده كدب أنا مش متجوزه غير إسلام و مسكت إيدو ..
إسلام  : بص لحور و هو كمان اتك علي إيديها و قال حضرتك مفيش حاجه تثبت أني خاطفها دي مراتي أزاي هكون خاطفها ...و سابهم و  كان ليه وأخده و داخل جوه ..
الشرطي  : بس ده مش بلاغ واحد ده اتنين ..
إسلام  : حضرتك التاني بتاع اي ده كمان ..
الشرطي  : بسبب التعدي علي واحد أجنبي ..
إسلام  : محصلش ..
الشرطي  : أنا أسف بس لازم حضرتك تيجي معايا دلوقتي ..
حور  : أكيد مش هيروح هو معملش حاجه غلط ..
الشرطي  : أسف بس ده أمر .
إسلام  : حور خشي أنتي و انا شويه و هاجي ..
حور  : مسكت أيدو لأ ممكن متروحش معاهم أنا خايفه ..
إسلام  : لا متخافيش أنا شويه و جاي ..
حور  : لا متروحش ..
إسلام  : ممكن بس أطلعها فوق و أجي ..
الشرطي  : تمام معاك 10 دقائق و تنزل ..
إسلام  : تمام ..
طلع إسلام مع حور فوق في الأوضه ..
حور  : أنت هتروح معاهم لي و أنت معملتش حاجه غلط ..
إسلام  : أنا مش هقعد هناك أنا بس هروح أشوف في أي متقلقيش أنا مش هتأخر ..
حور  : قربت منه و حضنته و فضلت ماسكه في بس أنا مش عايزاك تروح معاهم ..
إسلام. : رفعها عن الأرض و مشي بيها لحد السرير و نيمها و قعد جمبها و بدأ يقراء ليها قرآن لحد ما نامت ..
نزل إسلام للشرطي أنا جاهز نقدر نمشي ..
وليد  : أنا هتصل بالمحامي و جاي ..
إسلام  : تمام بس شوف واحد غير بتاع الشركه ...
عبدالرحمن  : أنا جاي معاك ..
إسلام  : اقعد أنت مع أختك علي ما أجي عشان متقلقش ...
عبدالرحمن  : ندا و ريماس معاها متقلقش ..
الشرطي  : يلا عشان منتأخرش مينفعش كده ..
عبدالرحمن  : تمام روح أنت و أحنا هنيجي في العربيه بتاعتي ..
الشرطي  : لا مينفعش هو هيتفضل معانا ...
إسلام  : يلا مش مهم تعالي أنت بالعربيه ..
مشي إسلام مع الشرطه و عبد الرحمن و راهم بالعربيه بتعته ..
♡________في بيت عثمان عم حور _________♡
عثمان  : مين يابني الي عملك فيك كده أنت مكملتش ساعتين واصل ..
خالد  : مفيش يا بابا أنا داخل ارتاح ..
ناديه  : ممكن يابني افهم في أي متوجعش قلبي بالله عليك لتقول ...
خالد  : اتخانقت مع الاستاذ الي المحترمه بنت أخوك بتقول أنو جوزها ..
قال و أي كانت معاها بيت و بتقول أن هي أختها ...
أيمان أخته  : علي فكره فعلا حور أتجوزت بس أهلك مكنوش عايزين يقولولك ألي لما ترجع ...
خالد  : بص لأمو و أبوه و قال أيمان بتقول أي و الكلام ده صح ...
ناديه  : أتكلمت بتوتر أيوه و أنت لما قولت أنك هترجع مصر و تتقدملها مقدرناش نقولك ...
خالد  : أنتوا عملتوا نصيبه كبيره و أنتوا مش حاسين حور أصلا مراتي ...
عثمان  : ولد أنت بتقول مراتك أزاي دي تبقي بنت عمك ...
خالد  : مهو ألي أنت متعرفوش أن أخوك قبل ما أسافر بكام يوم كتب كتابي أنا و حور و قالي لما ارجع من السفر هنتجوز عشان هي لسه صغيره دلوقتي ...
عثمان  : و أنت أزاي تعمل كده من ورايا أنت مشيت ورا كلام عمك و عصتني صح ...
ناديه  : قربت منه و ضربته بالقلم أنت متستاهلش تكون أبني أزاي تعمل كده في بنت عمك و لا  أنت خلاص مبقاش في كبير يحكمك ...
خالد  : بصلها بنظره عتاب و سابها و مشي نزل علي تحت ..
إيمان  : مكنش ينفع تعملوا كده معاه ...
و دخلت هي كمان الاوضه ...
بعد ما خالد نزل قرر يروح عند بيت عمه عشان يفهم كل حاجه حصلت ...
شويه و وصل خالد بيت إبراهيم ..
طق طق ..
سعديه  : مين .
خالد  : أنا يا مرات عمي ..
سعديه  : فتحت الباب 
اذيك يا واد يا خالد كده يا واد متسألش علي مرات عمك الوقت ده كله 10 سنين يا واد و متسالش كده ...
خالد  : غصب عني و الله أمال فين حور ..
سعديه  : حور مش هنا حور خلاص أتجوزت عقبال عندك ..
خالد  : أتجوزت أمتي و انا لي معرفش أزاي تجوزي مراتي ...
سعديه  : مراتك أي يابني أنت تعبان أو فيك حاجه حور متجوزه إسلام الهواري ..
خالد  : عمي فين طيب ..
سعديه  : تلاقيه قاعد تحت علي القهوه هيكون فين يعني . .
خالد. : طيب عن أذنك و سابها و نزل ..
سعديه  : عيني عليك يابني شكل القاعده بره قصرت علي دماغك بعدين دخلت المطبخ ....
نزل خالد من عند سعديه و راح القهوه الي عندهم في الشارع ...
خالد  : اذيك يا عمي عامل أي ...
إبراهيم  : اول ما شافه اتوتر ..ها اذيك يا خالد يابني أمل وصلت أمتي ...
خالد  : ليه أنهارده أنا كنت جاي أخد مراتي فينها ...
إبراهيم  : بلع ريقه حور أنجوزت يا  خالد ..
خالد  : ازاي و أحنا الاتنين متجوزين اصلا ...
إبراهيم  : بس ده مكنش حقيقي أنا كنت بعمل كده عشان أخد منك فلوس بس ...
خالد  : قصدك أي يعني حور مش مراتي .  
سالم  : و الله عال يا حج إبراهيم أنت مجوز البنت لكام واحد دلوقتي. ..
خالد  : قام مسكه من ياقه قميصه تقصد اي بالهبل الي قولته ده ..
سالم  : و الله الحج عمك و أخد مني 100 الف جنيه مهر علشان يجوزني بنته و في الاخر راح جوزها لواحد مليونير.. 
خالد  : سابه و بص لعمه كلامه الزفت ده صح ..
إبراهيم  : أيوه و انا قولت هرجعله الفلوس ..
سالم  : ده بيقولي كده من كام شهر انا مليش دعوه أنا عايز فلوسي ...
خالد. : طلع شيك من جيبه و كتب في الفلوس و بعدين رماه لسالم ...
إبراهيم  : متشكر يابني بس انا فعلا كنت ناوي ارجعهم ...
خالد  : بعت بنتك لمين تاني يا عمي ...
إبراهيم  : حور دلوقتي متجوزه و مليش حكم عليها خلاص و سابه و مشي ...
خالد  : قام هو كمان عشان يمشي بس قرر الاول يروح يشوف حور ...
♡__________عند إسلام في القسم _______♡
واحد من الي في القسم. : طب حضرتك اتهجمت علي لي ..
إسلام. : لما أختي ترن عليا و تقولي في شخص مش راضي يسيب مراتك و بيقول أن هي مراته عايزني أعمل أي اقف اتفرج مش كده ...
الشرطي  : لأ طبعا بس البلد فيها حكومه و مش معني انك غني و معروف تعمل كل حاجه ...
إسلام  : حضرتك أنا مقولتش كده و بعدين هو الي أتجرء و لمس مراتي و أنا شايف نفسي مش غلطان و الي عندك اعمله ...
الظابط  : حضرتك انت مش شايف نفسك غلطان بس تصرفك غلط ده كان هيموت في إيدك ...
إسلام.  : أنا قولت الي انا شايفه ...
شويه و عبد الرحمن و وليد وصلوا و كان معاهم المحامي ..
فضل المحامي يتكلم شويه مع الظابط 
شويه و المحامي طلع ...
إسلام  : ها عملت اي ..
المحامي. : الحمد لله سمح أنك تخرج بكفاله ....
إسلام  : سابهم و مشي عشان يطمن علي حور ...
♡_____________في فيلا إسلام ___________♡
دخل خالد الفيلا و خبط علي الباب ...
داده منال. : خير يا بني عايز مين أو جاي لمين ..
خالد  : أنا جاي لحور ممكن تنديها ..
منال  : حاضر و طلعت تنادي حور ..
شويه و حور نزلت ..
حور  : أنت بتعمل اي هنا مش مكافيك الي عملته ...
خالد : ممكن تسمعيني شويه ...
حور. : جاي تقولي أي ..
خالد  : رفع القميص بتاعه و وري لحور حاجه مش فاكره دي ..
حور : عنيها دمعت خا ..خالد ..
خالد  : أه و قرب منها و لسه هيحضنها لكن في حد ساحبه 
من ورا ...
إسلام  : أنت بتعمل أي هنا و جاي هنا لي ...
حور  : إسلام تعالي هفهمك و سحبته من أيدو ..
إسلام. : راح مع حور و هو مش فاهم حاجه خالص 
طلعوا فوق و حور بدأت تحكي كل حاجه لإسلام ..
شويه و نزل إسلام و حور و حكي إسلام لخالد علي كل حاجه عمه عملها و أن حور تبقي بنت محمد مش أبراهيم ..
خالد  : اتأسف ليهم و ساب حور و مشي رجع البيت بتاعهم...
خالد  : اول ما رجع حكي لابوه و أمه كل حاجه و نزلوا راحوا بيت إبراهيم ...
شويه و كانوا كلهم قدام بابا إبراهيم مستنين حد يفتح فضلوا يخبطوا كتير محدش فتح قررو يروح يشوفوا حور ...
♡______________عند حور ______________♡
نزلت حور قعدت هي و إسلام مع العيله عشان كانوا هيمشوا خلاص ...
ريماس  : تعالوا نلعب لعبه ....
اتفقوا كلهم و فضلوا يلعبوا و كان جو مليان بالفرح لحد ما أهل خالد جهم ...
منال  : فتحت ليهم الباب ...
نرمين : كانت مديه ضهرها للباب فمش شايفه حاجه...
حور. : عمو حبيبي و قامت حضنته..
عثمان  : اتصدم أول ما شاف نرمين ....
نرمين  : اول ما شافته رجعت لورا و فضلت تعيط و فجاءه حور و ريماس صوتوا ...
يتبع......
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent