recent
أخبار ساخنة

رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة

رواية نور وسط الظلام الفصل الثالث عشر 13 بقلم هنا سلامة


 ملك: ايه لحقتي تنسيني.. لحقتي تنسى ملك الهواري
نور بتقلدها : و الله عادي ممكن انسى ملك الزفتاوي كمان
آدم في نفسه : هي دي صباحية و لا يوم الردح و قلت المزاج العالمي! 
آدم : ازيك يا ملك.. عامله ايه.. اعرفك نور..
ملك تقاطعه : الحمد لله.. وحشتيني اووي.. اتعرفنا قبل كده
آدم بفرحه و ضحكة لنور و يوجه نفسه لملك تاني : لا ما هو لازم نعمل اعاده معرفة عشان متعوكيش يا ملك.. نور تبقى حرم آدم الهواري
ملك بصدمة : انت بتقول ايه.. مش معقول.. انت اتجننت... عاوز تضيع شرف العيله
نور : شرف مين يا ام شرف.. قال يعني انت الي بتحافظي على شرف العيله ده انت جايه لواحد بيته و انت حياله بنت عمه و بتقوليله وحشتيني اووي يا أدم.. يا بت انت اسمك في البطاقه ملك بلا كرامة و بلا شرف و لا ايه؟!
ملك بعصبيه : انا مكلمتكيش انت يا بت انت يا..
آدم يقطعها و بغضب : ملك.. احترمي نفسك.. انت في بيتها.. نور مراتي يا ملك إلى بحبها.. بحبها.. ملك فوقي انا و انت اخوات مش اكتر..
ملك : طب و الوعود!! 
آدم : هو أن انا اقبلك في الشارع اسلم عليكي ده وعد و لا ايه؟!
ملك بعصبيه و غضب : طب و الله لاكرهك فعشتك و اخليك متشوفش السنيورة دي تاني و اخليك تعيط بدل الدموع دم.. انا ماشيه
نور : يلا في داهيه.. ملك
ملك بصتلها
نور : سلميلي على شرف يا بت متنسيش.. و متنسيش تطمني على كرامتك.. دي بتعيط في زاويا دلوقتي
ملك بغيظ و عيون فيها دموع : هزري كمان هييجي يوم و انهيكي
نور : انت لو يوسف الشريف في النهاية مش هتتكلمي بثقة كده..
ملك : بكره نشوف..
بقلم هنا سلامه
نور : ايه ده ريم جيتي في وقتك تعالى....
آدم : ازيك يا ريم عامله ايه.. نور دوشاني بيكي...
ريم بضحك : نور رغايه اصلاا
نور : بنت عيب
آدم : بنت عيب بس ايه.. بنت عيب ايه.. ده انت كل الي دخل البيت من الصبح ردحتيله! 
نور : و لد.. ولد... يلا يا ريم اتفضلي
على الاكل
ريم : صحيح مين البنت الي كانت خارجه و انا جايه
نور : استاذه ملك شرف.. اقصد ملك الهواري
آدم فطس من الضحك لحد ما شرق
نور ادتله المايه و قالتله : كويس؟!
آدم بضحك : اه
ريم : هو الموضوع مضحك للدرجة
نور : اه يا بنتي.. ده بت هبله.. نخلص اكل و احكيلك
بعد الأكل
آدم : حبيبتي انا هطلع فوق اكلم علي اشوف الحسابات و أجي على راحتك يا ريم البيت بيتك
نور بضحك : حبيبي لا تقلق ريم بجحه و معندهاش دم
آدم بضحك : احم.. طيب استأذن انا
بعد مرور ساعة
ريم : لا دي فعلا بت هبله
نور : و إسمها عبله و الله
ريم : يلا.. كفاية كده بقى قعدت كتير معاكي النهارده..
نور : ريم انت لسه مقعدتيش حاجه
ريم : لا كفايه.. عشان آدم ياخد راحته
نور : طيب يا ستي.. هكلمك بليل لو فضيت
ريم : ماشي.. سلام
نور طلعت لآدم
نور : بخ... ها ايه اخبار الشغل يا حبيبي
آدم : كويس اووي كل حاجه ماشيه الحمد لله
نور : طيب جميل اووي.. انا مش قادره عاوزه انام... هنام شويه و اصحى يا حبيبي
آدم : استنى يا نور
نور باستغراب : في ايه؟!
آدم : انا خايف عليكي اووي من كلام ملك.. البت دي زباله و تعمل اي حاجه و..
نور تقاطعه و تمسك ايده : حبيبى متخفش.. محدش عارف ايه مستنيه.. هنفضل خايفين منها كده و مش هنعيش حياتنا.. طب و بعدين
آدم : عندك حق.. بس عمتا خدي بالك من نفسك برده... اوعي تخافي لحظه انا معاكي
نور : اديك قولت انت معايا.. هخاف ازاي؟! يلا بقى هنام شويه
بقلم هنا سلامه
بعد مرور شهر
نور : آدم.. ممكن انزل النهارده شويه مع ريم يا حبيبي
آدم : ماشي يا حبيبتي مفيش مشكلة.. المهم خدي بالك من نفسك
نور : متخفش.. المهم انت.. انت الي تاخد بالك من نفسك
آدم : حاضر متخفيش
نور : باي باي
آدم : باي يا حبيبتي
في المول
ريم : البلوزه دي حلوه اووي
نور : حبيبتي طول عمرك فلاحه
ريم بضحك : ليه بس دي حلوه
نور : طيب مدى يا اختي.. مش عاوزه اتأخر على آدم
في القصر
آدم : هاهاها كش ملك يا عم محمد
عم محمد : يا ولا انت بتعرف تلعبها و انت مش شايف ازاي
آدم : انت ناسي أن انا كنت بلعبها قبل ما اتعمي و حافظها كويس اووي
عم محمد : طيب أجبر بخاطري مرة و سيبني اكسب مش كدة
في المول في ثنيتها
رقم غريب بيرن على نور
نور : الو...
المجهول :..
يتبع.....
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم
google-playkhamsatmostaqltradent