recent
أخبار ساخنة

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الرابع عشر 14 بقلم لقى محمد

jina
الصفحة الرئيسية

 نوفيلا عشقت نقابها الفصل الرابع عشر 14 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الرابع عشر 14 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الرابع عشر 14 بقلم لقى محمد


قاطعنا صوت انا عرفاه كويس نزلت النِقاب بسرعة ولفيت اشوف اللِ مش هيسبني في حالي ده 
قولت بعصبية 
_ انت ايه اللِ جابك يا حج انت 
قالت قمر بإستغراب 
_ انتَ مين
قال بإبتسامة تخطف الأنفاس
_ انا زوج روقية  
قالت وهي بتمد أيدها تسلم 
_ وانا قمر لسة متعرفة على روقية وبقينا صحاب
قال بإحراج وهو بيحمحم
_ احم احم اسف بس مش بسلم على بنات 
قالت بإحراج وهي تنزل إيدها 
_ احم لأ ولا يهمك 
كل ده وانا متابعة من سكات منكرش اني فرحت أنه بدأ يتطور بس لسة في حاجة جوايا مكسورة منه 
قال وهو بيقرب مني ويمسك ايدي 
_ مش يلا نروح بقى يا حبيبتي وبالمرة قمر تدوق اكلك اللِ زي العسل
كنت هتكلم بس لقيته مسك ايدي جامد وبصلي بصة تحمل كل معاني الخوف والرجاء 
قولت بإبتسامة 
_ طبعاً يا روحي
عارفة أن انا مهزقة لاني ضعفت قدامة بس صعب عليا بصتة كانت صاعبة
لقيته ابتسم بسعادة كبيرة وقال طب يلا 
شديت قمر من أيدها وقولت بإبتسامة ومرح مزيفين
_   يلا ده أنتِ هتكلي من ايدي حبة اكل انما ايه عسسل
قالت بمرح 
_ ولو اني كده هروح في الرجلين بس اشطا 
قولت بإستغراب
_ ليه مش فاهمه
قالت بهدوء ومرح في نفس الوقت 
_ اصل يا ستي المدير بتاعي انما ايه راجل خنيقة كده ببقى نفسي اطيرو عامل اجتماع انهارده مهم وبصراحة مش طايقة ومش عايزه اروح 
قال ليث بإستفسار
_ أنتِ شغالة في شركة ايه 
قالت بضجر مضحك
_ محاسبة في شركة L & R للسيارات يا سيدي
قولت بإبتسامة
_ احم طب انا اخو صاحب الشركة وانا اللِ بديرها حاليا 
قالت بسرعه ومرح 
_ يا سبحان الله كنت لسة بشكر فين صح يا بنتي بقول ده مدير عسل وسكره كده مريحنا في الشغل على الاخر
انفجر ليث في الضحك بينما انا كنت هنفجر من الغيظ ، نكزته في دراعه وقولت 
_ مقالتش نكته على فكره يعني 
قالت وهو بيخاول يكتم ضحكته وبيتعدل 
_ ماشي يا ستي بس طبيعة الشغل كده 
قالت بمرح 
_ بس هويها عليا شوية مش كده 
قال بمرح 
_ من عيوني 
قولت بغيظ من الاتنين
_ مش يلا بقى
قالوا الاتنين 
_ يلا 
_______________________________
... يا بنتي متخافيش مسيطره على الوضع 
___على الخط
.......... لالا متدخليش دلوقتي خالص 
___ على الخط 
.......... لأ دي سيبيها عليا بقى 
___ على الخط
........... اه ماشي بس بلاش تهور هااا
___ يلا سلام علشان المحروس داخل عليا 
قال بإبتسامة خبيثة مثله 
_ ايه يا جميل كنتِ بتكلمي مين 
قالت بهدوء 
_ وده يخصك في ايه
قال بمرح
_ امم شكل مُزتي زعلانه 
قالت بغل 
_ عايزه اخلص بقى 
قال بهدوء 
_ قريب بس لو فضلتي على نفس الخط 
قالت بغيظ 
_ ماشي بس بسرعة 
قال بتفكير 
_ متخافيش قربنا خلاص 
قالت بتأفأف 
_ اوووف بقى ماشي 
قال وهو بيجمع حاجاته 
_ طب افلسع انا بقى علشان مش فاضي 
قالت في سرها بعد ما مشي 
_ قال يعني مهم اووي ده انتَ ولا تسوى 
يا ترى مين دي ؟
يا ترى ناوية على ايه ؟
يا ترى مين ده ؟ وايه علاقتهم ببعض ؟
_______________________________$$$$$$$$&&&&
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد
 استغفر الله العلي العظيم ، سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم  ، الله اكبر ، لأ إلاه إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ، الحمد لله ، لأ إلاه إلا الله 
_______________________________$$$$$$$$&&&&
دخلنا البيت بهدوء ، لقيت عَفَش البيت كله اتغير قولت لقمر
_ اتفضلي يا قمر
دخلت بهدوء وإبتسامة خجل
_ شكرا يا ريري 
قولت بإبتسامة
_ الشكر لله يا قمري
قالت بإعجاب 
_ بس ديكور البيت حلو اوي
قال ليث بإبتسامة 
_ احم انا اللِ مختار الديكور
قالت بإعجاب
_ واو ذوقك حلو جدا 
قال بإبتسامة 
_ تسلميلي 
بصيت ليهم بغيظ وسبتهم ودخلت المطبخ احضر الاكل 
شوية ولقيت ليث داخل وقال 
_ مقولتليش ايه رأيك في ديكور البيت 
قولت بإستفزاز 
_ عادي يعني 
قال بهدوء 
_ هو مش عاجبك 
قولت بغيظ
_ مش فارقة وروح اقعد مع قمر علشان متقعدش لوحدها احسن تزعل 
قال وهو بيقرب مني بإبتسامة 
_ اممم حاسس ان في حد غيران هنا 
قولت بإستفزاز وتهرب 
_ وانا هغير ليه إن شاء الله 
قال بخبث 
_ امممم اسألي نفسك بقى 
قولت بتأفأف 
_ اووووف اوعى كده خليني اخلص الاكل 
قال بإبتسامة وإستفزاز 
_ امم وتسيبي حبيبك 
قولت بغيظ
_ حبك برص 
قال بتقزز
_ يعععع 
قولت وانا بحري وراه في المطبخ بالسكينة
_ امشي من قدامي يا ليث احسنلك
قالي بحب 
_ اسمي أحلو اوي لما نطقتية 
قولت بإستفزاز 
_ بطل سهوكة علشان بطني بتكركب
قال بغيظ وهو بيقرب مني ونا برجع لورا لحد ما خبط في التلاجة
_ بقى انا مسهوك 
قولت بسرعة 
_ انا قولت كده يا بني ده انا طول عمري بقول عليك عسل وكروت وقمر كده اه والله بس اوعى بقى 
قال بإبتسامة تخطف الأنفاس
_ اممم أنتِ بتاكلي بعقلي حلاوه
قولت بمرح 
_ انا يا بني  
قالي بخبث
_ امم اه 
قولت بإبتسامة
_ طب اوعى بقى علشان اخلص
قال بخبث وهو بيقرب اكتر 
_ تؤتؤ 
قولت بزعل
_ اوعى بقى علشان بجد زعلانه والتمثلية دي هتخلص بعد ما قمر تمشي 
قال بإستغراب
_ تمثلية ايه 
قولت بهدوء
_ انا مش غبية ولا نساية علشان تاخدني على قد عقلي وتقولي تعالي معايا وانسي اللِ فات ونكمل عادي بعد كل ده 
قال بإبتسامة
_ بس انا مقولتش كده بس وعد مني هنسيكِ كل اللِ فات واللِ جاي كل من غير زعل 
قولت بدموع تأبى النزول 
_ موجوعة منك اووووي 
قال وهو بيطبطب عليا وبيمسح دموعي 
_ انا اسف بس بلاش اشوف دموعك أنتِ كده بتوجعيني اكتر 
قولت بحزن 
_ اوعى خليني اخلص لو سمحت 
قال بهدوء 
_ مش هوعى غير لما تفهمي انك مفكره غلط 
قولت بإستهزاء 
_ وايه هو الصح بقى 
قال بحزن 
_ الحقيقة أن كارما تبقى مرات اخويا الصغير وهي كانت بتحبني انا بس انا مكنتش برتحلها مكنتش موافق أنه يتجاوزها في الاول بس بعد كده وافقت بشرط اني هسكن في شقة لوحدي بعيد عنهم تجنبا للمشاكل وللأسف لما هما ماتوا هي جت وقالت ليا اني لازم اتجوزها لأن هي غفلت اخويا وماما ومضتهم على عقد بيع كل ممتلكاتهم وافقت على الخطوبة وبعد فترة كنت عرفت ارجع كل الممتلكات وفشكلت الخطوبة وطردتها 
قولت بحزن 
_ وايه اللِ يسبتلي انك مبتكذبش وهي لية جت معاك المستشفى
قال بحزن 
_ ده للاسف مش هعرف تجاوبك عليه 
قولت بإستهزاء
_ ودي بقى كدبة جديدة 
قال بحزن 
_ والله أبداً انا مش بكدب 
قاطعهم ..... 
يا ترى أية اللِ رابط ليث بكرما ؟
يا ترى أية اللِ هيحصل في البارتات الجاية ؟
يتبع.....
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم
google-playkhamsatmostaqltradent