recent
أخبار ساخنة

رواية بنات الصاوي الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرينا

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية بنات الصاوي الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرينا

رواية بنات الصاوي الفصل الخامس عشر 15 بقلم صابرينا


في غرفه المكتب 
.............. 
دخلت منه الغرفه فوجدت نوح جالس واضع قدم فوق الاخرى يشرب سيجارته بزهو 
تقدمت منه اليه وقبلته قبله صغيره من فمه 
منه:اخيراااا اتحقق الي احنا خططنا له 
نوح باابتسامه سمجه : فاضل القصر 
منه:وحاتاخده ازاي من صابرينا 
نوح: متقلقيش عليا ي منه 
منه:انا خايفه لتحبها 
نوح بعصبيه :اي الكلام الفارغ الي بتقوليه دا 
صابرينا تبقي مرات اخويا 
منه بغرابه :اول مره اسمعك بتقول اسمها 
كنت دايما بتقول عليها زفته 
ودلوقتي نور بقي اخوك مش دا الي كنت بتكرهه وعايزه يموت النهارده قبل بكرا 
ولا ضميرك صحي لما كتبلك كل حاجه بااسمك بيع وشرا 
نوح:قصدك اي 
منه: انا عاديت اختي  عشانك 
ووقت ماتسيبني انا حااحرقلك الاخضر واليابس 
نوح:انتي اتجنننتي مانا معاكي اهو 
منه:انا مجنونه بيك 
خليك فاكر دا كويس 
مجنونه بيك 
قبض نوح علي خصلات شعرها بقوه 
تالمت منه لقبضته 
تحدث نوح بجوار اذنها 
نوح:انا مش حااذيكي بس عشان عارف انك بتحبيني 
ارادت ان تبتعد عنه لكنه احاطها بكلتا ذراعيه متحدث امام شفتيها
نوح: انا عايزك انتي وبس 
قبلها قبله يبث بها اشواقه وحبه
https://www.wattpad.com/story/274836623...
******************
في غرفه ناني .....
&______________&
دخلت جميله الغرفه وهي تحمل كوب اللبن 
فوجدتها متسطحه علي الفراش 
اعطتها جميله كوب اللبن وتحدثت 
جميله:مالك ي روحي انتي تعبانه 
ناني:شويه ي طنط حاسه بوجع في بطني 
جميله:انا حاانزل حالا لنوح عشان ياخدك للدكتور 
ناني:مش مشكله ي طنط مش عايزه اسببله اي ازعاج 
جميله:ازعاج اي داابن اخوه 
دا الذكرى الوحيده الي فاضله من نور الله  يرحمه 
ناني: طب انا هاانزله ي طنطي واقوله 
جميله: تمام ي ياروحي وانا حااروح اصلي 
هبطت ناني السلم بحذر وذهبت لغرفه المكتب
فتحت الباب لتجد نوح يقبل منه 
تجمدت الدموع بعين ناني واقسمت علي الحرب 
ناني : بقي انت تفضل عليا بنت الخدامه طب والله العظيم لاوريك حااعمل ااي فيك 
تراجعت ناني الي الوراء واغلقت الباب 
وتصنعت انها لم ترى شيء وطرقت طرقات خفيفه علي الباب 
ابتعد نوح عن منه حينما سمع طرقات الباب 
نوح :ادخل 
دخلت ناني وهي تضع يدها علي ظهرها 
ناني:الحقني ي نوح ثم سقطت بااحضان نوح 
.....في المستشفي .....
.......... 
تحسنت احوال صابرينا واصبحت بافضل حال 
دخل الطبيب الغرفه 
الطبيب :لا احنا صحتنا بقت زى الفل وعال 
صابرينا :شكرا ي دكتور 
الطبيب :انا ملاحظ ان محدش جه بقالهم فتره يسالوا عليكي 
صابرينا بأسي تحدثت :اصل انا ارمله والجنين الي كان في بطني كان اخر تذكار من جوزى الله يرحمه وبموته رجعت تاني مليش اي قيمه عندهم 
الطبيب بفرحه  :متقوليش كدا انتي قيمتك كبيره قووى ي مدام 
عن اذنك اسيبك ترتاحي 
صابرينا :شكرا 
:::::::::::::::::::::::::::
في غرفه الطبيبه 
........ 
كانت ناني جالسه امام الطبيبه التي تراقب حركه الجنين في الشاشه 
الطبيبه :البيبي حالته كويسه خالص 
ناني بلهفه :بجد ي دكتور 
الطبيب :طبعا 
حااسمعك نبض قلبه حالا 
رجف قلب نوح وهو يستمع لنبضات قلب طفله ولكنه ابي ان يظهر هذا وتحدث لمنه وناني 
نوح: انا حاستناكم برا 
خرج نوح من الغرفه  فوجد هاشم يحمل باقه من الورود متوجه لغرفه صابرينا 
......... في غرفه صابرينا ......
كانت  في منتصف الفراش تحاول الامساك بكوب الماء 
طرق هاشم طرقات خفيفه ع الباب 
صابرينا :ادخل 
دخل هاشم الغرفه وبيده باقه من زهور الياسمين 
هاشم بنبره حنونه :حمدلله علي سلامتك ي صابرينا 
صابرينا:الله يسلمك ي هاشم بيه 
جلس هاشم علي الكرسي القريب من الفراش ونظر اليها 
هاشم:ممكن تسامحيني علي الي حصل زمان 
صابرينا:مسمحاك 
هاشم:بالسهوله دي 
صابرينا: ايوا 
هاشم:انا لسه بحبك ي صابرينا 
صابرينا:ارجوك بلاش تتكلم في الموضوع دا ارجوك كفايه انا لا حالتي تسمح بالنقاش دا ولا عايزاك تتكلم فيه 
دخل نوح الغرفه. 
نوح:نورت ي اابن المنشاوى 
خير 
هاشم:الكلام مع صابرينا مش معاك ي ابن الانصارى 
نوح: عايز اي من مراتي 
هاشم:مراتك 
نوح:ايوا مراتي وحانتجوز قريب 
نظر هاشم لصابرينا وتحدث 
هاشم:من الواضح ان كل مااقرب القدر يبعدنا عن بعض ي رينا 
لازم تعرفي ان بيتي مفتوحلك في اي وقت 
تقدم خطوتين الي الباب ونظر لنوح 
هاشم:في اي وقت ي رينا 
عن اذنكم 
نوح بقرف :في داهيه ..........
تحدث نوح لصابرينا 
نوح :انا كلمت الدكتور وقالي عادى لو تروحي النهارده 
انا مش حااسيبك هنا لوحدك 
صابرينا :بس 
نوح:مبسش 
حاترجعي معايا قصرك 
صابرينا :دا قصركم انتم انا مش عايزه ارجع 
انا حاارجع بيتي انا واختي وامي 
نوح:حاترجعي معايا ولما تخلص عدتك حااتجوزك
صابرينا :انت بتقول ااي 
نوح :بحبك  
كانت منه تستمع للحوار من الخارج 
&______________________________&
في منزل منتهي سعيد 
......................... 
جمعت ملابسها ووضعتها في الحقيبه وتركت ورقه مكتوب عليها 
طلقني احسن مااروح افضحك عند اخوك 
كانت ستذهب لكنها وجدته يدخل الغرفه 
منتهي:كويس انك جيت 
مصطفي: اي وحشتيني 
منتهي:طلقني 
مصطفي:وحاتروحي فين 
داانتي حتي الاسم الي وخداه من الملجيء بتاع الايتام مش حاتعرفي تعيشي بيه 
منتهي:انت عايز مني ااي 
مصطفي:مؤمن اخويا عنده فلوس لو النار قعدت تاكل فيها سنه مش حاتخلص 
وانا بقي عايز فلوسه 
انتي تعملي الي حااقولك عليه اذا كنتي عايزه تطلقي 
منتهي: واطلق ازاي وانت متجوزني ببطاقه اخوك التوأم 
مصطفي:وليه تطلقي وانتي حاتبقي ارملته 
بقولك ااي هو الي هانعيد فيه نزيد فيه تاني 
انا حجزتلك في بنسيون رخيص لحد ماانقتل مؤمن وتورثيه 
وقتها كل حاجه حاتبقي بتاعتي 
منتهي:انا لا يمكن اوافق علي الكلام دا انا حااقول لاخوك 
صفعها مصطفي علي وجهها صفعه قويه 
واخرج من جيبه زجاجه بيضاء بها سائل 
مصطفي:شايفه ميه النار دي 
انا ممكن اشربهالك واخلص منك 
منتهي بخوف:حرام عليك انت ااي مش بني ادم 
مصطفي بسماجه :انا الشيطااان 
ويلا يابت خودى الشنطه دي واستنيني في العربيه تحت
منتهي :حاضر  
حملت منتهي الحقيبه وهبطت الي الاسفل ولكنها اخذت تركض كالمجنونه 
ولم ترى السياره 
مؤمن بصراخ :حااااسبي 
&_________________________&
في غرفه الفندق .
........... 
استيقظ ياسين من النوم ونظر امامه فوجد حنين تقف امامه وايه لا تكف عن البكاء 
ياسين :حنين 
حنين بحزن :انت ازاي تعمل فيا وفي بنتك كدا 
ياسين: فين بنتك ي هانم 
حنين :سيباها في البيت نايمه 
ياسين:ارجعي البيت حالا
حنين:انت ازاي هادى كدا وبتدي اوامر بطل التكبر والغرور دا 
صفعها ياسين علي وجهها 
حنين بغضب :وكمان بتضربني 
عشان مين هاااا 
اشتد صراخها وهي تقبض علي ذراع ايه بقوه وحقد 
حنين:انت بتضربني انا عشان المفعوصه دي 
عشان العيله دي 
قبض ياسين علي خصلات شعرها بقوه واخرجها من الغرفه 
ياسين:روحي لبيتك ي مدام 
اغلق الباب بوجها 
............... 
تمالك ياسين اعصابه وهيء نفسه ودخل الي الداخل 
ياسين بهدوء :ايه 
نظرت له ايه وتحدثت ببرود 
ايه :طلقني 
ياسين ببرود :لاء 
ايه :اه طبعا وازاي تطلقني وانت مااخدتش حقك مني 
بيعه خسرانه مش كدا 
ارتدي ياسين الجاكيت الخاص به وتحدث 
ياسين :انا حااسيبك ترتاحي وتهدى اعصابك وبكرا حاافهمك كل حاجه 
&_____________________&
......اليوم التالي ......
منه :انا عايزه اقولك حاجه مهمه 
صابرينا :في اي 
منه :انا حامل من نوح ......
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية اغتصبت خطيبة أخي للكاتبة مهرائيل ماجد
google-playkhamsatmostaqltradent