recent
أخبار ساخنة

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس عشر 15 بقلم لقى محمد

الصفحة الرئيسية

 نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس عشر 15 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس عشر 15 بقلم لقى محمد

نوفيلا عشقت نقابها الفصل الخامس عشر 15 بقلم لقى محمد


قاطعنا اتصال ايهاب 
رديت بجمود
_ أية 
قال بصوت مهزوز
_ ك .. كر .. كرما ه .. هربت 
قولت بصدمة 
_ أية انت بتقول اي
قال بندم 
_ والله يا ليث انا كنت مراقبها مش عارف ازاي هربت
قولت بعصبية 
_ علشان انت مهمل ومستهتر ازززززي يبقى موجود كل ده وتهرب
قالي بحيرة 
_ معرفش
قولت بعصبية 
_ وانت من امتى بتعرف تعمل حاجة هااااا 
قال بعصبية 
_ للليييث صوتك ميعلاش سااامع انا ساكتلك علشان عارف انك متعصب لكن هتسوق فيها مش هسكتلك تماممم
كنت هعتزر علشان عارف اني تطاولت معاه لكن هو قفل 
رميت التليفون على الأرض بعصبية وصراخ 
_ اااااااااااااااااااااه يا رب انا تعبت 
روقية جريت عليا بخوف وقالت 
_ في ايه يا ليث مالك بس أهدى 
قولت ببكاء وانا خلاص تعبت بجد 
_ تعبت ... تعبت من كل حاجه لية .. هااا لية انا ... ااااااااااه كفاياااا بقى 
اتكَلِمِت ببكاء 
_ طب أهدى علشان خاطري انا عارفة انك تعبت بس ده من حب ربنا فيك والله بس أهدى علشان خاطري 
قمر دخلت بفزع وقالت
_ أية في ايه وليث ماله 
قومت وخرجت من غير ولا كلمة .. روحت المكان اللِ كانت في كرما ملقتش اي حراس موجودين انصدمت يعني أية يعني دي كُلها كانت لعبة عليا 
دخلت مكان الكَاميرات ملقتش ولا كاميرا كان كل حاجه لعبة 
كسرت كل حاجه كانت بتقابلني انا ..... انا يضحك عليا اناااااا
روحت عند ايهاب رنيت الجرس وابعد دقائق كان فاتح دخلت ببرود قعدت وقولت 
_ ها هنعمل ايه
قال بتوتر 
_ طب تشرب أية الاول 
قولت بهدوء وإبتسامة مخيفة 
_ امممم قهوة ساده
قال بخوف حاول إخفائه
_ ح .. حاضر 
دخل علشان يعمل القهوة وانا دخلت اوضتة 
قعدت على السرير بهدوء مُريب .. فتحت الكمود لقيت اوراق ومُذَكِرَات كتير لفت نظري ورقة مكتوب عليها "ضياع قلب" كنت هقرائها ولية بقراء اول سطر لقيت مكتوب عليه 
" محتار لية انا لية يخترني انا "
قاطعني صوته وهو بيقول بصوت مهزوز ومُرتعب 
_ أية ده انت بتعمل ايه هنا وآية الورقة دي 
قولت ببرود واستمتاع 
_ اية يا ابو الصحاب حبيت اريح عادي يعني 
قال بخوف 
_ بس .. بس انت اوضتك مش دي 
قولت ببرود واستمتاع
_ بس انا عجبتني دي ثم إن أية كمية الاشعار دي يا ابو الصحاب دانت شاعر بقى وانا معرفش 
قال بفزع وهروله
_ أية .. أية هو انت قريت حاجة من دول 
قولت بتسلية
_ في ايه مالك متلهوج كده .. قولت بغمزه انت حبيت ولا اية طب قولي ده انا حتى ستر وغطى عليك 
قالي بخوف
_ حب أية بس هات الورق ده 
بصيت لية بتسلية واستمتاع و قاطعناا 
_______________________________$$$$$$$&&&&&
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه وسلم تسليما كثيرا عدد خلقك ورضا نفسك وزنة عرشك ومداد كلماتك ، سبحان الله، الحمد لله ، الله اكبر ، لأ إلاه إلا الله ، استغفر الله العلي العظيم و اتوب اليه 💙 
_______________________________$$$$$$$&&&&&
عند روقية 
بصيت لية بأستغراب وخوف عليه قاطع حبل افكاري قمر وهي بتقول
_ هو ليث ماله 
قولت بإستغراب انا كمان 
_ مش عارفه بس اكيد في حاجة كبيرة حصلت 
قالت بخفوت
_ إن شاء الله خير
قولت بخوف 
_ يارب 
قالت وهي بترابت على كتفي بمرح
_ اطمني أنتِ بس وكل حاجه بإذن الله هتبقى تمام بس لو عملتيلي اكل هتبقي زي الفُل 
ضحكت على المجنونة دي وقولت 
_ اشطا 
قالت بمرح 
_ ايوه بقى 
ذهبت المطبخ علشان احضر الاكل وانا بحاول اطمن نفسي كملت تقطيع الطماطم بس برضو معرفتش اسكت اتصلت بيه
_ الو يا ليث انت كويس 
قالي بهدوء 
_ اهدي يا روقية انا تمام اووووووووي
حسيت أن كلامة كلة وجع فقولت
_ بلاش تضحك عليا يا ليث انا اكتر واحده حفظاك يمكن اكتر من نفسك 
قالي بهدوء و وجع
_ بحاول اكون بخير 
قولت بهدوء
_ طب ممكن تهدى و والله كل حاجه هتبقى حلوه
قالي بإيمان
_ إن شاء الله خير
قولت بمرح 
_ يعني كميلة على اللِ بيسمع كلام ماما يا ناس 
ضحك بصوت عالي ضحكة رجولية وقال
_ بحبك يا روقية 
اتكسفت وخدودي احمرت وقولت 
_ احم انا هقفل علشان اخلص الاكل 
قال بغيظ 
_ تصدقي انا همنع الاكل من البيت ما هو اصل مش كل ما اقولك كلمة حلوة تقولي تحضر الاكل متجوز الشيف الشربيني انا 
ضحكت بخفوت وقولت 
_ إذا كان عاجبك 
قال بغزل 
_ ده عجبني ونص وتلت تربع 
قولت بإحراج
_ اتلم ويلا سلام 
قال بحب
_ سلام يا قلبي 
قفلت معاه وكملت تجهيز الاكل وكان خلاص خلص
____$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
قاطعنا اتصال روقية كلمتها وانا نسيت كل حاجه ما هي الوحيدة اللِ قادرة تنسيني كُل حاجه مجرد ما اسمع صوتها بس لمحت ايهاب بياخد الورق وصور مخليها وراح خارج بيهم بسرعة 
خلصت مكالمة روقية وخرجت الريسبشن وقولت 
_ الا بقولك يا بو الصحاب أية اللِ في الورق ده 
قال بإرتباك 
_ ده .. ده ورق عادي يعني بتاع شغل 
بصتله بتسلية وقولت وانا بتعدل وبحط رجل على رجل 
_ اه صحيح قولي هي كارما هربت ازاي 
قالي بتوتر وهو بيفرك أيده 
_ م .. معرافش 
قولت بهدوء
_ ده اللِ هو ازاي يعني
قال بتوتر ملحوظ
_ انا كنت في الشغل و فجأة لقيت الحراس بيتصلوا بيا بيقولولي أنها ه 
قاطعنا بلكمة قوية وقعته على الأرض وقولت 
_ يا ****** بتخون ....
يتبع.....
لقراءة الفصل السادس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول النوفيلا : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روز الأحمد للكاتبة مريم
google-playkhamsatmostaqltradent