recent
أخبار ساخنة

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحاب ماهر

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية محبوبتي الصغيرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحاب ماهر

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحاب ماهر

رواية محبوبتي الصغيرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم رحاب ماهر


=وضع يده علي راسها وقال.. وهو كمان بيحبك يمسك انا كنت متأكد انكم لبعض وعشان كده كنت مصمم انكم تتجوزوا
_عرفت منين إنه بيحبني 
=تصرفاته باينه يحببتي وخوفه عليكي بيثبت إنه بيحبك 
_وأنا بحبه اوي بس لازم ادوخو معايا شويه 
وظلو الاثنين يضحكوا.. 
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ.. 
_بلال.. أي ي أسامه عملت إي 
=شكوكي طلعت ف محلها وهي فعلا اللي بتعمل ده كله 
_كنت متأكد ان هي.. طب وهنعمل اي 
=ف فكره ف دماغي لو نفزناها صح يبقي هي اتكشفت 
_فكره اي 
=إمسك السلسلة دي 
_بتاعت إي 
=دي لبسها لمسك واوعي تخليها تقلعها مهما حصل وخليها تلبسها تحت الخمار وتحاول متبينهاش.. وانت كمان إلبس دي ومتبينهاش 
_طب فهمني بتوع اي ول 
=ده جهاز تتبع عشان لو خطفو مسك نكون عارفين مكنهم 
_بلال بعصبيه.. وانا هستني لما يخطفوها.. انت مش عرفت ان هما واتأكدت متقبض عليهم بقي 
=اهدي يبلال.. لسه مفيش اي دليل ف ايدينا ولازم يبقي معانا دليل 
_مسك بلال شعره وتنهد.. خلاص ي أسامه.. بس الفرح اللي بعد بكره ده هنعمل فيه اي 
=الفرح هيتعمل وهتحضروا طبيعي خالص وانا هلبس هدوم عاديه عشان محدش يحس بينا وهما اكيد هيجو الفرح ولو حصل اي حاجه نعرف نسيطر ع الموضوع
_تمام.. بس قسم بالله لو حصل حاجه لمسك مهيكفيني موتهم وأخذ السياره وذهب الي مسك.. 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ.. 
بيخبط... 
_أدخل يبلال.. 
=وانتي عرفتي منين ان انا ي قطتي 
_ابتسمت له وقالت... أنا أكتر واحدة عرفاك 
=بلال... اي ي حاج مش ناوي تروح تستريحلك شويه ولا اي
_مسك بعدم فهم.. ايوه يبابا انت زمانك تعبان 
=بلال بخبث.. ايوه فعلا زمانك تعبان ولازم ترتاح 
~كامل بضحك.. أنا فعلا عايز انام شويه هروح وابقي أجيلك تاني يبنتي وباس راسها.. 
_بلال بيبص لمسك وساكت 
=اي بتبصلي كده لي 
_هو انا بصبتلك دلوقتي بتفتري عليا لا إله إلا الله 
=محمد رسول الله 
_قام قرب منها 
=والله العظيم لو قربت مني يبلال لهصوت والم عليك المستشفي 
_هبله وتعمليها.. 
=أنا هبله!! 
مين الاهبل اللي قال عليكي هبله 
_ انت ههههههههههه
=بالله ضحكتك قمر زيك ع الرغم ان لسانك عايز قصه 
_اتكلمت مسك بجديه.. اتلم 
=احم حاضر يباشا.. طب بصي جبتلك اي 
_مسك بفضول.. جبتلي اي 
مسك بفضول..جبتلي اي
_الفضول هيقتلك هههههههههه
وطلع السلسلة من جيبه.. إي رأيك 
=الله دي جميله اوي دي عشاني. 
_لا دي عشان بنت تانيه 
=........ 
_طبعا عشانك يقلبي تسمحيلي البسهالك بقي 
=لا انا هلبسها 
_حببتي هو انتي متعرفيش تبقي رومانسيه لمده خمس دقايق بس متحسسنيش اني متجوز سواق توك توك بالله عليكي
=قصدك اي 
_مش قصدي حاجه والله وريني بقي رقبتك عشان نخلص 
=اااااه منت.ولسه هتكمل.... حط إيده ع بوقها.. إخرسي محنش ف البيت يمجنونه
_بصت ف الارض واديقت انها علت صوتها... أنا آسفه 
=اتعودت علي جنانك ههههه.. 
البسك بقي السلسلة 
_هزت رأسها 
=وهو بيلبسهلها.. مسك اوعديني انك مش هتقلعي السلسلة دي مهما حصل 
_أوعدك 
=هييييييح.. 
_مالك يبلال.. 
=تمثل الضحك.. مالي ف جيبي ههههههه
_مش بهزر انت مدايق من اي 
=عرفتي منين اني مدايق 
_قلتلك انا اكتر واحده عرفاك واعرف امتي تكون زعلان وامتي تكون مبسوط 
=نظر لها بحزن.. وقص لها ما قال له أسامه 
_بصدمه.. ومقلتليش لي 
=مكنتش عايزك تفكري ف حاجه وانا كنت حاسس ان هيا من الاول 
_...... 
=جلس بجانبها ووضع يديه ع كتفها وقال.. متخفيش انا معاكي 
_حضنته مسك وقالت.. بلال انت ممكن تسيبني وتروحلها تاني 
=مستحيل ابعد عنك انتي روحي.. في حد يبعد عن روحه 
_اطمأن قلبها.. ولاكنها مازالت ف خوف. وقالت.. طب خلينا نسافر زي مكنت بتقول 
=متنسيش انك ف تالته وف فرح بعد يومين فمش هنعرف نسافر دلوقتي خالص.. وحاول تلطيف الجو.. 
_تيجي نتمشي ف الجنينه شويه 
=ماشي.. 
ـــــــــــــــــــــــــ.. 
_مسك 
=نعم 
_عايز اقلك حاجه 
=اي 
_أنا لازم ارجع لها تاني 
=سابت مسك ايده وبصتله بصدمه وجريت وهي بتعيط فخبطت ف شخص.. 
_بإستغراب... مسك.. بتعيطي لي... آسفه مخدتش بالي منك وطلعت تجري 
_طلع وراها.. مسك اسمعيني فيكي اي 
دخلت الغرفه وجلست علي الارض بجانب السرير وتبكي.. 
مسك ممكن ادخل 
_مسحت دموعها.. اتفضل 
=مالك 
_مفيش تعبانه شويه 
=من اي 
_بدات الدموع تنزل من اعينها.. من كل حاجه تعبت من حياتي انا مش عارفه انا عايشه لي 
=اي اللي بتقوليه ده يمسك.. متيأسيش من رحمة الله 
وأثناء حديثهم دخل بلال بلهفه.. مسك 
ثم قال.. انت مين.. واي اللي مقعدك هنا 
=حضرتك انت اللي مين 
_أنا جوزها 
=بصدمه.. جوزها!!
_ايوه جوزها.. وانت تطلع
=أنا محمود زميلها 
_تمسك بلال أعصابه وقال.. واي اللي مقعدك هنا 
=انا لقيت مسك بتعيط فخفت عليها 
_طب اتفضل بقي من غير مطرود 
~مسك قامت من علي الارض ووقفت امام بلال.. لا مش هيخرج وانت ملكش حق انك تدخل اصلا 
=بلال بصوت عالي.. لا ليا حق عشان انت مراتي
_انا من النهارده مش مراتك.. انت خساره فيك الحب اللي حبتهولك.. روح لحنان هي اللي تشبهك انت لحد الآن لسه بتحبها..وابعد عني بقي... انا مش مراااااتك وبدات ف البكاء
=بلال لاحظ انها منهاره.. دكتوووور 
_ايوه 
=شوف مسك لو سمحت.. 
بعد شويه.. 
هي نامت دلوقتي اديتها حقنه مهدأه ونفسيتها تعبانه شويه ياريت بلاش تتعرض لاي مشكله وبلاش الصوت العالي 
_بلال بحزن ماشي 
~محمود.. أستاذ بلال هو اي اللي بينك وبين مسك 
_بعصبيه.. وانت مالك 
=انا آسف بس مسك معايا من الابتدائي ودايما كانت بتضحك ومتفوقه ف دراستها لكن دلوقتي انا حاسس انها مش مسك بتاعت زمان.. مسك بقت شخص منطوي وزعلانه ع طول ومبقتش تيجي الدروس أتمني تحاول تصلح اي مشاكل بينكم لان مسك انطفت بمعني الكلمه ومتستهلش كل اللي بيحصل فيها ده دي اطيب انسانه ممكن تشوفها ياريت تحافظ عليها.. وسابه ومشي
_بلال.. يفكر بكلامه.. ثم دخل الي مسك وقال.. إنتي ليه مخلتنيش اكمل كلامي.. ليه عملتي ده كله.. انا عمري مكنت هسيبك بس انتي مدتنيش فرصه... 
.. 
وبعد حوالي ساعه فاقت مسك.. 
وجدته واضع رأسه ع السرير وماسك يديها.. 
فسحبت يديها.. فشعر بها وبفرحه... مسك اخيرا فوقتي أنا.. 
=قاطعته مسك.. أنا عايزه اخرج من هنا 
_مش هينفع 
=قالت بعصبيه و بجمود.. وانا عايزه اخرج.. خرجني من هناااااااا 
_خلاص حاضر هتخرجي بس هشوف الدكتور 
ذهب بلال إلي الدكتور.. 
_لو سمحت يدكتور.. مسك هتتعب اكتر هنا ممكن اخدها البيت وهعمل كل اللي تقولولي عليه وههتم بيها 
=مش هينفع يدكتور بلال.. مراتك حالتها النفسيه مدمره .. ولازم تكون هنا عشان اتابعها 
_متخفش يدكتور لو حصل حاجه هبقي اتصل عليك 
=خلاص اللي تشوفه.. كمل بقيت الاوراق وبعد كده تقدر تخرج 
_تمام شكرا يدكتور 
.. 
كمل بلال باقي الاوراق واتجهه الي مسك.. 
وفتح الباب... 
مسك انتي فين. 
_...... 
=مسككككككككك 
ثم خبط ع الحمام... مسك 
_........ 
... 
نده علي الممرضه.. شوفتي مسك 
_لا.. اخر مره كانت هنا تلقيها بتتمشي ف الجنينه 
=نزل بلال ولم يجدها أيضا 
.. 
ـــــــــــــــــــــ.. 
فإتصل علي أسامه..
_أسامه انا مش لاقي مسك 
=انت بتستهبل يبلال يعني اي مش لقيها 
_رحت اشوف الدكتور ورجعت ملقتهاش وملهاش أي أثر ف المستشفي 
=طب لبستها السلسلة زي مقلتلك 
_ايوه 
=تمام تعالالي وان شاء الله نقدر نوصلها
ــــــــــــــــــــــــــ
وصل بلال الي أسامه..عرفت هي فين 
_اللي ظاهر عندنا ان السلسلة عن المقابر 
=أكيد راحت لماما كريمه..تعالا بسرعه نروحلها 
_يلا بينا 
..
وصلو الي المقابر..وجدوا سلسله مسك ع قبر والدتها ولاكن مسك مش موجوده
_اسامه..السلسلة اهي امال مسك فين..
=بلال..أنا عرفت هي فين روح انت ي اأسامه وانا هروحلها 
_هي فين..!!
=تركه بلال دون جواب وركب سيارته وغادر...
يتبع.....
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت طفلتي للكاتبة مروة جلال
google-playkhamsatmostaqltradent