recent
أخبار ساخنة

اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي

jina
الصفحة الرئيسية

 اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي

اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي

اسكريبت شريك قلبي الجزء الأول 1 بقلم روان الطهطاوي


-ساموعليكووووووو
_وعليكو اشبح 
-انت العريس 
_ان شاء الله 
-استعنا عالشقا بالله.. اسمك و سنك 
_اسمي كريم صفوت عندي خمسه و عشرين سنه 
-التعليم.. 
_خريج السن و لسه بادئ من سنه شركه صغيره و انشاء الله هكبرها 
-الطموح حلو... عرفتني ازاي 
_يمكن عشان ساكن فوشكو مثلا... ولا يمكن عشان اخوكي صاحبي 
-مممم هنبتديها استقلال بعقلي و اسألتي وربنا افركش ام الليه دي عشان انا علي اخري انا علي اخرري 
_هدي نفسك اوحش الكون و طول بالك كده انا اسف كملي 
-نرجع لأسألتنا..ليه انا؟!
كريم بغمزه:ما نأجل اجابة السؤال ده لبعد كتب الكتاب 
لمي بأحراج:احم احم..طيب اااا احم نخش بقا في الاسأله المهمه 
-اومال دول كانو ايه 
_يعم فكك من شغل الانترڤيوهات ده
كريم بضحك:ماشي اسألي 
-اكمل...انا جالي يا ناس احباط 
_علشان حبيت وطواط
-لو انت مدرس في الشقاوه 
_فانا لسه متغدي حلاوه 
-اهلي و عشيرتي لقد اطاحت بنا الدنيا 
_والراجل فينا بقا سونيا 
-ممم اخر سؤال اكمل..مش هنخاف من كورونا ولا سارس 
_طول ما معانا مريم فارس 
-الله عليك يسطا ايه الحلاوه دي 
_طب ولله ولله ولله ولله ولله انا حفظتهم عشانك علي فكره 
-احم احم ايه الصهد ده 
_الجو حلو علي فكره 
-اه اوي اخر سؤال سمع المقدمه
_فيوم من الايام فوقت من الاوقات ففتره من الفترات فسنه من السنين..
_ايه يسطا الجمدان ده دنا رافضه خمس عرسان قبلك عشان مكنوش فاهمين انا بقول ايه 
كريم بغيره حاول يخفيها:و عمر مقاليش يعني انك بيتقدملك عرسان 
-مش عارفه ولله ابقي اسأله..وبعدين هو انا وافقت عليهم منا رفضتهم 
_اه بس قعدتي معاهم 
-ايه ده ايه ده في ايه 
عمر:مش كفايه كدا ولا ايه 
كريم:حابه تقولي حاجه تاني 
لمي:لا خلاص انا خلصت 
صفوت:ها يا ولاد ايه رأيكو 
كريم:انا موافق 
صفوت:ده علي اساس اني معرفش..وبعدين هو انت بعد الزن طول السنين دي كلها عشان تيجي تخطبها كان ممكن متوافقش 
كريم:حاسس اني عايز ادفن نفسي مكاني..شكرا يحاج ولله مش عارف اقولك ايه 
لمي بصوت واطي:ايه الاحراج ده طب احترموا اني بنت و بتكسف طيب 
عمر:هي مين دي اللي بتتكسف...الفستان غيرك اوي يا لمي 
-اقعد ساكت يا وجه البرص 
شريف والد لمي:وانتي ايه رأيك يا لمي 
لمي:احم ااا ماشي 
شريف:ماشي ايه!!!
عمر بصوت واطي:قوليلو اللي حضرتك تشوفي يا بابا بسرعه هتفضحينا 
-اااا اللي حضرتك اشوفه يا بابا..(بصوت واطي)حلو كده 
عمر:فل كده 
صفوت:علي خيرة الله نقرا الفاتحه 
......اميين 
سعاد ام لمي و ناديه ام كريم:لولولولولولولولوولوللي مبروك يا ولاد 
لمي و كريم الله يبارك فيكو 
شريف:نتفق بقا 
صفوت:بص يا شريف يا اخويا كريم عنده شقته جاهزه جنبنا هنا قريب و كبيره ماشاء الله في الدور العاشر و العماره باسانسير مكونه من 15 دور يعني احنا مش عايزين غير بنتك و شنطة هدومها بس
شريف:ولله جميل و بالنسبه للشبكه ف دي هدية العريس للعروسه انا مش هتكلم فيها 
لمي:طب ينفع انا اتكلم 
زغدها عمر 
لمي بتوجع و بصوت واطي :ااه جرا ايه يا جدع في ايه 
عمر-ابوكي هيقوم يطردنا الله يحرقك 
ناديه بطيبه:اتكلمي يا لمي يا حبيبتي عايزه ايه 
لمي:لا ولله يا طنط انا بهزر ولله 
كريم:طيب علي العموم انا هنزل انا و لمي ننقي الشبكه مع بعض يا عمي 
شريف:مم ماشي 
صفوت:ايه رأيكو نخلي الخطوبه يوم الخميس االي جاي 
شريف-مش سريعه شويه 
صفوت:ولله انا شايف انها لا سريعه ولا حاجه بس اللي يريحكو يعني 
شريف: ايه رأيك يا سعاد
_المعاد مناسب يا حاج 
شريف و انتي ايه رأيك يا لمي 
بصت لمي تلقائيا علي كريم و شافت نظرة الترجي فعينيه 
-كويس يا بابا 
_يبقا علي خيرة الله 
صفوت:علي خيرة الله..نستأذن احنا بقا يا جماعه 
شريف:ولله العظيم ما يحصل لازم تتغدو معانا 
صفوت:مش هينفع صدقني 
شريف: ولله العظيم هزعل دحنا هنبقا اهل يا راجل قولي حاجه يا سعاد 
سعاد:ولله دا انا عاملالكو مكرونه بالبشاميل هتاكلو صوابعكو وراها 
صفوت:عشان خاطرك ولله يا شريف 
شريف:حيث كدا بقا تعالي نلعب دورين شطرنج لحد ما الاكل يجهز 
ناديه:انا هاجي اساعدك يا سعاد 
سعاد:علي ايه خليكي مرتاحه 
ناديه:يا ستي انا عايزه اساعدك الله 
سعاد بضحك:طب تعالي المطبخ من هنا 
في الصالون 
كان قاعد عمر و لمي و كريم 
كريم لعمر:منور 
عمر:بنورك 
-منور 
_بنورك 
-يعم منور 
_بقولك ايه اكريم مش هقوم 
كريم:دنت غتت 
لمي:بقولكو ايه يلا نلعب بلايستاشن لحد ما الاكل يجهز 
كريم بنظرة حب: موافق 
عمر:انا هقوم اجيبه 
لمي: بقالك سنين ها 
_جرا ايه بقا هو عشان اخوكي قام هتستفردي بيا
لمي بضحك:لا خلاص 
كريم بحب ظاهر و ابتسامة بينت غمازته:ضحكتك حلوه اوي 
لمي بوش احمر:احم احم شكرا 
عمر:انا جيت 
كريم:شغل يسطا 
بعد فتره 
سعاد:الاكل جااهز 
اتجمعوا كلهم عالسفره و بدأو ياكلو 
كريم:تسلم ايدك يا طنط الاكل تحفه 
سعاد:الله يسلمك يا حبيبي بالهنا و الشفا 
و بعد فتره كانو خلصوا اكل و رجعت عيلة كريم بيتهم 
دخلت هي اوضتها بابتسامه جميله و فرحه مختلفه اترمت عالسرير و غمضت عينيها براحه 
كانت الستاره بتتهز والهوا حلو في البلكونه لبست طرحتها و خرجت فضلت واقفه مبتسمه والهوا بيخبط براحه و بنعومه وشها و مغمضه عينيها مش اخده بالها من اللي واقف قدامها و ساند علي السور و حاطط ايده علي خده و بيبصلها بابتسامه جميله 
كريم: دحنا مشفناش حب قبل كده ولله ما شفنا 
فتحت عينيها براحه وكان هو اول حاجه تشوفها 
لمي بخضه:ايه ده بسم الله الرحمن الرحيم 
كريم:ايه شفتي عفريت 
-لا شوفتك..مفرقتش كتير يعني 
_لا ولله 
-بهزر معاك يا كيمو 
_يا ايه 
-يا كريم 
_لا انتي مقولتيش كريم 
-لا قلت كريم انت هتكدبني طب مفيش خطوبه 
_بت وربنا انط اجيبك من طرحتك دي 
-اهدي يسطا مش كدا 
_متحكيلي شويه عنك..اي نعم انا عارف كل حاجه بس عايز اسمعك..يعني مثلا ايه اكتر حاجه بتحبيها 
-محمد طاهر 
_بلاش استعباط عشان منكدش عليكي هو ايه ده اللي محمد طاهر..متكرهنيش فيه 
-لا بص كلو الا طاهر 
كريم بحده و بزعيق اكبر:لمي اظبطي في ايه 
فضلت بصاله شويه و ساكته كانت من جواها مبسوطه اوي انه بيغير عليها بس زعلت انه زعقلها 
لمي بهدوء:انا داخله انام تصبح علي خير 
-استني انا بكلمك 
_عايز ايه يكريم 
-غمض عينه جامد و حاول يتحكم فأعصابه:انا اسف اني زعقتلك بس انا بموت لما تتكلمي عن راجل تاني قدامي 
لمي:ليه بقا 
-عشان ب.. هقولك بعدين ليه بس لازم تعرفي اني مش مسؤل عن نفسي لو جبتي سيرة راجل تاني قدامي حتي لو كان حد مشهور 
لمي بتنهيده:ماشي يكريم ممكن اخش عشان محتاجه انام 
-خشي..تصبحي علي جنه 
_تصبح علي خير 
في اليوم التاني 
لمي:ايه يا نيره 
نيره:صباح الخير يا عروسه 
-مجتيش ليه امبارح يا نيره 
_انتي عارفه اني متخانقه مع اخوكي ومش طايقاه الصراحه فمكنتش هعرف اجي..انا اسفه ولله متزعليش مني 
-خلاص محصلش حاجه و بعدين مين دي اللي مش طايقه عمر..انتي!!!!!
_احم ايه الاحراج ده..هو انا مفضوحه اوي كده 
_اووي 
-طب هو عامل ايه وحشني اوي
_كويس يا ختي بس حزين مش ده اخويا اللي اعرفه 
-ماهو اللي غلطان..يبنني مازن ده اخويا..اخويا في الرضاعه بجد يعني حتي مش زي اخويا و مسافر و رجع وكان واحشني فيها ايه لما اسلم عليه و احضنه 
_معلش هو عمر ييغير اوي عليكي بس ده عشان بيحبك ولله و فنفس الوقت كبريائه مش هيسمحله انه يصالحك هو الاول 
-خلاص انا هعمله مفاجأه يوم خطوبتك واصالحه قرة عيني ده 
_ماشي يا ستي ساعتين كده و ننزل عشان اجيب فستاني و الحاجه اللي ناقصاني و انتي تجيبي هديه لعمر عشان تصالحيه اشطا 
-اشطا 
بعد ساعتين وصلت لمي و نيره المول اللي هيشترو منه حاجتهم
-تعالي نخش المحل ده 
_لمي بصي الفستان ده قمر اوووي و هيبقا تحفه عليكي متجربيه 
-اوكي شكله حلو اوي فعلا..لو سمحتي عايزه مقاسي من الفستان ده 
--ثواني يا افندم اجهزه لحضرتك......اتفضلي 
دخلت لمي قاست الفستان و فعلا كأنه كان معمول عشانها كان شكله رقيق اوي و محليها كان لونه موڤ بيتدرج مع الابيض بشكل خرافي 
لمي بابتسامه:هشتريه 
بعد فتره 
لمي:تعالي بقا نشوفلك انتي حاجه 
نيره:لقيت حاجه عجبتني تعالي اوريهالك 
لمي:شكله حلو اوي فعلا خشي قيسيه يلا 
قاسته نيره و طلعت 
لمي صفرت:احنا مشفناش كده قبل كده عشان مكنش في كده قبل كده..هنجيب ده كمان 
بعد شويه 
تعالي نروح نتغدا عشان جعت 
في الفود كورت 
-هنجيب ماك 
_تعالي نجيب شاورما احلي 
-اشطا 
راحت لمي عشان تطلب الشاورما و قعدت نيره كانت بتوزع عينيها فالمكان  وشافت حاجه صدمتها قامت راحت عندها 
نيره بعيون مدمعه:مين دي يا عمر 
يتبع.....
لقراءة الجزء الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقس أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي أنا للكاتبة سهيلة السيد
google-playkhamsatmostaqltradent