recent
أخبار ساخنة

رواية فتاة في أحلامي الفصل الأول 1 بقلم شهد أشرف

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية فتاة في أحلامي الفصل الأول 1 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الأول 1 بقلم شهد أشرف

رواية فتاة في أحلامي الفصل الأول 1 بقلم شهد أشرف


صحي من النوم وهو بينهج بسبب ذلك الحلم الذي يطارده منذ خمس شهور
ايهم :هلاقيكي ي معذبتي هلاقيكي 
ايهم الصباغ رجل يملك من العمر 33عام يملك شركه الصباغ جروب التي ورثها عن عائلته ....يمتلك قدر عالي من الوسامه بعيونه الزيتونيه وشعره البني الناعم وطوله الذي يتعدي 188 وجسده الملئ بالعضلات  فهو يحب الرياضه جدا 
.......................
عدي: لسه برده يصحبي بتفكر فيها 
ايهم : مش قادر ي عدي مش عارف هي حقيقه ولا خيال هموت ي صحبي خمس شهور بحلم بيها  بشعرها البني الغامق وعيونها الي شبه القهوه ووشها الابيض جميله اوي يصحبي 
عدي: متعلقش نفسك بحبال دايبه دا حلم يعني 
ايهم بحيره : مش عارف المهم عملتوا اي في صفقه ***
عدي: كله تمام 
ايهم : طب انا همشي عشان اطمن علي زوزا 
عدي: سلميلي عليها 
ايهم : يوصل 
............................
عدي الشافعي صديق ايهم منذ طفولتهم ومخلص جدا لصحبه يملك من العمر32 عام ..يمتلك شعر اسمر وعيونه سوداء واسعه تسحر من ينظر إليها ووجه القمحي وجسده الملئ بالعضلات وطوله 187 
..............................
زينب هي والده ايهم تبلغ من العمر55عام تحب أبناءها كثيرا وزوجها الذي يسافر ليتابع اعمال شركته بالخارج 
...............................
صهيب شقيق  ايهم يبلغ من العمر28عام يمتلك قدر عالي من الوسامه كاخاه 
................................
ماسه شقيقه ايهم الصغري تبلغ من العمر 22عام تدرس بكليه الطب فهذا كان حلم جدها المتوفي أن تصبح طبيبه 
بنوته رقيقه جدا وجميله بعينها البلوريه الساحره وشعرها الطويل الذي تخفيه تحت حجابها 
................................
ايهم : يرب لو هي موجوده حقيقه جمعني بيها وتجعلها من نصيبي انا بقيت بعشقها من حلم يارب 
زينب: يلا ي حبيبي عشان العشا
ايهم : حاضر ي امي نازل 
زينب: ربنا يناولك الي في بالك ي بني 
ايهم : يارب ي امي يارب
في غرفه الطعام*
صهيب بهمس لماسه: البنت الي كانت معاكي الصبح دي مين 
ماسه :   دي صحبتي واكتر من اختي  
صهيب بجديه : واتعرفتي عليها امتي
ماسه : هيا ي سيدي تبقي لميس صحبتي لسه متعرفه عليها من اسبوع ومش عندها صحاب ف انا وهي بقينا بيست فريند 
صهيب: ماشي ي حبيبتي عامله اي بقا في الكليه 
ماسه : الحمدالله 
ايهم : السلام عليكم 
الجميع ' وعليكم السلام 
ماسه وهي تقبله علي خده : ابيه عامل اي وحشني 
ايهم : ازيك ي حبيبتي انتي وحشتيني اكتر 
صهيب : يلا ي جماعه ناكل بقا 
ماسه : همك علي السكس باكس بتاعتك اوي 
صهيب: امال يبنتي دي متربيه علي الغالي 
ماسه بضحك : حصل
ايهم : يلا اتفضلوا كلوا 
زينب: ايهم ي حبيبي بكره هروح ازور خالتك عشان تعبانة 
ايهم : الف سلامه عليها ماشي ي امي وابقي بلغيها سلامي عقبال ما اروح لها 
ماسه : اجي معاكي ي ماما 
زينب: لا عشان كليتك 
ماسه بعيون طفوليه : عشان خطري 
صهيب : خلاص ي امي خديها معاكي محدش يقدر يقاوم عيون ماستنا الجميله 
زينب: ماشي ي ماسه 
ماسه : هييييي واكملت بهمس لصهيب: تتردلك في الافراح ي صحبي 
صهيب: اختي فين ي جدع انت 
ماسه : مشوار ي زميلي وجايه 
ايهم بتحذير: ماسه 
ماسه : احم سوري ي ابيه 
ايهم : انا هطلع انام ي امي  تصبحوا علي خير 
وانت من اهلوا
.......................
ايهم ايهم 
انتي فين 
ورااك 
وحشتيني 
انا كنت عندك امبارح 
مش هتقوليلي بقا انتي حقيقه ولا خيال أو اسمك اي حتي 
كل حاجه في وقتها سلاام 
استني استني 
صحي ايهم من النوم علي صوت المنبه 
ايهم : يارب تكون موجوده فعلا يارب 
دخل إلي الحمام وأخذ شاور وخرج ادي فرضه و ارتدي بدلته وذهب الي شركته 
.........................
عدي : وحشني  ي ادم والله 
ادم : وانت والله ي عدي فين ايهم 
عدي : الساعه 8 دلوقتي يبقي اكيد في مكتبه بس اي الحكايه الي رجعك دلوقتي 
ادم : هحكيلك ي صحبي بس مش دلوقتي تعالي نقابل ايهم بس الاول
ذهبوا الي مكتب ايهم وسمح لهم بالدخول بعد أن طرق ا الباب 
ايهم : ادم انت رجعت امتي 
ادم : النهارده وحشتني ي صحبي 
ايهم وهو يحتضنه: وانت اكتر عامل اي 
ادم : الحمدالله انا جايلك و في مشكله ي ايهم 
ايهم : في اي يصحبي قلقتتي 
ادم : انا لما سبتكم وسافرت لاهلي المزرعه صمموا أنهم يجوزوني بنت عمي وغصبوا عليا جامد وهي لسه في ثانويه عامه وهما مش عاوزين يخلوها تكمل تعليم والبنت صغيره وانت عارف انا قلبي مشغول بحد تاني مقدرتش بصراحه قمت وأخدها واتفقت معاها اني هوديها مصر وتسكن عندك بما أن ماما زينب واختك في البيت يعني عقبال أما نشوف حل بس دا بعد اذنك طبعا 
ايهم : تنور ي صحبي بس انت هتعمل اي هترجع ولا هتعد هنا 
ادم : انا هعد هنا في شقتي وانت عارف مينفعش نسكن انا وهي في بيت واحد مهما كان انا اجنبي عليها وكمان مكنش ينفع اسكنها عند عدي عشان قاعد لوحده و مفيش الا انت عشان عندك ستات في البيت انا والله كنت هجبلها شقه لوحدها بس مينفعش اقعد لوحدها مهما كان لسه صغيره 
ايهم : عيب الكلام دا يصحبي بنت عمك تنور وانا هاخد صهيب ونعد في الشقه بتاعتي 
ادم: انا اسف ي صحبي انك هتخرج من بيتك عشان بنت عمي 
عدي :خلاص ي ادم دا واجبنا كصحاب اننا نقف جنب بعض في الشده 
ادم : ودا العشم برده ي رجاله 
عدي : هي فين بنت عمك 
ادم : في مكتبي هروح اندهالها 
...............................
ادم الزناتي  صديق ايهم وعدي من الطفوله يبلغ من العمر32عام يعمل معهم في الشركه ...وهو شخصيه جذابه جدا ويمتلك عيون خضراء وبشره قمحيه وجسد ملئ بالعضلات 
...............................
ذهب ادم الي مكتبه 
ادم: مليكه يلا 
مليكه: انا متوتره اوي ي ابيه خايفه ليلقونا
ادم: متخفيش انشاء الله خير 
مليكه: انشاء الله 
.............................
عدي: اي ي صاحبي لسه برده بتفكر 
ايهم بتنهيده: خير خير 
عدي: ادم جه اهو 
ادم: اتفضلي ي مليكه 
عدي: اهلا وسهلا انا عدي 
ادم: مليكه مبتسلمش ي عدي 
عدي: ولا يهمك 
ادم: دا ايهم صاحبي ي مليكه 
مليكه: تشرفت بيكم 
عدي: ايهم انت ي بني 
ايهم بصدمه: مليكه
ادم....
..................................
مليكه الزناتي تبلغ من العمر 18 عام مخلصه ثانوي فتاه اقل ما يقال عنها انها ملاك في هياه بشر قصيره القامه فطولها لم يتعدي155سم مختمره 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج
google-playkhamsatmostaqltradent