recent
أخبار ساخنة

رواية عشق سليم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح

jina
الصفحة الرئيسية

 رواية عشق سليم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق سليم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح

رواية عشق سليم الفصل الأول 1 بقلم إيمان صلاح


سليم: ي ماما مش هتجوزها 
رناا: لي بس دي يتيمه 
سليم: يعني انا سليم الاسيوطي اتجوز صالونات 
خالد: وهو انت هتتجوز اي حد دي بنت اخوياا  واوعي تكون نسيت اصلك ي سليم العيشه ف اسكندريه مش زي الصعيد وفوق كويس وشوف انت بتقول اي 
سليم: ي بابا مش قصدي بس انا اكبر منها ب 10سنين 
رناا: يحبيبي والله لو شفتها هتحبها دي زي القمر  ومرات ابوها معذباها خد فيها ثواب 
ملحوظة (سليم خالد الاسيوطي من اكبر رجال الاعمال ف مصر طولة 185 عينه بني غامق شعره كثيف عنده 29سنه خريج هندسه 
رهف عماد الاسيوطي  19سنه اولي صيدله عنيها عسلي شعرها طويل لونه بني.... هنتعرف علي بقيت الابطال ف الاحداث:) 
سليم: تمام انا موافق بس بشرط 
خالد: والله عال ايجي اليوم وابني الوحيد فرحة عمري يتشرط عليا 
رناا: هو ميقصدش اهدي انت تعبان وانبي ي سليم ي ابني 
سليم: حاضر انا موافق اي اوامر تانيه 
خالد: انا كلمت عمك وهو ف انتظارنا يوم الخميس اذا اراد الله 
سليم:  حاضر 
…………............  
ف بيت عمااد 
....: انتي نازله فين بدري كدا 
رهف: راحه الكليه عندي امتحان 
نعمة: لا فكك من العلام دا البت ملهاش غير بيت زوجها ادخلي روقي المطبخ علشان الشقه سليم ابن عمك جاي يوم الخميس يطلب ايدك وهتوافقي  غصب عنك 
دخلت رهف الاوضه من غير ماتتكلم وفضلت تعيط وقامت صلت الضحي ومسكت صورة امها 
رهف: شوفي بنت بيحصل فيها اي شوفتي هيجوزوني غصب عني 😭يارب عوضني خير 
نعمة: المطبخ ي هانم 
رهف: حاضر  
عماد:السلام عليكم 
رهف ونعمه وخديجه: وعليكم السلام 
عماد: خالد وعيلته هيجو بكره باليل ياريت تكونو جاهزين 
الجميع:حاضر 
.........................
عند سليم 
.......................
سماا: سليم بيه  مستر معتز السيوفي عاوز حضرتك 
سليم ووشه ف الملف الي ف ايده: تمام خاليه يدخل 
معتز: هلا والله بالعريس 
سليم: عرفت ازاي 
معتز بضحك: عمتي روح قلبي بلس انا المرشحهالك 
سليم بعدم فهم: نعم 
معتز: اسمع ي يعم 
سليم: اي ي عم دي اتكلم عدل يلا 
معتز: خلاص يعم متزوقش 
سليم: متزوقش! اطلع برا يلا مش فاضي 
معتز خلاص والله هحكيلك (هنبقي نعرف بعدين...)
..................
وجاء اليوم الموعود ذهب خالد وعيلته الي بيت عمااد 
عمااد: اتفضلوو اهلا ي اخوي اتفضل اهلا يسليم ي ابني 
سليم: اهلا بيك ي عمي فين العروسه 
رناا: اصبر يسليم مينفعش كدا 
عمااد: نعمة هاتي رهف 
نعمه: حاضر 
دخلت نعمه لرهف الاوضه 
نعمة: يلا قومي عقبال مااخلص منك 
كان باين ع رهف العياط جامد وكانت متوترة 
نعمة: حسك عينك تعملي غلطه      (بقلمي ايمان صلاح)
رهف مبتردش 
نعمة: فهمه 
رهف بتوتر: حاضر 
خرجت معاها 
سليم اول مشافها وقف والكل وقف 
رنااا: تعالي ي حبيبتي 
خالد: اصبري ي رنا هتسلم عليا الاول 
رهف بتسلم ع خالد وكان هيبوسها (ماهو عمها بقا)  سليم شدها واعدها جمبه يريت نتكلم عندي شغل 
خالد:  طلباتك اي ي عمااد 
عماد:  تتنازل عن ورث امها كله ليااا وعاوزه قصدها نص مليون 
نعمة:  احم 
عماد: مليون ونص  
سليم اخد فونه وخرج ف البلكونه من غير ميكلم حد 
وقد احست رنا بالقلق 
رناا: استرها من عندك يارب 
خالد: متقلقيش 
سليم دخل تاني 
نعمه بتكح وعاوزه تشرب 
عماد: قومي ي رهف هاتي مياا 
سليم: رهف مش هتقوم من جمبي ابعت خديجه 
وقد شعرت بالخجل ولاحظ سليم هذا فابتسم من غير محد يشوفه 
الجرس رن............
............   
نعمة: اي البيحصل دا 
يتبع.....
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية روح الصقر للكاتبة بسملة بدوي
google-playkhamsatmostaqltradent